hr
jaargang -24 - laatste artikel 13-9 14:00 - 76626 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21

de darwin theorie

16-02-09 19:36:09
ZusMina
Senior lid

WMRindex: 699
OTindex: 250
S
Alternatieve bus of maak je eigen tekst! 8)

16-02-09 20:03:46
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S

16-02-09 20:08:21
ZusMina
Senior lid

WMRindex: 699
OTindex: 250
S
"dat" of "als" ?

16-02-09 20:11:10
lentebriesje
Erelid

S
het beste van beide 8) als dat, de perfecte combi voor iedere situatie 8)

19-02-09 14:46:34
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

19-02-09 14:51:51
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wahaaa _O_ die is waus :D

19-02-09 18:06:42
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Dar Win => DarLing

20-02-09 08:48:06
Kpuc
Oudgediende

S

20-02-09 16:12:48
Cee-N-Cee
Oudgediende

WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Evolutie Special Is misschien wel interessant :)

20-02-09 16:31:11
lentebriesje
Erelid

S
dit is niet het juiste topic eigenlijk,

maar ik bedacht me he,

iedereen krijgt een deel evolutieleer al mee op de basisschool, tenminste dat heb ik wel gehad, ik ga er voor het gemak van uit dat andere mensen ook een deel evolutieleer op basisschool al te horen hebben gekregen...

nou heb ik op basisschool ook nog iets van geloofsleer gehad, 30 min per week, wel geinig, het was vooral tekenen, knippen en plakken daar gaat het niet om,

het punt is, dat omdat niet alle basisscholen zoiets hebben als geloofsleer, is dat degene zeggen dat christenen snel op hun teentjes getrapt zijn nergens over gaat,

hun theorie (evolutie) wordt al "gepredikt" op basisscholen, en hun tegenstanders, religie, niet (of weinig)

dus zijn atheisten dan niet op hun teentjes getrapt, ze bestrijden vuur met vuur, en tja, het maakt niet uit door welk vuur je genaait wordt, als hout ga je hoedanook door welk vuur dan ook in vlammen op :)

--

ben trouwens ook naar een katholieke middelbare school geweest, en daar heb ik buiten het vak levensbeschouwing, wat zeker neit alleen ging over katholieke gedoe, en levensbeschouwing is verplicht (toch?) dus hoe dan ook ontkom je er niet aan, maar bij natuurkunde heb ik toch zeker weer wat evolutie meegekregen *8

--

als er iemand bezig is kleine kindjes te beinvloeden op jonge leeftijd dan is dat niet religie, omdat we maar al te bewust zijn van de flaws, ouders en leraren zorgen wel dat je wat meekrijgt van de interpretaties, kruizigingen, ed. dat je geen bijbel junkie wordt , maar juist evolutie, omdat de flaws daarvan nog niet genoeg aan het licht zijn geweest :nee

evolutie leer is nog te schoon *8

--

nouja, of beide onderwijzen, of geen, maar atheisten hebben geen punt als ze zeggen dat kleine kindjes gebrainwashed worden op school door religie.

ik had een pesthekel aan allebeide leraren die ik voor de vakken had :-:

20-02-09 16:38:33
Kpuc
Oudgediende

S
Hm, ik kon naar die Karel van godsdienst op de bs goed luisteren, machtig mooie verhalen als kind zijnde. En meer was het ook niet, die man begreep dat je kids van krap acht jaar nog niet met zoiets moest opzadelen. Ik weet nog niet precies hoe ze bij mij op school met beide omgaan, ik neem aan in volle harmonie :D

20-02-09 17:30:22
lentebriesje
Erelid

S
kpuc

gaat me er niet om hoe je het ervaren hebt :)

alswel dat ik gewoon alles mee heb gekregen volgens mij, deel evolutieleer en religie,

een kind kan niet kiezen en geloofd alles wat je hem verteld, zou heel goed kunnen, maar dan zijn onze ouders de grootste criminelen, ze stoppen van alles in je, laten je buffelen om goed op school te doen, etc. etc.

terwijl dat ik nooit de keuze heb kunnen maken of ik hard wou leren of wou chillen, de keuze was al gemaakt, en ja, 17 jaar wis je niet zomaar uit :) daar bouw je op voort, nu lijkt die keuze niet zo slecht, maar ik het dus van alles gemist :{

en kinderen niet laten kiezen wat ze binnenkrijgen maar wel zelf keuze laten maken wat ze later willen gaan doen, dat is voor mij nogal krom, op je 12e wordt je al (zo niet eerder) ergens in een hokje gepropt wat als iets gedefinieerd staat en je bent een fijne stempel te pakken waar je met trots of met schaamte mee rondwandeld :-:

kinderen zijn keuze onbevoegd en moeten toch al keuzes maken die hun belevingswereld te boven gaat, dat rijmt niet :nee

net dat als je alleen evolutieleer onderwijst kinderen ook geen keuze kunnen maken, zoals wordt gezegd, onbeschreven wit vel, brainwash, etc. etc.

eerste indruk blijft ook bepalend tot heel erg lang :-: het maakt wel verschil of je ze alleen evolutie of alleen religie laat kennis maken.. en beide mag blijkbaar niet, want dan beschuldigen ze elkaar van brainwashen en zijn kinderen weer keuze beperkt,

cirkelredenering *8 nouja het is ingewikkeld :-:

21-02-09 10:04:29
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Een neutrale opvoeding: We zijn ontstaan door evolutie. Er zijn ook mensen die geloven dat een of andere hogere macht ons gemaakt heeft, maar als je die onzin wilt geloven moet je het zelf weten.

21-02-09 10:26:14
lentebriesje
Erelid

S
een neutrale opvoeding:

2 sprookjes

optie 1: van organisme tot mens
optie 2: adam en eva in groente tuin

ik denk dat kinderen zelf wel kunnen uitkristaliseren welke ze geloven, tenminste, ze besluiten op hun 12e al gedeeltelijk welke richting ze op gaan... en ouders zullen ook wel een en ander ingestopt hebben, lijkt mij fair als ze gewoon beide kennen *8

21-02-09 10:43:43
Giovanni
Oudgediende

Evolutie helder en duidelijk uitgelegt. Let op Engels!

Klik

21-02-09 11:29:33
lentebriesje
Erelid

S
@gio

oke, evolutietheorie is niet slecht, slechts de mensen die het gebruiken om tegen religie aan te schoppen,

mi bad,

ik zie het nu :P

ow wacht, religie is ook niet slecht, slechts de mensen die het gebruiken om tegen mensen die er niet in geloven aan te schoppen,

--

het probleem is verlegt, zullen we het nu gaan hebben over hoe slecht sommige mensen zich gedragen, of deden we dat niet al en gebruikten we gewoon verkeerde argumenten :)

lol,

waar ergens zijn we nu met de discussie, tuintje van eden kan nog steeds kloppen, zegt het filmpje ook *8

--

oh en het laatste shotje,

if you are a reasonable person , dat is fout, persuasief en zeer zeker niet objectief! maar ik zal het door de vingers zien :P filmpje was wel duidelijk :)

21-02-09 13:31:39
Kpuc
Oudgediende

S
Iets wat wetenschappelijk is te verklaren gaat voor iets wat nooit kan worden bewezen, laat staan worden verklaard. God? Ik veeg de reet met m af, zo tastbaar is ie voor me, net als dat onzichtbare velletje papier waar ik m'n reet mee afveeg maar waardoor toch m'n vingers vies worden.

21-02-09 17:50:23
Giovanni
Oudgediende

Tegen al diegenen die tegen mij zeggen dat ik dom ben of geen moraal heb omdat ik atheist ben:

Als het god niet bevalt hoe ik mijn leven leef, laat hem mij dat dan vertellen. Niet jij8)

21-02-09 18:05:34
Kpuc
Oudgediende

S
Sorry hoor dat ik even wat grof werd maar weet wel dat wie gelooft van mij geen last zal hebben, ik heb er wel respect voor, dat iemand gelooft.

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een sticker voor bij de bel en deur, iets met God is overal, hier in huis ook, dus laat me met rust ;)

21-02-09 18:07:00
lentebriesje
Erelid

S
kpuc

laat je toch gewoon op zwarte lijst zetten van die deurbel idioten die het woord komen brengen :-:

ik heb er nog nooit 1 gezien, mijn familie staat op de zwarte lijst 8)

21-02-09 18:18:10
Kpuc
Oudgediende

S
Briesende Lente, dan krijg ik ze van de Zwarte Knoop aan de deur, das nog erger 8O

21-02-09 18:41:00
Giovanni
Oudgediende

Tegen de laatste Jehova getuige die hier aan de deur was zei ik: "Nee dank u. Ik heb het helemaal gehad met het geloof", reageerde heel vriendelijk. Helaas zijn ze niet allemaal zo:|

21-02-09 18:54:49
lentebriesje
Erelid

S
kpuc

nee je moet heel duidelijk zeggen dat je op de zwarte lijst wilt...

dan gaat het eerst zo, er is geen zwarte lijst :nee, dan zeg je: ik weet dat hij er is en ik wil er op staan, dan ontkent jehova vast nog even :ja

en dan zeg je het de keer erop weer, en vraag je of je met honkbalknuppel iemands gezicht moet bewerken voordat ze het begrijpen :P en dan moeten ze dat doorgeven aan hun opperhoofd,

opperhoofd moet bakkie leut drinken, nog een keer vragen of je het wel zeker weet, bladiebla etc. je zieltje wordt niet gered etc. etc. :P

en dan heb je er misschien nooit meer last van :P

(ik heb het zelf niet meegemaakt, maar zo spraken mijn ouders ervan :P dus ik neem aan dat het klopt :))

zwarte lijstje is het lijstje waarop de huizen staan waar ze absoluut niet welkom zijn en nogal agressief onthaalt worden :) oftewel: mijd ze :P

moet je wel veel moeite doen, zovaak komen ze toch niet aan de deur (toch(?)) vraag me af of het het waard is :) maarja

21-02-09 20:08:52
Kpuc
Oudgediende

S
O, nee, Jehova's verkopen niet, en zijn gewoon goede zielen. Die mensen mag en moet je niet onheus bejegenen, ze doen geen kwaad. Colporteurs van deze moderne tijd echter, die kunnen een niet al te netjes verzoek krijgen zich uit het object te verwijderen.

21-02-09 22:14:55
Giovanni
Oudgediende

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven