hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2] 3 4 5 6

De Zweefhut

04-11-11 23:53:53
nietmeer
Davh11: I know... Ik vind het ook wel vervelend dat mensen er naar op reageren.
Ik zit in een klas, en ik ben de enige (serieuse) Moslim. (Een jongen schijnt ook "Moslim" te zijn.)
Mijn klasgenoten weten dat ik Moslima ben, en toch gaan ze allerlei dingen door de klas roepen als "Allah", "Allah'oe Akbahr" etc.
Ik vind het erg bespottend, maar ja... Ik kan er niks aandoen.

05-11-11 00:19:12
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
je kunt het altijd melden bij de mentor oid... maar inderdaad kut. mensen zouden je niet moeten haten of je moeten afzeiken over iets wat voor jou heel belangrijk is..

05-11-11 01:43:34
nietmeer
Eerst zei ik er wat van, en ze toonden ook spijt. Jammer dat ze niet stopten.
Na 2 jaar houd je je er gewoon niet mee bezig. Eventjes inhouden en je kunt weer.
Maar als ze het tegen mij gaan schreeuwen, kunnen ze wel problemen verwachten. Ik ben niet een persoon die meteen gaat slaan, maar als ze niet naar woorden willen luisteren...

05-11-11 21:22:50
nietmeer
Je geloof is ontzettend belangrijk, niet alleen omdat je in Allah of wie dan ook gelooft, maar ook omdat het iemand een stuur en een houvast geeft in een oncontroleerbaar leven.

Ik vind het heel erg sterk dat je wel je geloof uitdraagt, onder het juk van de mensen om je heen. Goed van je!

Ik heb zelf, voor wat betreft mijn geloof, eigenlijk "religie" afgeschaft. Dat wil ik niet meer. Niet bij een kerk ofzo horen, omdat ik mij dan beperkt voel in een eigen beeld opstellen. Ik wil niet als een zombie naar meneer pastoor luisteren om daarna niet eens meer te weten waar de man het over had. Volgens mij kan hij gewoon hele verhalen zitten houden over hoe hij zijn vrouw de nacht ervoor de kamer door... "hielp", zonder dat iemand het merkt. Maar ook andere religies liggen mij niet, te beperkend. Ben dus heel erg... liberaal :P

Maar ik vind het altijd mooi als mensen het wel doen, wel hun devotie tonen door zich aan te sluiten bij een kerk. Ik ben wel benieuwd; ben je Sji'itisch of soennitisch? Of maakt dat niet uit?

05-11-11 21:55:22
nietmeer
Ik weet niet eens wat Sji'itisch en soennitisch is. xD

Ik zou wel eens les willen krijgen in een Moskee. Arabisch leren enzo, maar mijn ouders vinden dat niet goed. Zij moeten daar niks van hebben, ze zijn namelijk Alevie. Dan moet je met z'n allen in een kamer zitten en het geblaat van een man aanhoren. Heb het een paar keer moeten doen. Hij kraakte elk ander geloof af. (Ook gewoon de Islam, terwijl Alevie een sub-cult van de Islam 8O)

Die man sprak ook leugens enzo en ik voelde me niet zo op m'n gemak daar. Het was alsof je minderwaardig was daar. 8O
Ik houd daar niet van :P

06-11-11 11:00:18
nietmeer
ingewikkeld geloof, dat alevitisme. 8O

Als jij je niet prettig voelt bij dat geloof, dan raad ik je aan om verder te kijken. Het zou jammer zijn als je je aansluit bij een geloof waar je je niet goed bij voelt. Begrijp mij niet verkeerd, ik zal je niet tegenhouden hierin. Het is je eigen keuze!

Ik ben nooit gedwongen een geloof aan te nemen. We spraken er wel veel over. Over eigen ideeën enzo. Dat maakt creatief, dat maakt dat je erg diep en filosofisch moet nadenken. Ik ben blij dat mijn ouders dat nooit opgelegd hebben. Wij hebben nu een eigen geloof gemaakt dat ook ieder moment weer veranderen kan. Heel ingewikkeld verhaal, moet ik wel zeggen :P

Als jij je niet goed voelt bij een geloof, dan moet je er niet bij (willen) horen. Het zou ontzettend jammer zijn om de rest van je leven tegen je eigen geloof gekeerd te zijn.


07-11-11 16:12:09
nietmeer
mensen die het glas half vol zien, zien de dood als het einde van hun leven

mensen die het glas half leeg zien, zien de dood als einde van hun ellende.

mensen, maak je nou eens geen zorgen! Ik denk gewoon na ok

_______

zette ik zojuist op mijn blog. En nu hier. Discussies e.d. van blog naar hier zou ook leuk zijn! Komen hier nog eens mensen :P

07-11-11 16:20:16
nietmeer
Ik ben ook geen Alevitist (Of hoe dat ook heet :P), ik ben een Moslima (A)

Voor mij is het glas... Bijna op, maar er zit nog wat in :P
Ik zie het leven niet als ellende. Sommige gebeurtenissen zijn naar, ja. Maar het leven zelf niet.
Soms walg ik van mijn eigen optimisme :P

07-11-11 16:30:31
nietmeer
hahaha ;) Dat heb ik ook soms. Als ik optimistisch ben. En dat houdt dan ook plotsklaps op :P

Maar Alevie is wel een enorm breed spectrum, een beetje als "protestantisme". Denk ik ;). Het lijkt zich af te zetten van de klassieke islam, en een eigen weg te begaan. Wat ik op Wikipedia las, was het erg ingewikkeld.

Wat dat betreft lijkt de Islam wel op het christendom; de eerste kerkscheuring in het christendom was (naar mijn weten) de scheuring tussen Oost-orthodox en Rooms-Katholiek, en daarna het protestantisme. De Islam heeft de eerste kerkscheuring gehad (soennieten en sji'ieten) en een tweede (alevie).

Apart toch... Zal wel helemaal niets van kloppen maar voor wat ik ervan weet lijkt het wel op elkaar. Ik vind de islam een ontzettend interessant en mooi geloof. Helaas zijn er dan van die fundamentalisten die het verpesten. En mensen die generaliseren. Maar ik vind het echt een mooi geloof. Wij hebben hier in Apeldoorn een moskee. De Eyüp Sultan.

07-11-11 16:48:51
nietmeer
Wij hebben hier in Den Haag ook een moskee. En in Rotterdam. En in Tilburg. En in Groningen... :P

Ik heb er ook goed naar de Islam gekeken, ben er niet blindelings in gaan geloven.
Ik vind het ontzettend mooi. Je moet wel het gekrijs van sommige mensen negeren. Gewoon zelf kijken.

Bijna alles wordt je vergeven door Allah. Bijvoorbeeld: Je eet iets en komt er later achter dat het geen Helal voedsel was. Dat wordt je vergeven, omdat je het niet wist en je ging er van uit dat het Helal was.

In de Islam gaat het ook vooral om hygiëne en gezondheid. Door het bidden zijn ouderen nog goed te been. Je moet je ook goed wassen voordat je gaat bidden, en ook na "bepaalde" handelingen. Er wordt niet gebruld (Als je sommige mensen negeert) "Seks is slecht!" Er wordt er vrij nuchter over gedaan.

Ik weet helaas niet erg veel af over de geschiedenis van de Islam. Ik krijg ook niks te leer. (M'n ouders verbieden het.)
Ach, als ik de kans heb, zal ik er nog wat over leren. Maar ik wil geen Wikipedia pagina pakken ofzo, je weet nooit wie er aan heeft gewerkt en kan de informatie onbetrouwbaar zijn.

07-11-11 17:06:35
nietmeer
Alev; erg wijs van je :ja

In het jodendom is het ook zo; Hygiëne staat erg hoog in het vaandel. Wekelijks voor het bidden wassen, kaas en vlees gescheiden houden, dat soort dingen. Heel erg strikt allemaal. Als je iets fout doet, dan geef je je excuses via een gebedje en dan is het klaar. In het jodendom ben je ook verantwoordelijk voor je eigen daden. Alles wat jij doet, doe jij en niet iemand anders. Daar moet je op aarde de verantwoordelijkheid voor nemen. Boetedoen is niet echt belangrijk. Diep en oprecht berouw tonen is een stuk beter.

Ik geloof zelf dat je, als je iets ernstig fout hebt gedaan, je eerst in een beerput van ellende komt waar je alles af moet geven en je moet verantwoorden (combinatie vuilnisbelt/tribunaal :P) en daarna mag je rein naar de hemelen. Ik geloof niet in een hel. God kán niet iets slechts maken, slechts mensen. En mensen hebben de kracht en macht niet om zoiets te maken, slechts in de verbeelding.

Ik respecteer alle geloven. Ik vind het alleen jammer als mensen zonder goed om zich heen te kijken (figuurlijk) naar meneer pastoor luisteren. Zonder eens goed te twijfelen. Dat heeft de kerk goed bekeken; twijfel is slechts den stem duivels. Ik heb niet zozeer een hekel aan het christendom, heb er alleen mijn ernstige vraagtekens bij :P

07-11-11 17:06:53
nietmeer
jeej! De zweefhut is net een beetje opgestegen! 8)

07-11-11 17:48:17
nietmeer
*Trekt hut weer omlaag*
Ja, hallo zeg! Ik kan niet vliegen, hoe moet ik erbij komen? 8O

Mij werd eens erg nadrukkelijk verteld:
"Maakt niet hoe jij bent. Élk korreltje van jou gaat naar de hemel. Heel jou leven lang heb jij twee Engelen bij je. De rechter Engels schrijft al jouw goede daden op in een boek, de linker al jouw slechte daden.
Als jij dood gaat, ga je naar een soort tussenruimte. Daar worden jouw boeken gewogen. Als het boek met de goede daden meer weegt, ga je naar de Hemel. Weegt het boek met de slechte daden het meest, ga je naar de hel. Daar wordt je gestrafd voor de slechte daden, dan ga je naar de Hemel."

07-11-11 18:20:05
nietmeer
dat lijkt op wat ik ook denk :ja Je gaat eerst naar een "reiniging" om daarna schoon naar de Hemel te kunnen. :ja

07-11-11 18:22:21
nietmeer
Dan denken we hetzelfde.
WIN

07-11-11 18:36:47
nietmeer
terwijl ik toch joods ingesteld bent en jij islamitisch :P :D

Win indeed :P

07-11-11 18:38:48
nietmeer
Het Jodendom en de Islam verschilt niet zo erg.
Er wordt gelooft in 1 God.
Ongeveer dezelfde regels etc.
Het verschil ligt 'm in de Profeten, dacht ik. Jezus is trouwens ook gewoon een Profeet in de Islam, alleen word hij Isa genoemd.

07-11-11 18:40:21
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Alev: _O_ #ok

07-11-11 19:30:07
nietmeer
Alev; je hebt helemaal gelijk :ja ok

Abraham is de profeet van het Jodendom. Hij was "de eerste". Hij bracht de eerste versie van het verhaal.

Jezus was "de tweede" Die bracht weer een andere versie van het verhaal.

En Mohammed bracht het "nieuwste" (bij gebrek aan een beter woord) verhaal, Het juiste :ja Maar de verhalen van de andere geloven worden ook als belangrijk ervaren :ja Daarom is de Islam ook zo'n mooi geloof, het neemt het beste van de andere twee grote geloven om een eigen, beter geloof te maken :ja :D


07-11-11 19:31:30
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
DEvH: _O_ ok

Een verstandige groep mensen 8O

Heremijntijd O+

07-11-11 19:39:02
nietmeer
@Sophiesticated: leuk dat jij er ook bent! :D

nu zijn we... met drie mensen hier? :D

Dat is een record! Volgende keer weer reclame maken 8)

07-11-11 19:40:57
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
DEvH: Ik ben verwezen, laten we meer mensen verwijzen :D

Maar voor nu heerlijk om met rédelijke mensen te praten O+

07-11-11 19:46:50
nietmeer
ik ben altijd heel redelijk :ja
alleen is niet iedereen het altijd met mij eens (A) :P

Wat geloof jij? Je hoeft niet te antwoorden he :) Kunt het ook over geesten e.d. hebben, waarzeggers ofzo... wat jij wilt :D

07-11-11 19:55:28
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Jij bent altijd heel redelijk. :ja

Ik geloof in God, de God van Adam en Eva en Noach en Abraham en Isaac en Ismaël en Jacob en Jozef en Mozes en Jethro en Aäron en Job en David en Saul en Salomo en Elia en Elisa en Jonas en Ezechiël en Zacharia en Johannes de Doper en Jezus en Maria en Mohammed :) - maar ik weet alleen niet of ik God, God of Jahweh of Allah moet noemen. O+

07-11-11 20:14:40
nietmeer
daar heb ik nooit over in gezeten ;) Hij weet het wel als je het tegen hem hebt.

In de katholieke (en protestantse ook) kerk is het nog steeds belangrijk om hele tonen te zingen per woordklank, en liefst in latijn want "dan verstaat hij je". Ik moest lachen bij deze uitspraak, dat vond de man tegenover mij niet leuk... (A)

Je hebt er wel erg veel kennis van :ja Meer dan ik :ja Ik weet niet zoveel van de Bijbel, maar kan er wel goed over praten :P (A) De bijbel vind ik zelf ook niet zo'n... geweldig boek :P Maar dat is omdat ik het niet eens ben met een heleboel dingen (A)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven