hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 [5] 6 7

Orgaandonatie

28-08-12 14:14:15
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Voodoo in Nederland, dat zou kunnen maar ik zou toch maar leren hoe je een hoedje van aluminium moet vouwen als je dat echt serieus gelooft Madarian.

28-08-12 15:49:25
nietmeer
@Madarian: kom óf met normale en goede argumenten, of blijf weg :nee

Also: met mijn vorige mentor gesproken. Die een geweldige redenering had.
Waar komen de organen vandaan? Verkeersslachtoffers.

Met Nederlands enorme obsessieve campagne om veiligheid die succesvol het slachtoffergetal af laat nemen, zijn er maar heel weinig dodelijke slachtoffers in het verkeer. Jammer hé.
Maar goed. Veel, veel minder dodelijke slachtoffers in het verkeer, dan donorbehoeftigen. Zal dus geen fuck uitmaken of iedereen donor wordt of niet.

[inb4 mensen die gaan zeuren over "natuurlijke dood"]
Mensen die een natuurlijke dood sterven hebben meestal zulke fucked-up organen dat het niet meer werkt. Denk alleen al aan medicatie.

28-08-12 18:36:49
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote DEvH:
Veel, veel minder dodelijke slachtoffers in het verkeer, dan donorbehoeftigen. Zal dus geen fuck uitmaken of iedereen donor wordt of niet.


Het zou al flink helpen als al die slachtoffers een codicil hadden ipv slechts een enkeling ervan.

Daarbij sterven er meer mensen door niet natuurlijke oorzaken buiten het verkeer dan in het verkeer. Schatting is dat alleen al in de eigen woning 2.000 mensen per jaar omkomen door ongelukken. In het verkeer komen we momenteel op ca 700 tot 800 per jaar.

Je mentor zit dus zeer waarschijnlijk mis want het is niet erg waarschijnlijk dat alleen verkeersslachtoffers een codicil hadden en de thuis verongelukten niet.

28-08-12 18:48:48
nietmeer
@Invisible: breng je die mensen op tijd naar het ziekenhuis dan?

28-08-12 19:09:24
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De meesten zijn daar al.... ziekenhuizen zijn goed voor tegen de 3.000 doden per jaar door medische blunders en andere stompzinnige vergissingen......

28-08-12 19:25:05
nietmeer
@Invisible: mensen maken fouten. Zelfs meneer Dokter.

29-08-12 10:14:58
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Quote DEvH:
@Madarian: kom óf met normale en goede argumenten, of blijf weg :nee
Dan begrijp je blijkbaar niet waar ik op doel! Met het gif van de kogelvis kan een staat van schijndood opgewekt worden zodat die persoon een 'zombie' wordt. Zie o.a. James Bond: Live and let die. De artsen kunnen geen teken van leven vinden en verklaren de persoon dood, terwijl diegene nog leeft! Dat kan ook betekenen dat iemand die schijnbaar dood is (via een andere manier dan dat gif) eigenlijk nog leeft, terwijl diegene open gesneden wordt en de organen verwijderd worden.

29-08-12 14:58:51
nietmeer
@Madarian: ...

Jij begrijpt niet wat ik bedoel. Ga maar ergens anders bang zijn voor de lichtste dreigingen en grootste, omslachtige ideeën. Dan ga ik weer naar de echte wereld :w

29-08-12 16:00:28
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH: Dan ben ik benieuwd wanneer jij wakker wordt...:ja

29-08-12 16:32:55
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
[quote=allone]@Giovanni:
Quote:


bovendien, als je lichaam echt helemaal dood is, hebben die organen geen waarde meer, want dan zijn ze ook dood, dus in principe worden die organen er altijd uitgehaald als je lichaam nog niet dood is... lijkt mij..

?!?


Worden er uitgehaald als je net bent overleden. Niet een paar uur of een dag later lijkt mij:)

29-08-12 16:39:57
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Giovanni: Als je volgens de artsen helemaal dood bent. Maar er zijn schijnbaar/blijkbaar situaties waarbij iemand dood lijkt, ook voor alle meetapparatuur, terwijl die persoon eigenlijk nog leeft. Waren er niet laatst een paar verhalen over dood verklaarde mensen die achteraf nog bleken te leven hier op Waarmaarraar? Of zat ik toen te (dag)dromen?

29-08-12 16:49:19
nietmeer
@Madarian: ... @Giovanni:

Goed. Hersendood betekent oogsten.

Daarom mogen mensen die thuis dood gaan omdat ze hun kunde overschatten ook niet geoogst worden. Alleen mensen die al in het ziekenhuis zijn en hersendood zijn. Dan zijn de organen nog in leven maar de hersens niet.

Goed, @Madarian, wat voor enge dingen kun je hierover verzinnen?

Also, @Invisible, hier is je uitleg :ja verkeersslachtoffers redden het vaker tot het ziekenhuis in een hersendode staat dan mensen die dood in huis gevonden worden.

@Madarian: we hebben het hier over het gros, niet over die enkeling. Individu kan mij niets schelen.

Stom dat ik hier niet eerder op kwam, maar jullie hebben mijn hele idee en mijn hele redenatie een stuk verder geholpen, ook al ging het nergens over. 8)

29-08-12 17:08:51
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH: Correctie: Ik heb het niet verzonnen. Ik heb het gelezen en/of gezien op tv. Ik ben niet degene die het verzonnen heeft. En nee, ik kan geen bronnen geven, want het is jaren terug dat ik dat gelezen en/of gehoord heb. Gebruik Google, en gij zult vinden...(A)

29-08-12 17:16:32
nietmeer
@Madarian: *zucht*
Lees je het niet, of wil je het niet weten of erkennen?

Enfin. Ik ga mij met andere mensen bezighouden. Zoals Invisible, die wel goed mee kan doen. :jeej

29-08-12 18:09:39
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote DEvH:
Also, @Invisible, hier is je uitleg :ja verkeersslachtoffers redden het vaker tot het ziekenhuis in een hersendode staat dan mensen die dood in huis gevonden worden.



Kon wel eens kloppen.


29-08-12 18:18:41
nietmeer
@Invisible: Bij verkeersongelukken is vaak sneller en meer hulp ter plaatste dan bij een huisongeval.

De persoon wordt hersendood gehouden totdat de oogst kan beginnen. Maar punt is dus: Aantal verkeersdoden moet drastisch omhoog (ik stel 130 KM/h in woonwijken voor!) wil je echt het probleem oplossen. Maar heel weinig mensen kunnen daadwerkelijk als donor dienen, en dat is nu niet afdoende.

Verplicht donorschap is dus niet alleen tegen wetten en regels in; het is zinloos.
En, zoals al eerder gezegd door... Erm.. Even te lui om door te lezen... Mensen die echt geen donor willen zijn en mensen die wel donor willen zijn, hebben het al ingevuld.

De mensen in het grijze vlak zet je ineens voor het blok. Wel of niet? Veel mensen hebben niet eens behoefte om erover na te denken, net als ik. En dan ook nog eens voor hypocriet en immoreel uitgemaakt worden... tja.


29-08-12 18:39:01
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: het gebeurt vaker in het leven dat je een beslissing moet nemen om niet tussen wal en schip te vallen. Dus zo dramatisch als jij het stelt, is het niet. ;)

29-08-12 18:42:08
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Quote DEvH\:

En, zoals al eerder gezegd door... Erm.. Even te lui om door te lezen... Mensen die echt geen donor willen zijn en mensen die wel donor willen zijn, hebben het al ingevuld.
Door mij. Kun je m'n naam niet meer typen? :P

29-08-12 18:48:40
nietmeer
@ledi: dit gaat over je eigen lichaam, en of je die weggeeft aan de staat. Vind ik een grimme beslissing, eigenlijk. En een beslissing die door de consequenties van één kant al behoorlijk bevooroordeeld genomen wordt, helaas niet ten behoeve van de oprechtheid.

@Madarian: het was het laatste nuttige wat je neerpende, sorry dat ik je daar geen credits voor gaf.

29-08-12 19:12:10
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: je geeft je lichaam niet weg, alleen onderdelen en die geef je niet aan de staat, maar aan een ziek mens die daardoor weer een kans op leven heeft.

Maar ja - jij schopt liever tegen de staat en alles wat die vertegenwoodigd, aan. :)


29-08-12 19:16:12
nietmeer
@ledi: *urgh*

Word ik nu in het rebellenhoekje geschopt? Een verdommenis-hoekje waarin alle hippies en Greenpeacetuig zich verschuilt?

Neen. Zie, de staat bepaalt dat je die organen moet afstaan, dus geef je je organen aan de staat. Aangezien de zorg een staatsaangelegenheid is die uitbesteed is aan ziekenhuizen, zie ik dit zo.
En nee, ik schop niet tegen de staat aan madam. Ik schop hier tegenaan. Maar waar ik vooral tegenaan schop, is het vastgeroeste moraal van mensen zoals jij.


29-08-12 19:44:07
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
En ik schop tegen jouw cynisme en negativiteit , waar jij zelf in je leven het meeste last van ondervindt.

29-08-12 19:48:41
nietmeer
@ledi: *voelt zich enorm geraakt door tekst*

Je weet zelf ook dat dat niet waar is, ledi. Van allebei niet. Je schopt tegen jezelf aan 8)

Maar goed, orde van zaken herstellen: Ik blijf er vooralsnog tegen. Ik vind doneren voor mijzelf nu nog niet een mogelijkheid, en misschien dat ik er later anders over denk. Jullie weten mijn punten, die zal ik allemaal keurig in een betoogje uitwerken. Mogelijk die als pamfletten uitdelen naast de evangelisten Donderdag _O-

Maar goed. Een samenvatting of summary komt er dus nog aan, en misschien dat ik van daaruit verder ga. Maar nu is het allemaal een beetje onoverzichtelijk voor mij :P

30-08-12 11:48:22
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vastgeroeste moraal en dat soort kreten raken kant nog wal wat mij betreft. Van mij mag je weigeraar zijn zoveel je wil. Mits je ook de andere kant accepteert dat je niet aan bod komt dan wel achter in de rij staat als je zelf nodig hebt.

Het is het niet willen geven maar wel willen nemen wat mij tegenstaat. Het voortdurend schermen met je rechten maar het woord plichten niet kennen. Het wordt overigens eens tijd dat naas die universele verklaring inzake de rechten van de mens ook eens een universele verklaring inzake de plichten komt, maar dat even terzijde.

Deze houding heb je hiervoor ook al laten zien met militaire dienst: je zou weigeren. Bent niet van plan dus anderen te beschermen. Maar vind wel dat die anderen hun leven op het spel moeten zetten om jou te beschermen als er iets is, dat is immers je recht....

Die houding maakt dat men je inderdaad een egoist vind. Een onprettig persoon. Wel eerlijk, maar niet sympathiek om het zachtjes te zeggen.

Waarbij je het gevaar loopt dat een standpunt in een discussie op jou geheel als persoon wordt geprojecteerd, terwijl we niet weten hoe je werkelijk bent in het dagelijks leven....

30-08-12 16:33:55
nietmeer
@Invisible: over de dienstplicht: Ik vecht niet voor het land, maar voor de vrijheid. En ik heb al eerder gezegd dat ik daarvoor zou willen sterven.

Ik zie niet in waarom ik plichten zou moeten vervullen. Ik ben misschien ontzettend arrogant dan, maar zolang ik gewoon kan leven, vind ik het best :P

En inderdaad, ik word geregeld voor van alles en nog wat uitgemaakt. Maar dat vind ik niet erg hoor :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven