hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 .... 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

01-06-07 21:41:43
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@heraux: het eerste denk ik :P

01-06-07 23:57:40
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Een oplossing zal er nooit komen. Ben ik van overtuigd. En vanuit mijn Christelijke achtergrond zeg ik dat deze strijd door zal gaan tot Jezus terug komt. Dan zal er een eindstrijd plaats vinden en daarin zal alles beslist worden. Opvallend is wel dat de Palastijnen, voorheen Filistijnen al vechten zolang er een Joods volk bestaat. Zolang als de Joden daar leven is er een strijd gaande. Het opvallende is ook dat het meerendeel van de volkeren uit de oudheid niet meer bestaat. Ammonieten, Hethieten, Ferezieten, Jebusieten etc... waar overigens wel sporen van zijn. De Hetieten bijvoorbeeld was een machtig volk uit Turkije (ze hadden toen bijvoorbeeld woordenboeken in 6 talen en muren van meters dik) en daarvan is niks meer over. De Joden nog steeds... En dat geld ook voor vele andere volkeren. Babylon bijvoorbeeld, Perzië, de Meden. Ik geloof niet dat dit toeval is. Hoe dan ook, tegen het Joodse volk is al millennia een strijd gaande en dat los je niet simpel op. Daarvoor zit de haat te diep. Zowel van Joden naar Arabieren als andersom. En ik ben er ook van overtuigd dat als de Arabieren geen Moslim waren we nog steeds dezelfde strijd hadden. Dit houd nooit op, echt niet, tenzij 1 van de volken uitgemoord wordt. Maar goed, dit is uiteraard geen oplossing.
En vanuit Christelijk oogpunt zeg ik dat dit ten diepste de strijd is tussen God en de Satan. Deze is al beslist hoor, maar de Satan wil nog steeds zoveel mogelijk slachtoffers maken. Maar dit puur vanuit Christelijk oogpunt. Daarom denk ik ook dat het niet uitmaakt of de Arabieren wel of niet Moslim zijn.

02-06-07 00:13:54
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote evertwinter:
En vanuit Christelijk oogpunt zeg ik dat dit ten diepste de strijd is tussen God en de Satan. Deze is al beslist hoor, maar de Satan wil nog steeds zoveel mogelijk slachtoffers maken. Maar dit puur vanuit Christelijk oogpunt. Daarom denk ik ook dat het niet uitmaakt of de Arabieren wel of niet Moslim zijn.

:|Ik neem aan dat je de joden aan de kant van God zet en de moslims aan de kant van Satan? Waar zet je mij dan neer?

02-06-07 00:18:44
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Waar jij jezelf neerzet? Dat weet je voor jezelf en ga ik niet over oordelen. Jezus heeft in ieder geval gezegd: "Wie niet voor mij is, is tegen Mij" en "Wie niet tegen mij is is voor Mij". Het is 1 van die 2. Dat kun jij en iedereen voor zichzelf beantwoorden en daar durf en wil ik geen uitspraken over doen. Oh ja, en Jezus heeft ook gezegd dat men de boom aan de vruchten herkend... Hierbij wil ik wel duidelijk maken dat ik geen scheiding maakt! Dit komt mij ook niet toe, dit durf ik ook niet. Ik bepaal niet wie goed of slecht is. Dat bepaald God. En de Joden? Als de Joden tegen Jezus zijn, lijkt me dat duidelijk. Maar vergeet niet dat de Joden het volk van God zijn, Gods oogappel staat ook wel in de Bijbel. Daarom zullen de Joden altijd blijven bestaan, net als Christenen, want dit heeft God gezegd. Even voordat ik iemand tegen de benen schop, ik veroordeel NIEMAND en dit is wat mijn geloof ongeveer behelst. Ennuh, van mij mag de hele wereld in God geloven, graag zelfs! Ik gun het echt iedereen van harte want, uit eigen ervaring, iets mooiers is er echt niet! En ik gun het iedereen! Ook Bin Laden of weet ik veel wat voor iemand. Echt niemand uitgezonderd. Ook die ene niet ;)

02-06-07 00:19:43
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ff off topic, die eerste kan weg ;)

02-06-07 00:21:12
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Trouwens, mijn geloof behelst nog wel veel meer dan dat hoor ;) Dit is slechts een fractie van alles ;)

02-06-07 00:23:11
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Ik hou het maar bij mijn eigen 'geloof' ;)

02-06-07 00:25:05
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote stormzoeker:
Ik hou het maar bij mijn eigen 'geloof' ;)

Jah, ach, wat zal ik er op zeggen... Je kiest er zelf voor hè ;) Hey maarruh, kerel, ik ga lekker slapen ;) Welterusten!

02-06-07 01:07:02
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@evertwinter
Sleep well, cya ;)

02-06-07 05:23:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
men gelooft
das mooi

maar komt meestal
niet meer los

vastgeklonken aan
die waarheid..

het moet zo zijn
kan niet anders

wil men over vrijheid
praten in diepste
warme geborgenheid
verborgen

Sluit je op
Wees voldaan
doe niet meer
anders

voortaan.

02-06-07 16:23:47
Henise
Oudgediende


WMRindex: 6.287
OTindex: 6.684
Geen voet tussen de deur meer?

Wie zijn de Uitverkorenen? en wie de Fatalisten?
Misschien moet eerst de Armageddoncode gekraakt worden, om de oplossing te brengen.

02-06-07 20:40:42
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Waarom een voet tussen de deur? Als je doelt op Jevova's getuigen, ik vind het echt knap dat je zo voor je geloof durft uit te komen en bij mensen langsgaat. Maar of dat zo de manier is... Maar goed, daarover ga ik niet discussieren... Wie de uitverkorenen zijn? In de Bijbel staat dat alleen God dit weet. Dus wie ben ik om erachter te komen wie dat zijn? En wat is precies de Armageddoncode?? Zegt me eerlijk gezegd nix.

02-06-07 21:31:23
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Op Israel oftewel de vijgenboom blijven letten.

02-06-07 23:19:33
Henise
Oudgediende


WMRindex: 6.287
OTindex: 6.684
@evertwinter
Met dat voet tussen de deur, reageerde ik op heraux.
Armageddoncode intikken op Google.

05-06-07 10:42:44
nietmeer
Een klein stukje oorlogszucht van Israël..

05-06-07 15:24:36
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Kpuc
Eigenlijk nog een lief artikeltje ;)
80% van de schietincidenten voor de 6 daagse oorlog werden door de israeliers uitgelokt om een excuus te hebben om aan te vallen. Nederland is nou eenmaal pro-israel ;)

06-06-07 09:19:00
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Als iedereen nu eens die ideeen over beloofde land enzo uit die boeken laat varen, dan is er kans op vrede.
Doe als de Aboriginals: Die maken zich echt niet druk om een paar stenen. Die zeggen gewoon, over 1000 jaar zijn dat nog steeds stenen, en wij zijn er niet meer, dus waarom maken we ons er druk over?

06-06-07 19:11:45
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@LuckyMe:
Iets waar je in gelooft schuif je niet zomaar aan de kant. Dat is zo'n beetje hetzelfde als een atheïst die gaat geloven, net zo moeilijk.

06-06-07 19:43:45
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Eigenlijk zouden wij als verantwoordelijke Nederlanders gewoon als die stenen en rotzooi daar platgooien hebben ze ook niets meer om ruzie over te maken. Desnoods een chemisch goedje gooien zodat ze de komende paar honderd jaar niet meer in Jerusalem kunnen komen en dan delen ze het land maar in tweeën of wonen ze samen :D

06-06-07 22:08:20
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Volgens mij ben je dan nog slechter bezig dan hen bij elkaar... En daarmee heb je de oplossing nog niet want heel Moslim Midden-oosten is zo'n beetje anti-joods.

06-06-07 23:09:47
luccyboy
Senior lid

WMRindex: 925
OTindex: 1
Wnplts: Moergestel
S
Quote:
Quote evertwinter:
Volgens mij ben je dan nog slechter bezig dan hen bij elkaar... En daarmee heb je de oplossing nog niet want heel Moslim Midden-oosten is zo'n beetje anti-joods.
Quote Mmore:
Eigenlijk zouden wij als verantwoordelijke Nederlanders gewoon als die stenen en rotzooi daar platgooien hebben ze ook niets meer om ruzie over te maken. Desnoods een chemisch goedje gooien zodat ze de komende paar honderd jaar niet meer in Jerusalem kunnen komen en dan delen ze het land maar in tweeën of wonen ze samen :D

Of ze gaan allebij weg:ja

07-06-07 09:58:53
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Zoals ik al eerder zei. Waarschuwen dat ze moeten vertrekken of anders sterven. Dan een kleine nuke erop en klaar. Alles plat en radioactief. Onbewoonbaar voor meerdere generaties. Daarna mogen ze het weer uitzoeken.

07-06-07 20:57:52
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
ben bang dat Israel dan gewoon een atoombom terug schiet.

07-06-07 21:01:34
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
@ LM dikke muur er omheen, en de laatste die er levend uitkomt schiet je af, scheelt een hele hoop geld..
al weer 40 jaar geleden vandaag dat het goed mis ging

08-06-07 08:58:40
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@Loek: Er staat al een muur omheen. Ik ben ervoor om die vol te laten lopen met water...:)

Wie een muur bouwt voor een ander verdrinkt zelf :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 .... 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven