hr
jaargang -24 - laatste artikel 13-9 14:00 - 76626 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 .... 18 19 20 21

de darwin theorie

14-07-08 13:08:45
nietmeer
Quote pietjevlip:
@Ikke: theologen hebben verstand van de materie die "God" heet. Toch neem je hun oordeel op dat gebied niet onvoorwaardelijk aan. Daarom snap ik ook het verwijt niet als ik precies hetzelfde doe richting evolutionisten.
Theologie is geen exacte wetenschap, maar een studie van geloven van mensen, bij theologie gaat het niet zozeer om de vraag óf God bestaat, (dit kun je namelijk op geen enkele manier bewijzen, en geloof me dat hebben velen er geprobeerd), maar om hóé mensen in Hem geloven.
Quote pietjevlip:
De line-up van apen naar mens is volledig gebaseerd op fysieke overeenkomst, en een groot deel is overgelaten aan de vrije inspiratie ofwel fantasie van de tekenaar. DNA is een slecht alternatief, als je bedenkt dat we daar extreem weinig van weten. Met een klein beetje fantasie stamt de mens af van de komkommer. ca. 66% genetische overeenkomst. Dat zie je trouwens bij alle onderlinge verschillen tussen verschillende rijken. Een willekeurige plant verschilt altijd ongeveer 65% met een bacterie, altijd ongeveer 65% met een dier, altijd ongeveer 65% met een schimmel. Als de evolutieleer waarheid zou zijn, zouden er niet alleen een aantal, maar zelf enorm veel plaatsen moeten zijn waar dit verschil veel minder is. En ook waar het meer is. Helaas blijft het onderlinge verschil altijd 63%-67%.

En waarom zou dat zo zijn? Alle planten verschillen ongeveer evenveel van alle bacteriën omdat ze op dezelfde tak van de evolutionaire stamboom zitten, dat is hartstikke logisch. Als je bedenkt dat er 3 miljard jaar geleden een groep bacteriën op weg is gegaan om een plant te worden, dan stammen alle planten van die bacterie af, en omdat je met minder dan 4% van het DNA van een plant elke andere plant kunt maken, verschillen alle planten ongeveer evenveel van alle bacteriën. Het komt erop neer dat het verschil tussen planten onderling veel kleiner is dan het verschil tussen planten en andere levensvormen.[/quote]
Quote pietjevlip:

Ga op zoek naar een wezen met minder cellen dan een fruitvliegje. Het kleinste wezen dat niet eencellig is. Waar zijn de tweecellige organismen? Waar zijn de viercelligen?
Tada, evolutie. Blijkbaar waren tweecelligen en viercelligen niet levensvatbaarder dan meercelligen en eencellige organismen. Het hebben van twee of vier cellen biedt geen voordeel over het hebben van één of heel veel, die twee- en viercelligen zijn dus doorgeëvolueerd.
Quote pietjevlip:

Ja, ik blijf hameren op DIE overgangsvormen. Zolang ze niet gevonden worden is de evolutieleer namelijk niet bewezen. Het enige argument wat er telkens tegen komt is het "Ze zijn gevonden, kijk maar, die dieren lijken op elkaar." Dat bewijst niet dat die dieren verwant zijn, en al helemaal niet dat die dieren verwant zijn aan een plant. Ieder "bewijs" van tussenvormen staat of op losse schroeven, of is vervalst, of blijkt achteraf gebaseerd op onjuiste conclusies.
Hoe kom je daar nou weer bij? Kijk, dat jij dat een onjuiste conclusie vind, mij best, maar aangezien jij geen authoriteit op dat gebied hebt is die uitspraak betekenisloos. We hebben je genoeg tussenvormen laten zien die niet vervalst zijn, die goed gegrond zijn in bewijzen en door de wetenschappelijke gemeenschap 'goedgekeurd' zijn. Dat jij dat niet genoeg vind maakt niet uit, want jij zult het nooit genoeg vinden. Wat belangrijk is dat mensen die er hun werk van hebben gemaakt het er mee eens zijn, en zij weten er nu eenmaal veel meer over af dan jij.
Quote pietjevlip:

De wetenschap beweert vrij denken te stimuleren. Maar vrij denken wordt afgestraft. Als je vrij denkt, krijg je niet de middelen die nodig zijn. Natuurlijk mag je wel vrij denken, maar blijf van de heilige evolutieleer af. Het is telkens hetzelfde kringetje. Ook wat dat betreft zijn evolutionisten niets anders dan gelovigen.
Vrij denken in de wetenschap wordt aangemoedigd, maar dan moet je wel vrij denken op grond van de wetenschap en niet de Bijbel ;). Nogmaals, er zijn genoeg mensen die onderzoek doen om bewijzen te vinden tegen de evolutieleer, in Amerika viert dat hoogtij, het punt is alleen dat als je een wetenschappelijke theorie wilt aanvechten je dat met wetenschap moet doen, en dat is simpelweg nog niemand gelukt in het geval van de evolutieleer.
Quote pietjevlip:

Quote:
Noem 1 voorbeeld op van iemand die dat gedaan heeft en daarna nog serieus is genomen.

Darwin ;) En elke evolutionist na hem.
Dit toont weer je onwetendheid. De leeftijd van de aarde (4,5 miljard jaar) is veel later pas door de wetenschap vastgesteld, evenals de leeftijd van het leven, Darwin gokte zelf op een paar honderd miljoen jaar. Sindsdien kunnen we met 100% zekerheid de leeftijd van een fossiel of een rots vaststellen, aan de hand van de oudste fossielen van bacteriën weten we nu dat het leven er 3,5 miljard jaar geleden al was. Het leuke is dat deze metingen tientallen zo niet honderden malen zijn gedaan, en ze er niet naast kúnnen zitten, of ja, tenzij het hele atoommodel niet klopt, maar dat is onmogelijk in het licht van al het bewijs er vóór (hier gaan we toch niet over ruziën, je gelooft toch wel in het bestaan van atomen?).

Edit: En nog even over die uitspraak over 4 miljard andersdenkenden verwijderen. Anti-evolutionisten zijn overal in de westerse wereld in de minderheid, behalve in Amerika waar het ongeveer 50-50 ligt. Grafiekje

14-07-08 15:03:51
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hoegroot is het aandeel van de genetische code voor het phenotype - en hoeveel code is er nodig om een spin geen insect te laten zijn - zeg maar : het aantal poten.

Stel we kweken spinnen met zes poten - en laten deze los in een behoorlijk terrarium - welke ontwikkelingen maken deze spinnen dan door?

Wat is hier bewezen:

1. Een evolutie sprong is een plotselinge gebeurtenis die uniek is?

2. Dat hier de factor toeval net zo veel aandeel heeft als selectie?

3. welke effecten de mens heeft sinds zijn aanwezigheid op deze planeet?

14-07-08 15:10:42
heraux
Oudgediende

T S

14-07-08 16:41:57
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Pietje, het irriteert me geenszins dat je vraagtekens zet bij de evolutieleer. Ik zoek graag informatie op over de weerlegging van de argumenten die je geeft (ik heb door op de argumenten in dit topic te reageren een hoop bijgeleerd en een aantal nuttige sites gevonden). Wat me helemaal wild maakt, is dat je steeds met dezelfde argumenten aankomt: "Maar er zijn geen tussenvormen gevonden" blablabla... Die zijn er wel en ik heb ze al honderd keer opgenoemd in dit topic. Dat jij dit als tegenargument niet accepteert, is jouw probleem en blijf ze niet steeds opnoemen, want zo lijkt het alsof je het topic niet eens volgt en het is een drogreden: ad nauseam.

Quote Wikipedia.org:
Ad nauseam (misleidende herhaling)

Bij een misleidende herhaling wordt een niet-onderbouwd standpunt telkenmale herhaald, zodat (ten onrechte) de indruk kan ontstaan dat er overeenstemming over bestaat.

Ook wel: stokpaardje. Weerhoudt de opponent in de discussie ervan om nieuwe argumenten te kunnen aandragen, omdat steeds op hetzelfde gereageerd moet worden.

Bron [wikipedia.org]

Nu ga ik echt stoppen met deze discussie, want ik heb er genoeg van.

14-07-08 21:19:33
heraux
Oudgediende

T S
Toch heeft goddelijk ontwerp zo zijn voordelen..

16-07-08 19:35:22
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Lees het OT en ga nadenken over wát je leest. Dan is er maar een conclusie, je bent een idioot om in zoiets als die god te willen geloven.

Meer zeg ik er niet over. Is toch zinloos. 8)

16-07-08 21:12:58
Poncke
Erelid

WMRindex: 460
OTindex: 1.592
S
Lees The origin of the species en je weet alles

19-07-08 09:24:57
Giovanni
Oudgediende

19-07-08 12:28:26
nietmeer
@Ikke: dat heb ik je vaker horen zeggen ;)

Anyway: Ik 'geloof' in de evolutie-theorie. Als ik lees en hoor hoe die in elkaar steekt, vind ik die het meest plausibel klinken, in vergelijking met de creatie-theorie. Let wel: Plausibel, niet "het enige juiste".
Dat is namelijk het probleem van een theorie. We denken met zijn allen precies te weten hoe het in elkaar zit, maar eigenlijk begrijpen we er geen donder van.

Ik weet in ieder geval niet te zeggen welke nou echt juist is. Ik was er immers niet bij.
Ik verwacht ook niet dat ik er in dit leven achter kom.
In mijn ogen zijn er momenteel 3 mogelijkheden:
1. God heeft ons geschapen: Een flits, een knal, en daar stond Adam
2. de evolutietheorie is juist
3. Het is een combinatie: De evolutietheorie is God at work.

Welke? Geen idee. We zullen het denk ik pas weten als we van ieder creatuur het DNA-patroon weten, en precies weten welk stukje DNA waar voor dient.

Het enige wat ik nu weet, is dat deze discussie eigenlijk zo nutteloos is als wat. Zowel de evolutionisten als de creationisten zijn te thickheaded om ook maar iets van de ander aan te nemen. Er is in dit topic momenteel meer herhaling dan op TV.

Wat mij betreft is deze discussie dan ook gesloten.

27-07-08 00:13:02
Giovanni
Oudgediende

27-07-08 00:41:26
nietmeer
Het woord 'evolutietheorie zegt al genoeg...
Darwin zelf zei al dat het om een theorie ging en vele evolutionisten vliegen elkaar in de haren... })

27-07-08 10:37:45
Giovanni
Oudgediende

Net zoals de gelovigen. :|

27-07-08 12:09:14
nietmeer
Quote Tistochwat:
Het woord 'evolutietheorie zegt al genoeg...
Darwin zelf zei al dat het om een theorie ging en vele evolutionisten vliegen elkaar in de haren... })
Het wordt dan ook vaak evolutieleer genoemd, omdat velen niet weten wat een theorie in de wetenschappelijke context betekent. Zo is er ook de zwaartekrachtstheorie, de molecuultheorie, etc..

27-07-08 12:11:42
nietmeer
Quote Giovanni:
Net zoals de gelovigen. :|

Ja, dat is helemaal waar, maar ik weet wel hoe dat komt... :ja

@ markusw
What's in a name?
Ook een leer wijzigt steeds vanwege andere inzichten... :P

02-08-08 10:02:38
Giovanni
Oudgediende

02-08-08 16:45:34
Giovanni
Oudgediende

09-08-08 12:22:58
Giovanni
Oudgediende

07-09-08 15:24:54
Giovanni
Oudgediende

15-09-08 13:01:49
Xan
Senior lid

WMRindex: 532
OTindex: 249
Ik vind de darwin-theorie vind ik zelf, erg ongeloofbaar. Aangezien er veel onverklaarbare zaken zijn. Wat betreft gelooof, christendom, komt veel meer in de richting. Ben een keer naar iets geweest van een wetenschapper uit Engeland. ben zijn naam vergeten. Die heeft toen iets gedaan over "Schepping of Evolutie". Sprak me aan, ben niet gelovig, maar begin wel steeds meer naar geloof aan te zitten dat evolutie of Oerknal. Zoek ook veel op, (google & wiki)

16-09-08 19:43:36
Giovanni
Oudgediende

Voor de oerknal is bewijs gevonden, want het heelal dijdt steeds verder uit.

16-09-08 19:57:18
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Xan: Het mooie van de evolutieleer is dat je het niet hoeft te geloven. Ze wordt ondersteund door bewijs. ID, aan de andere kant, dien je maar eventjes zonder vragen of kritiek te slikken. Jouw keuze, maar ik weet waar ik sta.

@Giovanni: Er zitten nog een hoop haken en ogen aan de oerknaltheorie. Zoals het feit dat het universum versneld uitdijt. Bij een knal zoals wij die ons voorstellen zou het helaal decellererend moeten uitdijen. De oerknaltheorie is alles behalve bewezen (er zijn aanwijzingen voor dat hij (deels) klopt, iets heel anders), maar totdat hij of volledig bewezen of ontkracht is is het wel de beste verklaring die we voorlopig hebben. Misschien komt er nog wel iemand met een beter idee.

Oh ja, ik zou hier niet meer reageren..

16-09-08 22:17:42
Giovanni
Oudgediende

Ikke liever een oerknal dan een sprookjesfiguur. 8)

17-09-08 09:56:10
DiPpO
Senior lid

WMRindex: 715
OTindex: 72
Het bewijs dat er geen God is zoals deze wordt beschreven.

God wordt gezien als een perfect wezen dat de aarde, de hemel en alle wezens erin heeft gemaakt. Dit is een contradictie. Om iets te creëren moet je nadenken over het concept, de methode en de uitvoering van je ontwerp. (intelligent design theorie).
Het probleem zit h'm erin dat door nadenken, je "zijn" verandert. Iets in je (al is het maar in de hersenen) gaat zich anders gedragen dan tevoren, dit noemen we denken. Als je perfect bent, zoals God zou zijn, zou je dat niet meer zijn nadat je hebt nagedacht. Ofwel was het opperwezen niet perfect toen hij eraan begon, ofwel niet meer toen hij ermee ophield.

Als je echt in God geloofd, kan dit misschien verklaren waarom we niet in een perfecte wereld leven, dan is het allemaal Zijn schuld..:ja

17-09-08 09:58:41
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het is Adam's schuld, die oen stond een rib af 8)

17-09-08 09:59:03
angusdeitw
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 1.311
Wnplts: nederweert
@ giovanni en dippo

Giovanni, vertel dat maar aan god.
Dippo, hij word gezien als een perfect wezen maar dat is hij niet, in het oude testament staan er veel voorbeelden waar in hij de verkeerde beslissing neemt, en het inzicht van de mens hem van mening doet veranderen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 .... 18 19 20 21

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven