hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

08-06-07 18:36:10
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Beetje kansloze reacties over massamoord etc... Jullie zijn dus iig geen haar beter

08-06-07 18:42:03
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote evertwinter:
Beetje kansloze reacties over massamoord etc... Jullie zijn dus iig geen haar beter
Nee en gezanik over 'God zal het probleem wel verhelpen' zou gaan werken? ALS er een God is heeft hij ons niet voor niets verstand gegeven., en het vermogen om zelf na te denken en onze eigen keuze's te maken.

08-06-07 19:21:45
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
En wie heeft het daar over dan? Als je mij bedoeld heb je niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Dit probleem is een probleem zonder einde.
En dan nog vind ik die opmerking van jou ook kansloos want God heeft ons perfect geschapen. Over verstand gebruiken gesproken...

08-06-07 21:48:53
nietmeer
Quote evertwinter:
En wie heeft het daar over dan? Als je mij bedoeld heb je niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Dit probleem is een probleem zonder einde.
En dan nog vind ik die opmerking van jou ook kansloos want God heeft ons perfect geschapen. Over verstand gebruiken gesproken...
Perfect, pfff, zeg dat maar tegen die verstandskiezen die ik moet laten trekken.
Anyway, on topic, de enige manier waarop je dit probleem opgelost kan worden is als deze twee volksstammen ophouden zich te gedragen als twee kleuters die de zandbak niet willen delen. Wat waarschijnlijk niet in de mijne of de volgende generatie zal gebeuren.

08-06-07 22:54:20
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Tgaat hier om wel iets meer dan een zandbak. Het gaat hier om 2 godsdiensten die beide Jeruzalem willen hebben. Dat ligt dus wel iets gecompliceerder. En een religie, zeker 1 die al duizenden jaren bestaat, houd niet zomaar op te bestaan. Ennuh over dat perfect, ja, het was perfect tot aan de zondeval. Maar goed, daar geloof jij niet in...

11-06-07 11:09:27
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@evertwinter: Je bent wel een fanatieke gelover. Een beetje te gelovig om een oplossing te kunnen zien. Je ziet alleen maar de kant van de joden. Als je beide kanten bekijkt dan zie je dat er helemaal geen aanspraak op een stad gemaakt hoeft te worden. Als iedereen nu eens stopt met het wantrouwen van zijn buurman dan kunnen ze toch samenleven in Jeruzalem? (Pfff, wat een belangrijke stad zeg...maar ja dat is mijn mening)
Religie is bijna altijd de grondslag voor oorlog. Volgens mij is het motto, leven en laten leven een beter motto.

Acceptatie dat is het sleutelwoord...

11-06-07 12:22:22
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
kan wel wezen, maar ondertussen is het een probleem dat al eeuwen speelt en van beide kanten wordt geen duimbreed toegegeven. Daarbij komt dat de Al-Aksa moskee op de, voor Joden, heilige tempelberg staat. Het liefste zien zij dat ding weggaan en daar een tempel komen. En uiteraard geven de Moslims niet toe. het zijn gewoon 2 botsende godsdiensten die niet samen kunnen omdat beide alleenheerschappij willen over Jeruzalem. En of je nu gelooft of niet, dit zijn toch wel belangrijke feiten, en een atheïst veranderd daar net zoveel aan als een Christen.

11-06-07 12:24:26
nietmeer
Als t toch niet is op te lossen met praten, NATO, alsjeblieft, stuur net zulke bommen als jullie over Belgrado loslieten, plat die handel.

11-06-07 12:27:59
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
zooooo!!! jij houdt van rigoreus he Kpuc? het is een drama waar haast geen andere oplossing voor is idd.
2 volkeren zitten in een afschuwelijke vicieuze cirkel. het gaat bij veel mensen daar, denk ik, niet eens meer om wat er allemaal werkelijk speelt, maar ze zijn vergiftigd door haat, trauma, verdriet, wrok, wraak en ga zo maar door.

11-06-07 12:45:25
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Haal alle kinderen daar weg. Zorg dat er geen voortplanting meer plaats kan vinden. als deze generatie dan uitgestorven is dan kunnen de kinderen terug na een flinke cursus vergeving en verdraagzaamheid.

11-06-07 12:54:27
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@LM uhhhm, ja ja, ook een idee 8O maar.....waar laten we die kinderen ondertussen?? en van welke tot welke leeftijd? krijg je toch weer dat een heel jong volk weer een nieuwe staat moet gaan vormen daar. we weten nu wel dat dat niet werkt toch?

moet je hier eens kijken naar hoe WO 2 nog leeft, hoe veel anti-duits gevoel er nog bij de nederlanders is.
voordat dat echt over is, dat duurt een paar generaties.

11-06-07 13:04:17
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@chica, helaas gaat het daar zelfs na een paar generaties niet over. En volgens evertwinter zelfs nooit. (Beetje pessimistisch vind ik)
Ik denk vanaf 0-4 jaar. Die zijn nog te vormen. Oudere kinderen hebben al teveel negatieve lading meegekregen van de ouders.
Waar laten we ze? Volgens mij is er nog genoeg plek op de wereld waar ze zouden kunnen opgroeien. En als ze terug gaan naar Jeruzalem denk ik dat ze het gewoon een hoop stenen vinden en snel wegtrekken...

11-06-07 13:11:52
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ja, goed idee joh, bommen gooien! Dan ben je echt nog slechter bezig dan alle volken daar samen! Ennuh, nee, DIT probleem gaat nooit over, echt nooit. Dit is anders dan anti-Duitse gevoelens bij Nederlanders omdat hierbij mensen in hun religie worden getroffen en dat gaat diep. Ik weet niet wie hier nog meer gelovig is, maar van een geloof doe je geen afstand. En zolang dat geloof doorgegeven wordt aan andere generaties blijft dit probleem bestaan tussen beide volkeren, om de, door mij hierboven genoemde redenen.

11-06-07 13:20:39
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@evertwinter, in WO2 ging het om ras, persoonlijk lijkt mij dat nog een stukje dieper gaan dan geloof.
geloven is een keuze, maar een huidskleur kan je niet kiezen.
inmho draai jij een beetje door in je geloof. moet jezelf weten hoor, ik zal je daar niet op be- of veroordelen. maar wees wel voorzichtig met wat je zegt!

11-06-07 13:23:22
nietmeer
Daarom Evert, gewoon plat die meuk, dat kon NATO toch ook als dreiging in Belgrado?? Of durven ze het hier niet omdat het schijnheilig gebied is?? Of durven ze t niet omdat ze dan de Israeli te hard raken?? Nee tis mooi, opblazen die meuk. En dan zeggen van gaat heen en vermenigvuldigt uzelve (6)

11-06-07 13:24:59
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Kpuc, Israel heeft "nuclear capability"
dat verklaart een hele hoop, zo niet alles!

11-06-07 13:26:41
nietmeer
En bedankt VS, dus dit probleem zal altijd zo blijven, dan maar nuken die hap, alles en iedereen weg daar, voor altijd, probleem opgelost.

11-06-07 13:27:29
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@evertwinter: Daarom mijn voorstel: Alle kinderen weghalen, alle overgebleven mensen daar steriliseren danwel castreren. Alle kinderen die daar toch geboren worden weghalen bij de ouders. Als de generatie dan is uitgestorven het volk (het zijn broedervolken) dat als kind is weggehaald terugzetten.
Wedden dat er geen geloof meer in de weg staat? En net zoals je zelf zegt wordt de haat doorgegeven door de ouders. Dus het probleem is dan opgelost.

11-06-07 13:27:57
nietmeer
Sorry, ben wat sarcastisch als het op Israel aankomt, wat een gekloot daar, ze gunnen mekaar t licht in de ogen niet maar wel janken bij de rest van de wereld, een paar goeie motten moeten die oorlogszuchtige figuren hebben :{

11-06-07 13:29:01
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Kpuc: Het gaat allemaal om water daar. doe vergif in het water en alle mensen gaan dood, gebouwen blijven bestaan. En dan over 50 jaar of 100 jaar de mensen pas weer toegang geven...

11-06-07 13:35:09
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Kpuc, Ja idd bedankt VS! :ja
want zonder hulp van de VS hadden ze nooit een kernwapen mogendheid kunnen worden!
En zo weet de VS steeds weer, overal met z'n vieze vingers in de pap te zitten (6)

edit: motten????? ikke niet snappen..?

11-06-07 14:07:48
nietmeer
Een paar motten geven, een flinke klap op den kanis :D

11-06-07 14:08:56
nietmeer
LM, al moeten ze iedere dag tig tankers met water laten aanvoeren, het is idd zoals Evert zegt een heilig gebied, voor de mensen daar dan en wie er in geloven wil, dat laten ze nooit van z'n leven nog los, nukem (6)

11-06-07 14:09:19
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Alle mensen daar voor de keuze stellen: Of vreedzaam samenleven of gedeporteerd worden naar de Noordpool....
of afgeschoten natuurlijk :)

Kpuc: Nee, geen nieuw water heen brengen uiteraard. Degene die wil blijven leven zla iets op moeten geven. Het zijn maar f*cking stenen!!

11-06-07 18:55:01
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nogmaals, het staat los van mijn geloof! Dat eerst. Maar duidelijk is wel dat deze haat dieper zit dan de haat tussen bijvoorbeeld een nederlander en een marrokaan, om even wat te noemen. Als je daar een bom op wilt gooien vind ik dat je je moet schamen want blijkbaar gun je ze zelf het licht in de ogen ook niet, en daar een ander dus voor beschuldigen... Beetje hypocriet. Dit een strijd die al lang voor onze jaartelling is ontstaan. Al bij de voorouders van Israël Abraham. En die beste heeft echt bestaan en maakt deel uit van de Joodse geschiedenis(boeken). TOEN was al voorspeld dat er een eindeloze strijd plaats zal vinden en wat zie je, een strijd zonder einde. Toeval?? Denk het niet! Hier liggen tevens de wortels van het Jodendom en de Islam, elke Jood en Moslim zal dit beamen. Een bom gooien zou dom zijn van Amerika. De Joden hebben zelf nucleaire wapens en er zitten een paar steenrijke joden in de VS die de VS letterlijk kunnen breken! Zoveel geld hebben ze! En regelmatig sluizen ze wat door naar Israël. Waar betalen ze het anders van??
Maar goed, dit alles rechtvaardigd de strijd natuurlijk niet, maar feit is dat er een strijd is en dat het Joodse volk door alle eeuwen heen onderdrukt is geweest. Voorbeelden? Het Joodse volk in Egypte, de ballingschap in Babylonië, onderdrukking van de Assyriërs, van de Filistijnen, de Romeinen, de kruistochten, (toen hebben de Christenen zgn in Gods naam vele Joden omgebracht), Hitler (zijn haat was heel specifiek tegen de Joden) en nu is het nog steeds niet anders. De hele wereld met uitzondering van Engeland, de VS en Australië (weet niet zeker) is niet bepaald pro-Israel... Ga maar na, wat in de Bijbel voorspeld staat over Israel is of al uitgekomen of aan het uitkomen. Hoe dan ook, de strijd blijft en het is een "gebed zonder einde". Tenzij OF de Moslims zich bekeren tot het Jodendom/Christendom of de Joden tot de Islam. Een andere oplossing is er niet want Jeruzalem blijft voor beide de heilige stad en beide volken willen Jeruzalem voor zichzelf. En zelfs al haal je het hele middenoosten leeg, dan nog heb je niet alle Joden uitgeroeid en komen er weer opnieuw Joden naar Jeruzalem en vanuit Irak/Iran etc... zullen Moslims die kant uit gaan met alle gevolgen van dien.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven