hr
jaargang -24 - laatste artikel 13-9 18:00 - 76628 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 18 19 20 21

de darwin theorie

15-10-08 18:12:47
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote:
3. wat klopt er aan beide regels niet?

*8 Dat de kopiëen/nakomelingen niet perfect waren misschien ? 8O

15-10-08 18:20:40
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
regel 2 begint zonder hoofdletter 8O :-:

15-10-08 18:29:59
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nobody is perfect 8-)

15-10-08 18:31:38
lentebriesje
Erelid

S
Quote Kpuc:
Nobody is perfect 8-)

ik ben perfect :ja

15-10-08 18:36:25
Kpuc
Oudgediende

S
Tis te hopen dat je dan nooit op zoek gaat naar een perfecte levenspartner, ik vrees dat je t dan toch hogerop moet gaan zoeken 8O

15-10-08 18:42:08
lentebriesje
Erelid

S
is niet nodig...

streven naar perfectie getuigt van inperfectie.. 8)

perfectie zou betekenen dat er geen enkele verbetering mogelijk is... en op de hele wereld is er geen enkel proces / ding wat perfect is, laat staat een mens :) als er iets inperfect is is het de mens wel :)

15-10-08 21:15:56
oplk
Senior lid

WMRindex: 262
OTindex: 320
Wnplts: Baarn
S
Met het perfecte werd niet perfect omgegaan ;) Waar de mogelijkheid tot keuze perfect was, was de keuze die gemaakt werd, dat niet.

Maar met het perfecte van na de zondeval bedoelde ik uiteraard al hetgene wat dichter bij perfectie zit dan bij ons vandaag de dag :)

15-10-08 21:36:02
lentebriesje
Erelid

S
Quote oplk:
Met het perfecte werd niet perfect omgegaan ;) Waar de mogelijkheid tot keuze perfect was, was de keuze die gemaakt werd, dat niet.

Maar met het perfecte van na de zondeval bedoelde ik uiteraard al hetgene wat dichter bij perfectie zit dan bij ons vandaag de dag :)

is dit verwijzing naar groentetuin van A&E? zondeval is toch ook gelovige term :) anyways, ben darwinist.. overtuigd darwinist 8)

als we het toch poetisch willen hebben... ik kwam ooit heel poetisch tekstje tegen over perfectie.. zal ff nazoeken of ik terug kan vinden :)

15-10-08 21:44:42
lentebriesje
Erelid

S
heb goeie nog niet gevonden maar dit heb ik wel gevonden :) deze zijn ook leuk :)

"Niemand is perfect, maar bij sommigen valt dat meer op."

---

"Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen."
Tolstoi

---

Perfectionisme is eigenlijk een vorm van escapisme.

escapisme
es - ca´ pis - me
het -woord
het streven of de neiging zich te onttrekken aan de druk van het heden, te ontsnappen uit de moeilijkheden van eigen tijd of eigen leven

15-10-08 22:05:15
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote lentebriesje:
Quote Kpuc:
Nobody is perfect 8-)

ik ben perfect :ja

that's so flawed

15-10-08 22:06:11
heraux
Oudgediende

T S
Quote lentebriesje:
is niet nodig...

streven naar perfectie getuigt van inperfectie.. 8)

perfectie zou betekenen dat er geen enkele verbetering mogelijk is... en op de hele wereld is er geen enkel proces / ding wat perfect is, laat staat een mens :) als er iets inperfect is is het de mens wel :)

streven is mooi
het bereiken pure ellende

15-10-08 22:12:26
oplk
Senior lid

S
It's the journey that matters, not the destination :)

We kunnen zo langzamerhand de discussie naar Quotes, Gezegden en Spreekwoorden verplaatsen :P

15-10-08 22:37:43
lentebriesje
Erelid

S
Quote oplk:
It's the journey that matters, not the destination :)

We kunnen zo langzamerhand de discussie naar Quotes, Gezegden en Spreekwoorden verplaatsen :P

ik vind het nog genoeg gerelateerd tot darwin :) quotes worden niet voor niks aangehaald... je leert er af en toe wat van :) of brengen je tot nieuwe inzichten etc. :P

15-10-08 23:06:12
heraux
Oudgediende

T S
perfectie is
dat het einde altijd
hetzelfde is..

voor sommig onderzoek
is het resultaat altijd
weer anders..

en zo heeft het universum
voor één stabiel feit gezorgt.

Het einde.

16-10-08 07:31:10
Demion
Oudgediende

WMRindex: 4.305
OTindex: 3.487
perfectie bestaat niet op het gebied van genetica! altijd zijn er mutaties en dat is nou de reden waardoor evolutie en natuurlijke selectie ons tot mens heeft gemaakt. anders kregen wij nooit ziekte, afwijkingen, allergie en dat soort dingen

16-10-08 08:17:51
lentebriesje
Erelid

S
Quote Demion:
perfectie bestaat niet op het gebied van genetica! altijd zijn er mutaties en dat is nou de reden waardoor evolutie en natuurlijke selectie ons tot mens heeft gemaakt. anders kregen wij nooit ziekte, afwijkingen, allergie en dat soort dingen

mutaties kunnen ook naar een hogere vorm brengen... (richting perfectie)... tis alleen jammer dat 98% (zoiets was het, durf niet had voor in vuur te steken xD) van alle mutaties niet bevordelijk is voor de mens :) die andere 2% kunnen we onze hoop op richten...

hoertjes die immuun zijn voor hiv/aids.. er gebeuren meer wonderlijke dingen rond om ons heen.. toe te schrijven aan genetica :) maar we gaan niet in DNA strengen knippen en plakken wat betreft mensen... lijkt teveel op de uber mensch selectie van verschillende dictators... anders waren we al heeel wat dichter bij perfecte mens...

psst nog iets actueels xD, mannen die te vroeg ejaculeren (klaar komen :P) kunnen hun DNA daar de schuld van geven... terwijl altijd werd aangenomen dat er een psychische reden achter lag.. :nee..

dan celgeheugen... mensen met een donorhart die zich dingen herrinerren van hun donor... ervaring etc, wetenschappelijk gezien is het ''onmogelijk''...

mensen die zich dingen herrinerren uit ''een ander leven'', hele interresante docusoap van op tv geweest,, 3 australische vrouwen die onder begeleiding van hypno psychiater oude ervaringen opnieuw doormaakten.. van 1 vrouw was ook historische documentatie dat het ook daadwerkelijk gebeurt was... dat zet je aan het denken. of jongentje wat met zijn ouders door schotland ging tuffen en doodleuk opmerkte dat in put ergens in ruine waar ze langstuffen .... was verdronken in een put tijdens groot feest ergens in 18e eeuw... ouders gingen naar plaatselijke geschiedenis knakker... en er was inderdaad groot feest toen, en er waren ook 2 vermisten.. waaronder die knakker waarvan jongetje zei dat hij verdronken was.. hij kon het niet weten... de put werd gedempt.. en er lag inderdaad een skelet in de put... en door dat cel ouderdom gedoe tests konden ze tot op 20 jaar nauwkeurig vertellen dat knakker inderdaad in die tijd in put is dood gegaan,,,

vooralsnog een wonder... totdat er een robuuste theorie over wordt gepresenteerd :) en bewezen wordt xD

16-10-08 08:21:37
Kpuc
Oudgediende

S
LB, wonderlijk, maar wat je zegt, het valt, vooralsnog, gewoon niet, of ontzettend moeilijk te bewijzen.

16-10-08 08:30:34
lentebriesje
Erelid

S
Quote Kpuc:
LB, wonderlijk, maar wat je zegt, het valt, vooralsnog, gewoon niet, of ontzettend moeilijk te bewijzen.

celgeheugen zullen ze nog wel achterkomen, zijn genoeg dingen die ze nog niet weten over cellen... maar inderdaad, hele reincarnatie spirituele iets... dat, om toch maar iets gelovigs aan te halen (wat ik niet ben)

is iets tussen hemel en aarde xD

16-10-08 08:37:06
Demion
Oudgediende

Celbiologie en genetica zitten, zelfs na grootte stappen in deze technieken, nog maar in zijn kinderschoenen. er is nog zoveel te ontdekken. en LB, ik begrijp dat mutaties zorgen voor "verbetering" ik werk er bijna elke dag mee met Micro-organisme (adaptatie technieken) ;).
Quote:
hoertjes die immuun zijn voor hiv/aids
8O klopt dit wel helemaal?
immuun zijn mensen niet voor HIV, maar je hoeft alleen geen Aids te krijgen. dat is namelijk een gevolg van HIV. het HIV virus zorgt voor aids. je kan HIV hebben zonder dat je het zelf weet, of zonder dat het zich laat zien in je lichaam. dat over mannen die te vroeg klaar komen heb ik ook gelezen en dat is inderdaad wel heel grappig. zo zie je maar, dat wetenschap nog veel te ontdekken heeft, ookal zijn het van die domme feitjes :P

16-10-08 08:49:07
lentebriesje
Erelid

S
Quote Demion:
8O klopt dit wel helemaal?
immuun zijn mensen niet voor HIV, maar je hoeft alleen geen Aids te krijgen. dat is namelijk een gevolg van HIV. het HIV virus zorgt voor aids. je kan HIV hebben zonder dat je het zelf weet, of zonder dat het zich laat zien in je lichaam. dat over mannen die te vroeg klaar komen heb ik ook gelezen en dat is inderdaad wel heel grappig. zo zie je maar, dat wetenschap nog veel te ontdekken heeft, ookal zijn het van die domme feitjes :P

jawel :ja , ze zijn drager van hiv/aids, maar de ziekte ontwikkeld zich niet, hoeveel seks ze ook hebben met anders hiv/aids dragers... zonder dat ze medicatie krijgen toegediend he... en ze kunnen wel anderen besmetten :( rare ervan dat het niet bij 1 hoertjes zo was, maar bij meerdere, specefiek in die ''wijk''.. mocht je het willen googlen, volgens mij kwamen hoertjes uit zambia xD

16-10-08 11:16:51
oplk
Senior lid

S
Tenzij mijn informatie achterloopt weet de wetenschap toch ook nogsteeds niet waar herinneringen opgeslagen zijn? We gaan uit van de hersenen, maar we weten niet waar of wat.

Misschien wel een grote ontdekking als je kunt aantonen dat ze ergens anders zitten ;)

16-10-08 12:39:12
heraux
Oudgediende

T S
Quote oplk:
Tenzij mijn informatie achterloopt weet de wetenschap toch ook nogsteeds niet waar herinneringen opgeslagen zijn? We gaan uit van de hersenen, maar we weten niet waar of wat.

Misschien wel een grote ontdekking als je kunt aantonen dat ze ergens anders zitten ;)

herinneringen bestaan uit een verzameling tags die achterelkaar een beelden (associaties) veroorzaken.. deze herinnering is niet perfect - noch wordt deze goed bewaard.

16-10-08 14:21:25
Demion
Oudgediende

Toch zou ik graag willen weten hoe het instinct dan precies werkt. dat lijkt mij toch ook een soort van automatische herinneringen die onderbewust worden meegegeven via de genen.

16-10-08 14:27:56
oplk
Senior lid

S
@Demion
Maar genen veranderen niet tijdens het leven, hoe kunnen herinneringen dan via de genen doorgegeven worden?

Onderbewust? Alles wordt onderbewust doorgegeven ;) Wij hebben niet door wat wij doorgeven aan onze kinderen hoor. Bedoel je iets wat wij nu nog niet zien?

16-10-08 14:29:31
Caster
Oudgediende

WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
We kunnen niet alles snappen, volgens mij valt instinct ook onder datgene wat we niet snappen. Het is gewoon (nog?) niet te meten of in eenheden uit te drukken..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 18 19 20 21

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven