hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 08:00 - 74451 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 [5] 6

De Zweefhut

25-01-12 22:13:22
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@DEvH: Mooi, opgelost dan!

Moet dan toch enigszins een gevoel van rust geven dat er iemand is die over je waakt, of moet ik zeggen die laat blijken dat het niet erg is dat je er niet bij was!?

25-01-12 22:28:35
nietmeer
@sjonder: ik heb ook zo'n idee van... nu laat hij mij niet met rust. Nu sta ik altijd onder zijn wacht, kom ik "niet meer los van hem" .

Hij zal er altijd zijn, en dat is fijn, maar het staat mij ook niet toe om een "eigen leven" te beginnen door mij volledig los te schakelen van hem.

....

natuurlijk wel.
maar het is het gevoel

27-01-12 14:58:13
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Dat gevoel zal vanzelf slijten als blijkt dat het geen corrigerende waakzaamheid is!

27-01-12 23:09:06
nietmeer
@sjonder: dat heeft zich nooit anders bewezen ;) het is slechts de gedachte die mij opjaagt, niet de energie die hem vertegenwoordigt :ja

31-01-12 09:22:44
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Het is waarschijnlijk heel cliché, maar ik geloof in niets dan mezelf :)

31-01-12 13:11:37
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
Interessante discussie. Ik geloof wel dat er 'iets' is, maar wat dat is is onverklaarbaar voor mij. Iets waar ik niet in geloof zijn bijvoorbeeld de zogenaamde spirit balls op foto's. Als je gewoon een foto leert maken krijg je die echt niet (stelletje amateurs :P).

Heb zelf echter nog nooit echt een ervaring met geesten, Jins of iets anders bovennatuurlijks gehad. Ben erg benieuwd hoe ik zou reageren en hoe dat mij zou kunnen beïnvloeden mocht het gebeuren.

31-01-12 22:02:24
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Een gelovige die ik erg bewonder is wel een leraar op mijn middelbare school in het vak 'levensbeschouwing'. Ik heb het geluk gehad deze man vijf jaar lang als leraar gehad te hebben; en hij is één van de weinige mensen die mij echt geboeid hebben met hun lessen.

Welnu, deze beste man is ook priester, katholiek, laten we wel wezen, maar hij had een heel erg aparte opvatting over de dood en over 'gods oordeel'.

Deze man geloofd er heilig in, dat ieder persoon een plekje heeft in de hemel en dat de hel eigenlijk bijna niet nodig is. Hij geloofd dat zélfs bij ongelovige mensen, wanneer zij sterven, god zal verschijnen. Wanneer zij dit zien en spijt betuigen dat zij niet geloofd hebben, worden zij toch tot de hemel toegelaten.

Dat vond ik zo mooi. Hij is priester in zijn eigen geloof, maar hij was zeer open voor alle 'niet-mainstream' ideeën. Hij is ook een van de slimste mensen die ik heb ontmoet.

Ik heb niets dan lof voor deze gelovige; en ik moet hem dat nog steeds een keer vertellen.

03-02-12 20:54:20
nietmeer
@DeathJester: "spirit balls". Neen. Geloof ik ook niet in :P echt niet. Vreemd... Erg vreemd gevogel is dat hoor :P

Nee, mijn ervaring... Geloof het of niet, dat is eenieder zijn of haar keus :P... met geesten vertelt mij dat het of vage schimmen zijn, of daadwerkelijk gewoon normale personen die ineens door een deur verdwijnen ofzo :P Geen "bolletjes". Leuk voor de huppel-14-jarige-met-veel-te-dure-camera-en-een-ongebruikt-stofdoekje maar voor de "normale" persoon die mensen door muren zien lopen is het een lachertje :P

@Frostbite: heel erg mooi verhaal :ja welk geloof iemand dan ook mag voeren en welke ideeën iemand ook kan hebben... Ik geloof zeer zeker (en dit is een slecht gekozen woord, kon niet anders dan "geloof" :P) dat je altijd iets kunt leren van verschillende opvattingen.

Ik spreek soms met mensen met de vreemdste ideeën. Is machtig interessant :ja

05-02-12 17:48:31
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Je moest eens luisteren naar iemand die het Rastafarigeloof aanhangt... Dan raak je snel in de war :P

05-02-12 18:41:37
nietmeer
@Frostbite: :O

graag :D

05-02-12 18:46:07
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Ik hang dat geloof niet aan hoor! Alsjeblieft niet :P

05-02-12 22:12:58
nietmeer
@Frostbite: nee, dat dacht ik al :P

maar ik zou graag mensen erover horen :O

05-02-12 22:16:05
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
spirit orbs is het woord wat we zoeken, niet balls. 0_o

05-02-12 22:37:31
nietmeer
Davh11: de ballen van een geest zijn ook beangstigend hoor :O :P

Ik sta nu spiritueel gezien volledig stil, en dat is eigenlijk wel goed... Als ik kwetsbaar ben, dan ga ik rare dingen zien, ervaren...

Dat is dus goed :D

05-02-12 22:45:33
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Wat is er mis met voetballende geesten? (A)

05-02-12 23:18:21
nietmeer
@Frostbite: dat ze geesten zijn xD

en dan je een waardeloze doelman bent omdat de bal door je heen gaat :P

05-02-12 23:19:47
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
DEvH: Goed (doel)punt... :P

09-02-12 08:58:25
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Damn weten jullie zeker dat jullie niet stiekum ook het rastafarigeloof aanhangen, want jullie reageren alsof jullie een dikke joint hebben zitten smoken (A)

09-02-12 09:53:20
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.863
OTindex: 90.720
ik 'geloof' in vedanta, in de vedische wetenschap (veed = weet):
..de oude vedische beschrijving van het universum komt overeen met wat de physica in de laatste 100 jaar ontdekt heeft:
..
'the unified field' (eenheidsveld) is de basis van alle relativiteit,
de schepping bestaat uit lagen, die hieruit voortkomen: van quantum mechanica, tot elementaire deeltjes, tot molekulen, tot de objecten die we kunnen ervaren met onze zintuigen.
ruimte en tijd zijn relatief..
en dit absolute eenheidsveld beschreven in de physica kun je ervaren als de basis van je eigen bewustzijn door te transcenderen, te mediteren: diepere, stillere lagen van je geest ervaren, tot je de absolute stilte ervaart, de oorsprong van alles:
.. van en je subjectieve ervaringen
en het objectieve universum
deze stilte is de basis van het hele universum , doordringt het hele universum, en is de enige echte werkelijkheid (omdat al het relatieve komt en verandert en verdwijnt)

05-03-12 00:54:04
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Quote @Frostbite:

Deze man geloofd er heilig in, dat ieder persoon een plekje heeft in de hemel en dat de hel eigenlijk bijna niet nodig is. Hij geloofd dat zélfs bij ongelovige mensen, wanneer zij sterven, god zal verschijnen. Wanneer zij dit zien en spijt betuigen dat zij niet geloofd hebben, worden zij toch tot de hemel toegelaten.


Die man gaat door een hel wanneer hij ontdekt dat de hemel niet bestaat brr.

05-03-12 08:51:25
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
@Kristel: Ieder zijn eigen denkbeelden, toch? Laat die man lekker, zeg ik zelf. Ik geloof ook niet in een hemel/hel, maar dat betekent niet dat niemand er in mag geloven  ;)

05-03-12 12:04:39
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@Frostbite: Jawel maar die woordspeling schoot me te binnen toen ik het las. Ik ben het helemaal met je eens hoor ;)

19-03-12 08:30:48
nietmeer
Ik geloof voornamelijk in mezelf, maar ook geloof ik in het kunnen zien van dingen die er niet zijn en dat daar bepaalde mensen voor zijn aangewezen. Dit omdat ik zelf mensen zie, waavan andere zeggen dat ze er niet zijn. Laatst ook weer: Ik was met wat mensen aan het skaten in het park en er stond iemand voor me, dus ik in 1 keer remmen, vragen mijn vrienden wat er was. Ik zei dus eerlijk dat er iemand stond, maar wat bleek zij zagen hem niet.

Hier wordt ik echt heel bang voor en jammer genoeg ben ik dus aangewezen om dat soort dingen te kunnen zien. Uitschakelen kan ik het niet, dus ik zit er gewoon aan vast:ja

21-03-12 07:05:48
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.863
OTindex: 90.720
we zijn met een discussie bezig in wat vinden jullie van het eten van vlees .. en op verzoek van @Grouse zet ik hier een copie van mijn laatste reactie, omdat hij denkt dat het hier beter 'thuis' hoort...

@Grouse: ja . en nee.
de zweefhut is voor
Quote:
Zweefhut, waar mensen met vragen over god, het hiernamaals, geesten, waarzeggerij en visioenen terecht kunnen.


wij hebben het niet over god of het hiernamaals, we hebben het over het leven nu en hier.. en in de hoeverre de mens afhankelijk is van eten , en of de geest sterker is dan het lichaam, "mind over matter"..
but you're welcome to bring the toppic back on track, als je wil... :D

@Dionos:
dwz. ze hebben een theorie..
sommige 'bewijzen kloppen..
andere 'bewijzen' bewijzen dat de theorie niet klopt...
dus dan klopt de theorie toch niet?
of iig missen ze iets belangrijks..

met 'evolutie in cyclussen' bedoel ik
het is winter, het is koud en donker, en als je op dat moment leeft zou je kunnen denken dat het 'normaal' is, .. maar dan wordt het weer licht en warm, voorjaar, zomer, maar de licht en warmte blijft niet eeuwig, dan wordt het weer winter.
zo zijn er ook grotere cyclussen, tijden waarin de mens meer in 'donkerheid en onwetendheid' leeft [zoals nu], en tijden dat de mens meer kennis en 'verlichting' heeft, zoals in het verleden, en zoals ook weer in de toekomst zal gebeuren.
er zijn nog wel verhalen over deze vroegere 'verlichte' tijden , maar die worden door wetenschappers en de meeste 'moderne' mensen afgewimpeld als verhaaltjes, of mythes, enz
maar idd, wie heeft de sfinx en piramiden duizenden jaren gemaakt, en zo zijn er wel meer raadsels..
seizoenen worden veroorzaakt doordat we om de zon heen draaien, en die grotere cyclussen schijnen te maken te hebben met het feit dat ons zonnestelsel weer ergens anders om heen draait, maar daar weet ik de details niet van..

de genoemde yoga-powers en siddhi-powers...
die zijn nu zeldzaam, omdat we in een donker tijdperk zitten, in andere tijdperken zijn ze normaal.
en het is geen trucje. ik doe zelf yogisch 'vliegen' en heb ervaren dat je verzonken in jeZelf kan zitten en je er dan van bewust worden dat je lichaam omhoog gaat, tewijl daar geen fysieke inspanning voor gebruikt was.. dit is dus een mooi voorbeeld van "mind over matter" .. we kunnen wel degelijk 'leren' om de natuurwetten anders te 'gebruiken'

16-04-12 17:48:23
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
Ja wat moet je zeggen op of geesten bestaan, heb je er zelf mee te maken, krijg je in het dagelijks leven soms heel wat over je heen.
Vroeger dacht ik dat iedereen "dingen" kon zien en weten , maar als je dan als kind te horen krijgt, doe niet zo achterlijk.......

Ik woon in een klein dorp, waar het gezegde: wat een boer niet kent, vreet hij niet" hoogtij viert, dom maar ach, het went zullen we maar zeggen.
Maar.....als mensen ergens mee zitten op dat gebied, weten ze me wel te vinden is mijn ervaring, wel nog een beetje stotterend en met rode koontjes haha.

Ik vind het overigens zéér gevaarlijk om je met bv. ouija bord bezig te houden, wat veel tieners wel eens uitproberen!
En dat niet perse omdat er "kwade geesten" doorkomen, maar vooral ook op psychologisch vlak.
Sommige deuren moeten niet met geweld open gebroken worden, als die opening zichzelf aandiend, leer je er mee omgaan.

Het is gewoon te veel om allemaal te bevatten, er is zo veel over te vertellen...
( dacht, ik zet de deur van de hut nog maar eens open).



Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven