hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-4 18:00 - 74469 artikelen - nu online 12 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

24-09-06 13:13:02
nietmeer
Quote evertwinter:
Tsunamis komen niet over een heel continent en laten geen sediment van 1500 meter dik achter, dit wordt echter wel gevonden.
Het blijven verhalen, mensen zijn zeer bedreven in het overdrijven van hun waarnemingen. Dat er idd een flinke vloed is geweest zal best zo zijn, maar of dat de wrake des gods is geweest, nee, sorry, dat geloof ik niet.

24-09-06 13:17:38
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
De reden dat mensen het toen de wraak van god noemen is heel simpel: hoe moesten ze het anders verklaren ze beschikten toen niet over de natuurkunde waarmeer dat nu zou kunnen.

24-09-06 13:19:41
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
ja, das een goed punt

24-09-06 13:48:54
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Er staan anders in de Bijbel zat wetenschappelijke zaken die pas jaren of zelfs eeuwen later zijn bevestigd. Lees maar eens de 1e 5 bijbelboeken. Heeft iemand wel eens de Bijbel gelezen?

24-09-06 13:50:55
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
Ja maar weinigs wetenschappelijk aan. heb jij wel eens een natuurkunde boek gelzen. ik raad je dit boek aan evert: A short history of nearly everything van Bill bryson. En noem eens zo een wetenschappelijke zaak.

24-09-06 13:52:29
nietmeer
Als ze de bijbel nou eens leesbaar makten, dan lees ik m graag, op mijn ouwe OB hadden we een godsdienstleraar die de verhalen prachtig uiteenzette. Maar geloof me, ik geloof niet in het ongrijpbare.

24-09-06 13:56:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De heersende klasse had een aantal middelen tot haar beschikking om te kunnen heersen..

Op aarde, het leger, de vasallen, ridders en adel.
In het hiernamaals, priesterschap - het verspreiden van de religie - het binden van een volk middels een geloof - kerken en kloosters waar beleden werd en waar de tekst werd gecopieerd.

De Koning - een symbool van absolute macht kon niet functioneren zonder de ondersteuning van de Kerkelijke macht. Tenslotte droeg de koning het teken van deze goddelijke heerschappij, een skepter, de kroon (corona), en andere symbolen.

Wat Christus eigenlijk bedoeld zou hebben is nooit daadwerkelijk gepredict - de religie werd een francizing van kerken en hun domein in dorpen en steden. Het geloof - de idiologie - en de interpretatie lag bij de clerus, de heersende klasse - zolang de bijbel door een selecte groep geinterpreteerd werdt behield zij de macht.

Interpretatie is het kantelpunt van ontwikkeling.

Eigenlijk gaat het niet om de bijbel of de evolutie theorie. Dat is allemaal afleiding van de kern problematiek.

Het gaat erom dat mensen de redelijkheid van zichzelf kunnen vinden - daarmee het geluk en daarmee ruimte voor alles - zodra een van deze condities niet mogelijk is - is er geen ruimte voor alles en ontstaan er conflikten.

24-09-06 13:57:08
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Dan heb je de Bijbel nog niet aandachtig genoeg gelezen denk ik. Er staan veel dingen over voeding, wat wel en wat niet te eten, over hygiëne, geslachtziekten, epidimiën en evolutie. Vooral in de boeken van Mozes (Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri en Deuterenomium) staan veel dingen hierover

24-09-06 13:58:39
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
Ja maar weinigs wetenschappelijk aan. heb jij wel eens een natuurkunde boek gelzen. ik raad je dit boek aan evert: A short history of nearly everything van Bill bryson. En noem eens zo een wetenschappelijke zaak.

24-09-06 13:58:54
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Er staat bijvoorbeeld in de Bijbel dat de aarde rond is, ten minste, er staan teksten waaruit dat blijkt. Hoe wist men dat? Zo'n 3000 jaar terug? Dat konden ze toch niet weten? Toch wisten ze het! In de middeleeuwen was dit idee nog steeds geaccepteerd en pas in de verlichting werd hier vanaf gestapt omdat de aarde plat lijkt.

24-09-06 14:05:16
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Besnijdenis moest op de 8e dag, waarom? Omdat dan het bloed op de 8e dag sneller stolt. Die besnijdenis voorkomt op latere leeftijd geslachtsziekten. De voorhuid van de Penis is eigenlijk overbodig en lastig schoon te houden. Hier vormt zich dan smegma. Onbesneden mensen in primitieve omstandigheden hadden daar veel last van.

24-09-06 14:06:33
100%mafkees
Senior lid

WMRindex: 147
OTindex: 393
Wnplts: hoofddorp
maar vroeger dacht men dat de aarde plat was het werd pas bewezen dat ie rond was door columbus

24-09-06 14:07:35
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
De Joden mochten geen varkensvlees eten. Waarom niet? Die waren onrein (varkens). Later (in de afgelopen 20 - 30 jaar) bleek dat er trychinen (kleine wormen die je niet met het blote oog kan zien) in het bloed/vlees zitten. Als je het vlees niet goed bakt blijven deze leven en komen in jouw bloed. Je gaat er pas na jaren dood aan, dus wordt er uiteraard geen verband gelegd met het varkensvlees. Deze wet gold zo'n 3000 jaar geleden al, misschien al wel 4000 jaar geleden.

24-09-06 14:08:29
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
In de Bijbel lees je over momenten tussen dag en nacht. Dat heb je alleen bij een ronde aarde. En dat, wanneer Jezus terugkomt, dat voor sommigen overdag en sommigen 's nachts is. Ook dat kan alleen met een ronde aarde

24-09-06 14:13:06
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
Er staat dus niet letterlijk dat de aarde rond is dat jij dat nou over dag en nacht leest en daaruit afleid dat dat kan zegt niet dat zij dat ook al wisten. Verder wisten zij dat niet van die wormen want dat konden ze niet zien als je vlees niet goed bakt word je toch zowiezo op een gegeven moment ziek heeft niks met wormen te maken. En dat van besnijdenis kan ook iedereen waarnemen. Met het blote oog er zit echt geeneen wetenschappelijke conclusie tussen. Jij leid zelf dingen af uit de bijbel er staat nergens dat de aarde rond is jij leid dingen af uit waarnemingen van toen. Maar even voor de duidelijheid in de middeleeuwen kruisigden jouw bijbelgelovers mensen die beweerdend at de aarde rond was.

24-09-06 14:14:47
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
Wetenschappelijk bewijs evert is niet alleen de waarneming maar daarbij ook de behorende geteste conclusie opschrijven. En dus niet het is daar nacht en hier licht en och nu concludeer ik daar 2000 jaar later maar eens uit dat ze toen al dachten dat de aarde rond was want dat dachten ze niet.

24-09-06 14:22:21
puntkomma
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 3
Wnplts: Drenthe
Als de aarde plat was had hij toch net zo goed rond kunnen draaien?

En er zijn inderdaad veel geloven die al lang geleden zeiden dat bepaalde soorten vlees slecht voor je zijn oid. Maar het is net wat je wil zien, er is geen enkel voorwerp dat alleen maar goed voor de mens. Een speklap is op zijn tijd ook gewoon wel heel gezond, en ik kan het weten;)

24-09-06 14:23:31
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
In 2012 zullen we weten of de Maya's gelijk hebben.

24-09-06 14:52:05
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@tovenaar welke voorspellingen dan? ben wel benieuwd...

24-09-06 14:55:42
nietmeer
De bijbel is net als elke andere voorspelling, hij is zo vaag, dat elke opmerking wel op 10000 manieren op te vatten is en dan zit er dus altijd wel een tussen die waar is.. Wat dus niet wegneemt dat het niet klopt, want misschien is die ene manier wel diegene hoe de schrijver(s) het bedoelde(n) 8)

24-09-06 15:13:32
nietmeer
Quote alweerdood:
tovenaar welke voorspellingen dan? ben wel benieuwd...
Dan houdt de kalender van de Maya's op, einde der wereld enzo

24-09-06 15:24:42
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
ach wat jammer nou, dan ben ik net 20 (als ik nog leef;)) ik denk niet dat de wereld dan vergaat, die jehova's zeiden al 3 keer dat de wereld zou vergaan en hij is er nog steeds, ook met het millenium zou de wereld vergaan... ik geloof er niet meer in

24-09-06 16:13:16
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Het antwoord ligt bij Lemurië en Atlantis.

24-09-06 16:19:28
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote alweerdood:
tovenaar welke voorspellingen dan? ben wel benieuwd...


Het einde van de wereld.

24-09-06 16:56:13
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ben druk aan het bijlezen, maar vond deze al even interresant om op te reageren.
Quote:
Als god de mens als mens heeft geschapen, de walvis als walvis en de slang als slang, waarom hebben ze dan organen die ze simpelweg niet nodig hebben? Goddelijke restjes?

God schiep mens en dier om in een paradijsaarde te wonen. Mensen waren toen nog geen alleseters (Ze aten pas vlees nadat Noach uit de ark kwam) De dieren leefden in het paradijs ook op een vreedzame manier samen. Bv de roofdieren waren gewoon planteneters in die tijd. Zo staat dat in de bijbel en is opgeschreven honderden jaren geleden voordat de wetenschap ook maar enig idee had van eventuele nutteloze organen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven