hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 42 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7

Orgaandonatie

06-09-12 10:27:20
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Welke plichten heb je het over? Een levend wezen heeft maar één hoofddoel/plicht: overleven. En dat gebeurt door te eten en voort te planten om het leven in stand te houden. In de natuur is het niet anders. De rest heeft de mens zelf verzonnen om redelijk met andere mensen overweg te kunnen. Ook wel omgangsnormen genoemd. Maar met een oorlog zijn die omgangsnormen plotseling weg. So please: enlighten me.

06-09-12 10:45:31
nietmeer
@Madarian: ... everywhere you go...

zucht.

Maar goed. Politiek en ethiek hebben we het over, Madarian. Het verbaast mij nog dat je niet over de orgaanmaffia begint.

06-09-12 10:53:04
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH: Ik vraag aan Invisible (dus niet aan DEvH(A)) over welke 'plichten' ze het heeft, en gevraagd om haar zienswijze te geven, en heb daarbij mijn zienswijze erbij gezet, zodat ze die GERICHT af kan schieten. Iets wat jij niet doet. (oeps)

06-09-12 17:47:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik heb ondertussen een geslachtsverandering gehad aldus Madarian. Niks van gemerkt :) (plaatje zal je op verkeerde spoor gezet hebben, gebeurd vaker ;) )

Plichten: we leven niet solitair maar in groepen. Waarbij we zaken verdelen en in principe iedereen dat doet wat hij het beste kan zodat de groep als geheel beter af is dan wanneer iedereen alle fases zelf moet doen.

Dat geeft hoe je het ook wend of keert plichten. Anders werkt het niet. Als er elementen zijn die wel willen profiteren, maar niet willen geven, dan gaat het systeem er aan en is uiteindelijk iedereen slechter af.

Overleven als hoofdoel kan in een samenleving als de onze lang op egoistische basis, daar heb je gelijk in. En individuen zal het ook lukken. Maar als geheel is het einde oefening als iedereen alleen op korte en eigen termijn denkt.

Aanvullend: als iedereen alleen op overleven uit is, als dat het enige doel zou zijn, dan zouden we dus egoisten die niets willen geven moeten doden in het kader van dat belang. Immers ze gebruiken alles wat tevens inhoud dat dit niet meer door ons gebruikt kan worden. Dat is acceptabel als er wat terugkomt, maar komt dat niet dan is de persoon uit het oogpunt van overleving een last voor de rest . . . .


06-09-12 18:45:44
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Sorry about the sexchange.:$

Dus de 'plichten' die voortkomen uit de omgangsnormen die we zelf verzonnen hebben. Over het algemeen werken die wel, totdat er een flinke oorlog of ramp gebeurt. Dan is het helaas weer ieder voor zich.

07-09-12 08:22:20
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Die normen hebben we inderdaad zelf verzonnen. Maar zonder werkt het niet. Bij ieder voor zich is het over het geheel genomen zo dat iedereen er slechter op wordt.

07-09-12 10:53:04
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
Sorry hoor maar Je kunt mensen niet verplichten hun organen af te geven zij het door ze uit te sluiten van zorg of automatisch "Ja".

Ik ben zelf tegen orgaan donatie en moet me bij de pony met een harde aansluiten.

Als ik sterf dan gebeurd er met mijn lichaam wat ik zeg. En dat is niet pluk me leeg tenzij ik zeg van oh nou liever niet.

De beste mannier om dit op te lossen is tot leeftijd 18 Nee. Daarna als je je ID / Passpoord op haald verplicht een orgaan donatie formulier in te vullen met je keuze.

Dit gaat al te ver maar is nog altijd beter dan dat de staat hoopt dat je kapot gereden word voor je het formulier invuld. (waar het op neer komt)

omdat ik mijn organen niet doneer heb ik er geen recht op okee. Ik heb er problemen mee dat mijn ogen / nieren er uit worden gerukt nog voor ik de kans heb om een beetje dood te gaan.
Betekent het niet dat ik er problemen mee heb om mensen die dit wel gaag willen (hier kom ik zo op terug) van hun aangeboden organen te verlossen.

Waarom doneren mensen nu hun organen? Niet voor iemand anders nee, puur voor jezelf. Zodat je je een beter mens kan voelen omdat je iemand anders helpt niet om het helpen zelf.
Puur en alleen om een goed gevoel te krijgen. Sorry ik krijg er geen goed gevoel bij om door aasgieren leeggeplundert te worden, ik haat dit als ik leef dus ook als ik dood ben.


07-09-12 11:42:44
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Hisoka: wat een belachelijke redenatie: "Zodat je je een beter mens kan voelen omdat je iemand anders helpt niet om het helpen zelf".

Ga dan maar in een hutje op de hei wonen, want hoef je je nooit om iemand anders te bekommeren en loop je ook niet het risico je prettig te voelen dat je iets gedaan hebt voor een medemens.

07-09-12 12:25:35
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@ledi: iemand voelt zich aangesproken. Dat ik in een hutje wil wonen omdat ik van mening ben dat mensen organen doneren om met een goed gevoel de pijp uit te gaan, en dat voor zichzelf doen is natuurlijk niets meer dan een uiting van frustratie bij onkunde een discussie aan ge gaan. Maakt niet uit ledi ik vergeef je.

07-09-12 15:37:54
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Hisoka (gedeeltelijk gequote): De beste manier om dit op te lossen is bij een ziekenhuisbezoek, artsenpraktijk en verzorgingscentra standaard permanent een groot bord bij de ingang (of op de deur) met de tekst: "Bent u al donor?" Dan binnen in de wachtruimtes een aantal donorformulieren met een pen, en eventueel een bus waar ze in kunnen. Doe dit ook bij een groot aantal overheidsgebouwen, en eens in de zoveel tijd een spotje op de tv. Als men dan toch moet wachten en men wil donor worden, dan is dat de tijd om het formulier in te vullen.

07-09-12 18:15:14
nietmeer
@Hisoka: je hele redenatie wankelt en je hele verhaal is onsamenhangend.

Je weet blijkbaar niet eens hoe het in zijn werk gaat. Ga jezelf inlezen voor je praat, Hisoka. Zeg ik tegen zovelen.

Hersendood na verkeersongeval is nummer één oogstmateriaal. Met een gevoel de pijp uit gaan is dus geen sprake van. Ook kudo's voor in jip en janneke taal (doch onduidelijk) uitleggen wat ik een week geleden zei.

Ik ga zelf het donorformulier invullen, omdat ik mijn familie niet voor het blok wil stellen.
Also, mensen doen het inderdaad (en dat is uit onderzoek gebleken, maar dat onderzoek opzoeken kost een dag) voor de omgeving, als zij dat doen als ze nog leven. Als je hersendood bent, dan heb ik toch vaag het vermoeden dat je het gejuich om je altruïstische daad niet meer hoort. Maar goed, kan aan mij liggen.

@Invisible: flawless :P alleen één puntje, het belang van de groep is niet het belang van het individu, maar goed, je legde al uit dat de individu onderhevig is aan de groep in de eerste alinea.

@Madarian: *klapt*
dat is een goede oplossing inderdaad, ware het niet dat het nog steeds niet afdoende zal wezen.

@ledi: Hisoka is helaas niet zo bedreven met 'Nen Neerlandse spreche"
Maakt niet uit Hisoka ik vergeef je.
Hisoka zegt wat ik ook al zei, maar ik leg het tenminste uit en ik zeg het minder agressief. Meer kunde, for that matter.


07-09-12 18:38:28
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
DEvH: Och, ik gaf echter m'n mening. Of jij die al een week eerder hebt gegeven zal me worst wezen meneer half paard.

07-09-12 19:00:02
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Hisoka Wat ben je toch een gezellig en goed nadenkend persoon! Een inspiratie voor ons allen. Eén cel van jouw aarshaar bevat meer wijsheid dan de hele WMR-kliek bij elkaar. Go get 'em, boy!

:|

07-09-12 19:01:32
nietmeer
@Hisoka: noem je mij nou Meneer half paard?

Je acht mij zeer hoog, en die titel waardeer ik Hisoka 8) Maar kun je niets aan doen, ik vergeef je.

*galoppeert weer verder*
Centaurs verenigt U!
Ik... Vergeef je alles, Hisoka. Je kunt er niets aan doen ;) Maar heb het wel met je te doen hoor.

07-09-12 19:09:19
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
DEvH, @Davh11:

Dank dank.

07-09-12 19:09:43
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: gezien zijn avatar zou ik Hisoka betitelen als stuk skelet. ;)

07-09-12 19:12:25
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@ledi: Zoo jij kent je memes. Laten we dan maar van jouw avatar aannemen dat je de trieste wolk bent die de zon doet verwijnen.

07-09-12 19:15:06
nietmeer
@Hisoka: worthless troll is worthless.


07-09-12 19:18:34
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
DEvH: Ponies are for 5 year old and younger.


07-09-12 19:19:09
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Hisoka: Kap eens met dat gezeur over Ponies en vind een leven. Dit gaat over orgaandonatie, niet ponies.

07-09-12 19:21:27
nietmeer
@Hisoka: worthless troll is worthless. Ga anders naar 4chan, waar je newfags kunt bashen.
Oh wacht, je bent er zelf één. Da's nou jammer.

@Kameleon: Laat hem maar kletsen 8)

Wat denk jij, organen gedwongen doneren of?

07-09-12 19:22:19
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: Wat denk je ervan dat we Hisoka doneren? Niet dat iemand dan nog lang verder kan leven...

07-09-12 19:22:26
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@Kameleon: ponies hebben ook organen, wat zwets je nou. wat als starburst een nier kwijtraakt dan moet er toch echt een nieuwe komen. En by the way ik begon niet over avatars ;). Maar het is schattig hoe je voor je vriendjes opkomt *aait het hoofd van kameleon*

07-09-12 19:26:43
nietmeer
@Hisoka: worthless troll is worthless.
@Kameleon: Mensen mogen wel/geen donororgaan ontvangen als zij niet geven.

07-09-12 19:28:08
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Mijn visie op dit onderwerp is bekend. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven