hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3] 4 5 6

De Zweefhut

07-11-11 20:22:21
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Och, ik vind het heel goed dat je je hierin verdiept :D

07-11-11 20:23:55
nietmeer
ik vind het echt knap als iemand veel van de bijbel kent :ja :P

07-11-11 23:23:26
nietmeer
De Zweefhut blijkt (voor mij) echt een Zweefhut te zijn. *Zet nog even Porcupine Tree op.* Yeah 8)

Ik kan hier relaxed alles zeggen zonder helemaal "aangevallen" te worden. Daar houd ik van. :D

08-11-11 12:06:11
nietmeer
Dat is inderdaad het hele idee van de zweefhut :D Geen verhitte discussies, gewoon ideeën uitwisselen en er over praten :ja Blij dat ik je dat kan bieden! :D

08-11-11 13:38:25
nietmeer
You did a good job, brotha.
*High five*

Also.. Die blikken van mensen als ik met Tim over straat loop. 8O
Ja, me is allochtoon + autochtoon. u mad? 8)

08-11-11 15:19:18
nietmeer
_O-

u jelly? :D

Ik mocht van mijn vader (en dat is een hele goede wijsheid) nooit met een davidssterretje om de nek lopen. Er zijn nog genoeg anti-semieten in de wereld. En helaas zijn veel daarvan "allochtonen" die hun eigen "geloof", hoewel ze daar neit echt mee bezig zijn, als excuus gebruiken om een bevolkingsgroep te haten :( Zij staan veel te ver van hun geloof af...

08-11-11 15:37:05
nietmeer
Ik snap wat jij bedoeld. Hier wordt ook altijd geroepen van "Kanker Joden". Geen idee waarom ze Joden zo'n probleem vinden.
Ik heb totaal geen probleem met bevolkingsgroepen. Alleen met types, zoals krijsende bontkraagjes, of betweterige alles afkrakende mensen die zeggen dat er geen God bestaat.
Ik wou dat ik een sniper had.

08-11-11 16:01:06
nietmeer
@Alev; en een license to kill. Maar dan moet je nog redeneren met diegene daarboven over wiens tijd daadwerkelijk gekomen is, en wie nog kansen heeft om zijn levenstaak te vervullen, als is de weg naar de benodigde wijsheden nog zo lang...

Om in de trend van de zweefhut te blijven :P Het probleem met joden stamt vooral van een russische tsaar af die vond dat'ie een jodenprobleem had. Dat werd opgelost door hen als gierige beesten af te schilderen. Alles in de schoenen te schuiven en ze te verdoemen. Maar het is zelfs nog ouder. In de middeleeuwen was de hygiëne niet zo... belangrijk... Je zwom en leefde in de stront. De joden (minderheden) waren erg schoon, leefden in eigen schone wijkjes en hielden zich afzijdig van de ellendige leefomstandigheden van de rest van de stad. Als een ziekte uit brak, wat snel verspreidde door de stront, dan hadden de joden nergens last van door hun hygiëne-regels. Dus wie kreeg de schuld?

zo werden joden overal achterna gezeten. Daarnaast inquisitie, Lodewijk de 14e, vele duitse staatjes die allemaal zeiden dan "andersdenkenden" door moesten.

Joden zouden "god" vermoord hebben. Belachelijk om je te bedenken dat je god kunt vermoorden als mens, maar goed. Belachelijk al dat hij dood kan. Naar mijn mening nog raarder dat hij naar de aarde komt in menselijke vorm om de bevolking te aanschouwen, terwijl hij dat ook sowieso kan. Ik moet altijd lachen als iemand dat zegt; "godsmoordenaars". Maar dat zijn de over het algemeen wat hoger opgeleide mensen die dat zeggen, die moet nl. wel weten waar ze het over hebben. Een Mavo-trutje die dat schreeuwt gaat het 9/10 keer om Ajax of om het provoceren. Of omdat diegene daadwerkelijk een antisemiet is...

08-11-11 17:00:48
nietmeer
Ik heb dat nog nooit gehoord... Godsmoordenaars... Misschien dat ik dat door de klas roep in plaats van "Godverdomdek-tjes" (Dan probeer ik niet meer "Godverdomme" te roepen maar "k-t". Fail.)

Maar... God vermoorden? Ik vind dat heel achterlijk klinken. God kun je niet killen. Of er moet een andere God zijn die die God dan killt. 8O

Maar... Misschien was de mens die God"vermoord" zou hebben, bovennatuurlijk. Dat hij iets met de duivel had en daardoor contacten kon maken met God enzo. En uiteindelijk is hij bij God gekomen en heeft hij Hem gedood met de duivel.
Nja, vind 't maar wat vaag klinken.

Ik zie nu dat jij God met aanhalingstekens schreef... Bedoelde je soms Jezus?
Ik vind Jezus geen God. Mozes ook niet. Mohammed ook niet. Ze zijn profeten, geen God. Ze hebben contact met God en brachten zijn boodschappen naar de bevolking. Natuurlijk is dat ontzettend bijzonder en belangrijk enzo. Maar ze zijn zeker God niet. Ik vind dat je een mens niet kunt vergelijken met God.

Wat ik ook een beetje vreemd vind klinken...
Jezus zou gestorven zijn voor ons. Hij zou onze zondes reinigen of iets dergelijks. Ik weet niet hoe het zit, maar ik vind 't wat vreemd klinken. Je bent als mens verantwoordlijk voor je eigen daden, niet voor een heel groep.

08-11-11 17:19:26
nietmeer
Alev; maar god "doden"? (A) Ook al ben je nog bezeten door de duivel, dat lukt niet :P Daar is het een onfeilbaar en oppermachtig wezen voor :P

Je visie op jezus kan ik mij helemaal in vinden! Het haalt de algehele schande van zondigen weg, terwijl jij als individu je moet schamen. beetje raar *8 Daarbij, zoals voltaire zei, waarom zou een vader zijn zoon willens en wetens laten sterven? En zeker een God...

09-11-11 04:03:29
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Ik geloof niet, ik respecteer mensen die geloven, en soms ben ik zelfs blij met kerken/moskees omdat er altijd mensen zijn die er kracht uit kunnen putten in moeilijke tijden.

Ik geloof in mezelf en in buitenaards leven, nee niet in ons midden, maar ergens heel hoog boven ons.

Soms denk ik dat wij die in dit Universum leven, zelf een universum zijn. Of dieper het Universum leeft, de Aarde in het universum is was wij zijn op Aarde!

Mwah diep te diep bedtijd denk ik!

10-11-11 12:44:10
nietmeer
@sjonder; kun je dat laatste een beetje toelichten? O+ :P

Ik geloof zelf dat wij, mensen, allemaal splinters zijn van wat wij kennen als A'dam, wat "mens" betekent. Chawah (eva) is de eerste scheiding, zoals het ook in de Thora staat. Wij zijn nu allen een Mozaïek van splintertjes van mensen, en al onze ervaringen stoppen wij allen in een soort "database" van de mensheid.

Zo klinkt het veel simpeler dan het eigenlijk is...

11-11-11 01:43:42
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@DEvH: De mens in het Universum als een Universum.

Mijn lichaam en dat van elk mens of zelfs dier, bevat organen welke net als wij alles doen om te overleven, dit is net als ons leven een heel stelsel waar wij leren om naar ons einde toe te werken met al het goede en slechte wat daar in past, zo werken onze organen ons hele leven om dat leven van hun vol te houden. Of nog gekker een bloeddruppel in ons lichaam vergelijken met de gloeiende magma van onze aarde. De aarde kent vulkaanuitbarstingen waar de magma in de aarde via een eruptie als lava over de aarde uitstroomt, zoals wij bij een snee of toegebrachte wond het bloed uit ons lichaam zien stromen.

Nu is ons universum zoals wij naar boven kijken immens groot, echter als je het kijkt vanuit het perspectief dat wij zelf een universum van leven zijn, zou ons universum dus het lichaam kunnen zijn van iets groters.

Ik weet het klinkt vaag, maar omdat ik geloof in leven buiten onze planeet en het daarover nadenken, kom je vanzelf op vreemde theorieën zoals deze uit.

Maar dat er leven buiten onze planeet is, daar ben ik van overtuigd, want en dit met alle respect, mensen die menen dat er verder niks is omdat god ons geschapen heeft, zijn te naïef om te denken dat er van alle misschien wel *honderden tot miljoenen andere planeten enkel de aarde leven zou kunnen bevatten!

*In de vorige eeuw is bewezen dat er meerdere melkwegstelsels zijn, echter de techniek is nog niet in staat om te bepalen dat daar ook planeten in zitten, maar dat het aannemelijk is zijn alle wetenschappers het over eens

11-11-11 08:18:41
nietmeer
Ik ga het vanmiddag lezen want ik ben nu nog echt zo duf als een konijn... :P

15-11-11 01:09:55
Thorax
Senior lid

WMRindex: 208
OTindex: 55
@ sjonder

het is bewezen dat er duizenden (voor zover wij nu kunnen zien) planeten zijn die in ongeveer de zelfde omstandigheden verkeren als de aarde. Echter, de daarvan de besturen planeten (die dus dicht genoeg bij ons staan) blijken altijd een 'probleem' te hebben. De een is te groot, de ander heeft te veel last van meteorieten, weer een ander zou te dicht bij een ster staan enzovoort..

15-11-11 09:39:38
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik denk dat het zeer aannemelijk is dat op andere planeten micro organismen leven, ongeacht meteorieten of extreme warmte. ook hier op aard leven micro organismen op extreme omstandigheden, waarom dan niet op andere planeten?

15-11-11 10:51:27
nietmeer
er zijn bacteriën die duizenden jaren inactief zijn en zich voeden met het gesteente, die vast zitten in het midden van een steen. Maar dat is eerder technisch dan zweverig ;)

16-11-11 02:54:11
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@Thorax: Je zegt het netjes, wat wij kunnen bestuderen.
Echter al die duizenden planeten die je niet kunt bestuderen omdat ze simpelweg te ver weg staan, daar zou dus simpelweg leven kunnen zijn, en wie weet zelfs vormen van beschaving.

@Davh11: Ik zag laatst een docu op tv en die meende dat er leven "kon" zijn op een van de omringende planeten in ons stelsel omdat er een bepaald organisme leefde diep in een grot ergens op onze aardbol die voor ons mensen zonder bescherming dodelijk zou zijn (de grot dan) de gassen in die grot waren eenzelfde als de bewuste planeet echter heb ik geen idee meer welke planeet ze bedoelde.
Dat soort inzichten en aannames doen mijn hart sneller kloppen :ja

16-11-11 09:38:48
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Buitenlands leven ontkennen is denk ik alleen weggelegd voor de echt domme mensen in het zuidenwesten van de Verenigde Staten ;) het universum is enorm! om dan te negeren dat van al die brokstukken in de ruimte misschien leven kan zijn is denk ik meer wishful thinking dan kennis :nee

ik hoop alleen dat we hier op aarde genoeg grondstoffen hebben om later ver te kunnen reizen in de ruimte. mijn hoop is gevestigd op de LHC, vraag me af wat daaruit te halen valt.

16-11-11 20:49:49
nietmeer
buitenland leven ontkennen is bijna arrogant; om te denken dat wij de enigen zijn in dit universum moet je wel heel erg naïef zijn.

16-11-11 21:20:21
nietmeer
Als dit maar niet gebeurt :P.

16-11-11 22:04:30
nietmeer
martians 8)

17-11-11 01:44:09
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Nou Devh en Davh je moet ze de kost geven die het ontkennen, en die wonen niet alleen in het zuidwesten van de USA.

Ik denk niet dat de LHC jouw hoop op verre ruimtereizen kan bevredigen, of heb ik iets gemist op dat gebied?

17-11-11 11:41:50
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder niet verre ruimtereizen, maar misschien informatie over energievoorziening of de opbouw van moleculen. ik heb echt het idee dat uit dat project informatie kan komen die de komende eeuw gaat bepalen. dat hoop ik tenminste :ja


17-11-11 22:10:51
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Ow maar dat is wel te hopen want 8 miljard investeren om enkel de oerknal proberen na te bootsen cq verklaren hadden ze net zo goed mijn bankrekening kunnen sponsoren ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven