hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 12:00 - 74544 artikelen - nu online 53 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .6 7 8 [9] 10 11 12 ... 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

23-09-06 20:34:02
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik geloof niet in de evolutietheorie
Quote:
Alle levende cellen zijn opgebouwd uit eiwitten. Deze eiwitten bestaan uit 100% LINKSDRAAIENDE aminozuren. Als er ook maar 1 zo'n aminozuur rechtsdraaiend is betekend het dat die cel NIET kan leven. Als de evolutietheorie waar is, waarom heeft een cel dan niet ongeveer 50% links en 50% rechtsdraaiende aminozuren?

23-09-06 20:35:31
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Even 3 vragen:
Hoe is de materie onstaan?
Hoe is het leven onstaan?
Hoe is de menselijke geest (het zelfbewustzijn) onstaan?

23-09-06 20:36:27
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote Rob1987:
Altijd fun met de christen (excuses voor het woord eikel). Je komt met het argument waarom niet 50% links en rechtsdraaiend terwijl je daarboven net verklaard dat een cel met rechtsdraaiend niet kan bestaan. Dus daarom zijn ze misschien niet half om half. Wow we gaan zelfs verklaren dat. Verder is de levende cel neit uit aminozuren maar uit Eiwitten opgebouwd aminozuren spelen wel een rol. Die lava was in 1800 gevonden waarom zou het dan geen millioenen jaren oud kunnen zijn. Verder kom je met een zwak argument over het CYTOchroom C. EVEn voor de duidelijkheid. Je hebt bij cellen een fenotype en een genotype. Fenotype is wat tot uiting komt en genotype is het DNA dat aanwezig is. Als het Fenotype slecht is ten opzichte van een dier van dezelfde soort dan is dat dier niet de fittest en zal dus niet voortplanten. Wat je verder brabbelt over bomen die dwars door aardlagen heengaan weet ik niet maar goed. Ooit gehoord van koolstofdatering ik vertel je bij deze het werkt en het is geen truukje van Satan anders ben ik satan want ik weet precies hoe het werkt en dat de theorie klopt. Nog even over mensen die komen met dingen als Elektronen en Quarks. Dat staat hier redelijk los en heeft ook niks maar dan ook helemaal niks met evolutie te maken. Je kan een quark laten onststaan door antimaterie. Verder de bijbel en het oude testament. Ik zie nergens staan en toen schiep god het electron of de quark. verdacht want vooral de quark is de bouwsteen van zo een beetje elk deeltje. Hoe kan deze dan onststaan zijn misschien door een fysisch proces zou het wie weet de bijbel geeft het aantwoord niet. En dan nog ff over het is een aap. Waarom zeggen jullie dat altijd en dat met van die argumenten komen die echt nergens op slaan over cytochromen. Het Dna is voor een groot percentage hetzelfde bij alles alleen juist dat kleine verschil bepaalt een verschil in fenotype. Verder zijn onze celonderdelen uit bacterien geevolueerd(owh satanistisch woord)dit kwam door een symbiotische relatie. En serieus hoe kom je erbij dat de wereld pas 6000jaar oud is ecccchhht dat is allang aangetoond dat de wereld enkele miljarden jaren oud is dat is gewoon te berekenen simpele natuurkunde die klopt. Allemaal met verval van deeltjes beter dan de bijbel die gewoon maar stelt dat iets zo is als het daar staat en dat je dat maar blind moet aannemen gewoon de puurste vorm van kortzichtigheid het is fijn dat er mensen blij van worden en steun uitputten op die manier is geloof mooi maar het staat VOLLEDIG los van de wetenschap.

Lees dit eens allemaal...

23-09-06 20:38:15
nietmeer
Quote evertwinter:
Uit ONAFHANKELIJK onderzoek is gebleken dat de wereld waarschijnlijk 6000 jaar oud is tot een MAXIMUM van 10000 jaar.
Zo hé, dat lijkt me een interessant artikel, waar kan ik dat vinden als ik vragen mag?

23-09-06 20:44:06
nietmeer
Quote evertwinter:
Even 3 vragen:
Hoe is de materie onstaan?
Hoe is het leven onstaan?
Hoe is de menselijke geest (het zelfbewustzijn) onstaan?

1. De waarschijnlijkste theorie is dat het universum begon als een enorm heet en enorm klein puntje dat zig op een bepaald moment 'onplofte', met als gevolg het onstaan van waterstof, deuterium, tritium, helium-3, helium-4 en lithium-7 en photonen, daaruit zijn later door bijvoorbeeld supernovae zwaardere elementen onstaan.
2. Weten we volgens mij nog niet zeker, zou best 'toeval' geweest kunnen zijn.
3. Het steeds ingewikkelder worden van de hersenen.

23-09-06 20:46:32
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik weet niet wie hier kortzichtig is...
Cytochroom C is een eiwit dat nodig is bij de ademhaling. Het komt voor in ALLE cellen van planten en dieren. Het cytochroom C is opgebouwd uit zo'n 100 Aminozuren waarvan geleerden PRECIES weten hoe vaak en waar elk soor aminozuur voorkomt. Bij verschillende planten en dieren blijkt de volgorde van de aminozuren in cytochroom C een klein beetje te verschillen. Het verschil tussen een paard en een hond is 6%, bij een paard en een schildpad (2 gewervelden) 11% en tussen een paard en een fruitvliegje 22%. Dus hoe groter de uiterlijke verschillen tussen de diergroepen hoe groter het verschil in aminozuur volgorde in het cytochroom C. Dit wordt gebruikt om de evolutietheorie te bewijzen. Wat lees je niet in evolutieboeken: Het verschil van cytochroom C van een primitieve bacterie verschild voor 65% met het zoogdier, voor 64% met een reptiel, voor 64% met een amfibie, voor 64% met een vis, voor 65% met een insect en voor 66% met een plant. De verschillen zijn ONGEVEER even groot, Met andere woorden: Het verschil tussen een bacterie en ALLE andere organismen is EVEN groot. Er kan van alle meercellige organismen niet één soort gelden als een overgangsvorm tussen een bacterie en een meercellige. Een vis of een kikker is niet primitiever, dichter bij een bacterie dan een zoogdier. Er bestaat geen opgaande lijn van primitief naar meer ontwikkeld.

23-09-06 20:48:10
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik vraag me nu ook af wie er kortzichtig is, vooral je laatste regel klopt niet.

23-09-06 20:49:05
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Lees dit: Halos

23-09-06 20:49:32
nietmeer
Quote evertwinter:
Ik weet niet wie hier kortzichtig is...
Cytochroom C is een eiwit dat nodig is bij de ademhaling. Het komt voor in ALLE cellen van planten en dieren. Het cytochroom C is opgebouwd uit zo'n 100 Aminozuren waarvan geleerden PRECIES weten hoe vaak en waar elk soor aminozuur voorkomt. Bij verschillende planten en dieren blijkt de volgorde van de aminozuren in cytochroom C een klein beetje te verschillen. Het verschil tussen een paard en een hond is 6%, bij een paard en een schildpad (2 gewervelden) 11% en tussen een paard en een fruitvliegje 22%. Dus hoe groter de uiterlijke verschillen tussen de diergroepen hoe groter het verschil in aminozuur volgorde in het cytochroom C. Dit wordt gebruikt om de evolutietheorie te bewijzen. Wat lees je niet in evolutieboeken: Het verschil van cytochroom C van een primitieve bacterie verschild voor 65% met het zoogdier, voor 64% met een reptiel, voor 64% met een amfibie, voor 64% met een vis, voor 65% met een insect en voor 66% met een plant. De verschillen zijn ONGEVEER even groot, Met andere woorden: Het verschil tussen een bacterie en ALLE andere organismen is EVEN groot. Er kan van alle meercellige organismen niet één soort gelden als een overgangsvorm tussen een bacterie en een meercellige. Een vis of een kikker is niet primitiever, dichter bij een bacterie dan een zoogdier. Er bestaat geen opgaande lijn van primitief naar meer ontwikkeld.
Dus kort samengevat, mensen zijn dus ook zo ingewikkeld als bacterieen, aangezien alles even simpel is, en als mensen naar Gods beeld zijn geschapen betekent dit...?

23-09-06 20:52:49
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote evertwinter:
Lees dit: Halos

Ik lees het nog een keer op mijn gemak door,maar is dit niet de mening en bevinding van 1 persoon.Net zoals andere wetenschappers zeggen bewijzen hebben voor de evolutietheorie...

23-09-06 20:55:06
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Wat ik net heb geschreven zijn feiten... Volgens evolutionisten hebben primitieve longvissen uit Centraal Afrika geen enkele evolutie ondergaan. Ze zijn blijven stilstaan in de tijd. Toch blijken de longvissen en moderne vissen evenver van andere niet vissen af te staan.

Het verschil tussen ALLE leden van een groep ten opzichte van ALLE leden van een andere groep is altijd even groot. Er is NERGENS een overgangsvorm te vinden. Planten en dieren leven naast elkaar. Ze overlappen elkaar op geen enkele manier. Geen enkele groep kan als voorouder gezien worden van een andere groep. In de natuur bestaan geen primitieve voorouders, deze bestaan alleen in de gedachten van een evolutionist. De resultaten van het cytochroom C bestaan ook voor alle andere eiwitten en DNA in planten en dieren.

En EVOLUTIONIST Denton schreef dit: "Als de moeculaire bewijzen een eeiw geleden bekend waren geweest, dan zou het idee van evolutie nooit zijn geaccepteerd."
Hij schreef een boek: Evolution, a Theory in Crisis

23-09-06 20:55:45
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
...dat God een beetje lui was en overal hetzelfde heeft gebruikt met af en toe een paar verschillen om verschillende soorten te maken

23-09-06 20:57:42
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Vind jij God lui!? Moet je eens kijken hoeveel verschillen er in de natuur zijn tussen planten en dieren! Dat is niet bepaald luiheid... Ik vind het een wonder, al die verschillen! Kijk eens naar een koraalrif, of naar tropische vogels!

23-09-06 20:58:27
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@Evert,je baseert je ideeen op bepaalde wetenschappers en anderen weer op wetenschappers die het tegendeel bewijzen...dus de discussie kan eindeloos doorgaan.

23-09-06 21:00:07
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nee, de evolutietheorie is een grote veronderstelling! hoe meer men te weten komt over de natuur, hoe duidelijker het wordt dat de evolutietheorie niet kan hebben bestaan.

23-09-06 21:00:29
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote:
Planten en dieren leven naast elkaar. Ze overlappen elkaar op geen enkele manier. Geen enkele groep kan als voorouder gezien worden van een andere groep. In de natuur bestaan geen primitieve voorouders...

Dit kan ik helemaal niet bevatten...

23-09-06 21:02:22
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
het is heel simpel, neem dat verhaal van de aminozuren, alle verschillen zijn even groot tussen de groepen van zoogdier, insect, vis, amfibie, reptiel en plant. Tussen deze soorten (zoogdier en reptiel bijvoorbeeld) zijn geen overgangsvormen. Als de evolutietheorie waar is, waarom veranderen er nu dan nog geen apen naar mensen??

23-09-06 21:06:08
nietmeer
Quote evertwinter:
het is heel simpel, neem dat verhaal van de aminozuren, alle verschillen zijn even groot tussen de groepen van zoogdier, insect, vis, amfibie, reptiel en plant. Tussen deze soorten (zoogdier en reptiel bijvoorbeeld) zijn geen overgangsvormen. Als de evolutietheorie waar is, waarom veranderen er nu dan nog geen apen naar mensen??
Omdat mensen niet van apen afstammen? De evolutietheorie staat inderdaad niet vast, hij wordt afgesteld op de bewijzen die we vinden. Misschien klopt hij helemaal niet, maar de bewijzen die we nu hebben wijzen erop dat ie wel klopt.

23-09-06 21:06:40
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Volgens evolutionisten zijn planten en dieren zijn uit een eencellig wezentje onstaan, iets als een bacterie. Door eencelligen onstonden individuen met 2,4,8,16,32,64,128,256 etc... cellen Maar in de huidige natuur en de fossiele wereld komen geen zelfstandig levende soorten voor die 2-256 cellen hebben. Tussen de eencelligen en 500-celligen zit niks. Er is geen overgang van 1 cellige naar een 500 cellige. Bacterieën hebben geen celkern, andere organismen wel. Cellen van meercellige organismen zijn een miljoen maal groter en ingewikkelder dan bacterieën, tussen deze 2 groepen is geen overgang (1 cellige en 500 cellige)

23-09-06 21:10:51
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Een ander probleem van de evolutietheorie:

Bijna alle diergroepen verschijnen plotseling EN tegelijkertijd volledig ontwikkeld in aardlagen. Volgens de evolutietheorie was dit zo'n 600 miljoen jaar geleden. Volgens de evolutieleer kwam in de 4,4 miljard jaar vanaf het begin van de aarde geen leven voor, met uitzondering van enkele eencelligen. PLOTSELING worden er in aardlagen van 600 miljoen jaar oud dieren van alle grote groepen uit het dierenrijk gevonden. Behalve insecten en gewervelde dieren. Vooraanstaande evolutionisten schrijven: "Binnen een paar miljoen jaar verschijnt bijna elke belangrijke diergroep voor het eerst in de aardlagen."

23-09-06 21:11:57
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote:
de evolutietheorie waar is, waarom veranderen er nu dan nog geen apen naar mensen??

Het is toch een ontwikkeling die we doormaken.We zagen er honderen jaren geleden toch ook anders uit...

23-09-06 21:12:09
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
(domme theorie die net in 1 minuut is bedacht maar ik probeer m toch ff)
de mens kan ook rechtstreeks van bacteriën afstammen, samen met apen en soortgelijken zoals er ook verschillende soorten honden zijn zijn er ook verschillende soorten apen, en 1 soort ervan is de mens, daarom veranderen apen niet in mensen en wordt een golden retriever geen bulldog.
niet helemaal 100% maar jullie snappen de theorie erachter wel hoop ik

23-09-06 21:13:02
nietmeer
Quote evertwinter:
Volgens evolutionisten zijn planten en dieren zijn uit een eencellig wezentje onstaan, iets als een bacterie. Door eencelligen onstonden individuen met 2,4,8,16,32,64,128,256 etc... cellen Maar in de huidige natuur en de fossiele wereld komen geen zelfstandig levende soorten voor die 2-256 cellen hebben. Tussen de eencelligen en 500-celligen zit niks. Er is geen overgang van 1 cellige naar een 500 cellige. Bacterieën hebben geen celkern, andere organismen wel. Cellen van meercellige organismen zijn een miljoen maal groter en ingewikkelder dan bacterieën, tussen deze 2 groepen is geen overgang (1 cellige en 500 cellige)
Misschien konden de organsimen met 1 -500 cellen niet zo goed functioneren als de simpelere bacterieen, en stierven ze, behalve diegene die muteerden naar 500+ celligen, uit? Dit is ongeveer het basisprincipe van evolutie.

23-09-06 21:14:14
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@alweerdood, zoiets bedoel ik ook...

23-09-06 21:15:05
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ja, is best wel een domme theorie... De mens stamt niet van bacteriën af, dat zeggen evolutionisten zelf. Een aap veranderd nu niet in een mens, dus waarom eerst wel??? Wat wel waar is, is dat alle dieren naar zijn aard zijn geschapen. Deze kunnen wel, zeg maar evolueren, de hond stamt immers af van een wolf? Net zoals je kat-achtigen hebt? En paarden? Maar een paard wordt NOOIT een hond.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .6 7 8 [9] 10 11 12 ... 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven