hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 12:00 - 74420 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2 3 4 .... 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link?

28-05-06 10:13:00
nietmeer
Het begon voornamelijk bij Charles Darwin en is sindsdien tot een ware wetenschap uitgegroeid. Hierin vind ik het houvast wat anderen weer in religie vinden. Doe natuurlijk en leef natuurlijk, voorzover het nog mogelijk is deze wereld.

28-05-06 10:57:19
dtech
Senior lid

WMRindex: 355
OTindex: 2
Wnplts: Utrecht
Nou, er rammelt veel aan de evolutietheorie, maar de alternatieven zoals ID of de scheppingsleer zijn nog erger, ik blijf dus maar bij de evolutietheorie.

28-05-06 12:20:00
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
Ook ik blijf bij de Evolutietheorie

28-05-06 21:52:52
nietmeer
Het zal altijd wel de vraag van de kip en het ei blijven...

29-05-06 11:13:19
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
De volgorde van het leven op aarde wordt door de Bijbel bevestigd. God heeft er best wel een tijdje over gedaan om de aarde te 'vormen".
Alleen de mens is als mens op aarde gezet.
Dus in Bijbels opzicht komt Darwin al een heel eind.

29-05-06 11:23:42
nietmeer
In evolutionair opzicht komt ie nog veel verder.De Bijbel is maar een boek, opgetekend door mensen. En waar zijn wij mensen heel erg sterk in?? Overdrijven en dingen zien die we willen zien.

29-05-06 11:31:26
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Kpuc
Daarin vershillen wij nog steeds van mening, maar goed.
De Bijbel is geen wetenschappelijk boek, maar het spreekt de wetenschap meestal niet tegen zoals sommigen beweren.
Ik geloof dat God de evolutie heeft gestuurd of in ieder geval microorganismen heeft geschapen die zich kunnen evalueren naar hun soort.
De Bijbel leert trouwens ook dat er verschillende soorten zijn. De organismen zijn geschapen naar hun soort. (Genesis 1 vanaf vers 21)

29-05-06 11:40:07
nietmeer
Gehgeh, tuurlijk weet de bijbel dat er diverse soorten zijn op aarde. Wij zijn zelfs een van de laatsten maar zorgen dat de rest in rap tempo wordt uitgeroeid. Natuurlijke selectie kent de mens niet meer omdat we steeds "slimmer" zijn geworden. Leef en laat sterven, de sterkste overwint en zorgt voor een krachtig kroost.

29-05-06 11:42:06
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.240
OTindex: 53.399
Waarom hebben alle gewervelde dieren min of meer op elkaar gelijkende botten? Omdat ze allemaal hetzelfde dier als stamvader hebben. Dat geldt voor alle gewervelde dieren, van muis tot mens. We moeten niet de ijdelheid hebben, dat we zoveel anders zijn dan de dieren.

29-05-06 11:46:34
nietmeer
Grinzz, idd, de blauwdruk is gelijk. Alleen is de uitvoering iets anders maar ja, in wezen toch gelijk. We worden allemaal met een streng aan de moederkoek verbonden, allemaal naaktgeboren en koning keizer admiraal, popla gebruiken we allemaal. Nahh, wij mensen dan.

29-05-06 17:10:37
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
ik vind dat de bijbel niet echt een voet heeft om op te staan, mjah ik heb laatst hier een gesprek mee gehad met een gelovige, hijs een heel aardig persoon en zou geen vlieg kwaad doen, hij zegt zelfs dat hij voor mij en andere niet-geloven elke avond bid die hij kent (dat wij niet in de hel komen ofzoiets) maar ik vind zijn antwoord op de evolutie theorie wel heel kortzichtig en moest toch wel heel hard lachen, hij probeerde de hele evolutie theorie met een simpel argument onderuit te halen. hij zei mij

"als wij van apen afstaan, hoe komt het dat apen dan nog bestaan?!"

was wel beetje grappig ^-^

29-05-06 17:17:27
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
@ Sander
wat is jou antwoord dan op de bijbel?(zoals je die net zei is ie net zo kortzichtig als dat antwoord van die vriend)

29-05-06 17:19:57
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ik heb het nog even opgezocht.
God heeft alle schepselen geschapen naar hun soort. Dit houd in dat er bepaalde basissoorten zijn. Deze kunnen onderling gekruisd zijn (binnen de soort) zoals bv bij honden.
Sommige rassen zijn wel al uitgestorven. Zo kan het dus dat er vroeger andere "rassen van een soort" waren dan nu.
Er zijn zeedieren, vogels en landdieren. De een is niet in de ander overgegaan. Wel werden de zeedieren als eerste geschapen, daarna de vogels en tot slot de landdieren. Toen de schepping voltooid was heeft God de mens geschapen naar zijn beeld, uit stof van de aardbodem. Dit houd dus in dat wij eigenschappen bevatten die van goddelijke afkomst zijn. Adam is uit stof van de aardbodem geschapen en heeft dus geen dierlijke voorouder. Eva is uit een rib van Adam geschapen en voor haar geld dus hetzelfde. (Ze pasten perfect bij elkaar, ze hadden hetzelfde volmaakte DNA)

29-05-06 17:22:26
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Klinkt bijna als incest...

29-05-06 17:27:47
nietmeer
@Ikje, je kan wel dingen opzoeken maar kijk nou toch eens in je hart, daarin vind je ieder antwoord. Zolang je de vraag maar niet te moeilijk maakt he.

29-05-06 17:30:46
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
@mij

hmm ^^ dat was geen antwoord op de bijbel,
ik zie niet echt de bijbel als een vraag of iets waar op je kan antwoorden.

ik ben niet gedoopt, en ik geloof niet. ik ben wel heel veel in aanraking gekomen met het geloof omdat ik bijvoorbeeld op een christelijke basisschool zat.

misschien kwam mijn laatste reactie beetje raar en disrespectvol over, maar begrijp me niet verkeerd. ik vind de bijbel wel een interresant boek dat je zeker niet kan wegdenken uit een samenleving.

29-05-06 18:49:42
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Luna
In het begin trouwden de kinderen van Adam en Eva ook met elkaar.

30-05-06 00:57:26
Lonely Wolf
Senior lid

WMRindex: 234
OTindex: 75
Wnplts: Rotterdam
Quote:
"als wij van apen afstaan, hoe komt het dat apen dan nog bestaan?!"


Ik vind hem inderdaad ook grappig. Ik moet zelfs harder lachen als ik een uitleg zie over hoe wonderen etc... in elkaar steken. Het heeft allemaal dezelfde betekenis.

Jouw vriend geeft inderdaad niet echt een steekhoudend argument, maar daarnaast geeft de wetenschap ook niet echt steekhoudende argumenten. Als je goed luisterd (het wordt namelijk veel weggelaten in vertalingen en ondertitelingen), dan merk je dat de wetenschap het met veel aannames doet en van daaruit nog meer aannames doet. Klinkt mij niet echt wetenschappelijk in de oren. Wetenschap is bewijzen, geloven is een overtuiging.

Nog leuker blijft dat hierover altijd een punt van discussie zal blijven bestaan en dat alleen puur om 1 simpel feit: De mens duldt geen superieur wezen boven zich.

;) Maar dat is mijn mening ;)

Met vriendelijke groet,

Lonely Wolf

30-05-06 07:58:15
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ben het helemaal met je eens.8)

30-05-06 09:38:52
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
lonely wolf, heb je wel gelijk in hoor over dat de wetenschap daar heel wat aannames maakt, sommige daarvan zijn vreemd maar een heeel wat daarvan zijn wel goed beargumenteerd.

maar vind beetje gek dat jij de gehele mensheid even over 1 kam scheert en zegt dat het allemaal gaat om 1 simpel "feit"
"De mens duldt geen superieur wezen boven zich."

hmm..

30-05-06 12:26:36
nietmeer
Zit net ff wat te smurfen op oermens en vond dit toch wel een leuk artikel. Wij zijn primaten. Ik wil niemands geloof onderuithalen maar ik hou wel vast aan het mijne :-)

30-05-06 12:37:34
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Het kan toch zijn dat vroeger de dingen anders geinterperteerd werden.Ze dachten ook dat de aarde plat was.Het kan toch zijn dat niet alles klopt en opgeschreven is met de ideebeelden van 2000 jaar geleden.
De mens is zover dat ze nu alles begint uit te vinden.En het blijkt dat ze vroeger fout zaten..

30-05-06 13:04:55
Koekiemonster
Senior lid

WMRindex: 588
OTindex: 17
Wnplts: Zeeuws Vla
Quote Kpuc:
Zit net ff wat te smurfen op oermens en vond dit toch wel een leuk artikel. Wij zijn primaten. Ik wil niemands geloof onderuithalen maar ik hou wel vast aan het mijne :-)

Leuk artikel misschien, maar het overtuigt mij niet eens een klein beetje. De mens mag dan fysisch en biologisch op de aap lijken, m.a.w. uiterlijk, voor de rest is de mens geheel uniek en niet met een dier te vergelijken. Ik hoop niet dat ik dat voor iemand hier hoef uit leggen.
Verder begrijp ik ook niet alles, maar de evolutietheorie is voor mij aperte kolder. Daar is wel erg veel geloof voor nodig om dat te geloven. En dat heb ik niet

30-05-06 13:09:59
nietmeer
@Koekiemonster. Daarom zeg ik meestal, ieder z'n eigen meug en leef naar wat je weet dat goed is.

30-05-06 13:11:58
nietmeer
@Luna. Yaps, het lijkt er wel op dat we nu pas de wereld om ons heen een beetje beginnen te begrijpen. Jammer dat het uur U voor de deur staat..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 .... 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven