hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 65 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

24-09-06 12:05:55
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@markusw: Wat ik bedoel is, als een cel bij toeval zou zijn onstaan, dan dus ook de eiwitten die hierin zitten, dus zou daarom 50% links en rechtsdraaiend moeten zijn. Maar een cel heeft puur en alleen linksdraaiende aminozuren, als er van die honderden ook maar ÉÉNTJE rechtsdraaiend is, kan de cel niet leven...

24-09-06 12:11:38
nietmeer
Quote evertwinter:
markusw: Wat ik bedoel is, als een cel bij toeval zou zijn onstaan, dan dus ook de eiwitten die hierin zitten, dus zou daarom 50% links en rechtsdraaiend moeten zijn. Maar een cel heeft puur en alleen linksdraaiende aminozuren, als er van die honderden ook maar ÉÉNTJE rechtsdraaiend is, kan de cel niet leven...
Chemie werkt niet volgens toeval, heb je het artikeltje gelezen? Citaatje: "Donna Blackmond at Imperial College London and colleagues dissolved a mixture of solid L and D versions of the amino acid serine in water. They found that a small difference in the initial proportion of one version gets amplified in the resulting solution. So a 100:1 mixture of L- and D-serine produces a solution made up almost entirely of L-serine, but so does a 100:99 mixture (Nature, vol 441, p 621)."

24-09-06 12:13:45
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Quote wikipedia:
De evolutietheorie is een onder biologen algemeen aanvaarde wetenschappelijke theorie over het ontstaan en de ontwikkeling van de verschillende soorten organismen op aarde.


Quote waarheden:
De moderne evolutietheorie is een wat gewijzigde vorm van Darwins oude evolutietheorie, welke nog steeds de belangrijkste theorie is over de evolutie. Biologen bevestigden meteen het principe van de ‘survival of the fittest’, de aanpassing en het doorgeven van eigenschappen. De geluidloosheid van uilen bijvoorbeeld is een voorbeeld van extreme aanpassing van een organisme aan zijn omgeving. Deze aanpassing is bovenal in vorm, kleur en allerlei andere uiterlijke kenmerken, maar ook hun interne eigenschappen passen zich aan.

Als we het leven op de planeet beschouwen, dan stelt men ook een zekere volgorde (opvolging in de tijd) vast. Er zijn soorten die heel verschillend zijn van ouderdom: de mens is een van de jongste soorten, veel reptielensoorten zijn dan weer erg oud. Dit wordt bevestigd door opgravingen, waar in verschillende aardlagen fossielen worden gevonden. De volgorde gebaseerd op gemeenschappelijke afstamming zoals Darwin deze poneerde blijkt ook de enig correcte volgorde van soorten te zijn.



24-09-06 12:15:32
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Quote wikipedia:
De evolutietheorie behelst dat:

levende wezens (veel) meer nakomelingen krijgen dan dat er blijven leven (reproductie-overschot)
individuen onderling verschillen;
dat deze verschillen soms erfelijk zijn; (genetica) en dat deze erfelijke verschillen soms spontaan ontstaan (mutaties)
een klein deel van deze verschillen gevolgen heeft voor de relatieve kans van zo'n nakomeling om in leven te blijven en zich voort te planten.
indien dit proces lang en vaak genoeg herhaald wordt, de verschillen tussen de twee populaties na zeer lange tijd (bijvoorbeeld duizenden tot miljoenen jaren later) zo groot (kunnen) worden dat ze niet meer geacht kunnen worden tot dezelfde soort te behoren. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als een populatie in tweeën wordt gesplitst door bijvoorbeeld een zich openende zee door het gebied of door een ontstaande bergketen. Met het accumuleren van de mutaties verschillen beide populaties uiteindelijk zodanig dat twee verschillende soorten ontstaan doordat:
beide populaties niet meer met elkaar kunnen paren en vruchtbaar nageslacht produceren of
beide populaties elkaar niet meer als partners zien.


24-09-06 12:20:23
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@Markusw:
Dat er miljarden zonnestelsels zijn is slechts een veronderstelling... Hiervoor zijn niet eens aanwijzingen, en anders zou ik ze graag zien.

Verder beweerd de evolutietheorie dat het leven begonnen is met een eenvoudig eencellig organisme. Via verschillende stadia onstond er een eenvoudige vis, later een amfibie, een reptiel, een zoogdier, de mens. Dus zouden alle planten, dieren en de mens min of meer familie moeten zijn. Toch? De evolutiehteorie staat of valt met het bewijs of organismen familie van elkaar zijn. Dan kom je nu weer bij het verhaal van Cytochroom C, het verschil tussen een bacterie en alle diersoorten zijn even groot. Er is niet ÉÉN soort die kan gelden als overgangsvorm tussen een bacterie en meercelligen...
Quote:
De evolutiehteorie staat of valt met het bewijs of organismen familie van elkaar zijn.
Dit geld ook voor het DNA van alle diersoorten

24-09-06 12:23:26
nietmeer
Quote evertwinter:
Er zijn bijvoorbeeld subtropische planten gevonden in de noordelijke ijszee, en er zijn scholen vissen gevonden op een bergtop van zo'n 4km hoog, hoe komen die daar?
En dit bewijst niet dat er een zondvloed is geweest, dit bewijst alleen dat de aarde niet stilstaat. Je weet hoe bergen kunnen worden gevormd? Twee platen die zich tegen elkaar opdrukken? En volgens mij bedoel je niet de noordelijke ijszee (zo ja, link naar artikeltje ofzo?) maar Antarctica, wat best mogelijk is, aangezien Antarctica vroeger rond de evenaar lag, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Snider-Pellegrini_Wegener_fossil_map.gif.

24-09-06 12:23:48
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@dandy: Deels mee eens.
Bijvoorbeeld het paard en de ezel, deze zijn verwant en kunnen gekruist worden, maar het resultaat is dat deze verzwakt wordt. Je krijgt een muildier dat zich niet kan voortplanten.

24-09-06 12:24:42
nietmeer
Quote evertwinter:
Markusw:
Dat er miljarden zonnestelsels zijn is slechts een veronderstelling... Hiervoor zijn niet eens aanwijzingen, en anders zou ik ze graag zien.
Ga sterren tellen, zou ik zeggen, of wil je me nu ook gaan vertellen dat dat geen sterren zijn?

24-09-06 12:27:36
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Quote evertwinter:
@dandy: Deels mee eens.
Bijvoorbeeld het paard en de ezel, deze zijn verwant en kunnen gekruist worden, maar het resultaat is dat deze verzwakt wordt. Je krijgt een muildier dat zich niet kan voortplanten.

daar heb je wel weer gelijk in!

Quote markusw:
Quote evertwinter:
Markusw:
Dat er miljarden zonnestelsels zijn is slechts een veronderstelling... Hiervoor zijn niet eens aanwijzingen, en anders zou ik ze graag zien.
Ga sterren tellen, zou ik zeggen, of wil je me nu ook gaan vertellen dat dat geen sterren zijn?

ik ben bewijs aan het zoeken, want ik weet dat het er is, alleen niet waar:?:lol:!

24-09-06 12:29:14
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Wie zegt dat die sterren in een heel ander zonnestelsel staan? Wie zegt dat het er dan ook meteen miljoenen of honderden zijn?

24-09-06 12:29:46
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik zal nu proberen de zondvloed te bewijzen... Nou ja, argumenten voor de zondvloed te geven... Kan even duren ;)

24-09-06 12:36:46
nietmeer
Quote evertwinter:
Wie zegt dat die sterren in een heel ander zonnestelsel staan? Wie zegt dat het er dan ook meteen miljoenen of honderden zijn?
Wow. Kerel, ik stel voor dat je eerst je basis sterrenkunde gaat bijspijkeren voordat je domme vragen gaat stellen.

24-09-06 12:38:48
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Bij een wereldwijde zondvloed moeten over de wereld dikke sedimentlagen te vinden zijn van tientallen tot honderden meters dik. Deze zijn gevonden.

De Grand Canyon heeft de aardlagen in perfecte horizontale ongeschonden lagen van 1500 meter dik. Er is geen spoor van erosie TUSSEN de aardlagen te zien. Dat moet er WÈL zijn als de aardlagen miljoenen jaren oud zijn. De ENIGE verklaring voor ongestoorde perfecte aardlagen is een snelle afzetting door water, terwijl de afmetingen wijzen op een stroom van gigantische omvang. De lagen van de Grand Canyon moeten in de loop van enkele maanden of jaren gevormd zijn. In ieder geval in een heel korte periode waarin alle lagen nog zacht waren. Dit kun je zien aan de scherpe kronkels van de Colorado rivier die de 1500 meter dikke lagen doorsnijden. Die scherpe kronkels kunnen alleen onstaan als de bodem zacht is en het water niet snel stroomt. In HARDE rotsen kan een rivier niet scherp kronkelen en een diepe geul uitslijten. Zie ook: Grand Canyon:Monument of Catastrofe.
Nog meer aanwijzingen:
75% van de aardlagen op de wereld is door water gevormd.
Gemiddeld ligt op de CONTINENTEN 1500 meter sediment dat door water is gevormd. Dat is 5 keer zoveel als op de ZEEBODEM. Er moet dus geweldig veel water boven de continenten hebben gestaan.
Van die sedimenten is ongeveer de helft door ZEEWATER gevormd. Dat wil dus zeggen dat de continenten volledig door zee waren overstroomd.

24-09-06 12:39:19
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nou ja, kweet niks van sterrenkunde... Das waar

24-09-06 12:43:39
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Er bestaan verder 250-300 zondvloed verhalen over de gehele wereld. Je vind de verhalen bij de meest afgelegen stammen in China, India, in de bergen van de Himalaya, Scandinavië, Peru en Noord Amerika tot de inboorlingen van Hawaii, Nieuw Zeeland en de eilanden tot Polynesië. Deze verhalen lijken niet toevallig op elkaar maar spreken over dezelfde voorvallen. Ze komen dus OVERAL over de wereld voor en de verhalen lijken in grote lijnen hetzelfde. Dat kan alleen door 1 van de volgende 2 voorwaarden:
1De zondvloed heeft plaatsgevonden in de menselijke geschiedenis zodat de verhalen konden worden doorverteld.
2 De zondvloed is wereldomvattend geweest. Bij een regionale vloed zouden er geen zondvloedverhalen over de hele wereld voorkomen, maar alleen bij de volkeren die in de buurt van het getroffen gebied woonden

24-09-06 12:45:43
nietmeer
@evertwinter. En we hebben nog steeds tsunamis, een wereldwijd bekend fenomeen.

24-09-06 12:47:01
laurenssie
winnaar PW 06

WMRindex: 495
OTindex: 1.166
Wnplts: Zwijndrech
Quote Kpuc:
@laurenssie. Voor dat ei er kan komen moet je toch eerst een eicel en een zaadje hebben. Dus is eigenlijk de hele kip ei vraag onzin.
En punt 2, ik geloof in de theorie van evolutie en zie het bewijs om me heen;)


Dino's hadden toch ook zeker wel eicellen en zaadjes?

Enne,

24-09-06 12:47:54
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Tsunamis komen niet over een heel continent en laten geen sediment van 1500 meter dik achter, dit wordt echter wel gevonden.

24-09-06 12:53:28
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
De zondvloed kan best hebben plaatsgevonden hoeft alleen niks met god te maken te hbben kan gewoon het proces van zwaartekracht zijn als je een zeer grote meteoriet langs aarde zou laten vliegen kan je ook zondvloed krijgen(eb en vloed wekrt ook volgens dit principe) Dan jou verklaring door het gebruik van thermodynamica en het streven naar wanorde. Je kan wel orde creeren uit moleculen namelijk heel simpel ONWEEr dat is een energiestroom die orde kan nalaten onder de goede omstandigeheden en die omstandigheden waren er toen. En amigo de grand canyon si voor een groot deel zandsteen wat geen harde rots is ben er een maand geleden nog geweest. En idd ga je sterrenkunde bij werken.Er zijn meerder zonnestelsels en er is maar 1 heelal er zijn miljoenen sterren. En er zijn ook meer planeten. Hoeveel het er zijn is nog niet bekend want er worden dagelijks nieuwe ontdekt. maar nog maals de zondvloed kan ook gewoon door zwaartekracht ontstaan alleen zeer onwaarschijnlijk en het is zeker niet over de hele aarde gebeurd. Astrofysica is een gebied waar nog maar 10 tot 15% van bekend is en waar dus nog een hele zooi aan interresante dingen zit. Zelfde gelft voor quantummechanica. Maar orde kan gewoon door bliksem gecreerd worden. Nogmaals Evert je kan de bijbel niet serieus nemen staat ook in dat ADAM en EVA met een slang contact hebben gehad en dat de zon om de aarde draait en dat iemand op water heeft gelopen laatst was er ook een geestelijke die dat zei te kunnen na een visioen die is verzopen

24-09-06 12:55:02
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
En mensen wikipedia is niet altijd een goede bron iedereen kan er op posten en dat hoeft niet wetenschappelijk verantwoord te zijn.

24-09-06 13:01:32
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
nee, maar er word wel gecontroleerd of de informatie juist is, dus eigenlijk is Wikipedia gewoon goed!

(ik kan nergens meer vinden over die zonnestelsels, maar neem maar van me aan dat er bewijs voor is)

24-09-06 13:01:47
nietmeer
Quote Rob1987:
En mensen wikipedia is niet altijd een goede bron iedereen kan er op posten en dat hoeft niet wetenschappelijk verantwoord te zijn.
Wikipedia wordt goed bijgehouden hoor, maar inderdaad, er zullen best wel fouten in zittenn. Maar dan toch liever Wikipedia dan de bijbel.

24-09-06 13:06:11
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
helemaal mee eens

24-09-06 13:06:21
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
:?er is een speciale bijbel-wikipedia ding...iets....8O

24-09-06 13:10:40
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
door wie word het gevonden een priester

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven