hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 10:00 - 74543 artikelen - nu online 53 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 .. 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

23-09-06 21:15:36
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Markus:
Misschien konden de organsimen met 1 -500 cellen niet zo goed functioneren als de simpelere bacterieen, en stierven ze, behalve diegene die muteerden naar 500+ celligen, uit? Dit is ongeveer het basisprincipe van evolutie


als je dit stuk ook erbij pakt en dit laat gelden voor sommige mensachtige soorten(ik meen de homo erectus en nog een...) dan klopt mijn theorie wel...

23-09-06 21:17:54
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Maar er zijn nog nergens organismen gevonden met 1 - 500 cellen, ook niet in de fosiele wereld... Voor mij is bewezen dat de evolutietheorie een uit de lucht gegrepen theorie is. Darwin heeft deze theorie ook op zijn sterfbed herroepen. Ik geloof zelf in de schepping en hoe meer bekend wordt over de huidige wereld/natuur hoe duidelijker het wordt dat de evolutietheorie onzin is.

23-09-06 21:18:35
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
zou best toeval geweest kunnen zijn...

whiha.. tip: in den beginne was alles anders zeker toeval/ geen toeval..

23-09-06 21:19:42
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nee, in den beginne voor mij niet want ik geloof in de schepping, maar ja, dat is geloven... Voor mij is dat sowieso waarschijnlijker dan evolutie

23-09-06 21:21:01
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Maar goed, ik heb een boek gelezen over de evolutie en waarom dit niet waar is en dat komt op mij zeer geloofwaardig over.

23-09-06 21:21:48
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Toeval bestaat niet..

Ontwikkelingen zijn vaak niet terug te draaien.Er worden elke dag nog nieuwe dieren ontdekt,de wereld leeft en plant zich voort...

23-09-06 21:21:55
nietmeer
Quote evertwinter:
Maar er zijn nog nergens organismen gevonden met 1 - 500 cellen, ook niet in de fosiele wereld... Voor mij is bewezen dat de evolutietheorie een uit de lucht gegrepen theorie is. Darwin heeft deze theorie ook op zijn sterfbed herroepen. Ik geloof zelf in de schepping en hoe meer bekend wordt over de huidige wereld/natuur hoe duidelijker het wordt dat de evolutietheorie onzin is.
Alleen omdat er nog geen resten van zouden zijn gevonden, betekent nog niet dat het nooit heeft bestaan. Dat zou namelijk ook betekenen dat God niet bestaat. Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid.

23-09-06 21:25:01
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Als de evolutie zou hebben bestaan zouden er overgangsvormen moeten zijn van het ene basistype naar het andere. Met veronderstelt dat in de fossiele wereld veel dieren te vinden zijn die tussen deze basistypen instaan, Darwin hoopte dat deze gevonden zouden worden wanneer men meer fossielen zou ontdekken en de kennis zou toenemen. Darwin schreef: "Volgens de evolutietheorie moeten er ontelbaar veel overgangsvormen hebben bestaan." Als een reptiel zich bijvoorbeeld ontwikkeld tot een vogel zijn er duizenden overgangsvormen nodig om van voorpoten vleugels met veren te maken. Een grote vogelveer heeft aan weerszijden van zijn schacht duizenden baardjes die bijeen worden gehouden door ruim 1 miljoen kleine haakjes, deze zitten met exacte wiskundige regelmaat verspreid over de veer... Allemaal door toeval?

23-09-06 21:41:19
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Struisvogels kunnen niet meer vliegen,zwemmende hagedissen op de galapagos Eilanden,slangen/vissen die pootjes krijgen...wat is dat dan?

23-09-06 21:42:52
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Die struisvogels zijn volledig ontwikkelde vogels, zwemmende hagedissem idem dito en van die slangen heb ik nog nooit gehoord. Maar goed, dat zijn er nog geen duizenden... En hoe zit dat nu met die veer van een vogel? Is dat toeval of niet? Kan dat toeval zijn?

23-09-06 21:45:15
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Als je erover nadenkt zitten alle levende dingen toch ingewikkeld in elkaar.Ik noem dat ontwikkeling en soms ontwikkelen dingen zich minder goed en krijg je misvormingen.Struisvogels zijn niet helemaal ontwikkeld...

23-09-06 21:47:47
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
En van gewervelde naar ongewervelde dieren... Hier moeten ook miljoenen overgangsvormen te vinden zijn. Ongewervelden hebben zachte binnendelen en een harde buitenkant, uitwendig skelet, gewervelden andersom. Om dat om te draaien moet er verschrikkelijk veel zijn veranderd. Zoals de spieren die aan het skelet zitten, zenuwbanen die bij ongewervelden los in het lichaam lopen en bij gewervelden DOOR de ruggenwervels? Als er een evolutie is geweest zouden er in de huidige natuur nog steeds miljoenen half afgewerkte dieren en overgangsvormen moeten rondlopen. Die moeten ook weer duizenden afstammelingen hebben gehad voordat een nieuwe overgangsvorm onstond. Die ontelbare overgangsvormen moeten toch ergens in de aardlagen terug te vinden zijn?

23-09-06 21:48:56
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nou ja, een struisvogel kan niet vliegen, maar als dier is het wel uitontwikkeld. Als dit niet zo was zou je toch langzaamaan een verandering moeten gaan zien naar een struisvogel die wel kan vliegen... Toch?? Dat zeggen de evolutionisten toch? Dat als iets niet af is het vanzelf goed komt?

23-09-06 21:49:00
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Maar die zijn in principe ook terug gevonden...

23-09-06 21:49:46
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote evertwinter:
Nou ja, een struisvogel kan niet vliegen, maar als dier is het wel uitontwikkeld. Als dit niet zo was zou je toch langzaamaan een verandering moeten gaan zien naar een struisvogel die wel kan vliegen... Toch?? Dat zeggen de evolutionisten toch? Dat als iets niet af is het vanzelf goed komt?

In een docu zeiden ze dat de struisvogel over tig jaar helemaal geen vleugels meer heeft...

23-09-06 21:49:58
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nee, zijn ze niet... Welke zijn teruggevonden dan? Ik heb er nog nooit van gehoord! Ik heb nog nooit een fossiel van een reptiel gezien dat bezig was een vogel te worden of iets dergelijks. Laat staan duizenden

23-09-06 21:51:08
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Nee,maar ik denk ook niet dat dat wordt beweerd,maar van aap naar mens klinkt toch heel aannemelijk.

23-09-06 21:51:13
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Dat van die struisvogel geloof ik niet. Dan zou er ook ergens een vogel moeten zijn die op een struisvogel lijkt maar wel kan vliegen. He, maar dan ging het dus achteruit in plaats van vooruit... Ook al tegen de evolutietheorie

23-09-06 21:52:25
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Misschien kon de struisvogel ooit wel vliegen...

23-09-06 21:52:35
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Van aap naar mens klinkt helemaal niet redelijk. Een aap is een dier, een mens is een mens. Daar zitten wel verschillen in. Er zijn neanderthalers die meer hersenen hadden dan de huidige mens. Wij zijn toch onder andere daarvandaan geëvolueerd??

23-09-06 21:52:36
nietmeer
Goed goed, ik had misschien niet het woord toeval moeten gebruiken. Struisvogels en andere vluchtloze vogels vliegen waarschijnlijk niet omdat het niet nodig was door het gebrek aan roofdieren. Slangen stammen af van eerdere reptielen die wel nog poten hadden, slangen hebben nog rudementaire vormen van poten, net zoals sommige walvissen achterpootjes hebben en wij mensen een blinde darm hebben.

23-09-06 21:54:01
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Volgens mij is een slang altijd al een slang geweest, een mens altijd al een mens en een walvis altijd al een walvis. Er zijn nog geen tussenvormen gevonden hiervoor.

23-09-06 21:54:19
nietmeer
Quote evertwinter:
Van aap naar mens klinkt helemaal niet redelijk. Een aap is een dier, een mens is een mens. Daar zitten wel verschillen in. Er zijn neanderthalers die meer hersenen hadden dan de huidige mens. Wij zijn toch onder andere daarvandaan geëvolueerd??
Ik herhaal, we stammen niet af van apen, en we zijn hoogstens een mix van Neanderthalers en homo sapiens, die ongeveer op hetzelfde moment rondliepen.

23-09-06 21:57:06
nietmeer
Knonne, we zijn gewoon zoogdieren, helleuhh, wel eens biologie gehad in een grijs ver verleden?

23-09-06 21:57:22
nietmeer
Quote evertwinter:
Volgens mij is een slang altijd al een slang geweest, een mens altijd al een mens en een walvis altijd al een walvis. Er zijn nog geen tussenvormen gevonden hiervoor.

Als god de mens als mens heeft geschapen, de walvis als walvis en de slang als slang, waarom hebben ze dan organen die ze simpelweg niet nodig hebben? Goddelijke restjes?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 .. 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven