hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

Kabinet Rutten-Verhagen Of kabinet Wilders

08-10-10 07:50:34
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Telegraaf spant wel de kroon, maar vlak NRC en Parool ook niet uit. Beiden heb ik jaren gelezen als abonnee en beiden maken ook de nodige missers...

En ik geloof ook niet dat de andere kranten misser vrij zijn....

Daarom vind ik dat het belangrijk is dat je bij zaken als "Pechthold wil emigreren als..." , je meer bronnen en in ieder geval een exacte definiering van tijd , plaats en context moet hebben...

En nog steeds niet gevonden, dus ik ga er van uit dat het niet waar is.

08-10-10 09:42:37
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@Invisible:

Ik probeerde iets soortgelijks in mijn post te zeggen (en MrSteak volgens mij ook, maar ik kan natuurlijk niet voor hem spreken).

Volgens mij worden er veel meer mensen moe van dat eindeloze gebash en ge-oordeel van mensen over allerlei zaken zonder dat ze echt weten hoe de vork in de steel zit.

08-10-10 12:34:16
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Opstelten wordt geopperd als minister van Veiligheid *8

Show time pals ;)

12-10-10 13:51:22
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
We zouden het kabinet ook kabinet Cohen kunnen noemen. Per slot is zijn politieke geblunder de oorzaak dat dit kabinet is ontstaan . . . . ;)

Uit dankbaarheid vernoemen we het dan naar hem...

12-10-10 14:39:40
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@Invisible:

Dat is niet helemaal waar ...
Rutte heeft er ook best een groot aandeel in.

Kabinet Rutte-Cohen stel ik voor.

14-10-10 10:42:20
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Alsjeblieft geen Cohen, die heeft van politiek geen verstand en de PvdA is tegenwoordig meer met zichzelf bezig dan met Nederland#no

14-10-10 12:53:38
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Giovanni: het gaat er niet om dat Cohen erin moet, maar hoe we dit nieuwe kabinet gaan noemen. En omdat we dat te danken hebben aan het geblunder van Cohen vinden wij dat hij geeerd dient te worden door vermelding van zijn naam in de kabinetsaanduiding...

14-10-10 12:54:41
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
No we can met Cohen:|

14-10-10 12:55:50
Jojo_da_hond
Erelid


WMRindex: 809
OTindex: 873
S
nog liever een stelletje schilders dan Wilders :p

16-10-10 11:31:52
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote wafwafwafhapauw:
nog liever een stelletje schilders dan Wilders :p


Als het gaat om de buitenkant van mijn huis ben ik het daar direct mee eens.. ;)

17-10-10 00:29:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mwah, Kabinet de Gijzeling klinkt ook wel goed.

17-10-10 08:21:58
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Moest daar even over nadenken, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld en kan het er ook wel enigszins mee eens zijn....

17-10-10 09:04:45
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Blond en dom zou ook een goede optie zijn :P

Oeps 8)

Quote:
Wallage: 'Nee, er is al vroeg binnen de VVD de tactische keuze gemaakt dat Wilders te snel groeide om hem zijn gang te laten gaan. VVD'ers zeggen het ook als je ze erop aanspreekt: "Het beest moet worden getemd, dat kun je niet los laten lopen." Het gevaar van een doorgroeiende Wilders is centraal gesteld, ook door de top van het CDA. Alles is daar ondergeschikt aan gemaakt.'


Artikel.

17-10-10 10:28:46
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
PvdA moet eens naar zichzelf kijken en zich afvragen waarom zoveel stemmers op hen, overgestapt zijn naar de PVV en de VVD.

17-10-10 11:28:45
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

17-10-10 13:02:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gio, dat kwam door de Bosbouter wie dacht ze pikken t wel.. En door de mafjoekels wie een integer man als Cohen affakkelden ten gunste van een charlatan, een rashoer en een angsthaas.

17-10-10 13:29:49
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Cohen hoefde niet afgefakkeld te worden, dat kon hij zelf beter als geen ander. Amdsterdammers weten daar alles van. Met de tactische blunder waardoor dit kabinet is ontstaan als hoogtepunt..

In Duitsland gaan ze er handiger mee om. Ook daar zijn partijen als die van Wilders in opkomst, maar daar pakt de gevestigde politiek het wel meteen op. Waardoor het bespreekbaar wordt en je extremen kan voorkomen.

Kan men hier een voorbeeld aannemen.

17-10-10 14:13:38
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Invisible: In Duitsland is men wat meer beducht tegen extremisten en de gevolgen van dat soort figuren.

17-10-10 16:02:00
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Bolkestein in de Telegraaf: Wilders is geradicaliseerd doordat hij zo lang in een isolement heeft gezeten... Heb ik hier ook al menigmaal geopperd trouwens

Als de politiek hier had gedaan wat ze in Dld lijken te gaan doen was dat denk ik inderdaad nooit gebeurd.

Als onze politici nu eens over de grens kijken en doen wat men daar lijkt te doen, is het probleem Wilders zo voorbij. Waarbij ik denk dat hij nu minder radicaal zal gaan worden door de feitelijke regeringsdeelname en seriues genomen worden. Hij doet er in ieder geval zijn best voor.

Ik denk dat de oplossing zoals inDld de beste is: niet laten radicaliseren, maar oppakken, benomene en daar beleid op maken

19-10-10 09:44:39
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Ik gaf het kabinet 6 maanden, misschien was dat wat te ambitieus. Jawel mensen, het heeft nog niet één week geduurd of er is al gezeur: iemand heeft een dubbele nationaliteit.

We zitten met een verloederend onderwijssysteem, verloederende gezondheidszorg en slechte economische tijden, maar dat iemand een dubbele nationaliteit heeft, is natuurlijk minstens dubbel zo belangrijk als dit alles. Daar moet eerst wat aan gedaan worden alvorens men een serieuze poging tot regeren gaat doen. Of iemand capabel is en hart voor het land heeft, maakt natuurlijk niets uit.

Er zijn namelijk veel belangrijkere zaken die een rol spelen:
- Stel je voor: de Zweden (de nationaliteit in kwestie) dwingen die persoon tot dienstplicht, waar liggen zijn prioriteiten dan?!
- Of de Zweden willen Nederland binnenvallen, hetgeen een reële dreiging is. Is die persoon wellicht een spion?
- In Zweden hebben ze compleet andere normen en waarden dan hier, het is dus hoofdzaak dat men zich eerst aan ons aanpast. Laat je noorderlicht toch lekker in Zweden!
- We zitten hier al jaren met ver-Zweed-isering.

Alvorens het bashen begint: neen. Ik geef Wilders hier niet de schuld van. Ik herhaal wel de quote van George Bernard Shaw: Democracy is a device that ensures we shall be governed no better than we deserve. en ik voeg er Q.E.D. aan toe.
Het volk heeft gesproken.

Kabinet Circus Rutte-Verhaegen-(Wilders) is begonnen.

Hmm, vreemd. De woorden 'Eigen folk erst, sieg heil' komen ineens in mijn hoofd, waar heb ik dat toch eerder gehoord?

(voor de sarcasme-ongeletterden onder ons: ja, dit is met een flinke dosis sarcasme geschreven. Neemt het maar met een korreltje zout. Alhoewel, er zit wel een kern van waarheid in)

19-10-10 09:48:42
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik vermoed dat Wilders ook niet blij is met deze kwestie, maar gezien zijn uitlatingen van 3 jaar geleden kan hij er niet omheen een motie in te dienen. En dat hadden die andere twee kunnen en moeten weten.

Gewoon gevalletje Apeldoorn bellen?

19-10-10 09:51:07
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Ja, geef de andere 2 maar weer de schuld. Wilders heeft er net zoveel schuld aan. Hij had zijn trots kunnen inslikken en the people would have loved him for it.

Gevalletje Apeldoorn bellen?
Hmm... Ik hoop van wel, ik vrees van niet.

19-10-10 09:52:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pas als Wilders zijn loyaliteit aan Israël opgeeft kan hier verder over worden gepraat, nu is dit dus uit den boze en slaat hij de plank tegen zijn eigen hoofd. Plus dat als hij het nog netter wil spelen zal hij nu terstond van zijn eigen vrouw moeten eisen dat zij haar Hongaarse nationaliteit opgeeft.

19-10-10 09:53:06
chevalier688
Senior lid


WMRindex: 169
OTindex: 1.224
S
De enige die hier schuld aan hebben zijn de journalisten van die telegrafkrant.

19-10-10 10:04:29
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik snap niet waarom steeds die vrouw erbij betrokken wordt. De kwestie was drie jaar geleden en nu weer dat het gaat om Bewindspersonen. En voor zover ik weet valt mw Wilders daar niet onder (hoewel je natuurlijk nooit weet wie de baas is thuis ;) ). Met als tweede criminelen met 2 paspoorten en ook daar valt Mw Wilders voor zover ik weet niet onder.

En ja, de andere twee zijn schuld. Je weet dat Wilders het niet kan maken om nu ineens te doen alsof zijn neus bloed, waar hij drie jaar geleden aangaf dat als Aboutaleb een Zweed met blond haar was geweest, hij hetzelfde zou hebben gedaan (die motie dus)

Nu hebben we een zweedse en als hij dan nu ineens doet alsof zijn neus bloed valt iedereen over hem heen vanwege inconsequentie. En dat zou dan terecht zijn.

Nu hij wel consequent is is het ook niet goed.

NB.: MW Wilders zou er ook voor kunnen kiezen haar NL paspoort op te geven....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven