hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 18:00 - 74487 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .6 7 8 [9] 10 11 12 ... 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

17-06-07 20:07:05
nietmeer
@Evert,

zo te zien begrijp je er niks van. De meesten niet. de burgeroorlog is door Israel gestookt. (georganiseerd zou je ook kunnen zeggen) Maar hoe zou je de rotzooi daar op kunnen lossen als je niet eens weet hoe, wat en waarom!!!

17-06-07 22:58:29
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Dan vraag ik me wel af hoe dat is gestookt en uiteindelijk is het Hamas die radicaal is, niet Israel, uiteindelijk organiseert o.a. Hamas (zelfmoord)aanslagen, niet Israel. Dus zo gek vind ik het nog niet dat Israel dat wil en ik denk dat het de stabiliteit ook ten goede komt als de organisatie Hamas niet meer bestaat. Het gaat mij persoonlijk er echt niet om dat al die mensen worden omgelegd ofzo, integendeel, maar ik vind het wel een goede zaak dat radicale organisaties als Hamas en Hezbollah worden opgerold. Die stoken niks dan onrust en daar is niemand in het Midden-oosten bij gebaat. Sinds Hezbollah weg is uit Libanon is het daar ook rustig, dus blijkbaar heeft het wel resultaat...

17-06-07 23:00:21
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Hamas etc. gelooft in het doel dat zij voor ogen hebben en vergelijken zichzelf waarschijnlijk met 'het verzet' dat Nederland had in de 2e wereldoorlog. Ik wil absoluut niet goed praten wat zij doen, maar de woede die zij hebben begrijp ik wel, tot op zekere hoogte dan.

17-06-07 23:11:19
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
ik denk niet dat iemand smorgens wakker wordt en denkt; kom laat ik vandaag es ff lekker burgeroorlogje gaan doen.
Quote evertwinter:
maar ik vind het wel een goede zaak dat radicale organisaties als Hamas en Hezbollah worden opgerold. Die stoken niks dan onrust en daar
De onrust is er zowiezo wel. Hamas of Hezbollah oprollen is denk ik onmogelijk zolang er Palestijnen leven. ze zullen alleen ophouden, als de situatie weer rechtvaardig en leefbaar wordt voor ze. En het ziet er niet naar uit dat Israel zich zover terug zal trekken.

18-06-07 18:24:47
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ja begrijpen doe ik het allemaal ook wel... En om wat Chica zegt denk ik ook neit dat er ooit een echte definitieve oplossing komt voor dit conflict. (De reden zolang er Palastijnen leven) maar om alle Palastijnen uit de weg te ruimen gaat me veeltstever. Er is maar 1 manier, en dat is het "Heilige land" en de "Heilige stad" samen delen. Maar beide willen dit niet.

21-06-07 09:05:01
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Behandel ze als kleine kinderen. Als ze allebei niet willen delen dan pak je het toch af? De de heilige stad voor allebei onbruikbaar maken....:ja

21-06-07 18:22:08
nietmeer
Het is al een oudje maar blijft grappig, hoe ernstig het onderwerp ook is..
Klik

22-06-07 08:03:07
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Quote Kpuc:
Het is al een oudje maar blijft grappig, hoe ernstig het onderwerp ook is..
Klik


Van mij mogen ze het zo uitvoeren hoor...

22-06-07 19:36:56
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
israël moet gewoon dat land krijgen. die palestijnen mogen niet meer schieten op de israëliers dus doen ze het maar op elkaar (hamas en fatah, voor de mensen die het gemist hebben 8O)

22-06-07 19:37:38
nietmeer
Isreal heeft al teveel land gestolen, laat ze maar eens inleveren en anders lekker elkaar afknallen in plaats van burgerdoelen.

22-06-07 19:41:49
nietmeer
@dav,

zou ik jou even wat geschiedenis geven jochie. Dat focking land is van de Palestijnen, altijd al geweest ook, maar ze moesten daar de Joden dumpen waardoor het op een botsing is gekomen en sindsdien is Israel bezig met land inpikken. En Israel is dom bezig, HEEEEEL erg dom, want als Iran klaar is met waar ze mee bezig zijn, is Israel alleen nog maar geschiedenis.

nog vragen? dacht ik al :P

01-07-07 17:37:14
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
Als we het over de geschiedenis willen hebben is het misschien eerst belangrijk dat we kijken naar het moment dat dat gedeelte in het midden-oosten mandaatgebied van Engeland was. Dit is misshcien wel de oorzaak van het probleem: engeland heeft de Joden ene eigen staat belooft, het huidige israël. Toen de Engelsen weg gingen (met nogal wat gedonder door die belofte) was er wel een oplossing geschapen maar één waar niemand het mee eens was: de verdeling. De verdeling van toen kun je amper terug vindne in de verdeling van nu. (als jullie jaartallen willen kan dat ook wel maar nu even niet). Het balangrijkste is dat beide landen uit eigen positie vindne recht te hebben op het land: de palestijnen omdat ze er al tijden wonen en de israëlieten omdat ze er gewoont hebben. Dat laalste gebeurde echter in een periode die nogal te betwisten valt omdat ze toen ook andere volken weg hebben gejaagd. Maar volgens hun is het dus het beloofde land. Wat er nu gebeurt is dat Israël van de West-bank en gaze één groot consentratie kamp heeft gemaakt (en daar zijn feiten genoeg voor om dat aan te tonen). De mensen die daarin leven zijn zo gefrusteerd omdat hun familie in de gevangenis zit, land afgepakt is, en er geen vrijheid is. Door die frustraties komen er nogal wat reacties los. Maar doordat het Israëlische leger te sterk is en te hard optreedt durft men weinig nog te doen. De redenen over wat ze willen doen zijn nogal afwijkend en daardoor staan ruzies: en dus gaan ze de frustraties en agressie die tegen israël gericht is ergens anders op afreageren: zichzelf. Dat is eigenlijk allemaal niet zomaar uit te leggen maar als je naar de huidige situatie, objectief, kijkt weet je wel ongeveer hoe het zit. Hoewel dat nogal moeilijk is om erachter te komen omdat veel informatie hier niet komt.
Deze site laat wel zien hoe het ongeveer zit.

Je kunt wel stellen, hoe pro-Israël je ook bent, dat de israëliers op een onmenselijke manier omgaan met de palestijnen en de palestijnen daar op reageren.

01-07-07 17:39:28
nietmeer
Mij, je bent een kei _O_

01-07-07 17:41:49
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
ik heb me ingehouden ;) dus als iemand echt veel informatie erover wil: ik heb er een werkstuk van 50 pagina over gemaakt dus die kan ik altijd rondmailen ;)

01-07-07 17:44:14
nietmeer
Hm, klinkt heel interessant meis, ik hou me aanbevolen.

01-07-07 17:46:36
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
mja, ik moet dit jaar ook nog een profielwerkstuk opgeven, misschien wel een goed onderwerp

01-07-07 17:49:20
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
De duidelijkste,objectieve,beknopte toelichting op een waanzinnig gecompliceerde situatie die ik in lange tijd gezien heb. Hulde..._O_

Denk dat je daar wel een goede beoordeling op hebt gekregen. ok

01-07-07 17:51:26
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
een 9 ;) maar dat zegt niet allen en eigenlijk is dat hier boven ook lang niet compleet maar bevat misschien wel een kern

01-07-07 17:56:47
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Ik denk dat je de hoofdzaken hier aardig afgedekt hebt. Vaak het grootste probleem, Hoofd en bij-zaken onderscheidden.

Nogmaals grote klasse. #ok

01-07-07 18:45:15
nietmeer
Hier nog zo'n fijn voorbeeld van Israelische terreur.

Bron Elsevier.

Palestijnen ontvangen geblokkeerd belastinggeld

zondag 1 juli 2007 18:18

Israël is zondag begonnen met het teruggeven van miljoenen euro’s Palestijns belastinggeld dat sinds Hamas in februari 2006 aan de macht kwam, werd vastgehouden. Israël wilde niet dat het geld bij Hamas terecht zou komen.

Mahmoud Abbas
Mahmoud Abbas

De Palestijnse Autoriteit onder leiding van president Mahmoud Abbas heeft volgens de BBC zondag tussen de 50 en 118 miljoen euro belastinggeld ontvangen.

Harde garanties
Met de teruggave van het geld is lang gewacht omdat Israël harde garanties wilde dat het niet in handen van Hamas kwam. De miljoenen euro's zijn onder meer bestemd om ambtenaren hun achterstallige salarissen te betalen. Ook wordt het geld gebruikt om de veiligheidsdiensten te versterken.

De Israëlische regering heeft de tegoeden vrijgegeven om Abbas te steunen in zijn strijd tegen Hamas. Abbas en zijn door het Westen gesteunde Fatah-partij zijn na de machtsovername van Hamas op de Gazastrook verzwakt en heersen momenteel alleen nog op de Westelijke Jordaanoever.

'Politieke chantage'
In totaal gaat het volgens Israël om ongeveer 500 miljoen euro. De Palestijnen spreken echter van een bedrag van 700 miljoen euro dat de afgelopen zeventien maanden was geblokkeerd.

Israël int btw en douaneaccijnzen namens de Palestijnen. Hamas noemt het overmaken van het geld ‘politieke chantage’, bedoeld om de Palestijnen verder te verdelen.

Door Anna Dijkman

01-07-07 19:25:10
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
En wie nu nog durft te zeggen: "Wir haben es nicht gewusst" liegt alsof het gedrukt staat.

Met de huidige informatie voorziening is de struisvogelpolitiek niet haalbaar meer. Maar probeer dat onze "Lijers" maar eens aan het verstand te brengen.
:r

03-07-07 14:38:06
ChingChuan
Actief lid

WMRindex: 88
OTindex: 2
T S
Hm, ik ben helaas een beetje te lui om alle 11 pagina's door te lezen dus ik hoop niet dat ik daarom levend word opgegeten... ;)

In ieder geval, Israël is nu zeker niet goed bezig omdat er nu inderdaad onmenselijke toestanden ontstaan.

Maar... Israël moet zich wel verdedigen tegen mensen (nouja, niet alleen sommige palestijnen maar ook iran enz.) die het liefst zouden zien dat ze allemaal werden vernietigd. Het is dan wel een beetje lastig om 'aardig' en 'humaan' te blijven omdat, wat zij ook doen, de tegenpartij niet opeens lief zal zijn.

Aangezien Israël eigenlijk de 'wijzere' partij hoort te zijn krijgen ze dus lekker veel kritiek (soms ook terecht) alleen ja, wat moet je nou?

Het is dus een afweging die ontzettend moeilijk is en ook eentje waarbij het heel makkelijk is om met het vingertje te gaan wijzen. Dat is denk ik niet een goede houding want zo kom je dus nooit verder...

Soms is die negatieve houding niet alleen kritisch, maar ook hypocriet. Israël krijgt op hun falie omdat ze clusterbommen gebruikt hebben - alsof de Hezbollah dat niet deed.

Ik denk dus dat het geen zin heeft om Israël alleen de schuld te geven. Zij hebben ook het recht om ergens te leven en ik kan me op zich wel voorstellen dat ze zo handelen als ze nu doen.

Geef gewoon beide landen op hun falie :P

Maar, vanuit een christelijk perspectief, denk ik niet dat er ooit nog vrede zal komen in het midden oosten... Geef nou toe, het is toch raar dat heel de wereld valt over een paar kleine landjes in het midden van de wereld? Er zijn veel grotere landen... En sowiso, is het niet curieus dat de joden vaak het slachtoffer zijn geweest van discriminatie enz? Door de eeuwen heen dus? Ik ben dus van mening dat daar wel wat meer achter zit dan alleen menselijk geleuter.

(Overigens denk ik niet dat Israël verheerlijkt moet worden of iets dergelijks... Het blijven tenslotte mensen, en mensen maken fouten. Maar om ze nou helemaal in het verdomhoekje te plaatsen...)

03-07-07 14:40:58
nietmeer
Het lullige is van Israel dat ze de geschiedenis maar al te makkelijk aan de kant zetten, doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wilt, dat hebben ze daar nooit geleerd geloof ik :(

03-07-07 14:55:54
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Als we de Israelisch nu eens de noordpool geven? Jammer genoeg hebben ze dan over 50 jaar helemaal geen land meer :P

04-07-07 10:38:02
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
wie weet, het schijnt trouwens dat de Joden op meerdere plaatsen land hebben aangeboden kregen voor een eigen staat (zoals Austtralië en ergens bij afrika) maar dat ze perce daar in het midden-oosten hun land wilden wegens de verhalen en hun geloof

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .6 7 8 [9] 10 11 12 ... 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven