hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5 6 7

Orgaandonatie

27-08-12 19:57:42
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.862
OTindex: 90.718
@Frostbite: hersenen hebben net zo veel of weinig met eetgewoontes te maken als het hart

27-08-12 20:00:50
nietmeer
@allone: Ik ga dit even heel erg oneerbiedig zeggen. Ik heb geen zin in allemaal religieus gezemel. Wat mij betreft zweef je een eind op.

Waarom ik dit zeg? Omdat het de discussie in de modder trekt, waar jij al jarenlang vertoeft. Niet verlagen naar jouw niveau.

Oproep aan mensen: Laat allone even uitpraten, en daarna weer verder met mij bashen.
Dit is wetenschap, politiek, ethiek en over te discussiëren. allone's gezemel is gezwets in de ruimte waar niemand een pijl op kan trekken.

___________________________________

Weer verder met mij bashen, A.U.B. Respect voor allone om iets te vinden dat nog stommer klinkt dan die zin.

Weet je trouwens wat eetgewoontes regelt, @allone? De Schildklier. Tenzij je wetenschap niet gelooft. Dan heb je gewoon een probleem. Ligt ook in de hersenen, die drang om te geloven.

27-08-12 20:04:28
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.862
OTindex: 90.718
DEvH: dank je, dat heb je idd geweldig oneerbiedig gezegd :D

geeft niet, je kunt niet alles weten / begrijpen... materie bestaat niet.

ok, terug naar de politiek :) terug naar de echte modder :)

27-08-12 20:05:12
nietmeer
@allone: good girl. Wereld hoeft niet ingewikkeld te zijn.

27-08-12 20:06:55
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.862
OTindex: 90.718
DEvH: waarom maak je het dan zo graag ingewikkeld?

27-08-12 20:10:25
nietmeer
@allone: ontopic graag. Zie? Je haalt de snelheid uit de discussie. Gaat nergens meer over.

Ontopic reageren. We hadden het over politiek, mocht je korte-termijn last hebben van hooikoorts.

27-08-12 20:11:00
Chillingg
Senior lid

WMRindex: 509
OTindex: 127
Wnplts: Antwerpen
DEvH: Ik heb nooit beweerd dat ik harder ben dan jij?
Als ik dit zo hoor, dan pleit ik toch echt voor een donorschap waarbij ik kan aangeven dat ik mijn organen graag louter doneer aan mensen die ook donor zijn.
Een lijf gaat trouwens sowieso 99% van de gevallen niet ongeschonden de kist in. Denk bijvoorbeeld alleen al aan een auto-ongeluk. Maar dat terzijde.

@allone: dat verhaal over de hartdonor ken ik niet. Wel heel interessant, heb je misschien een linkje ofzo? Voor zover ik weet hebben hartspiercellen geen organellen met geheugenfunctie.

@Frostbite: ik ben gemakshalve van de gemiddelde tiener in Nederland uit gegaan. (ik neem aan dat DeHV daar niet zo veel problemen mee heeft, ik zag zijn reactie op een blog van een meisje met zelfmoordpogingen).
Staat verder ook niet in verband met de stelling. Ik moet toegeven dat mijn reactie ook enigszins irrationeel was, aangezien ik geirriteerd raakte van zijn cynische reactie, waarin hij vooronderstelde dat ik het verlies van een dierbare gebruikte om indruk te maken en dat hij louter naar rechten kijkt. Voor je het weet hebben we hier hetzelfde als in Amerika met al het aanklagen om onbenullige dingen, want ja, daar hebben ze recht op.

27-08-12 20:14:29
nietmeer
@Chillingg: maakt niet uit. Ik vond het erg grappig om even te zeggen.

rest is irrelevant aan de discussie. Bovenstaande eigenlijk ook.

___________________________

ontopic: De rechten waar ik mij op beroep zijn ingesteld zodat mensen altijd zorg kunnen hebben, zonder discriminatie. Dat mensen dan democratie gaan gebruiken om tegen de fundamenten van democratie in te gaan _O-

Goed. Orde op zaken stellen. PVDA en D'66 snappen het niet.

27-08-12 20:26:37
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.862
OTindex: 90.718

27-08-12 20:39:45
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
DEvH: Pffft de arrogantie dat er ook maar iets is wat iemand van jou wilt hebben.8)

27-08-12 20:44:43
nietmeer
kojak: _O- true :ja

27-08-12 22:09:37
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Discussie zinkt onderhand aardig weg..

On topic. Juridisch heeft DEvH gelijk en kan hij alles eisen, overal rechten eisen etc. en aan de andere kant weigeren om zelf te geven wat hij van anderen eist. Zonder dat hij rechten verliest. De manier waarop wij onze samenleving hebben geregeld is gunstig voor egoisme.

Maar stel je eens een maatschappij voor waarin iedereen zo denkt en doet. Zou je daarin willen leven?

(daarin is niet te leven volgens mij: de hele maatschappij stort in)

27-08-12 22:31:27
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934

27-08-12 22:36:19
nietmeer
@Invisible: Ik drijf op jullie mismaakte en angstvallige altruïsme 8) Dank allemaal.

Also, blame @allone voor het diepe wegzakken van de discussie in leeg gezwets.
Door met de discussie.

Ik ben toch niet arrogant als ik op kom voor mijn rechten? Overal ter wereld wordt dat toegejuicht! En waarom word ik niet, de paria en de underdog die ik ben, gewaardeerd, zoals zovelen voor mij?

Aaaah, natuurlijk. Want het is nu niet een ander zijn moraal waar ik onder lijdt. Neen, het is den uwen! Maar nog steeds ben je niet zo vrij om dat los te laten.
Be a pirate 8)

27-08-12 22:40:44
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
DEvH: Je hebt een hoop nieuwe woorden geleerd vandaag op je eerste schooldag zeker.:P
Ik heb wel wat tegen dat drijven van je:
Insmeren met zinkzalf.8)

OT. Het word pas gewaardeerd als je er echt moeite (je nek uit gestoken) of 'boete' voor hebt gedaan. Sorry, je kop steekt nog steeds niet boven het maaiveld uit.:nee

27-08-12 22:48:11
nietmeer
kojak: die woorden ken ik al een aantal jaar, en nogmaals: mij betuttelen is niet wijs 8)

ik heb toch sterk het idee dat jullie bepaalde moralen en andere dogma's standvastig vasthouden. Zou jammer zijn. Vrijheid van denken is een gemeengoed, wat mij betreft. Maar net als carpoolen slechts door een enkeling gebruikt.

27-08-12 22:57:28
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Misschien moet je eerst dit maar eens goed lezen. Speciaal voor jou in begrijpelijke taal.8)

Ja ik heb bepaalde moralen, zonder een moraalridder te zijn. En ik ben in tegenstelling tot jou niet fundamentalistisch of opzettelijk kleinerend bezig.

27-08-12 23:00:01
nietmeer
kojak: opzettelijk kleinerend: check. Fundamentalistisch mag je zelf opzoeken in je woordenboek :ja Dat ben ik namelijk niet.

Blijkbaar heb je het nodig.

Enfin, moralen zijn niet erg, die houden een samenleving bij elkaar. Maar daarbuiten kunnen denken is... lastig. Voor sommigen. Die krampachtig vasthouden aan deze moralen.

27-08-12 23:07:17
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Iemand die op strikte en letterlijke wijze vasthoudt aan bepaalde grondbeginselen, zoals jij door zeikt over je mensenrechten, noemt men een fundamentalist.
Ik zou dus toch maar eens een woordenboek aanschaffen.

27-08-12 23:08:04
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: zoals jij krampachtig vasthoudt aan cynisme en dan zegt dat je gehard bent. :nee

27-08-12 23:20:29
nietmeer
kojak: Neen, ik ben een vrije denker. Ik ga niet met de stroom mee, maar denk anders. Gewoon, omdat het kan. En omdat je maar één gek nodig hebt om anderen eens goed te laten nadenken.

@ledi: ik ben enorm gehard. Ik kan keihard zijn tegen mensen 8)

27-08-12 23:26:29
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: gefeliciteerd. Of moet ik zeggen: gecondoleerd, want beide eigenschappen zijn prima manieren om zelf doodongelukkig te zijn. Al zul je dat ongetwijfeld ontkennen of nog niet door hebben.

27-08-12 23:29:38
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Quote DEvH:
Ik ga niet met de stroom mee, maar denk anders. Gewoon, omdat het kan.

Tegen alles en iedereen aan schoppen zal wel met je leeftijd te maken hebben, want ik krijg niet de indruk dat je dom bent.
Tegen de stroom ingaan en vertrapt worden, ja daar bereik je veel mee. Met de stroom mee gaan, en proberen deze te laten afbuigen is in de Nederlandse maatschappij veel slimmer.
Kom op zeg, je heet geen Nelson.

27-08-12 23:30:56
nietmeer
kojak: er is altijd een Nelson. Laat mij die nobele man zijn :D

27-08-12 23:32:23
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Daar leent deze maatschappij zich niet voor.
Wel eens aan emigreren gedacht?(A)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven