hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 37 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

Kabinet Rutten-Verhagen Of kabinet Wilders

02-10-10 18:01:08
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Kpuc: Mn voorbeeld staat los van de gezinnen:P Ik heb nog kansen ja. Mja, als jij je opleiding kan laten betalen door je werk nu. Dan heb jij toch ook nog een kans? Wel moeilijker, mja.

@ Kameleon: Dat klopt wel ja. Maar goed, mensen die rijk zijn hebben over het algemeen wel een verantwoordelijke functie die hard werken met zich meebrengt.. En dan niet van 9 tot 5, maar ook als ze snachts gebeld worden moeten ze aan de slag. En vergeet de grote verantwoordelijkheid niet.@ Relpa: Als ze de hypotheekrenteaftrek weghalen op dit moment, stort de huizenmarkt hier ook in. Ook de koopkracht van de mensen daalt. Nergens goed voor. Ze kunnen de regels misschien wel iets veranderen en later misschien afschaffen.

@ Kam 2: Politiek en geloof zou gescheiden moeten zijn.

02-10-10 18:01:56
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Trouwens, wanneer gaat het kwartje van Kok er ook eens eindelijk uit? 8O

Pfft: Hoezo gescheiden, het is gewoon heel dicht met elkaar gerelateerd. Je kan niet een politiek maken, en dan alle geloven benadelen, dat vind ik egoïstisch, en zakkenvullerij, dan kan je gewoon wel alles maken ;)

Hoe moeilijk is het om gewoon even een ander net zo goed te behandelen, als je bij jezelf ook doet?

02-10-10 18:04:40
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Gewoon geen geloof erbij halen. Alle geloven zijn hier toch toegestaan? Dan moet het beleid daar ook maar naar zijn. Dus niks abortus verbieden. Laat de mensen zelf kiezen. Dat soort dingen.


02-10-10 18:05:23
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Pfft, daar ben ik het ook mee eens, je moet niet iets verplichten of verbieden, wat je zelf als mening hebt, wil je geen abortus, pech gehad, er zijn ook andere mensen die dat wél willen. ;)

02-10-10 18:06:22
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
Pfft± Ik denk dat jij eens in je omgeving moet gaan vragen hoeveel subsidie je krijgt als je een minimum uitkering krijgt. en of je dat al dan niet nodig hebt om de touwtjes aan elkaar te kunnen knopen. Als ik geen inkomen had waarvan ik mijn zoon kan ondersteunen heeft ie nog geen detrig euro in de week om vamn televen. En dat ontdanks zijn subsidies zoals jij dat noemt. Bovendien moet de gemeente dat niet weten want dan wordt ie gekort. Een paar dagen geleden is zijn fiets gestolen het eninge middel dat ie heeft om bij zijn vrienden te komen die buiten de stad wonen. De bus of trein komt daar niet, het platte land weet je wel. Die jongen heeft geen geld voor een andere. Mama gelukkig wel. En het is niet de schuld van mijn zoon dat ie psychiatries patient is en niemand hem in dienst wil. Dat heeft ie te danken aan die rot maatschappij die zoveel vraagt dat het niet bij kan benen omdat ie dyslecktisch. En men daar geen rekening mee wenst te houden. Waar door hij is door gedraaid. en dat met een iq van 128. Sorry mensen ik ben even heel erg kwaad op iemand die heel heel dom reageerd.


02-10-10 18:08:18
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Kameleon: Daarom. T kenmerkt gewoon van egoisme. Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat die tegenstanders van abortus bij een kliniek stonden en die mensen gewoon tegenhielden en insloten. Gingen ze allemaal dingen schreeuwen. Net of je zo'n beslissing in een keer neemt. Om het nog maar niet te hebben over de psychische schade die je dan ff oploopt. Aardig hoor. En waarom schikken we ons naar dat wat een klein gedeelte van de samenleving wilt. Wie niet wilt, doet t maar gewoon niet. Dan heeft iedereen de ruimte.

02-10-10 18:08:29
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Trudie, ik heb ook echt enorm veel respect voor mensen die maar blijven doorzetten, ook al hebben ze dingen gewoon waar ze niets aan kunnen doen, maar dat is weer hetzelfde: Je naaste lief hebben...

02-10-10 18:09:57
nietmeer

02-10-10 18:12:23
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Koppejan en Ferrier noemen de 32 % tegenstemmers een 'substantiële minderheid' :?

*Ben benieuwd of er nu 2 nieuwe fractie-leden opgetrommeld gaan worden of dat ze écht op die SGP stemmen gaan rekenen om aan een meerderheid te komen* 8O 8-)

02-10-10 18:13:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Leer linken voor je triomfeert :P

02-10-10 18:14:07
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Relpa, nou, het moet niet gekker worden, als ze nog op de SGP gaan rekenen ook 8-)

02-10-10 18:15:03
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Trudie: Als je het niet breed hebt, moet je vaste lasten zo ver mogelijk omlaag brengen. 30 euro in de week is inderdaad niet veel om van te leven, maar voor 1 persoon kan het wel. Mja, kun je inderdaad geen leuke dingen doen. Maar goed, dat heb je nou eenmaal als je niet werkt.

Maar zeg je nou dat ze je zoon niet willen omdat hij een dyslect is? Dat lijkt me niet de echte reden. Dat kan niet waar zijn. Sneu voor hem dat ie een psychiatrisch patient is dan, maar goed, voor wat hij heeft hebben ze een psycholoog en vast ook nog wel medicijnen toch*8

02-10-10 18:15:13
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
Repla, om niet in problemen te komen waneer eht op uitvoeren van de plannen gaat. zullen ze wel moeten. Of die 2 worden gewoon onder druk gezet. Dat heet Democratie in ons land.

02-10-10 18:16:15
nietmeer
Quote Kpuc:
Leer linken voor je triomfeert :P

Daarnet deed ie het nog :P.

Nu ook weer 8O.

02-10-10 18:16:29
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pfft, van dertig euro kan ik echt niet leven, of ik moet op water en brood gaan leven. Nou, dan sla ik net zo lief een bekende Nederlander in elkaar zodat ik in de bak kom en meer dan dat heb.

02-10-10 18:17:59
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Kpuc: Nou, dan moeten ze de mensen in de gevangenis ook maar gaan korten he.

02-10-10 18:18:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pfft, stoer, maar ik wil je nog wel eens horen als ook jij alle lasten moet dragen wie een werkend mens moet dragen :P

02-10-10 18:20:33
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Pleite

02-10-10 18:22:23
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat dacht je van rioolrechten, ozb en dat soort dingen? Geloof me, de jeugd weet niet hoe duur t leven is als je werkt voor je knaken. Je kunt beter werkeloos zijn of crimineel zei ik vroeger en nu is dat weer bevestigd.

02-10-10 18:23:01
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
Pfft. Nee dyslectish en Psychiatrisch patient de combinatie staat hen niet aan. Hij heeft regelmatig problemen waardoor hij niet zou kunnen werken. bovendien 30 euro voor eten en drinken kan maar kleren, reparaties aan zijn spullen. dingen die vevangen moeten worden, kleren, sokken, wasmiddel, schoonmaakmiddel, en ga zo maar door dat moet allemaal van die 30 euro. en dan woont ie ook nog in een niet zo dure huur woning. heeft geen auto, drinkt niet, rookt niet. Alleen de vaste lasten zijn hoog zodat ie weinig over huodt en mag hij ook aub 2 keer per maand uit. Hij is 27.

02-10-10 18:23:21
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Kpuc: Tsja, dat is waar ja. Maar dat betaal ik ook gewoon. Alleen delen we die kosten met zn vieren, omdat we met vier mensen in een huis wonen.

02-10-10 18:24:04
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dan betaal je dus niet gewoon maar een vierde deel. En Paps wie meedokt aan je verzekering, nee, wacht maar tot je t zelf mag dokken met een laag salaris. O nee, je studeert dus je zal wel meer gaan verdienen. Leuk voor je maar doe t niet af als allemaal onzin want de gewone man mag bloeden.

02-10-10 18:29:03
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Kpuc: Ja, dat is waar. Maar goed, Zo kan dat nou eenmaal. Misschien moeten ze die rioolrechten enzo maar op de schop doen en afhankelijk maken van hoeveel mensen er in huis wonen en hoeveel water en gas e.d. je gebruikt.

@ Trudie: Over die dyslectie hoef je het toch helemaal niet te hebben bij een sollicitatie. Dat is alleen maar een kwestie van solliciteren voor het werk waar het geen belemmering vormt. Mja, die psychische problemen moet je wel vertellen, want dat zou gewoon oneerlijk zijn als je die verzwijgt.

De kosten voor kleren en dergelijke tikt wel aan ja. Maar goed. Je kunt van 30 euro best eten en drinken in 1 week. De rest kan inderdaad niet. Mja, nogmaals, iedereen moet inleveren... behalve de rijken dan, want die kunnen het toch wel hebben.

02-10-10 18:40:31
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
Pfft. Over dyslectie hoef je het inderdaad niet te hebben maar men is er snel achter als ze zien dat je dingen dingen fout schrijft of typt. En dan kun je oprotten. En wat je eerdere opmerking over een spycholoog betreft. Daar heb je gelijk in maar die wil men nu juist uit het ziekenfonds halen of in elk geval meer laten bijbetalen. Bovendien zijn veel mensen er niet met een psycholoog maar moet er een psychiater aan te pas komen. En voor veel van de medicijnen geld dan ook nog eens dat je moet bijbetalen. Een goedkope verzekering zit er niet in. Ik kan mij een eigen risico veroorloven van 500 euro waar door de premie zakt. Maar iemand die chronisch ziek is niet.

Maar goed ik ben dan wel boos om jou reactie maar kan er wel begrip voor opbrengen dat je zo reageert gezien je leeftijd en ik hoop dat jouw straks werk te wachten staat na je studie. Anders kom je nl ook in een minima situatie terecht. En dat gun ik niemand. Neem van mij aan dat je straks heel snel te oud bent voor onze maatschappij en helemaal als je nog geen werkervaring opgedaan hebt

02-10-10 18:53:31
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Trudie: Tsja, er zijn ook dyslecten die aan de universiteit studeren. Die kunnen het zeg maar wel. Die hebben echter geen psychische problemen, dus, wie weet speelt dat toch wel een rol. Ik vind het belachelijk. Zeker als ik zie hoe mensen die aan de universiteit studeren of hoe mensen die wel een baan hebben weg komen met de vreselijke spellingsfouten. Je eigen risico is wel ziek hoog.8O Mja, een hoog eigen risico is ook niet interessant voor een chronisch zieke.

Boos zijn mag best, maar leeftijd heeft er niet zo veel mee te maken. Het is meer dat ik niet heel veel mensen in mijn omgeving ken die een uitkering hebben. Andere mensen van mijn leeftijd hebben wel een uitkering. Mensen in mijn omgeving hebben dat amper. Wel hopen voor je zoon dat hij over een tijdje wel een baan kan vinden. Ik bedoel, ik snap wel dat t moeilijk is en hij wil het wel als ik het zo hoor. Mja, goed, aan de andere kant is het wel beter dat het verschil tussen de uitkering en werken groter wordt. Gaan de mensen sneller op zoek naar een baan en nemen ze sneller dingen aan, waardoor er uiteindelijk minder uitkeringen nodig zijn, zodat het geld meer kan gaan naar mensen die het echt nodig hebben.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven