hr
jaargang -24 - laatste artikel 13-9 16:00 - 76627 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 .. 18 19 20 21

de darwin theorie

15-10-08 10:20:07
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Demion je hoeft god niet te bewijzen. Kijk maar naar Auschwitz.

15-10-08 10:27:29
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote Giovanni:

dat is geen sterk argument...

reactie gelovigen: de wegen gods zijn ondoorgrondelijk

:P

15-10-08 11:31:22
Giovanni
Oudgediende

Voor iets dat pretendeert liefde zijn...

15-10-08 11:36:38
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Geloven is liefde, het wordt alleen soms erg belabberd uitgevoerd. Er is maar één verantwoordelijke, njah, meerdere wel, voor de holocaust, of welk drama dan ook, de mensch.

15-10-08 11:40:29
Giovanni
Oudgediende

Kpuc ik citeer Jezus: "Welke vader zal zijn kind een steen te eten geven als het om een brood vraagt?"

Heb je gezien hoe die mensen eruit zagen toen die kampen bevrijd werden?

Ben ik er toch weer mee bezig. :S
Dit was nu echt de laatste keer.

15-10-08 11:43:24
Demion
Oudgediende

WMRindex: 4.305
OTindex: 3.487
@ Giovanni
Quote:

ik zie niet helemaal wat dat ermee te maken heeft, sorry hoor.

15-10-08 11:45:45
Giovanni
Oudgediende

Voor gelovigen is de bijbel wél een feit.

Ik ga er verder niet meer op in. Is toch zinloos. 8)

15-10-08 11:47:20
Demion
Oudgediende

@Giovanni
Je mag geloven wat je wilt, maar feiten worden wel vaak verdraait..... of is dat niet helemaal correct?

15-10-08 11:50:19
Kpuc
Oudgediende

S
Gio, nee, niet in 40/45, wel in 95/99 FY. En geloof me nou, die hele god heeft niets te maken met dit soort rottigheid, de mens zelf is ten alle tijde verantwoordelijk voor zijn/haar daden, die kun je niet bij een vaag "hoger" wezen leggen ;)

15-10-08 11:57:45
Demion
Oudgediende

is het niet zo dat ze er nu vaak achterkomen dat de bijbel helemaal verkeerd vertaald is. ook is dit een verzameling "verhalen", sorry maar ik moet het even zo noemen. verhalen worden doorgeven en worden ook steeds stukje bij beetje veranderd. Darwin is iemand die zich inderdaad storte op de evolutieleer, maar mag ik vragen waar dat verhaal van adam en eva dan over gaat. als dit zou kloppen dan zit iedereen met zijn eigen familie te batsen! een beetje incest, lekker hoor. veel vragen zijn verklaard door bijvoorbeeld het vaticaan, maar kloppen deze beweringen ook? ik vind het best wat iedereen geloofd of wat ze doen. geloof opzich is goed: liefde, hoop, etc. maar dit word ook altijd verkeerd gebruikt en verdraait en daarom geloof ik niet in iets waar ik nog nooit een aanvaring mee heb gehad. bijvoorbeeld bewijs of feiten. misschien iets anders als een echte ervaring. dit heb ik nog nooit gehad. veel dingen zijn te verklaren met god en dat soort dingen, maar er komen nooit echte bewijzen op tafel waarvan ik zeg: ja oke, ik geef toe dat dat het werk moet zijn van "een hoger wezen". ik gebruik even het woord wezen omdat ik niet weet wat het is en jullie blijkbaar ook niet. maar stel god bestaat... waar komt hij dan weer vandaan. zo gaat het circeltje rond en rond.

15-10-08 12:01:09
Kpuc
Oudgediende

S
Wat je zegt, de bijbel is een aaneen gesmeed boek wat in de loop der eeuwen telkens naar believen is aangepast, door de mens, het is namelijk ook ooit door een mens verhaalt, en je weet hoe verhalen een heel eigen leven kunnen gaan leiden. Ziehier, den bijbel, niets meer dan mooie epische verhalen over mensen die in een tijd leefden waarvan men dacht dat als het onweerde dat de hemel op ons hoofd zou vallen. Gelukkig weten we tegenwoordig beter 8)

15-10-08 12:03:34
Demion
Oudgediende

Kpuc
halleluja _O_

dat is wel wat ik inderdaad bedoel. maar het hoeft ook niet meteen te betekenen dat geen van die verhalen ergens waarheid bevat.

15-10-08 12:24:53
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote:
Darwin is iemand die zich inderdaad storte op de evolutieleer, maar mag ik vragen waar dat verhaal van adam en eva dan over gaat. als dit zou kloppen dan zit iedereen met zijn eigen familie te batsen! een beetje incest, lekker hoor.

En inmiddels is er "bewezen" dat er genetisch een "Adam" moet zijn. Hoe de mens ook ontstaan is, we zijn uiteindelijk allemaal familie ;)

15-10-08 12:46:05
Kpuc
Oudgediende

S
Jeps, als je dat verder doortrekt Pietje, dan is Joep een verre achterneef van jou 8)

15-10-08 12:50:43
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote pietjevlip:
Quote:
Darwin is iemand die zich inderdaad storte op de evolutieleer, maar mag ik vragen waar dat verhaal van adam en eva dan over gaat. als dit zou kloppen dan zit iedereen met zijn eigen familie te batsen! een beetje incest, lekker hoor.

En inmiddels is er "bewezen" dat er genetisch een "Adam" moet zijn. Hoe de mens ook ontstaan is, we zijn uiteindelijk allemaal familie ;)

bedoel je in de vorm dan dat er ooit een eencellig ding was wat zichzelf kopieerde evolutie visjes en al die shit meer? of... zoek je het niet zover van huis en heb ik iets gemist :P

15-10-08 12:54:01
Giovanni
Oudgediende

Quote Kpuc:
Gio, nee, niet in 40/45, wel in 95/99 FY. En geloof me nou, die hele god heeft niets te maken met dit soort rottigheid, de mens zelf is ten alle tijde verantwoordelijk voor zijn/haar daden, die kun je niet bij een vaag "hoger" wezen leggen ;)

Matteüs 7:

7 Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan. 8 Want ieder die vraagt ontvangt, en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan. 9 Is er iemand onder jullie die zijn kind, als het om een brood vraagt, een steen zou geven? 10 Of een slang, als het om een vis vraagt? 11 Als jullie dus, ook al zijn jullie slecht, je kinderen al goede gaven schenken, hoeveel te meer zal jullie Vader in de hemel dan het goede geven aan wie hem daarom vragen.

15-10-08 12:57:08
Kpuc
Oudgediende

S
Ja maar, als je niet, meer, gelooft, waarom vraag je je dan nog af waar die god was met de holocaust 8O

15-10-08 12:59:36
Demion
Oudgediende

"een adam"? wat is "een Adam" dan wel. adam is geen mens zoals beweerd word in de bijbel, maar inderdaad wel een genetisch beginpunt. dat is inderdaad wel onderbouwd door wetenschap en niet door geloof

15-10-08 13:05:07
pietjevlip
Oudgediende

Quote Demion:
"een adam"? wat is "een Adam" dan wel. adam is geen mens zoals beweerd word in de bijbel, maar inderdaad wel een genetisch beginpunt. dat is inderdaad wel onderbouwd door wetenschap en niet door geloof

De "Adam" was dus wel degelijk een mens. Één mens is de vader van ons allemaal. Het onderzoek werd gedaan n.a.v. racisme enzo. ;)

15-10-08 13:06:35
Demion
Oudgediende

theoretisch kan dat geen mens zijn geweest. genetisch gezien moet het dan wel een eencellig organisme zijn geweest en ik herinner mij niet een verhaal te horen van adam de eencellige die een appel ging plukken :P

15-10-08 13:08:46
pietjevlip
Oudgediende

Quote Demion:
theoretisch kan dat geen mens zijn geweest.

Dan klopt je theorie niet met de wetenschap. Alle mensen hebben dezelfde (menselijke) vader. Hoe die ontstaan is valt te bediscussiëren, maar dat het dezelfde (menselijke) vader is staat vast.

15-10-08 13:11:37
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Giovanni:
Kpuc ik citeer Jezus: "Welke vader zal zijn kind een steen te eten geven als het om een brood vraagt?"

Heb je gezien hoe die mensen eruit zagen toen die kampen bevrijd werden?

Ben ik er toch weer mee bezig. :S
Dit was nu echt de laatste keer.

je hebt gelijk dat de mens die laag sneller kwijt raakt dan we willen geloven.

Het gebeurt ook NU
het interneren van mensen gebeurt ook
in Nederland, Duitsland.. en andere EU landen. Het zijn best grote aantallen waarbij het leven tot stilstand komt.

15-10-08 13:11:59
Kpuc
Oudgediende

S
Check Biologie, ziet dat we uit dezelfde bouwstenen zijn ontstaan, denkt na, oké, mijn oergropie was een kikkervisje 8O

15-10-08 13:14:15
Demion
Oudgediende

@pietjevlip

de theorie die je beschijft begrijp jij verkeerd. Hoeveel weet jij eigenlijk van genetica mag ik vragen? zoals ik al zei, klopt het dat het begin inderdaad begonnen is met een eencellig organisme, die splitst en er vormen meerdere organisme waar dan een "mensachtige" uit is ontstaan. dit is dus geen "Adam" zoals jij hem beschrijven wilt. een mensachtige is via natuurlijk selectie geevolueerd naar een mens. vandaag de dag is natuurlijke selectie niet meer zo van toepassing op de mens, omdat wij veel wetenschap hebben om langer te leven door medicijnen, ziekenhuizen, goede voeding etc. ook heeft de mens geen natuurlijke vijanden meer omdat wij op deze planeet boven op de voedselketen staan.

15-10-08 13:15:17
Giovanni
Oudgediende

Quote Kpuc:
Ja maar, als je niet, meer, gelooft, waarom vraag je je dan nog af waar die god was met de holocaust 8O

Even voor de duidelijkheid ik sprak in het algemeen. :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 .. 18 19 20 21

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven