|
Loek
Oudgediende
 WMRindex: 1.758 OTindex: 19.432
|
@ cnc, in afrika hebben ze toch geen dekking  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
 WMRindex: 1.300 OTindex: 15.343 S |
NOU EN! |
|
nietmeer Oudgediende WMRindex: 1.656 OTindex: 9.237
|
Quote Loek: me zus doet pabo, groep 4 liepen ze al rond met telefoons op haar stage.. Ik hoop dat zij wel kan rekenen  |
|
Puck Oudgediende
 WMRindex: 277 OTindex: 12.280
|
Een kennis van mij komt uit Algerije, ik ging laatst even foto's bekijken van de vakantie. Daar kunnen ze ook niet met geld omgaan. Als je die huizen/wegen daar ziet denk je dat ze straatarm zijn, maar als je daarna de computers/mobieltjes en andere apparaten ziet..  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Quote LuckyMe: Quote Loek: me zus doet pabo, groep 4 liepen ze al rond met telefoons op haar stage.. Ik hoop dat zij wel kan rekenen  Er zit ook een rekenmachine op de mobieltjes  |
|
Loek
Oudgediende
|
Quote LuckyMe: Quote Loek: me zus doet pabo, groep 4 liepen ze al rond met telefoons op haar stage.. Ik hoop dat zij wel kan rekenen  soms met moeite ze mag alleen voor onderbouw staan, |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Er is een protestbeweging opgericht van oud PABO studenten, deze zijn eruit getrapt nadat ze gezakt waren voor de rekentoets. Vervolgens zijn ze verontwaardigd. Leer dan rekenen! Zakkewassers! |
|
Puck Oudgediende
|
Quote Cee-N-Cee: Er is een protestbeweging opgericht van oud PABO studenten, deze zijn eruit getrapt nadat ze gezakt waren voor de rekentoets. Vervolgens zijn ze verontwaardigd. Leer dan rekenen! Zakkewassers! Bij ons in de klas halen ze meteen een 'onvoldoende' (lees, < 3,5) als ze geen rekenmachine hebben, schieten ze helemaal in de stress. Ook al is het alleen maar afleiden.  |
|
Loek
Oudgediende
|
Quote Cee-N-Cee: Er is een protestbeweging opgericht van oud PABO studenten, deze zijn eruit getrapt nadat ze gezakt waren voor de rekentoets. Vervolgens zijn ze verontwaardigd. Leer dan rekenen! Zakkewassers! en je wilt niet weten hoe makkelijk doe toetsen waren, me zus heeft redelijk wat moeite met rekenen maar zij kon gemakkelijk de normale rekentoets halen (dat is alleen + - x en /) en de breuken toets had ze niet gehaald, dus 5/8x3/7 enzo, Voor de eerste haalt 50% het en de tweede 20% in de eerste keer, ik had het allemaal uit m'n hoofd gedaan, in 5 min klaar en een 9  |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
zoooooo over 2 uur weten we of ik mon chou taart kan maken  |
|
Loek
Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
|
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Quote Theemonster: zoooooo over 2 uur weten we of ik mon chou taart kan maken  Het schiet ook niet op met jou  |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
@cnc; ik kan er niets aan doen dat dat ding 2 uur moet opstijven in de koelkast  Ik ben er wel achter dat dingen stijf maken niets voor mij is.. de slagroom wilde niet stijf worden.. en laatst de eiwitten niet.. hmm  |
|
Puck Oudgediende
|
Quote Cootje68: En ik ga eens kijken of er plek is bij de kapper... Tot strakjes allemaal!  Dooei  |
|
Loek
Oudgediende
|
Quote Loek: maar ik ga ff koffie drinken   dat moest dus eers gezet worden  |
|
hugo456 Senior lid
 WMRindex: 115 OTindex: 1.326
|
Quote Cee-N-Cee: Er is een protestbeweging opgericht van oud PABO studenten, deze zijn eruit getrapt nadat ze gezakt waren voor de rekentoets. Vervolgens zijn ze verontwaardigd. Leer dan rekenen! Zakkewassers! Heb met een pabo student gesproken, die had het erover dat die toets opeens op een computer moest en je kon dan niet terugkijken als je die vraag voorbij was, dus even overslaan en later terug kon niet, dit kan ook een deel meewerken aan dat hoge zakkingspercentage. |
|
Loek
Oudgediende
|
@ hugo m'n zus moest het gewoon op een papiertje doen |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
@Hugo, dat is dan wel weer slecht.. Maar hoe dan ook, 25% van de leerlingen haalt de toets niet, dat was eerst nog 50% Dat is toch krankzinnig! |
|
AerO Senior lid WMRindex: 33 OTindex: 359 Wnplts: Stadskanaa
|
Ik had ook met een Pabostudent gesproken twee dagen geleden (hij had het wel gehaald voerigens), je wist ook niet hoe ver je was in de toets en je wist alleen dat de tijd drong. Ook niet echt bepaald stimulerend voor jouw vertrouwen, je voelt je gehaast. |
|
hugo456 Senior lid
 WMRindex: 115 OTindex: 1.326
|
@Loek, wanneerd eed je zus die toets, want die computer was sinds dit jaar zei die gozer |
|
Loek
Oudgediende
|
@ hugo, kan best kloppen, me zus zit nu in de 3de |
|
RonHee Oudgediende
 WMRindex: 10.567 OTindex: 4.662
|
Het is gewoon een feit dat de kwaliteit van de leerkrachten niet voldoet aan het vervolg op het leerproces van de scholieren. En dat is een trieste zaak. Het degradeert ons kleine kikkerlandje tot een 3e wereld land.
Maar ja, leerkrachten en ego's, daarnaast nog een incompetentie bij beleidsmakers, en onze kinderen zijn er de dupe van....
|
|
Loek
Oudgediende
|
@ RonHee, veel meisjes gaan pabo doen omdat ze kinderen zo leuk vinden, of omdat ze niet weten wat anders te doen, je moet er alleen heen gaan als je kinderen iets wilt leren. |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Het gezeik begon al 15 jaar geleden, en het is alleen maar erger geworden...  |
|