hr
jaargang -23 - laatste artikel 21-5 16:00 - 74564 artikelen - nu online 62 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

09-06-06 08:42:03
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
De bijbel geeft je dan wel een oplossing,laten we die even A noemen, maar vergeet erbij te vertellen dat er ook nog oplossing B t/m Z is.En alle mogelijke combinaties daarvan.

09-06-06 08:44:13
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Anacho
Maar die vind ik minder toereikend en daarom geloof ik. In één boek staan de belangrijkste 'vragen des levens' beantwoord, dat is bijzonder toch?

09-06-06 10:00:01
nietmeer
Het antwoord op iedere vraag zit in ieders hart en ziel, het is maar net hoe je daar mee om kan gaan. Een boek kan je inzicht geven, je verrijken maar echt alles beantwoorden?? Njet. Ook het verslag van Darwin beantwoord niet alle vragen, die vind je tijdens het volle leven. En dan nog niet alles :(

09-06-06 18:53:59
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
hier heb ik ook al een tijdje over nagedacht:
wat dachten julie van een combi van evolutietheorie en 'God'

God maakt de dieren en zorgt dat wij daar ook uit voortkomen, zet er ook meteen een Bijbel tussen en kijkt hoe wij daar mee om gaan.
is toch een redelijke theorie of niet?

09-06-06 18:56:26
nietmeer
Ik blijf toch sceptisch over die "hogere macht". Zou de beste man/vrouw/??? toch bestaan dan heeft "het" spijt als haren op het hoofd dat de mens bestaat.

09-06-06 19:28:41
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.268
OTindex: 53.683
Hier heb je een fotovan God. Hij is nog oranjegek ook.

09-06-06 19:42:10
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Quote Sjaak:
Hier heb je een fotovan God. Hij is nog oranjegek ook.
Is het niet stiekum ene O bin L gezien de url
usscatastrophe.com?:lol:

10-06-06 00:55:09
Lonely Wolf
Senior lid

WMRindex: 234
OTindex: 75
Wnplts: Rotterdam
Quote alweerdood:
hier heb ik ook al een tijdje over nagedacht:
wat dachten julie van een combi van evolutietheorie en 'God'

God maakt de dieren en zorgt dat wij daar ook uit voortkomen, zet er ook meteen een Bijbel tussen en kijkt hoe wij daar mee om gaan.
is toch een redelijke theorie of niet?


Hier heb ik al een keer een antwoord over gedaan. Ik zal hem nog een keer doen ;)

In den beginne was het woord. In het begin was er de Big Bang. Niemand wil nog steeds deze 2 met elkaar verbinden :P

23-09-06 18:38:15
nietmeer
Voila, evolutietopic en hier maar verder gaan ;)

23-09-06 19:03:23
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Deze kun je ook niet verbinden omdat er in de Bijbel staat dat God ALLES schiep naar zijn AARD! Dat betekend dus een basistype hond/wolf bijvoorbeeld. Hieruit zijn alle ander soorten honden e.d. onstaan, maar bijvoorbeeld GEEN paarden! De genen waren vroeger ook sterker dan tegenwoordig, onderzoek heeft aangetoond dat deze steeds zwakker worden, dus waren er daardoor ook meer variaties mogelijk. Dus op die manier heb je een soort evolutie, maar dan WEL bij honden onderling, net als bij katten, paarden etc... Als je een paard en een hond kruist kan dat niet omdat de eiwitten van de cellen (sperma en eicel) niet passen. Bij een ezel en een paard wel, maar het muildier dat onstaat is dan onvruchtbaar. Zo is het bij alles...

23-09-06 19:06:39
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
jaja, Evolutionaris..
God is een kikker

God is een slang die de wereld uitbraakte

God is een boom in het midden van Eden waar alle takken uit voortkomen..

God is een Gas, een wolk, plasma, energie, electron, potentiaal - niet-niets - Gea, Gaya, Theo, Thor, Wotan, Zeus.., Mercurius, Mars, Venus, Aphrodite die eigenlijk de aanswang geeft aan leven, liefde en aantrekkingskracht.

God is water, god is zon, God is alles, God is dom, slim, slecht, goed, vader, moeder, *.*, Root, Administrator, sudo..

God is een kever, een bij die ons van honing voorziet, quadzequatle, of als een Avatar op aarde tot vlees wordt (re-incarnatie - in carnare - tot vleeswording) - aan de hemel op ons neer kijkt

God is DNA/RNA ?
God is Aminozuur?

Methaan als oersoep met balletjes..

God komt uit de modder, uit de zee, uit de zeevogel die leven brengt vanaf ver. Als hagedis de wereld maakt, een koe die van een stuk bevroren melk de subgoden crieerd. Uit een steen geslagen Entiteit, Een virtuele vertaling van de wereldse bewustzijn.

God is NIETS - want alles kwam uit niets

God is ALLES - want alles komt uit alles

God is een Oerknal - een zaadje waaruit de eerste trossen vrucht groeide en leven geeft.

De wereld is saai zonder iets bovennatuurlijk (metaphysiek?)

Alles begint bij de philosophie en eindigd daar ook.

Zelfs Wetenschap kan niet zonder geloven, overtuiging en een vorm van religie (aanhangerschap)

~~
En als je nu denkt dat ik Wiki raadpleeg.. f.y.t

23-09-06 19:52:17
laurenssie
winnaar PW 06

WMRindex: 495
OTindex: 1.166
Wnplts: Zwijndrech
Quote Kpuc:
Het zal altijd wel de vraag van de kip en het ei blijven...


PUNT 1. MIS! het ei was er eerder. Dino's legden ook eieren, toen waren er nog geen kippen.

PUNT 2. Het is geen theorie, er zijn echt FEITEN gevonden. 99,9% van het dna tussen jou en mij is hetzelfde, de rest is mutatie.
----->Als de verandering gunstig is, plant de soort zich voort, anders niet.

OPTIE. Vraag het anders aan mijn geschiedenisleraar. Vermeld er wel bij dat het een opmerking is van iemand uit klas 1E.
Edit Kpuc: Ik geef je zo een antwoord maar je kan beter geen mailaddies op sites zetten, ook hier niet, ok?

23-09-06 19:53:02
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Tsjah... God is gewoon God, hoe je het wend of keert. God is een persoon. Maar wel een almachtige, rechtvaardige en heilige. God heeft de wereld geschapen. De wereld is niet onstaan door een oerknal. (Hoe kan dat ook... Als jij iets laat exploderen gaat het UIT elkaar i.p.v. IN elkaar... Er zijn meer aanwijzingen dat de wereld geschapen is dan dat er aanwijzingen zijn dat de evolutietheorie waar is. Voor beide zijn geen bewijzen, dit moet je uiteindelijk allemaal geloven. OOK de evolutietheorie!

23-09-06 19:56:27
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
In de tijd van dino's waren er WEL kippen! Hierbij ga ik er vanuit dat de zondvloed waar is. Even dit feit: Reptielen groeien hun hele leven door. Dit moet je even onthouden... VOOR de zondvloed had de gehele wereld een subtropisch klimaat, en dan wel zo ideaal dat het verouderingsproces enorm was vertraagd (Zo oud als Metusalem, hij werd 969 jaar) Zo ook met reptielen, deze groeiden hun hele leven door en werden dus gigantisch groot! Door een ramp is echter alles verloren gegaan. Dit was de zondvloed en daardoor werd het gehele klimaat ontregeld. Voor de zondvloed zijn bewijzen gevonden!

23-09-06 20:00:11
nietmeer
@laurenssie. Voor dat ei er kan komen moet je toch eerst een eicel en een zaadje hebben. Dus is eigenlijk de hele kip ei vraag onzin.
En punt 2, ik geloof in de theorie van evolutie en zie het bewijs om me heen ;)

23-09-06 20:03:12
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De meeste mensen MOETEM geloven omdat ze niet de middelen hebben om het te bewijzen - en heel veel dingen zijn steeds weer moeilijk aan te nemen omdat de evolutie in de Wetenschap tot nieuwe feiten komt - Geinig is dat deze nieuwe theorie de andere theorie stilletjes overneemt..

Dat lukt bij een religie niet.
Daarom is een religie geschikt voor de massa, niet overdenken maar aannemen..
Zodra wetenschap zich met Religie gaat bemoeien gaat het mis - andersom ook.

23-09-06 20:18:04
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik denk dat wetenschap en religie (christendom) heel goed samen gaan! Er staan in het oude testament van de bijbel vele zaken over het onderzoeken van de aarde, het helal etc... Ook over levenswijzen, hygiëne etc... Ik geloof niet in de evolutietheorie omdat dat simpelweg niet zo KAN zijn! Waarom zijn er tegenwoordig geen overgangsvormen van de ene soort naar de andere? Maar goed, dit heb ik zostraks ergens anders geschreven: OK, even over de evolutie theorie... Alle levende cellen zijn opgebouwd uit eiwitten. Deze eiwitten bestaan uit 100% LINKSDRAAIENDE aminozuren. Als er ook maar 1 zo'n aminozuur rechtsdraaiend is betekend het dat die cel NIET kan leven. Als de evolutietheorie waar is, waarom heeft een cel dan niet ongeveer 50% links en 50% rechtsdraaiende aminozuren? En over die miljoenen jaren... Er is een test gedaan met vulkanische lava uit 1800 nogwat, uit de test bleek dat deze lava al miljoenen jaren oud was.
Als je nu het cytochroom C van een bacterie vergelijkt met die van zoogdieren, reptielen, amfibieën, vissen, insecten en planten blijken deze groepen ALLEMAAL 64% tot 66% te verschillen. De bacterie is toch de eenvoudigste levensvorm? Dit betekend dat alle soorten even primitief zijn, en NOOIT geëvolueerd kunnen zijn. Hetzelfde geld voor deze groepen onderling, bijvoorbeeld een zoogdier en reptiel. Verder zijn er aardlagen van zoveel miljoenen jaren oud... Hoe kan het dan dat er skeletten en bomen gevonden worden die DWARS door de aardlagen gaan?

23-09-06 20:18:19
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote Sienjte:
En de wereld bestond 3,3 miljoen jaar geleden niet eens, dus die vondst is toch wat minder oud.
De wereld bestaat ongeveer 6000 jaar

Sorry,maar dit gaat er bij mij ook niet in.Ik verdiep me weinig in het geloof of de evolutie,maar de wereld bestaat toch echt wel langer...

23-09-06 20:26:18
nietmeer
Quote evertwinter:
Verder zijn er aardlagen van zoveel miljoenen jaren oud... Hoe kan het dan dat er skeletten en bomen gevonden worden die DWARS door de aardlagen gaan?

Je beseft hopelijk dat de aardkost niet stilstaat, toch?

23-09-06 20:27:28
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dus Evertwinter zegt dat de aarde miljoenen jaren oud is en Sientje zegt 6000 jaar en ze geloven allebei 8O
En ondertussen zijn ze het met elkaar eens...hmmm

23-09-06 20:29:16
nietmeer
Quote Luna:
Dus Evertwinter zegt dat de aarde miljoenen jaren oud is en Sientje zegt 6000 jaar en ze geloven allebei 8O
En ondertussen zijn ze het met elkaar eens...hmmm
Dat is dus het mooie aan religie, iedereen geeft er zijn persoonlijke draai aan

23-09-06 20:29:47
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Uit ONAFHANKELIJK onderzoek is gebleken dat de wereld waarschijnlijk 6000 jaar oud is tot een MAXIMUM van 10000 jaar. Er werd eens in een aardlaag van 250 miljoen jaar een oud fossiel stuk hout gevonden waar radioactief koolstof in zat. Dat dit aanwezig is betekend dat het fossiel NOOIT ouder kan zijn dan 50000 jaar. Bij het uiteenvallen van uranium tot lood onstaat helium. Dit onstnapt na verloop van tijd uit het gesteente waarin het is ontstaan en komt zo in de atmosfeer, er is echter zo weinig helium in de lucht dat het in maar een paar duizend jaar kon zijn onstaan... Nog meer aanwijzingen?

23-09-06 20:30:10
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@Markus,ja,en zo klopt het geloof zogenaamd altijd...

23-09-06 20:31:05
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nee, wat ik bedoelde is dat de evolutionisten het over aardlagen van miljoenen jaren oud hebben maar er toch skeletten en bomen dwars door deze aardlagen zijn gevonden. Ik geloof dat de wereld HOOGUIT 10000 jaar oud is, en hoogstwaarschijnlijk ongeveer 6000 jaar.

23-09-06 20:32:45
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dat kan gewoon niet,kijk maar hoelang sommige dieren erover doen om zich te ontwikkelen van bv water-naar landdieren...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven