hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 [4] 5 6

De Zweefhut

18-11-11 12:46:10
nietmeer
8 miljard investeren... Had je ook de armen van kunnen voeden... (A) :P

Maar dat terzijde. Aliens e.d. zijn niet zozeer "geloof" alswel wetenschap, in mijn opinie.

Dus... Nieuw onderwerp? :D Tenzij je echt graag over aliens door wil praten :ja dit is ook maar een vaag idee van mij hoor :P

Maar als we het toch over "vaag" hebben. Geesten?

18-11-11 13:11:00
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
afbeelding

aliens (A)

18-11-11 14:47:30
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
DEvH: armen voeden ....? Wil je soms dat de wereld overbevolkt raakt? Nee de armoede mag beslist niet de wereld uit want anders breekt de pleuris pas echt uit wanneer er straks geen plekkie meer over is!

Geesten, je hebt daar twee varianten in
als het gaat om geesten waarbij men televisieprogramma's vult dat geloof ik al helemaal niet. Ik denk een kleine 10 jaar geleden was er een programma op de BBC waar zo'n persoon als Char maar dan een andere persoon ontmaskerd werd. Het was voor de persoon uit het publiek alsof het echt was, maar de realiteit bleek dat ze al weken door privé detectives in al hun doen en laten geschaduwd werden, en ook hun hele doopceel gelicht werd zodat alles ongelofelijk realistisch overkwam, tot zelfs gebeurtenissen die de dag van confrontatie met zo'n Char geval gebeurde denk aan het snoeien van een heg of zo. De van niets wetende toeschouwer die het slachtoffer is gaat het gewoon zelf geloven want hoe kan ze dat nou weten?

Echter, er zijn dus mensen die met een gevoel rondlopen dat een overleden dierbare over hun waakt, en dat geeft ze een berustend gevoel, of zoals ze zelf verklaren een soort van waarschuwing krijgen om iets niet te doen, dat blijft moeilijke materie, ik mis dan zelf het bewijs om er enige waarde aan te hechten, maar ben daar minder sceptisch over dan mensen die ze menen te spreken.

18-11-11 22:33:16
nietmeer
@sjonder; laat iedereen dan maar verhongeren!

Dan hebben we echt de standenmaatschappij afgeschaft :P

Maar even terug over die geesten; ik geloof er wel in. Wat ik meegemaakt heb verloochen ik niet. Ik heb geen contact gehad. Maar ineens ademhaling uit je kast horen of mensen langs horen lopen, getik op de bank en een radio die spontaan aan slaat, dat is... vreemd. Op zijn minst :ja


19-11-11 18:06:41
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Dat bedoel ik dus ik hoor dat soort dingen dan ook van vrienden en bekenden, en tja ik kan er niks mee.

In mijn zeer nabije omgeving gaf iemand aan dat steevast tussen 3 en 4 uur 's nachts de tv aanging en weer uit, je gaat dan omdat het zeer nabij is enigszins mee, vorige maand bleek dus de stekkerdoos de oorzaak ervan te zijn, en nu treed het niet meer op. Dus toch weer sceptisch..... maar zoals gezegd ontbreken aan eigen ervaring is daar debet aan.

19-11-11 20:02:34
nietmeer
Ben er zelf van overtuigd dat ik... rare dingen had. Geen van ons allen durfde meer de gang in. Of op één bepaalde bank te zitten. Douchen werd "bekeken" en het hele huis voelde als een Big Brother. Zo eentje die je de kamer door smijt als'ie pissig is, zo voelde het. Dus een zweefteefje erbij gehaald en voila, het huis voelde als nooit te voren. Neemt niet weg dat ik "bezocht" wordt door vreemde mensen die ademen/lopen/stompen.

Stompen ja. Ik lag in bed en kreeg ineens een stomp. Ik wist niet wie. Ik om mij heen kijken. NIEMAND. Beetje vreemd :P Dus ik gezegd dat het maar vooral naar een ander medium moest, ik kon niets anders doen dan gestompt worden blijkbaar...

22-11-11 02:09:12
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Die stomp .... kreeg je die in je slaap ?

Ten overvloede ik ben erg sceptisch, maar in je slaap tijdens een droom kun je een stomp krijgen en zo ervaren en als je wakker word is dat door de stomp zonder dat je weet dat je gedroomd hebt, zo verklaar ik het voor mezelf in ieder geval!

22-11-11 07:06:02
nietmeer
nu ja, ik kreeg een stomp en was gelijk klaarwakker. Heb de rest van de nacht niet meer geslapen :O :P

06-12-11 21:19:15
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Domme vraag misschien maar had je ook een blauwe plek op de plek van de stomp ?

Damn wie weet lig je in iemand anders zijn/haar bed, en is die daar niet blij mee:P

Gekheid natuurlijk.

Wat ik mij afvraag is waar moet ik het volgende plaatsen;
Ik heb tweemaal bijna het einde gezien, en het stomme is, ik heb dus ook tweemaal mijn leven aan me voorbij zien flitsen, kortweg alles wat je meegemaakt hebt in je gehele leven flits in seconden door heen.

Dat heb ik tot 12 jaar geleden ook altijd als onzin afgedaan.

06-12-11 22:18:49
nietmeer
@sjonder; ik heb dat nog nooit gehad... En daar ben ik dankbaar voor. Een BDE, (misschien is het bij jou niet zover gekomen) is een ongelooflijk heftige ervaring.

Ik had geen blauwe plek of lichamelijk letsel ofzo :P Maakt het minder bizar, maar het is nog steeds flink bizar. Leuk trouwens dat je het topic weer nieuw leven in blaast :D

06-12-11 22:47:54
nietmeer
Ik geloof wel in geesten. Jins, worden ze genoemd.
Ik weet alleen niet wat ik ervan moet denken.
Mij werd verteld dat je goede Jins en slechte Jins hebt, denk ik... Misschien vertel ik het fout.
De slechte Jins zullen van alles proberen om ervoor te zorgen dat jij het slechte pad opgaat. Zegmaar Satans hulpjes.
Nee, die goede Jins doen niet het tegenover gestelde :P
Ik weet het niet meer. Zal er 'ns een research over doen (A)

@sjonder: Dat gebeurd dus echt? Heb het nooit meegemaakt. Heb wel momenten gehad van "K-t... Vaarwel wereld!". Blijkbaar was het gewoon flink schrikken ofzo (A)

07-12-11 12:55:42
nietmeer
Alev; Ik geloof zelf dat er inderdaad goede en slechte zijn. Goede laten je over het algemeen met rust, die respecteren onze eigen levens en dat wij daarin eigen keuzes maken. Dan heb je slechte... Demonen. Maar dat zijn dan wel de héle slechte, bundels negatieve energie, wolken van ellende, die, aangestuurd door je eigen inbeeldingsvermogen en onderbewustzijn, een vorm aannemen die voor jou begrijpelijk is. Je eigen energie maakt dat kastjes schudden, deuren ontploffen en kasten weglopen.

zij zullen je niet met rust laten, totdat je ze letterlijk weggejaagd hebt of ze opgelost zijn in de negatieve wolk die over onze aarde ligt. Stel je een dikke, heel erg dikke zwarte mist voor. Dat is die wolk. Je wordt verstikt, als het ware. Kan ik uren over praten :P

Maar die demonen (met gradaties) voeden zich met de constante negatieve energie die wij uitstralen. Is wat ik geloof, dan. (A)

Ik kan later meer hierover kwijt, zit nu op school :P

07-12-11 13:28:58
nietmeer
Demonen....als Biara je komt halen weet je dat het goed mis is (6)

08-12-11 11:25:59
nietmeer
hehehe.

Demonen zijn... apart. Heel verhaal achter. als ik ens de tijd en de zin kan vinden, dan tik ik mijn idee helemaal uit :P

08-12-11 21:39:28
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Alev: Ja het is op zekers door de schrik, als je het einde op je af ziet komen dan flits dat door je heen, ik kan je niet vertellen of je die flits ook hebt wanneer je het niet zou overleven, want ik leef nog dankzij een engeltje op mijn schouder.

09-12-11 08:03:28
nietmeer
@sjonder: Zag je héél je leven of alleen de belangrijkste momenten voor jou?

10-12-11 00:52:49
nietmeer
Alev; die vraag wou ik nu ook stellen, dat lijkt mij ook een interessante...

Ik voel mij lichtelijk gedwongen om toch even aan te geven dat ik niemand wil (laten) dwingen om iets te zeggen. Het is volledig vrij hier, als je iets niet kwijt wilt, dan moet jij je er vooral niet gedwongen toe voelen.

Verder heeft dit geen toepassing op één of meerdere personen :P Ik wilde dit gewoon even zeggen (A)

Ik ben zó blij dat de zweefhut een beetje van de grond is gekomen, met 4(!) pagina's al :P Dat is meer dan al mijn topics bij elkaar _O-

10-12-11 13:41:54
nietmeer
Zweefhutje mag niet te hoog zweven. Ik moet nu al flink springen om erop te komen! :O

Ik blijf liever met m'n voeten op de grond. Ik heb totaal geen drang om te vliegen of te zwemmen :nee

10-12-11 18:24:18
nietmeer
Alev; we drijven dan ook niet :P We gaan liever de dieptes in.

Bwegh, genoeg metaforische zweefspraak :P over op normale zaken :P

15-12-11 20:20:28
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Alev: DEvH: Nou dat is heel vreemd, maar eigenlijk zie je dingen uit je leven voorbij flitsen die je eigenlijk niet zou verwachten, ik zag onder andere mezelf als klein ventje op de rug van onze hond en mijn eerste schooldag op de mavo, dus niet echt de belangrijkste momenten. de rest van de dingen ben ik vergeten het is inmiddels al zo lang geleden echter deze 2 dingen waren zo apart dat die me altijd bij zullen blijven.
Een volgende keer zullen deze dus vast niet meer voorbij komen denk ik.

23-01-12 22:43:39
nietmeer
@sjonder: bedankt voor het vertellen, vind het erg interessant :ja :)

heb zelf even wat spiritueels te klagen (A) vanochtend dacht ik aan mijn vader, dat ik bij hem had willen zijn toen hij stierf, (daar was ik namelijk niet bij) waarop ineens het douchegordijn begon te bewegen, voor een goede 5 seconden. Tocht kan niet, hebben maar één deur in de badkamer (en geen ramen) en voor de rest zijn er geen verklaringen.

dacht daarna bij mijzelf "ik was toen niet bij hem, maar hij is nu wel altijd bij mij."

dat vind ik een geruststellende gedachte. Moet er even van bijkomen, maar geruststellend :ja


23-01-12 22:50:57
The-Enflamer
Erelid


WMRindex: 704
OTindex: 1.541
Ik geloof niet in god maar ik ben Atheïst. maar ik heb best wel vaak GVD en je zus Christis gezegd en ik ga op zondag niet naar de kerk. Mocht er toch hel en hemel zijn dan kan ik alleen nog maar naar de hemel gaan want ik ben hier vaak door een hel gegaan.:ja

En mocht ik toch naar de hel gaan nou dan hoef ik alleen maar te hopen dat ze daar wodka schenken.:ja:P

23-01-12 22:53:20
nietmeer
@The-Enflamer: nuchtere kijk van een nuchtere kerel :P

hou ik wel van 8) leuk ook dat je even komt buurten! blijf nog effe :P de hut staat alweer even te verstoffen :(

25-01-12 11:59:38
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Ik wil je beslist niet een geruststellende gedachte ontnemen, maar mij lijkt de meest logische verklaring de warmte van de douche en de koudere ruimte van de rest van de badkamer, die doet je douchegordijn zeg maar naar jou toe komen!


25-01-12 13:54:33
nietmeer
@sjonder: ik stond er zo'n halve meter vanaf tanden te poetsen zonder verder ook maar iets te bewegen behalve mijn arm die in geen geval het aan had kunnen raken, de douche stond niet aan ;) het was echt net of iemand aan het schudden was met dat ding.

Gekke was, ik schrok er niet van. Anders heb ik dat wel. Maar dat had ik eerder ook al toen ik iemand langs zag lopen en getik op de bank hoorde (niet het hout, maar echt op het stof)

m'n vader had wel expliciet gezegd dat hij ons niet wilde laten schrikken :P
halve meter is trouwens een meter. En ik weet dat je douchegordijn beweegt als je doucht, maar ik poets mijn tanden niet onder de douche :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven