hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 [7]

Orgaandonatie

07-09-12 19:30:41 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Hisoka worthless troll is worthless.

07-09-12 19:33:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Davh11: I called it :P

Voor zover ik weet is alleen het CDA tegen gedwongen donorschap, maar ik had ook niet anders verwacht van een Christelijke partij. De dood is eng en heilig, en moet vooral functioneel worden.

07-09-12 19:35:22 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: en eventueel CU/SGP ;)

07-09-12 19:39:07 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Kameleon: mogelijk, maar ik neem de moeite niet om hun partijpunten door te lezen.
Partijen die het wél willen zijn de PVDA en de D'66. Die partijen staan erom bekend om moraalridders te oogsten.

07-09-12 19:41:04 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @Madarian:
@Hisoka (gedeeltelijk gequote): De beste manier om dit op te lossen is bij een ziekenhuisbezoek, artsenpraktijk en verzorgingscentra standaard permanent een groot bord bij de ingang (of op de deur) met de tekst: "Bent u al donor?" Dan binnen in de wachtruimtes een aantal donorformulieren met een pen, en eventueel een bus waar ze in kunnen. Doe dit ook bij een groot aantal overheidsgebouwen, en eens in de zoveel tijd een spotje op de tv. Als men dan toch moet wachten en men wil donor worden, dan is dat de tijd om het formulier in te vullen.


Ja, ik ben het daar wel mee eens. Zo maak je het ook iets normaler, en je maakt het voor mensen wel heel makkelijk om donor te worden. Goed idee ok

07-09-12 19:43:44 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Davh11: @Madarian: enige jammere is dat dit soort dingen al gedaan worden en geen vruchten afwierpen.

07-09-12 20:21:36 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
misschien een beetje laat, maar als reactie op de vorige pagina: aub ontopic blijven. Kinderachtige ruzies over ponies aub over de mail uitvechten. Houd het volwassen mensen, zoals op de eerdere pagina's op dit forum!

07-09-12 20:24:47 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Delenn moet je bij @Hisoka zijn, die is d'r meer mee bezig dan ik.

07-09-12 23:02:27 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH: Applaus van jou op de vorige pagina? Dank je!:P Soms (gebeurt niet vaak en dat weet ik) heb ik wel eens een goed idee.:P

Er zal vast ook al een website zijn om je als donor te registreren. Dat betekent dus dat iedereen die bewust donor wil zijn dit al heeft aangegeven. Dus als het 'verplicht' wordt, dan zullen er veel afmeldingen zijn.

07-09-12 23:08:31 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Delenn: Kun je Hisoka dan even virtueel schoppen voor zijn gezeur? Ik deed mijn best om ontopic te blijven :ja Ik laat mij niet van de wijs brengen door een internet-held.

Ontopic: (JAJA!) Er zijn genoeg mogelijkheden om aan te geven dat je het wel wilt, en de mensen die echt willen, die hebben het al gedaan. Het enige wat belangrijk is in mijn ogen, is zorgen dat de mensen die niet willen niet te onverschillig zijn om het niet in te vullen, met als gevolg dat nabestaanden voor het blok gezet worden bij de vraag.


08-09-12 18:46:32 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Probleem is dat er een grote groep mensen is die wel willen, maar zich niet geregistreerd hebben. Kan nog wel, we gaan immers niet dood. Zoals ook de 3 mensen denken die morgen in het verkeer gaan sneuvelen en de 3 die dat overmorgen doen etc.

Als het verplicht wordt tenzij actief "nee" zeggen, zullen zij die het eng, fout of wat dan ook vinden zich wel direct melden.

Netto resultaat is dat zij die niet willen, niet hoeven geven en dat er meer organen zijn, omdat al die "vergeet/uitstel" gevallen nu wel op de geef lijst staan.

Om die reden is verplicht tenzij geen rare gedachte.

Om een andere reden is het dat wel: het schept een precendent. Wat gaat er nog meer volgen? En hoe lang blijft het "nee" mogelijk of wordt dat een keer minder vast.

Dit alles even los van mijn mening dat wie niet geeft, ook niet moet eisen of in ieder geval achteraan moet gaan staan.

08-09-12 23:02:45 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Invisible: nogmaals, over die mening, volksstraffen die ingesteld worden omdat het moraal nu eenmaal überrecht is, vind ik een enge tendens. Zeker als dit goed gekeurd wordt.

Maar goed, dat was even los van :P

Mensen de keuzemogelijkheden opdringen is denk ik beter dan één mogelijkheid opdringen. Anders is het niet democratisch.
En dat is wat we toch allemaal willen, democratie?

10-09-12 11:01:17 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik weet niet of ik wel democratie wil in de zin zoals we die nu hebben, maar dat is een andere discussie.....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven