hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 12:00 - 74414 artikelen - nu online 45 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2 3 4 5 6

De Zweefhut

22-02-11 09:08:06
nietmeer
Dit is de Zweefhut, waar mensen met vragen over god, het hiernamaals, geesten, waarzeggerij en visioenen terecht kunnen. (en nog een heleboel meer dingen, zolang niet iedereen het kan zien of hetzelfde denkt (A) )

De regels zijn simpel:
- respecteer elkaar en elkaars ideëen en meningen. Geen geruzie!!! Laat elkaar in waarde. Er is wel ruimte voor discussie, maar dan op een normale manier.

- Maak je verhalen niet te lang. Geef misschien eerst een beknopte versie van je overtuiging, en, als je erom gevraagd wordt, wijd die dan verder uit.

- ga geen onzin uit zitten kramen. Je eigen overtuiging is prima, maar onzin wordt er zo uit gefilterd.

Dit was het wel zo'n beetje, let er zelf op en let een beetje op anderen, of zij zich aan de regels houden. Bij deze: brand los :D

22-02-11 13:49:13
nietmeer
Wat mijn 'geloof' (noem het opvatting) is, heb ik hier al eens netjes uiteengezet 8O :P.

22-02-11 19:45:58
nietmeer
Vailan: Ik vind het wat vaag, om te bedenken dat "wij" van Aliens afkomstig zijn. Dan krijg je toch de vraag waar die vandaan komen :P

Ik hou het nog steeds op een ingewikkeld verhaal dat ik morgen zal neertikken, nu is het te laat (A)

offtopic: alsjeblieft modjes, laat de hut even staan (A)

22-02-11 19:57:25
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik weet nog steeds niet echt wat ik 'moet' geloven. Ik heb wel aparte dingen beleefd, die me de overtuiging geven dat er meer is dan de aarde, maar toch is dat ook wel weer vergezocht *8

Ik maak hier morgen wel een post :ja

22-02-11 20:52:25
nietmeer
:jeej

dank je kammie, het begint ergens op te lijken, deze hut :ja :P

Ik geloof zelf in God, maar ook in de kracht van de mens als mensheid, niet als individu. Beetje ingewikkeld :P Iedereen is een fragment uit één mens (Adam). Iedere ziel is een splitsing van deze "mens"(heid).

beetje vaag nog steeds (A)

Je kunt het je voorstellen als een gigantisch vlak dat "mens" of Adam heet. Dit wordt ten eerste (zoals in de Thora gezegd wordt) gespleten, tot Adam (mens) en Chawah, of in de westerse benaming Eva. Dit wordt gesplitst, gesplitst, gesplitst and so on. Als je sterft, ga je terug naar die ene mens, en worden je ervaringen opgeslagen daar, om gebruikt te worden door anderen die weer terug naar aarde gaan. Als ziel pak je stukjes van andere mensen (dat zijn de vermeende "vorige levens") en verzamel je die tot een pakketje waarmee je kunt beginnen op aarde. Of een andere planeet, da's ook nog een theoie van mij (A)

Ik heb een heleboel ideëen over dit soort dingen :ja :D

07-03-11 22:28:28
nietmeer
hij staat er nog :O

wat mij betreft mag'ie weg, het heeft weinig zin meer...

tenzij iemand nog wat zinnigs te zeggen heeft? :)

Brand los gij allen

08-03-11 10:01:45
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Nee niet weghalen want ik vind het een leuk topic, ik kijk vaak of er al reacties bij gekomen zijn. De laatste tijd ontbreekt het mij aan inspiratie maar ik blijf hier zeker komen. :D

10-03-11 18:11:15
nietmeer
:jeej

iemand die enthousiast is buiten ikzelf :D

Sorry (A)

om weer verder te gaan op het topic:

Ik heb het idee dat god je alles toeschenkt wat je nodig hebt om te ervaren en te leven. En dat je zelf de keuze hebt of je er iets mee doet of niet. Dat is de vrijheid die ons gegeven wordt, waarin wij ook fouten kunnen begaan.

10-03-11 23:38:59
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik denk dat het oorspronkelijk wel zo begonnen is. De eerste mens leefde in dezelfde trilling als god. In wat ze nu noemen het paradijs. Om goed te kunnen praten over deze dingen is er eigenlijk een definitie van God nodig. Ik zelf geloof niet in God. Ik geloof wel in een trilling die alles in balans houd en wanneer je in zo’n trilling komt of bent je in een enorme positieve stroom van dingen komt. Dit is echter allemaal zeer aards beredeneerd. Wij kunnen eigenlijk geen fouten begaan daar wij de regels zelf maken. Wij zijn de dienaars van onze eigen wetten. Gods wetten zijn hele andere wetten. Iemand in de trilling van het christus- of Boeddha bewustzijn maakt geen fouten. Dat is mijn eigen overtuiging. Ik heb een wedervraag …. Stel dat het zo is dat goed je alles toeschenkt wat je nodig hebt om te ervaren en te leven, wat voor doel heeft hij daar mee voor ogen? Hoe ik ook terug kijk naar wie dan ook … ik kan van niemand die over is zeggen dat het leven niet verder kan zonder hem of haar. Dus geef me alles, investeer daar in maar voor wat?

Ons beeld over het leven en de mogelijkheden in het leven zijn niet compleet.

(beetje een rommelige reactie, maar misschien brengt het de discussie wat verder)

15-03-11 17:52:10
nietmeer
maar je kunt er wel wijsheden uithalen, kennis, liefde of affectie. Dat is ook heel belangrijk. En tuurlijk kun je zonder een heleboel mensen, maar kun je zonder de affectie, de aandacht? :)

Is dat de zogenoemde Snaartheorie? Die vind ik heel interessant :D Het is naar mijn idee een van de vele antwoorden op de onmogelijkheid om te denken van 3D naar 4D, en het ontstaan van de wereld te willen verklaren binnen de strikte 3D grenzen. Ik sluit het alleen niet uit :)

dat laatste (eennalaatste, niet tussen haakjes ;))is zeker waar, en dat kan ook niet compleet worden. Maar, ondanks deze beperking, toch goed en prettig kunnen leven, is het uiteindelijke streven.

15-03-11 22:53:53
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik kan daar heel moeilijk op reageren omdat ik me niet bezig houd met 3D en 4D grenzen. Ik heb er wel eens over gelezen maar weet simpel genoeg niet over mee te praten.

Natuurlijk kennen wij in ons leven kennis en affectie maar wijsheid wat is wijsheid? en liefde iets dat wij maar al te graag verwarren met begeerte en affectie ... liefde dat ben je of dat ben je niet. De liefde die wij zijn is geven zonder dat je geeft.

Liefde bewust GEVEN is meer een investering in lief gevonden worden.

Ik weet niet of dit nog onder de zweefhut valt?

Van de snaartheorie heb ik nog nooit gehoord maar ik zal me er zeker in verdiepen om je te kunnen volgen.

15-03-11 23:20:41
nietmeer
Naar mijn mening valt het nog wel onder de zweefhut, omdat het een reden (kan) zijn waarom wij met z'n allen over deze aarde krioelen.

Je hebt gelijk als je zegt dat liefde onvoorwaardelijk en natuurlijk moet zijn- het moet niet gedwongen zijn, al dan niet door eigen idealen en belangen.

Ik dacht dat je het over de snaartheorie had (A) :P

3D is de wereld waarin wij nu leven. De wereld met bewustzijn, tijd, ruimte en relativiteit. (laatste is het zorgenkindje van de drie eerstgenoemden)

4D is een plaats waarin tijd en ruimte geen rol spelen, of eentje die ver buiten ons begrip ligt. Dit proberen te begrijpen is niet mogelijk, slechts een theorie aanvaarden is het enige dat ons dan rest. Het idee dat er een bewustzijn kan zijn buiten tijd en ruimte verklaart waarzeggerij, waarin de tijd en de plaats ook teniet wordt gedaan, het verklaart zielen met bovennatuurlijke krachten en het verklaart god.

Mensen vragen wel eens "waar komt god dan vandaan?" Die komt vanuit de ruimte waar tijd en ruimte geen rol spelen. Het is niet te bevatten, hoe ontzettend raar het is dat iets er altijd al was, zonder oorsprong of eind. Daar zijn we zó aan gewend. dit vraagstuk, dit probleem. Ik meot er enorm om lachen eigenlijk. Het is niet te begrijpen. Maar het is. Naar mijn idee.

16-03-11 00:23:57
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Wij krioelen nog steeds over deze aarde omdat wij alleen lijfelijk sterfelijk zijn. Onze geest of spirit valt ook onder dat wat niet echt weg gaat maar valt ook weer samen met karma etc etc, ik draaf door geloof ik en komt misschien nog ooit eens aan de orde in de zweefhut. Onze geest en spirit zijn onsterfelijk!

Dat past ook prima in het plaatje van tijd. Wanneer 4D mensen naar de zelfde 3D wereld kijken zien zij niet hetzelfde. Ook deze theorie is bekend. Maar dat daar gelaten.

Inderdaad vallen waarzeggers onder 4D het zijn (wanneer ze het goed doen) alleen zeg liever geen waarzeggers maar zieners. Dat WAT gezien wordt kan altijd nog veranderen! Een mens kan door “waar te zeggen” het gezien op die manier “waar maken” Ook dat heeft met tijd te maken en (schrik niet) met het negatief of positief beïnvloeden van dat wat wordt gezien. Of te wel; een toekomst voorspellen (van iemand met krachten) kan een toekomst naar zijn handzetten worden). Een wijs ziener valt dan niet onder waarzeggers maar onder medium.

Zij die waarzeggen hebben iets niet begrepen en zijn zeer gevaarlijk bezig. Een tij keren kan in een seconden gebeuren en alleen de sterkere kunnen dat dan weer of nog veranderen. (het is maar goed dat niet iedereen weet hoe sterk wij, daadwerkelijk zijn). Natuurlijk vind het negatieve zijn weg sneller omdat het meer wegen heeft die aangesproken kunnen worden.
Waar God vandaan komt (ik gebruik liever die naam niet), Ik zie het liever als een goddelijk of christus- of Boeddha-bewustzijn, dat weet ik in die zin ook niet. God is geen creator maar een creatie (maar nogmaals daarvoor hebben we een definitie van het woord God nodig).

Voor mij is het een trilling die in de loop der tijden verloren is gegaan en waarvoor hij Jezus stuurde (een mens in dezelfde trilling als God) om zodoende de trilling weer te versterken en te verspreiden. Helaas was en is het negatieve (dus de negatieve trilling op deze planeet) zo sterk dat de positieve trilling (die ik voor het gemak God noem) te niet gedaan wordt.

16-03-11 08:30:04
nietmeer
waarzeggerij is niet zo gevaarlijk hoor, meestal overvalt het je meer, krijg je ineens dingen binnen en kun je er niets aan helpen. Je kunt er wel kleine dingen aan veranderen, maar dat leidt meestal niet tot problemen. D.w.z. je kunt en ce moment dat iets voltrekt iets anders doen dan dat je zag.

geloof jij dat Jezus de Messias/Christhos/Gezalfde is? Ikzelf ben daar niet overtuigd van, want het vraagstuk komt bij mij op: waarom kom hij hiernaartoe, wordt hij vlees, om uiteindelijk niets te doen. Misschien inderdaad om de trilling weer terug te brengen, maar het zal niet zijn intentie zijn geweest om smet te brengen over het joodse volk, voor zover daar al sprake van is. Kajefas en zijn kornuiten besloten louter uit veiligheidsoverwegingen om Jezus op te ruimen. 70 jaar later begon er weer een opstand in Jeruzalem o.l.v. een "messias", en brande de hele stad af dankzij de romeinen.

Dat wilden de hogepriesters dus voorkomen.

Daarom denk ik ook dat hij wél een man was die dicht bij god stond, maar niet een profeet is. Hij heeft immers geen profetiën gedaan. Dat hij terug zou komen, is hem in de mond gelegd. In oudere bijbelteksten van voor 500 staat dat nog helemaal niet beschreven.

terug over het waarzeggen: Ik denk dat er geen gevaar aan zit. Mensen zien gewoon dingen bij andere mensen. Een kennis van mij kan "dia's" zien bij mensen, alleen al als hij hen ziet. Dan ziet hij hoelang diegene nog te leven heeft, wanneer die doodgaat en zelfs hoe. Of wat diegene heeft meegemaakt. Heel vervelend, maar hij kan zich ervoor afsluiten. Voor de rest kleeft er geen gevaar aan, behalve dan een "onverklaarbare" (want zij weten het zelf wel) pleinvrees.

18-07-11 20:12:32
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Quote DEvH:
][@Kristel: dus jij denkt dat heet scheiden van seksen homosexualiteit in de hand werkt? Ik ben ervan overtuigd, maar het is geen antwoord op de herkomst. Die zoek ik dan ook niet.

Vreemd is, dat de christenen er zo'n afkeer tegen hadden. Ooit, heel vroeger, d.w.z. in de eerste paar honderd jaar na het bouwen van een eigen gebedsgebouw (en daarmee dus een kerk ;) )
is een kerel de kerk uitgemikt, en vanaf toen was het eng. Heel erg eng. Dat is de belangrijkste splitsing in het christendom, want daar stapte men volledig van de joodse gebruiken en werden eigen gewoontes/normen/waarden geïnstalleerd.

Niet dat dat per sé slecht is, maar let wel: het romeinse rijk,het basisrijk van het christendom (net als het Perzische rijk dat was voor de Islam), achtte het heel normaal (als rijk, maar ook onder de burgerij) dat mensen met hetzelfde geslacht sliepen.

Deze tekst is overgenomen en verplaatst naar dit topic
Kun je me uitleggen waar christenen precies zo'n afkeer tegen hadden voor ik daar op reageer?
Quote DEvH:
Niet dat dat per sé slecht is, maar let wel: het romeinse rijk,het basisrijk van het christendom (net als het Perzische rijk dat was voor de Islam), achtte het heel normaal (als rijk, maar ook onder de burgerij) dat mensen met hetzelfde geslacht sliepen.

Wat is je bron? Lijkt me uitermate interessant om daar even in te duiken. Maar vreemd vind ik het niet! Ik kom er dan ook heel erg graag op terug!


18-07-11 23:47:30
nietmeer
@Kristel: Er was één man die uit de kerk werd geknikkerd wegens zijn radicale ideeën. Hij was een enorm vroom man die alle seksualiteit schuwde. Deze stroming werd ongekend populair, mag je wel zeggen. Christenen hebben een afkeer van verleiding. Geleid worden door een ander wezen, zeker een vrouw (vrouwenafkeer had destijds en later ook hoogtij) wie als een subtiele doch dodelijke verleidster gezien werd. Het afzetten van redelijk denken is het probleem. Waar de christenen vooral moeite mee hebben op het gebied van homosexualiteit, is het idee dat je op aarde komt om meer mensen te maken.

Dan komt daar ook nog bij dat mensen het niet overwegen, het sowieso eng en vies vinden, het schuwen o.i.d. omdat dat gewoon een algemeen aangenomen fobie is voor homo's. Een volksfobie, zeg maar. Dit hoeft geen religieuze gronden te hebben, maar kan in de lokale cultuur met de jaren ingebed zijn.

Mijn bron voor wat de romeinen betreft:
klik

Ook daar was het lange tijd (ook zonder christendom)een taboe, maar het was wél normaler dan met het christendom ;)

08-08-11 01:12:46
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie is Derek Ogelvie?

08-08-11 20:13:32
nietmeer
@heraux: google. Vrind.

google. Heel diepzinnig. Daar kun je echt diepzinnige teksten halen.

08-08-11 20:44:27
Stina
Senior lid

WMRindex: 374
OTindex: 559
Hmmm, ik vraag me al een hele tijd af... ik geloof wel dat er een hemel is en een hel, maar ik ben officieel niet gelovig (al denk ik wel dat er iets is, als je me snapt:P) Maar gaat dat eigenlijk wel samen?

10-08-11 20:24:58
nietmeer
natuurlijk. Geloof is niet aan een kerk gebonden als dat van jouzelf niet hoeft. Ik heb mij ook nog niet gebonden aan een kerk, omdat ik die keuze maakte.

De keuze of je bij een kerk wil horen of niet, ligt bij jou.


03-11-11 23:03:25
nietmeer
In memoriam; dit topic.

:{

Kom nou mensen, zweef eens mee! :D

03-11-11 23:17:30
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.398
Moet nog eens denken hoe je zoiets opschrijft :ja:ja
wie weet lukt het van de week nog

04-11-11 06:47:25
nietmeer
dat vind ik een goed initiatief :D

voel je niet gedwongen hoor :P

04-11-11 23:00:13
nietmeer
Tsjah... Wat moet ik nou zeggen?
Ik ben Moslima, ik geloof in Allah en volg de regels van de Islam.

Ik ben gewend om nu dan allemaal haat berichten, mails etc. te ontvangen... Sow... *Legt prullenmand naast haar neer.*

Ik ben bereid om uit te leggen waarom ik in Allah geloof en ik ben bereid om vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Als ze (voor mij op de een of ander manier) aanvallend geformuleerd is, dan ga ik er niet (meteen) op in.

04-11-11 23:32:49
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Alev jammer dat in Allah geloven tegenwoordig zo'n groot probleem is voor veel mensen :S.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven