hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-4 18:00 - 74469 artikelen - nu online 18 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 14 15 16 [17] 18 19 20 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

24-09-06 18:59:28
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@markusw: Dan moet je dit forum maar eens rustig doorlezen... Darwin heeft deze theorie verzonnen... Volgens hem is de wereld van een 1 cellige naar een meercellige veranderd, van een vis naar een amfibie, amfibie naar reptiel, reptiel naar zoogdier, zoogdier naar mens... Volgens Darwin moeten er in de aardlagen VELE overgangsvormen te vinden zijn hierover. Tot nog toe zijn deze overgangsvormen niet gevonden.

24-09-06 18:59:36
nietmeer
Probeer nu eens vanuit je harten te spreken ipv vanuit boeken, voor zowel de religies als de evolutionairen en de atheisten.

24-09-06 19:00:39
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Vanuit mijn hart zeg ik dat de schepping het enige ware verhaal is... Maar dan kom je op wat je geloofd, niet wat de feiten zijn. Hoewel voor mij alles wat in de Bijbel staat een feit is, al dan niet bewezen. Daarom is het ook een geloof.

24-09-06 19:01:20
nietmeer
Precies, je gelooft maar zeker weet je het nooit.

24-09-06 19:06:06
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik probeer ook niet de Bijbel te bewijzen, ik geef mijn argumenten tegen de evolutietheorie. Daarbij komt dat er in de Bijbel wel degelijk zaken staan die eerst voor gek werden gezien maar waaruit later bleek dat het wel degelijk waar is. Alleen hoor je deze dingen niet zo veel...

24-09-06 19:07:53
nietmeer
Sorry als ik het fout zie maar er zijn geen argumenten tegen evolutie, dat is gewoon een voldongen feit.

24-09-06 19:08:40
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Hoe kun jij de evolutietheorie bewijzen dan?

24-09-06 19:09:12
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Iets is toch pas wetenschappelijk verantwoord als dit wetenschappelijk is bewezen? Ik heb nog NOOIT ook maar 1 bewijs voor de evolutietheorie gezien

24-09-06 19:10:42
nietmeer
Duhhh, dan heb je een hoop gemist op school.

24-09-06 19:12:00
nietmeer
Quote evertwinter:
markusw: Dan moet je dit forum maar eens rustig doorlezen... Darwin heeft deze theorie verzonnen... Volgens hem is de wereld van een 1 cellige naar een meercellige veranderd, van een vis naar een amfibie, amfibie naar reptiel, reptiel naar zoogdier, zoogdier naar mens... Volgens Darwin moeten er in de aardlagen VELE overgangsvormen te vinden zijn hierover. Tot nog toe zijn deze overgangsvormen niet gevonden.
Je beseft dat niet alles dat sterft een fossiel wordt? alleen als de omstandigheden perfect zijn wordt een skelet en degelijken bewaard gebleven. En er zijn wel degelijk overgangsvormen, bijv. gevederde dinosaurussen, en er zijn ook vele zoogdierachtige dinosaurussen.

24-09-06 19:13:39
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nou, wat heb ik gemist dan? Er bestaat simpelweg geen evolutie, de enige evolutie die bestaat is een mutatie van een bepaalde diersoort, zoals een hond. Je hebt een herder, bouvier, wolf, poedel etc... Verder passen mensen en dieren zich aan aan een heersend klimaat. DIE evolutie bestaat, maar niet die van een oersoep waaruit alle huidige organismen voortgekomen zijn. Dat is TE toevallig. Trouwens, wie was er bij die oersoep? Wie was er bij de oerknal? Hoe weet men zo zeker dat die er wel was??

24-09-06 19:13:54
nietmeer
Quote Kpuc:
Sorry als ik het fout zie maar er zijn geen argumenten tegen evolutie, dat is gewoon een voldongen feit.
Het is geen feit, het is nog altijd een theorie, maar wel een theorie met vele bewijzen en geen tegenbewijzen. En omdat het een theorie is, is ie nooit af, hij wordt aangepast als er nieuwe bewijzen worden gevonden, zoals onlangs een zoogdier met een dinosaurus in zijn maag.

24-09-06 19:14:28
nietmeer
Quote evertwinter:
Nou, wat heb ik gemist dan? Er bestaat simpelweg geen evolutie, de enige evolutie die bestaat is een mutatie van een bepaalde diersoort, zoals een hond. Je hebt een herder, bouvier, wolf, poedel etc... Verder passen mensen en dieren zich aan aan een heersend klimaat. DIE evolutie bestaat, maar niet die van een oersoep waaruit alle huidige organismen voortgekomen zijn. Dat is TE toevallig. Trouwens, wie was er bij die oersoep? Wie was er bij de oerknal? Hoe weet men zo zeker dat die er wel was??
Hoe weet je zeker dat God alles geschapen heeft, was je erbij?

24-09-06 19:15:05
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Maar een reptiel zou NOOIT een zoogdier worden. Anders zou dat nu in de huidige natuur nog te zien zijn toch? En als zo'n beest evolueerd, waarmee moet het zich voortplanten dan? Er is immers geen gelijke soort?

24-09-06 19:15:52
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik weet niet zeker dat God alles geschapen heeft, ik probeer ook niet dat te bewijzen, dat is een geloof, maar goed, daar geloof ik wel in. Jullie geloven in de oerknal. Ook GELOVEN.

24-09-06 19:16:58
nietmeer
Quote evertwinter:
Ik weet niet zeker dat God alles geschapen heeft, ik probeer ook niet dat te bewijzen, dat is een geloof, maar goed, daar geloof ik wel in. Jullie geloven in de oerknal. Ook GELOVEN.
Het enige verschil is is dat er wetenschappelijk bewijs is voor het ene, en voor het andere niet.

24-09-06 19:18:10
nietmeer
Quote evertwinter:
Maar een reptiel zou NOOIT een zoogdier worden. Anders zou dat nu in de huidige natuur nog te zien zijn toch? En als zo'n beest evolueerd, waarmee moet het zich voortplanten dan? Er is immers geen gelijke soort?
Evolutie gebeurt niet in één generatie, maar over miljoenen jaren. Ik krijg echt het idee dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

24-09-06 19:18:16
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
WELK wetenschappelijk bewijs is er dan?

24-09-06 19:20:07
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Je blijft maar over die overgangsvormen doorgaan,maar ik denk dat je die te zwartwit ziet.In principe zijn we altijd een overgangsvorm omdat we blijven veranderen door de duizenden jaren heen.

24-09-06 19:20:12
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik weet HEEL goed waar ik het over heb, als evolutie in miljoenen jaren zou ontstaan (de aarde bestaat niet zo lang en ook daar zijn aanwijzingen voor) dan zouden er van al die miljoenen jaren nog steeds veel dieren rond moeten lopen die half af zijn, en die zijn er niet. Ook niet in de aardlagen als fossiel. Daarbij komt, er zijn fossiele boomstammen gevonden die DWARS door de aardlagen van enkele miljoenen jaren oud liepen... Hoe kan dat? Dus daar klopt iets niet.

24-09-06 19:20:51
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ja, we blijven veranderen, maar NIET van reptiel naar zoogdier, en DAT is wat de evolutietheorie beweerd!

24-09-06 19:21:05
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Maar wie zegt dat we nu "heel" zijn dan

24-09-06 19:23:37
nietmeer
Quote evertwinter:
WELK wetenschappelijk bewijs is er dan?
We nemen waar, aan de hand van o.a. de beweging van sterrenstelsels, dat het heelal uitdijdt, wat alleen mogelijk is het uit 1 punt komt, ook is er zoiets als kosmische achtergrondstraling maar ik denk dat dat wat te ingewikkeld is.

24-09-06 19:24:15
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik zeg dat, en ik denk ook niet dat we ooit ECHT anders zijn geweest, ja, er zijn Neanderthalers, maar ook DIT waren NORMALE mensen die vanwege een ander soort voedsel anders gebouwd waren, ik geloof dat ze geen groente aten, maar dat weet ik niet zeker. Je ziet hetzelfde bij Chinezen, deze zijn ook kleiner en eten anders.

24-09-06 19:24:40
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
markusw: Ja, te ingewikkeld...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 14 15 16 [17] 18 19 20 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven