hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 9 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

01-06-07 19:38:39
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@evertwinter: Ik heb de Bijbel gelezen. Het is een spannend oorlogsboek. Het wordt eens tijd dat iedereen zich gaat gedragen zoals in de Bijbel/Koran/Thora staat. Er staat namelijk dat je je naasten lief moet hebben. Dat is het begin.
In de Koran staat nergens dat je zelfmoordaanslagen moet plegen.
In de Bijbel staat nergens dat je je buurman moet uitmoorden met bombardementen met helicopters en vliegtuigen
In de Thora staat dat ook niet trouwens.

Er staat wel in allen dat ze elkaar moeten liefhebben.

Een andere oplossing: Evacueer alle mensen uit die omgeving en gooi er een Nuke op. Dan is het iig voor 50 jaar onbewoonbaar. En iedereen die denkt dat hij/zij daar wel kan leven die mag terug.

@stormzoeker: Daar heb je ook een punt!

01-06-07 19:40:32
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Daar gaat het ook niet om, het is echter alleen al in de Bijbel voorspeld dat het een eeuwenoude strijd is/zal worden. er staat ook nix van aanslagen, weet ik niet van de Koran en zal ik ook niet over oordelen. En helicopters en vliegtuigen hadden ze toen nog niet ;) Maar nee, het gaat niet om dood en verderf, dat maken wij ervan.

01-06-07 19:43:46
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Offtopic:
waar ik mij nou over verbaas, waarom google in een topic over israel een ad over schaamlipverkleining zet! 8-) 8-) 8-)
edit: hee nou is ie weg. het stond er echt! :$

01-06-07 19:45:20
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@chica: Ik heb geen idee 8-)
Misschien vinden ze het wel een k*tland...8)

01-06-07 19:47:40
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Laatste nieuws:
Israëli's schieten Palestijnse kinderen dood
Uitgegeven: 1 juni 2007 17:47

GAZA-STAD - Israëlische militairen hebben vrijdag aan de grens met de Gazastrook twee Palestijnse kinderen doodgeschoten. Volgens Palestijnse bronnen gaat het om twee jongens van tien en elf jaar oud.

Volgens een Israëlische legerwoordvoerster waren vijf Palestijnen op een verdachte manier richting grensafscheiding gekropen.


Misschien waren die kinderen wel gewoon aan het spelen? 10 en 11 jaar oud....:nee


01-06-07 19:48:25
nietmeer
Het gaat om nu, en niet om vroeger, zo kun je ieder land wel weer hun oorspronkelijke grenzen gaan teruggeven. Zie wat daarvan is gekomen, niet goed.. Ik denk ook dat een interventiemacht daar een goed plan zou zijn maar hallo, de Israëli is daar iets te koppig voor, het land is heroverd dus vasthouden.

01-06-07 19:51:39
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Kpuc: Bom erop en klaar...Over laten overstromen. Werken die muren vanzelf tegen zichzelf...

01-06-07 19:55:05
nietmeer
Hmm, een bom is zo makkelijk, er zou in de top een radicale ommekeer moeten komen, gewoon keihard zeggen wie zich vanaf nu nog in bezet gebied bevind is vogelvrij, kom terug naar de grenzen aangewezen na ww2, daar ben je veilig, en laat ze dan maar eens eerst aan elkaar wennen als buren ipv bezetters.

01-06-07 19:57:42
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Kjee, de leiders op een voetbalveld zetten met een honkbalknuppel en wie het langst overeind blijft heeft gewonnen :D

01-06-07 19:57:49
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Kpuc: Ik ben meer voor een radicale methode. Als je je niet aan de regels houdt dan krijg je een waarschuwing, doe je het nog een keer dan wordt je geexecuteerd.
Ze snappen er namelijk niets van.

01-06-07 19:58:12
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Kpuc: Heb je opzich ook wel weer gelijk in. Maar wat je niet moet vergeten is dat het voor de Joden nog steeds het beloofde land is (van God beloofd aan de Joden). Er zit dus iets anders achter dan gewoon veroverd gebied. En dat is dus ook al ruim 3000 terug te voeren, zoiets. Maar een vredesmacht werkt niet. Wat men daar zegt is dat ze net zo lang zullen vechten tot alle israelieten in de Middelandse zee zijn verdreven. De strijd zal blijven. Een vredesmacht helpt helaas niet

01-06-07 20:01:27
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@evertwinter: Als je de Palestijnen niet meer onderdrukt vallen ook de bezwaren weg. Misschien niet meer deze generatie, maar dan toch zeker de volgende. Waarom kunnen mensen niet in vrede met elkaar leven? Het is zo zinloos en dom....
Moeten ze omdat een afvallige monnik een boek heeft geschreven vasthouden aan wat daarin staat? :nee

01-06-07 20:03:22
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote evertwinter:
Maar wat je niet moet vergeten is dat het voor de Joden nog steeds het beloofde land is (van God beloofd aan de Joden). Er zit dus iets anders achter dan gewoon veroverd gebied. En dat is dus ook al ruim 3000 terug te voeren, zoiets.

Je zou een punt hebben als een grote meerderheid van de inwoners dat zou vinden.... Helaas spreken de cijfers andere taal: slechts 15% van de joodse bevolking noemt zich religieus en 34% traditioneel. Voor meer dan de helft van de joodse bevolking gaat dit deel van het verhaal dus niet op :P

01-06-07 20:12:13
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote LuckyMe:
Misschien waren die kinderen wel gewoon aan het spelen? 10 en 11 jaar oud....:nee

Van de andere kant: deze kinderen weten héél goed hoe je die israeliers uit moet dagen. Op deze leeftijd hadden ze zelf ook wel kunnen bedenken dat je geen spelletjes moet spelen met zenuwachte militairen die er niet voor terug schrikken om op kinderen te schieten.

01-06-07 20:13:32
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@stormzoeker: En dan moet je ze maar dood schieten? Je kunt ze ook gewoon waarschuwen/oppakken en reprimande geven. Doodschieten....:nee

01-06-07 20:15:55
nietmeer
Oeff, kinderen, wees daar nou voorzichtig mee, ze hebben nu eenmaal de neiging om snel aan een situatie te wennen, laat die klootviolen gewoon kappen met kinders en moeders af te schieten, en ja, ik weet het, ze willen de vader maar met die bloeddorst pakken ze wel onschuldigen. Laat ze eens kappen met mens te zijn maar als dier zien hoe samen verder te leven.

01-06-07 20:16:11
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote LuckyMe:
@stormzoeker: En dan moet je ze maar dood schieten? Je kunt ze ook gewoon waarschuwen/oppakken en reprimande geven. Doodschieten....:nee

Het risico bestaat dat als je eerst gaat waarschuwen, dat meteen wel eens de laatste waarschuwing kan zijn die je geeft :S Daarna ben je namenlijk opgeblazen door de één of andere malloot die denkt dat hij de palestijnse zaak een groot plezier heeft gedaan.

01-06-07 20:18:45
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@stormzoeker: Ik denk dat je hier ietsje te kort door de bocht gaat. Jij gaat er vanuit dat per definitie die kinderen zelfmoordenaars zijn...

01-06-07 20:22:18
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Kpuc:
laat die klootviolen gewoon kappen met kinders en moeders af te schieten

Als je aangevallen wordt dan maakt het niet zoveel uit wie er gooit/schiet/zichzelf opblaast. Helaas is de dagelijkse praktijk dat palestijnse kinderen uitstekend in staat zijn om te schieten of een katapult te gebruiken. Overigens vind ik een soldaat van 18 jaar ook een kind ;) en helaas zijn die israelische militairen soms ook erg jong en daardoor iets sneller met reageren, met alle gevolgen van dien....

01-06-07 20:23:47
nietmeer
Ok, dat is allemaal mooi, maar ff zereneus dan, wat zou hier een oplossing kunnen zijn? Eentje die alle partijen tevreden zou stemmen? En het liefst zonder een nieuwe exodus aub :P

01-06-07 20:25:20
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote LuckyMe:
@stormzoeker: Ik denk dat je hier ietsje te kort door de bocht gaat. Jij gaat er vanuit dat per definitie die kinderen zelfmoordenaars zijn...

Daar ga ik niet van uit, maar als jij als militair iets op je af ziet kruipen ga jij niet eerst denken: "zou dit misschien een kind zijn?"... Degene die te lang nadenkt is namenlijk dood. Eerst schieten en dan maar hopen dat je gelijk hebt komt vaker voor. Ik denk niet dat de gedachte was om maar eens op een paar kinderen te schieten. Ze zagen een bedreiging en hebben daar op gereageerd. Helaas, maar wel een realiteit. Zelfmoordenaars zijn erger: die pakken willens en wetens een drukke plaats om zoveel mogelijk mensen op te blazen: mannen, vrouwen en kinderen. En guess what? Het kan ze niet schelen wie ze opblazen :S

01-06-07 20:27:04
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Kpuc:
Ok, dat is allemaal mooi, maar ff zereneus dan, wat zou hier een oplossing kunnen zijn? Eentje die alle partijen tevreden zou stemmen? En het liefst zonder een nieuwe exodus aub :P

Gezien de houding van beide partijen is er geen oplossing. De internationale gemeenschap moet eens ophouden te denken dat er overal een oplossing voor is. Voor een oplossing moeten alle partijen meewerken, in dit geval werkt er niemand mee.... Laat ze het lekker uitzoeken :S

01-06-07 20:54:08
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@stormzoeker: Dat is wat een pessimist zegt. Er is overal een oplossing voor. Zorg dat er geen wapens meer het land in komen. Dan kan er niemand meer dood geschoten worden en kan er ook niemand meer opgeblazen worden. Wat we niet moeten denken is dat we het probleem binnen 10 jaar oplossen. Dat is utopia. Maar een oplossing duurt zeker 1 of 2 generaties...

01-06-07 20:58:07
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote LuckyMe:
@stormzoeker: Dat is wat een pessimist zegt. Er is overal een oplossing voor.

Voor een oplossing moeten alle betrokken partijen mee willen werken. Helaas gebeurt dat niet. En de reden is niet het 'gewone' volk, maar een stel politieke randdebielen met een ego van hier tot gunder. Zelfs de Palestijnen onderling kunnen het niet eens worden :S Hoe wil de internationale gemeenschap daar iets aan doen? Het is een utopie om te denken dat die dat kan oplossen :D

01-06-07 21:38:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote LuckyMe:
@stormzoeker: Dat is wat een pessimist zegt. Er is overal een oplossing voor. Zorg dat er geen wapens meer het land in komen. Dan kan er niemand meer dood geschoten worden en kan er ook niemand meer opgeblazen worden. Wat we niet moeten denken is dat we het probleem binnen 10 jaar oplossen. Dat is utopia. Maar een oplossing duurt zeker 1 of 2 generaties...


je hebt humor.. of het is goed gekweekte naïviteit..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven