hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-4 18:00 - 74469 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 13 14 15 [16] 17 18 19 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

24-09-06 16:59:27
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Ik persoonlijk als christen heb veel bewondering voor evolutionisten, dat klinkt wat raar maar ik meen het serieus!

24-09-06 16:59:34
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Quote:
Evert de bijbel spreekt niet eens over dinosauriers of wat dan ook. De schepping vind plaats in 7 dagen 7de dag rustdag ik weet niet op welke dag de dieren werden geschapen maar goed.

De bijbel vermeld dat een dag voor god is als duizend jaar. De scheppingsdagen zijn geen dagen van 24 uur maar staan alleen voor een bepaalde tijdsperiode.

24-09-06 17:03:15
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
De scheppingsdagen staan WEL voor 24 uur. Er staat immers: Het is morgen geweest en het is avond geweest, de 1e, 2e, 3e, 4e, 5e, 6e dag, de 7e dag was de rustdag. 1 dag is voor God idd als 100 jaar, maar OOK andersom! Dus 1000 jaar als 1 dag. Dit is ook meer beeldspraak waarmee volgens mij wordt aangeduid dat je niet weet wanneer de wederkomst is. Jezus zegt dat Hij snel komt. Dus 1000 jaar als 1 dag, dus Jezus is nog maar net weg. 1 dag als 1000 jaar, Jezus is al vele dagen weg, dus kan het al morgen zijn dat Jezus terug komt. Wat dit wil zeggen is dat je er rekening mee moet houden dat elk moment het laatste kan zijn. Doen wij dat? Nou, om eerlijk te zijn ik niet altijd.

24-09-06 17:05:55
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik ben ook Christen maar ik snap niet dat de evolutietheorie nog bestaat. Dat je niet in de schepping gelooft kan ik begrijpen maar dat is je eigen keuze. Maar de evolutietheorie is al vaak ontkracht. Het is bewezen dat deze niet kan bestaan. Hoe meer men te weten komt over de natuur, hoe meer blijkt dat de toeval van de evolutietheorie niet kan bestaan.

24-09-06 17:08:24
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
weetje, iedereen bekijkt alles vanuit zijn eigen perspectief, wij Christenen hebben een ander perspectief dan de niet Christenen. de evolutie theorie is vaak ontkracht maar de bijbel ook. eigenlijk alles. het is maar waar je in gelooft, en hoe je het wilt zien want iedereen die geloven wil in God zkan alle ontkrachtingen van de bijbel ontkrachten, dit is net zoals als met al het andere, het gaat om de wil en jou denkbeelden...

24-09-06 17:09:15
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Aan alle evolutionisten, lees het boek van Michael Denton eens: 'Evolution: A theory in crisis'

Michael Denton is een evolutionistische wetenschapper, die er heel wat meer vanaf weet als wij allemaal bij elkaar.

Ook is het frapant dat de meeste wetenschappers al van de evolutietheorie uitgaan terwijl het maar een THEORIE is.... Bewijzen zijn er nauwelijks te vinden. Bijv. bij opgravingen van een raar skelet wordt er gelijk gesmeten met miljoenen jaren oud etc. terwijl daar geen grond voor is. Ook zou het meestal gelijk een tussenvorm betreffen etc... Voor de Bijbel zijn tot nog toe heel wat meer bewijzen gevonden!

24-09-06 17:12:26
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Als iemand een boek vind waarin meer precieze voorspellingen staan dan in de Bijbel (en die dan ook nog eens uitgekomen zijn, zoals in de Bijbel) die mag mij even inlichten!

24-09-06 17:16:49
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik wou dat ik in de tijd van de Dinosaurussen had geleefd... Volgens mij was dat een geweldige tijd.

24-09-06 17:20:50
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@smartjan: Helemaal mee eens. Ook worden feiten in de Bijbel door archeologische vondsten bevestigd. Uiteraard kun je de Bijbel niet als natuurkundig boek gebruiken, maar er staat WEL de waarheid in, ook voor atheïsten. Verder gaat het veelal over geestelijke, dus geloofszaken. Maar de feiten die de Bijbel verhaald, dus NIET geloofsfeiten, maar geschiedkundige feiten zijn door archeologische vondsten bevestigd. Het oude testament van de Bijbel is feitelijk ook het geschiedenisboek voor de Joden

24-09-06 17:21:27
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ mij
Je moet niet te snel zeggen dat de bijbel vaak is ontkracht. Je moet hem alleen op de juiste manier interpeteren.

@ evert
Jij bent wel een creationist?

24-09-06 17:23:13
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
@Ikje, wat ik bedoel is dat het ervan afhangt hoe je het bekijkt, vanuit welk standpunt. ik ben het ook niet met die ontkrachtingen eens maar die genen die vanuit een ander standpunt kijken wel, en zo is het ook met de evolutie theorie...

24-09-06 17:27:34
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ mij
O zo, dus je geeft ze niet gelijk. Want veel is nl wel uit te zoeken en te weerleggen naar de "evolutionisten". Maar ik denk dat je daar dan wel een hoop tijd in moet steken (van beide kanten).

24-09-06 17:38:48
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@Ikje: Ik ben een creationist. Maar als ik dat niet was zou ik zeer zeker niet de evolutietheorie aanhangen! Probleem is (denk ik) dat het teveel op scholen wordt ondersteund, het is immers een wereldwijd geaccepteerd idee en alle biologieboeken staan er vol mee. Het kost dus een vermogen om dit idee te herroepen...

24-09-06 17:42:28
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
tja, creationist, cartoonist, pianist, machinist, allemaal materialistisch (physical).

als je een tegenhanger voor je denken zou zoeken - welke/ of hoe zou die dan heten?


24-09-06 17:45:08
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Weet ik niet... Uiteindelijk denk ik dat iedereen ergens in gelooft. Alleen atheisten geloven nergens in. De evolutietheorie is een theorie die het onstaan van de wereld omschrijft... Alleen staat deze theorie op losse schroeven. Er moet dus iets anders wezen. Ik geloof in het creationisme en zou geen idee hebben welke tegenhanger er moet zijn. Ga ik ook niet over nadenken want ik zou er zelf toch niet in geloven.

24-09-06 18:04:27
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Lees: dit
Edit mij: een link van de url gemaakt, kijk anders hier eens

24-09-06 18:33:52
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote evertwinter:
Weet ik niet... Uiteindelijk denk ik dat iedereen ergens in gelooft. Alleen atheisten geloven nergens in. De evolutietheorie is een theorie die het onstaan van de wereld omschrijft... Alleen staat deze theorie op losse schroeven. Er moet dus iets anders wezen. Ik geloof in het creationisme en zou geen idee hebben welke tegenhanger er moet zijn. Ga ik ook niet over nadenken want ik zou er zelf toch niet in geloven.


Atheïsten geloven ook - alleen ze geloven dat ze niet geloven.. maar ze hebben het alleen niet door..


24-09-06 18:39:10
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Tsjah, daar heb je een punt, maar atheïst betekend dat ze niet in een God geloven. Uiteraard geloven ze wel in bepaalde zaken, bijvoorbeeld de evolutietheorie, maar atheist betekend dat je niet in een God geloofd, niet in God, Allah, Boedda etc...

24-09-06 18:40:18
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
De wetenschappelijke kijk op het leven. Men wil geen foute uitspraken doen, dus zeggen ze dat ze Atheïst zijn. ;)

24-09-06 18:44:26
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik geloof gewoon niet,punt.Ik weet heel goed wat ik wel of niet geloof en het idee dat ik dat niet zou beseffen vind ik beetje raar.ik geloof gewoon niet.

24-09-06 18:47:22
nietmeer
Ik weet dat ik niet geloof, kan dat ook?

24-09-06 18:48:40
nietmeer
Quote smartjan:
Als iemand een boek vind waarin meer precieze voorspellingen staan dan in de Bijbel (en die dan ook nog eens uitgekomen zijn, zoals in de Bijbel) die mag mij even inlichten!
Voorbeeldje van een voorspelling die is uitgekomen?

24-09-06 18:56:47
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Markusw: Over de kindermoord in Bethlehem werd door de profeet Jeremia in het oude testament geschreven. (Jeremia 31:15) en deze kwam pas 600 jaar later uit. (Mattheus 2:16-18). Beide uit de Bijbel.
Jezus is in Bethlehem geboren, dit werd al 600 jaar daarvoor voorspeld door de profeet Micha (Micha 5:1).

In Deuterenomium werd al geschreven dat de Joden verstrooid zouden worden onder de volkeren. Dit was in 1400 voor Christus. Dit is door de Romeinen in 70 na Christus gebeurd. (Deuterenomium 28:64-66)
Zo zijn er nog meer voorspellingen over het Joodse volk...

24-09-06 18:57:10
nietmeer
Quote evertwinter:
Ik ben ook Christen maar ik snap niet dat de evolutietheorie nog bestaat. Dat je niet in de schepping gelooft kan ik begrijpen maar dat is je eigen keuze. Maar de evolutietheorie is al vaak ontkracht. Het is bewezen dat deze niet kan bestaan. Hoe meer men te weten komt over de natuur, hoe meer blijkt dat de toeval van de evolutietheorie niet kan bestaan.
Je hebt nu al veel gezegd, maar ik heb niks gezien waaruit blijkt dat de evolutietheorie niet kan kloppen. Ik ben atheist, en ik kan niet geloven dat religie nog bestaat.

24-09-06 18:58:24
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Quote evertwinter:
Tsjah, daar heb je een punt, maar atheïst betekend dat ze niet in een God geloven. Uiteraard geloven ze wel in bepaalde zaken, bijvoorbeeld de evolutietheorie, maar atheist betekend dat je niet in een God geloofd, niet in God, Allah, Boedda etc...

Je kan niet in de boeddha geloven. De boeddha is de wijze man(of vrouw), de verlichte...

Overigens is het boeddhisme geen geloof maar een levenswijze.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 13 14 15 [16] 17 18 19 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven