hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 69 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 22 23 24 [25] 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

11-11-11 02:27:42
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Sorry Davh11 maar als jij zegt dat de Hezbollah op geen enkele manier verbonden is met de Libanese overheid, dan vraag ik me af of jij het recht mag hebben om mij zoiets als dit; "zeg het zomaar even hoor. Ontduiking van bewijslast ook nog eens, eromheen draaien. Kom eens met wat punten vrind." te zeggen!?

Lees je even in over Hezbollah want ik kan me niet voorstellen dat je gewoon maar je eigen draai probeert te maken. Google even wat en lees, maar vooral lees door. Want zelfs ik moet nu eventjes iets terugnemen, daar Hezbollah dus een grote steun is voor de Hamas, excuses daarvoor.

Enfin dat even terzijde, je uitspraak dat Israël Libanon dus niet aanvalt is omdat ze bang zijn dat Libanon nucleaire wapens gaat gebruiken en Israël in de minderheid is, helaas voor jou maar gelukkig voor Israël heeft Libanon niet de beschikking over deze wapens.

Jouw betrokkenheid blijkt uit je "ik vind" en alhoewel ik je reactie begrijp zou je ook eens het IRA verleden kunnen lezen want als iedere Israëli en Palestijn zo denkt komt er nooit een eind aan deze impasse.

11-11-11 08:07:50
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
reactie komt eraan sjonder, maar ik raad je nu aan mijn reactie even door de begrijpend lezen machine te doen :w

met nucleaire wapens bedoel ik niet Libanon maar Iran, en de bovenste alinea in je verhaal moet gericht zijn op DEvH. die quote is niet van mij.

11-11-11 08:23:47
nietmeer
@sjonder; dat zei ik, die eerste quote. Je viel persoonlijk aan en ontweek de bewijslast.
Hezbollah is door de internationale gemeenschap erkend als terroristisch organisatie, die opereert vanuit Libanon zonder dat de overheid er iets aan doet. Constant vuur vanuit Libanon maakte dat Israël zich gedwongen voelde om binnen te vallen, al was het maar om het eigen volk te beschermen tegen Hezbollah. Even duidelijk hebben; Ik ben tegen Hezbollah, Hamas, Fatah en alle splintergroepen. Fundamentalistische klojo's..

De nucleaire wapens waar David het over heet komen vanuit een andere grens, over syrië heen. Iran. Iran is een serieuze dreiging, met een actief en functioneel atoomprogramma met naar verluidt lanceerinstallaties en de uitroeiing van Israël op de agenda.

Dan ga ik mij toch afvragen, en lichtelijk hopen, dat de Shin-Beth een klein beetje kan "helpen" met een revolte aldaar...

11-11-11 08:35:59
nietmeer
Quote:
Israël - Palestijnen

daar haal je dus twee dingen door elkaar; politiek zet je tegenover een volk. Kijk, de volkeren hebben misschien persoonlijk een hekel aan elkaar omdat "oom ben door een palestijnenrat gedood is" of "mohammed gedood is door een vuile jood" maar daarbuiten valt de onderlinge "haat", buiten de fundamentalisten om, erg mee.

Politiek tegenover een bolk zetten... Niet mijn stijl. De politiek staat elkaar naar het leven, en waarom niet, als de politiek van het buurland verantwoordelijk is voor meerdere aanslagen... Daarom werd Libië bijvoorbeeld ook volledig geëxcommuniceerd en van export ontdaan. Als je het toch zo graag over de IRA hebt. Grappig is ook dat je het niet over Hamas e.d. wil hebben, maar wel over de IRA spreekt.

11-11-11 10:42:21
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
nucleaire wapen dreiging komt van Iran en die Ahmadinejad is gek genoeg om een nucleaire oorlog te beginnen.

verder: de Hamas regeert door middel van angst en met zeer harde hand. je openlijk uitspreken tegen soldaten (of "politie") kan opsluiting of mishandeling tot gevolg hebben. als een volk bang is voor het gezag wat er heerst dan doen ze echt wat fout. Dat is in Israël dus niet zo. Israël is een vrij land met vrijheid om te praten en meningen te hebben. Israël heeft al alle westerse waarden overgenomen, de arabieren in dat gebied moeten nog een jaar of duizend door van het elkaar en joden af slachten voordat ze tot inkeer komen.

11-11-11 12:43:12
nietmeer
Of zijn we de oorlog tussen Fatah en Hamas en de daaropvolgende executies van Fatah leden vergeten? :+

13-11-11 01:22:29
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Davh en Devh whats in a name (sorry)............. :P

Maar die nucleaire dreiging is er nog niet, ik twijfel er niet aan dat ze ermee bezig zijn om te ontwikkelen, en zoals gezegd dat kleine kereltje in Iran is met recht gek genoeg om het te gebruiken wanneer ze klaar zouden zijn.

Echter denk en neem ik aan dat voordat alles klaar is in Iran de Internationale gemeenschap ingegrepen heeft.
Fatah, Hamas en Hezbollah zijn ook gewoon Terreurgroeperingen zoals de IRA dat ook was met de SinnFein als politiek orgaan in Ierland.

De reden dat ik de IRA aanhaal is dat de dialoog nooit verloren mag gaan, zodra er niet meer gepraat wordt vallen er meer slachtoffers aan alle kanten, en zelfs op locaties die buiten de betrokken gebieden vallen zoals ook de IRA deed.

Ik plaats juist het volk of liever gezegd beide volkeren boven de politiek omdat zowel voor Israël als Palestina geld dat het volk er leeft en helaas de regeringen er een potje van maken, en natuurlijk zit er ook bij de burgers kwaad bloed om wat men elkander aandoet, maar zoals al gezegd het valt voor het gros mee.

Quote:
de Hamas regeert door middel van angst en met zeer harde hand.

Zoals de Hamas in eigen land regeert, zo reageert Israël op dreiging van buitenaf.
Geen van beide zijn prettig voor in dit geval het Palestijnse volk, ze worden onderdrukt, en door acties gericht op Israël ook nog eens door Israël gestraft.

Israel staat bekend om haar feilloze geheime dienst, men zou zo redenerend tactisch vergelding kunnen verkrijgen.

Wat devh aanhaalt zou eerder de ondergang kunnen zijn van de staat Palestina (oorlog Fatah vs Hamas) want ondanks hun haat jegens het joodse volk kunnen ze elkaar ook niet luchten of zien, het zou denk ik de ultieme oplossing zijn, in de hoop dat er dan verstandige mensen overblijven om zo tot een oplossing te komen met Israël.

13-11-11 11:10:31
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
We hebben het hier toch over Israël, niet over die Ierse nationalisten? *8.

Israël wordt overal op aangekeken, als een groep Palestijnen met stenen over de grens aan het gooien is waardoor de soldaten in gevaar komen, dan wordt inderdaad traangas ingezet. volkomen terecht. De soldaten kunnen ook gewoon hun wapen doorhalen en een paar schoten lossen, maar dan wordt de internationale gemeenschap weer boos. The only way to win is not to play.

Het zou perfect zijn als de Hamas en Fatah een zware oorlog zouden hebben, dan zijn we in ieder geval van die denkfouten af x_x

13-11-11 23:55:58
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Davh11: Als men niets van het verleden wilt leren, is men gedoemd om in het heden dezelfde fouten te maken!

Succes met je strijd!

En al taart besteld vanwege de explosie vandaag? :P

14-11-11 00:08:18
nietmeer
Ik vind dat hele gebied een drama. Kan me er ook niet meer druk om maken eigenlijk, omdat het waarschijnlijk toch nooit goed komt. De Palestijnen en de Israeliers zullen nooit naast elkaar kunnen leven, thats it.

14-11-11 00:25:03
nietmeer
nou ja, de volkeren wel, de fundamentalisten niet... De joodse fundamentalisten en de Islamitische fundamentalisten niet....

14-11-11 00:32:46
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder het gaat er altijd nog om of het verleden relevant is voor het heden, zo droeg iemand in dezelfde discussie oude bijbel boeken aan, waarin stond dat "Israël toen ook al landjepik deed". zoals je misschien merkt heb ik een schijthekel aan Godwins, niet alleen vanwege de WO2 referentie maar ook omdat het terug grijpt naar een irrelevante gebeurtenis in het verleden. Dat een moslim misschien over een jaar een aanslag pleegt terwijl wij in de crisis zitten, wil niet zeggen dat we meteen een oorlog gaan beginnen (Communistische aanslag Marinus van der Lubbe - brandde volgens NSDAP de Reichstag af). dus geschiedenis, hartstikke leuk, men kan er vele lessen uit trekken maar gebruik het niet als schild of wapen als het niet bij de strijd hoort ;)

14-11-11 01:20:44
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Davh11: er komt vanzelf een tijd en dan begrijp je wat ik ermee bedoel, ik kan nu lullen als brugman maar als voorbeelden uit het verleden niet mogen dienen als lessen voor de toekomst, enkel en alleen omdat het niet bij dezelfde strijd hoort, dan heeft het geen nut, misschien ben je verblind door woede of net als vele mensen geïndoctrineerd en ja dan helpt maar weinig.

14-11-11 09:30:03
nietmeer
@sjonder; op de persoon en voorbarige aannames, daar je geen ander bewijs kunt voeren? Kijk, ik vind het heel knap dat je dat allemaal weet over de IRA, maar we hebben het hier toch echt over Hamas, Fatah, Hezbollah en de Israëlische overheid :ja

14-11-11 11:47:21
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder ik ben niet verblind door woede. zit hier een beetje met een gevoel dat nog het beste te omschrijven is door "what the fuck?".

in het vergelijken van oude gebeurtenissen en recente (als in max. een jaar geleden) moet je altijd rekening houden dat de cultuur is veranderd, de Zeitgeist, de politieke situatie, de normen en waarden. reken daarbij grote gebeurtenissen. er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden als je tijden met elkaar wil vergelijken.

ze mogen wel "dienen als lessen voor de toekomst", anders zijn die gebeurtenissen helemaal voor niets geweest. ze zijn echter waardeloos als vergelijkingsmateriaal.

15-11-11 00:35:23
nietmeer
Davh11: Ik ben het met je eens. Het zijn lessen voor de toekomst, maar je kan ze niet een op een kopieren, alleen al omdat de situatie anders is. Buiten dat wil ik echt nog even benadrukken dat elke situatie anders is, dus, een een op een kopie van een oplossing bestaat ook niet.

16-11-11 03:12:59
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote DEvH:
we hebben het hier toch echt over Hamas, Fatah, Hezbollah en de Israëlische overheid :ja


Correct we hebben het over 4 levensgevaarlijke partijen!

Quote Davh11:

ze mogen wel "dienen als lessen voor de toekomst", anders zijn die gebeurtenissen helemaal voor niets geweest. ze zijn echter waardeloos als vergelijkingsmateriaal.


Ik heb getracht het over te brengen zoals jij hier omschrijft dat is mij dus klaarblijkelijk niet gelukt.

16-11-11 09:34:27
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder alleen is Israël geen land met een regering die bestaat uit mensen die puur en alleen maar genocide wil uitvoeren op het andere volk. Terroristen zijn gevaarlijk, een westerse, goed aangepaste regering niet :nee

16-11-11 12:08:25
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@DavH11: Een westerse goed aangepaste regering niet? Die spelen ook veel vuile spelletjes waar de gemiddelde inwoner niets van af weet.

16-11-11 14:15:46
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
De Verenigde Staten martelt zeker, de Britse geheime dienst zal dat soort grappen ook uit halen. plus dat "het westen" in Afghanistan ook massaal onschuldige mensen hebben vermoord. Alleen hoor je daar niets over. Maar als Israël iets verkeerds doet dan staat Turkije (hypocrieten..) klaar om Israël aan stukken te blazen, samen met al die terroristische organisaties :|.

we moeten af van het idee dat al die moslims in die gebieden van elkaar houden en tolerant zijn naar andere geloven. dat zijn ze niet. dat zullen ze ook niet worden (Egyptisch-Koptische christenen).


16-11-11 16:17:26
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Aan de ene kant worden de palestijnse terroristen gehersenspoeld (in zoverre ze hersenen hebben (A)), aan de andere kant kweekt Israël op de manier waarop ze ermee om gaan ook terroristen. Wie heeft de ultieme oplossing om dit conflict op te lossen, zonder te zeggen: plat bombarderen?

16-11-11 16:27:12
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
de mensen die "gekweekt" worden zijn veelal opgegroeid in terroristische families, of hebben daar sterke banden mee. een groot gedeelte van de palestijnen zal niet met een bomgordel naar de grens lopen, het is echter die kleine groep die het rechtvaardigt over de grens te gaan schieten. omdat anders nog meer mensenlevens verloren gaan.

en ja, waar oorlog is vallen gewonden en doden, ook onschuldigen. de Egyptische soldaten die zijn doodgeschoten door Israël waren dan ook een grove fout, maar ik snap niet dat de Egyptische overheid dan niet verder kijkt naar "welke soldaten waren dat", maar in plaats daarvan de vinger naar Israël als staat wijzen. dat is als zeggen dat Rusland verantwoordelijk is voor een Rus die in Joegoslavië tien mensen vermoord *8

ik zou van al die kanten graag willen dat ze wat minder op hun kloten spelen en gewoon nadenken over wat de gevolgen zijn van woorden en daden. geef de juisten de schuld!

17-11-11 02:11:51
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote Davh11:
maar ik snap niet dat de Egyptische overheid dan niet verder kijkt naar "welke soldaten waren dat", maar in plaats daarvan de vinger naar Israël als staat wijzen.


Nou in dat geval moet ik denken aan de gevangenenruil afgelopen maand, 1 Israëlische militair voor 1011 Palestijnen. Dan zet je toch je vraagtekens, Israëlische militairen gaan de Egyptische grens over om (volgens het verhaal) schietende militante Palestijnen de overtocht te behoeden, men schiet daar per abuis enkele Egyptische grenswachten dood.

Dan denk ik dan, waarom 1011 Palestijnen voor 1 Israëli, maar wel willens en wetens Palestijnen zelfs over de grens nog willen omleggen? Dan handel je mijn inziens volgens een door je regering opgelegd protocol.

Misschien zoek ik het te ver ... ik weet het niet!?

17-11-11 07:49:39
nietmeer
@sjonder; de Israëlische soldaten zijn de grens niet over gegaan, die Egyptenaren waren zo stom om midden in het kruisvuur te gaan staan. Door wie ze gedood zijn is ook niet helemaal duidelijk, maar in tijden van interne instabiliteit komt een oorlog of in ieder geval een common enemy wel erg goed uit.

17-11-11 11:36:22
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote DEvH:
maar in tijden van interne instabiliteit

toevoeging: Instabiliteit in Egypte.

waarom 1101 Palestijnen voor 1 Israëli? omdat die kloothommels van een palestijnen het niet voor minder doen :nee. er zijn dus ook pure terroristen over de grens gezet, mensen die zijn opgepakt met het idee om Israël op te blazen. zo ook een vrouw die nu op dit moment haar kinderen en hun vriendjes leert hoe ze bommen moeten leggen en dat ze moeten sterven in de naam van Allah. 1 leven is voor de Israëli's meer waard dan voor de extremistische Palestijnen/Hamas.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 22 23 24 [25] 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven