hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10

Kabinet Rutten-Verhagen Of kabinet Wilders

01-10-10 15:10:45
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
We moeten het eerst maar eens afwachten. Ja, Geert Wilders zit nu eenmaal in de regering en daar moet je maar vrede mee hebben. Hij heeft ook punten mogen inbrengen en daar zijn de VVD en het CDA het blijkbaar ook mee eens. Het grootste gedeelte van het CDA gaat voor stemmen, minstens 2/3. 1/3 zal waarschijnlijk tegen stemmen, maar dan heb je niet genoeg..

01-10-10 15:18:46
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
@DreamerTje
ik heb het akkord niet zelf doorgelezen maar ik hoorde op de radio en twitter dat studenten die nog een studie willen volgen geen enkele overheidssteun what so ever krijgen.

volgens mij hebben ze beslist dat wanneer je de tweede opleiding begint tentijde je nog bezig bent met de eerste dat men je niet het volledige studiegeld mag vragen -al moet je wel meer betalen als eerste studie- en ik vraag me af of dat blijft bestaan zo...

daar specifiek heb ik nog niets over gehoord maar ik was wel van plan een tweede opleiding/master te gaan doen en ik weet niet hoe ik dat financieel ga klaarspelen als mij volledige collegegeld wordt aangerekend...

terwijl dat mensen die willen verder studeren -kenniseconomie- juist gestimuleerd zouden meoten worden lijkt me...

slechte zaken. slechte zaken.

01-10-10 15:20:56
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hoofddoekverbod bij politie, om en rechterlijke macht, was er al, lariekoek. Dat is alleen maar een opstapje naar meer.

Terugdringen asielzoekers, leuk, maar wordt er dan strenger en vooral beter gescreend of iemand echt vluchteling is?

CDA en VVD ieder zes ministers, wow, het was al duidelijk dat de PVV met gedogen niets kan aanleveren.

Toeslag op de energierekening. Ik wil je nog eens horen als je zelf iedere maand die rekening gaat betalen zoals ze nu al zijn, schrik maar niet.

Meer agenten, te weinig, dit is een zwaktebod en puur een inhaalslag.

Dierenpolitie, mooi, wie gaat ze opleiden?

Minimumloon verlagen, oeps, het is al een habbekrats.

Bijstand wordt aangetast, was ook al een drol op een stokkie. WA-Jong, sociale werkplaatsen, het zal me benieuwen..

Hypotheekrenteaftrek ongemoeid, leuk zeg, dus de luitjes met een dikke villa ontspringen de dans. Beter is t om dat naar inkomen aan te passen.

Kilometerheffing van de baan, een gemiste kans, met alleen maar meer wegen los je het fileprobleem echt niet op.

Illegaal in een land verblijven strafbaar, idioot idee. Gewoon net als de VS en andere landen terug naar het land van herkomst en als die ze niet toelaten terug naar het land waarin ze de EU zijn binnengekomen.

Criminelen met dubbele nationaliteit, zal me benieuwen hoe de maatstaven gaan liggen. Zou een mooie bak zijn als iemand eens de mist ingaat met een licht vergrijp dat die eruit moet en dat een autochtoon de lachende hond met het bot is.

Bezuinigen op de publieke omroep, dat gaat er ene de kop kosten en vele omroepen zullen de tent kunnen sluiten.

Kinderopvang, heb je toevallig gisteren dat van Jollie en Roy gelezen? Je betaalt je al scheel eraan en op die manier wordt het tweeverdienersinkomen weer teniet gedaan, ouders zullen dan ook gaan denken de pest, wat ik verdien ben ik net zo hard weer kwijt aan de extra kosten.

Versobering van de basiszorgverzekering, nog meer zelf dokken? Kloteplan.

Kernenergie, uhm, leuk, waar laten we het afval?

Internet is al erg vrij en open in Nederland.

Gouden handruk? Volledig afschaffen, er vallen al bonussen zat voor de toppertjes.

Kortom, Nederland wordt uitgehold.

01-10-10 15:25:10
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Dierenpolitie, mooi, wie gaat ze opleiden?

Én, wie gaat het betalen, aangezien ik een vermoeden krijg dat het vrijwilligers zullen worden. *8

En je hebt de inspecteurs van de Dierenbescherming, is dat niet al Dierenpolitie?

01-10-10 15:25:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Die hebben te weinig mandaat Kami, constateren en melden en dan maar afwachten wat ermee zal gebeuren.

01-10-10 15:26:02
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
@Deus: De stufi wordt met 1 jaar ingekort. Dat is dus de bacheloropleiding.. De master zul je dus zelf moeten gaan betalen :O

01-10-10 15:26:38
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, dan moeten ze díe meer mandaat geven tot arrestatie en dergelijke, in plaats van wéér een nieuwe afdeling, is alleen maar onnodig gelul :|

01-10-10 15:32:01
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote DreamerTje:
@Deus: De stufi wordt met 1 jaar ingekort. Dat is dus de bacheloropleiding.. De master zul je dus zelf moeten gaan betalen :O


2 jaar als je aan een universiteit studeert.

01-10-10 15:34:32
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Huh?

01-10-10 15:38:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Universitaire masters duren twee jaar.

01-10-10 15:40:52
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Oooh, sommige :P Die van geneeskunde en tandheelkunde duren sowieso 3 jaar.. :P

01-10-10 15:45:22
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ja oke, maar dat zijn volgens mij uitzonderingen.

01-10-10 21:07:28
SamuelE
Lid

WMRindex: 16
OTindex: 92
S
Dit is Kabinet Rutte. Geen Wilders. Als het aan wilder lag waren alle moslims er nu AL uit en bestond grondwet 1 niet meer voor islam aanhangers

01-10-10 22:42:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
afschaffen - afbreken -

slopen met premie voor diegene met premie
slopen zonder premie..voor diegene al zonder premie

want...

let op: dan kan er over 5 jaar gezegt worden...

we hebben Nederland opgebouwd..

na de grote afbraak..

02-10-10 06:34:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ach, als men met een stel agressievelingenin zee wil, dan zij het zo. Maar wel het principe van gelijke monniken gelijke kappen handhaven, dus ook voor dit soort figuren een minimumstraf. Hilarisch zouden de reacties van sommigen onder dit artikel zijn als het niet zo intriest zou zijn.

02-10-10 09:03:51
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Aan alles kan je merken dat de gevestigde politiek in het algemeen en ter linker zijde in het bijzonder in een diepe crisis zit. Decennia lang hebben ze iedere vorm van kritiek op buitenlanders, op het criminelen beleid af kunnen doen als onderbuik, lachwekkend, zielig, kroegpraat. Zodat mensen maar weer inbonden en inderdaad alleen in de kroeg hun mening durfden te laten horen.

Dat de gewone man daar heel anders overdacht werd ineens zichtbaar toen Fortuin op kwam en de geijkte strategie niet bleek te werken, hij ging door. Hoe moreel verheven men werkelijk was werd toen al zichtbaar. Moet ik de termen herhalen waarmee ze hem gedemoniseerd hebben net zo lang tot hij vermoord werd? Ieder ander zou ervoor opgepakt zijn wegens haatzaaien....maar ja, als je moreel superieur bent mag je blijkbaar meer....

Na zijn dood zakte men vergenoegd weer terug, het gevaar was bezworen, het probleem werd niet meer benoemd en men kon het weer gewoon blijven ontkennen. Want als je het ontkent, bestaat het niet.

Maar ja, toen kwam Wilders. En die bleek nog een graadje erger dan Fortuin. En nu werkte niet alleen de strategie van weglachen,onderbuik noemen etc niet meer, ook het demoniseren bracht niet het gewenste resultaat. In tegendeel, het leverde de man alleen maar meer aanhang op van burgers die het de wereldvreemdheid van de gevestigde orde meer dan zat was en nu eindelijk eens wat aan de problemen gedaan wilde zien. En dan de negatieve aspecten maar op de koop toenam bij gebrek aan inzicht bij de rest.

Dit proces is nu al een tijd aan de gang en nog steeds komt de gevestigde politiek en mn links niet verder dan de oude politiek van afbranden, demoniseren en stug het probleem blijven ontkennen. Met als gevolg dat de man populairder en populairder wordt.

Het wordt tijd dat men in die hoek eens zichzelf achter de oren krabt en erkend dat het eigen werldbeeld niet meer klopt. Dat de mensen voor wie ze zeggen te zijn er heel anders over denken. En dat bij voortgaand ontkennen en demoniseren ze die mensen niet terugwinnen, maar alleen maar meer kiezers kwijtraken. Kiezers die nu nog niet gegaan waren doordat het demoniseren toch wel enige weerstand tegen de man oproept. Weerstand die men opzij zal zetten als het probleem ontkend blijft worden.

De enige manier om Wilders kwijt te raken is kijken naar het waarom: waarom stemmen mensen op hem. Wat is het probleem dat blijkbaar breed leeft in de samenleving en wat kunnen wij daaraan doen om dat weg te nemen?

Maar dat zit er nog niet in. Men blijft de oude vertrouwde retoriek gebruiken in de hoop dat als je maar hard genoeg schreeuwt, het vanzelf je doel zal laten halen.

Ik ben benieuwd hoe lang deze crisis aanhoudt voordat men in de gaten krijgt dat het echt niet werkt en men eens moet kijken naar wat het volk als probleem ziet. En met oplossingen ipv propagandistisch gebalk komt. . .

De tekenen zijn niet gunstig wat dat betreft. Er gloort nog geen enkel inzicht op dat front en dus zal de crisis nog wel even aanhouden. Helemaal als CDA vandaag het accoord verwerpt en er nieuwe verkiezingen moeten komen. Verkiezingen waarbij CDA en waarschijnlijk ook PvdA wegggevaagd worden door hen die dit niet nog eens willen laten gebeuren. Voor wie het regeeraccoord met al zijn nadelen toch vooral leek te brengen wat men van harte toejuicht, maar wat de gevestigden maar niet willen erkennen.

En die daarom de laatste drempel om ook maar PVV te stemmen overwinnen....

Want als het niet doorgaat, hoeft Wilders geen campagne te voeren. Zo effectief als zijn opponenten dat voor hem dan gedaan hebben en doen kan hij het zelf toch niet.

(En om de vraag te beantwoorden van dit topic: het had geen gedoogsteun moeten zijn, dat is inderdaad merkwaardig. Nieuwe verkiezingen en dan een echt kabinet Wilders zou staatsrechtelijk inderdaad beter zijn)

02-10-10 09:11:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat is allemaal leuk en aardig maar de feiten van een boevenbende komen wel steeds vaker aan de oppervlakte. Gaus, Brinkman, nu deze held weer met agressief gedrag en geweld. Laten we dan de mindere feiten als leugens en verdraaiing cq oplichting even terzijde staan, dan zeg ik keihard nee tegen een partij wie mooie dingen zegt over veiligheid en aanpak van geweld maar wel mooi zelf van die fijne heertjes in de gelederen heeft. Als die mannen een afspiegeling zijn van de kiezers dan is het klip en klaar.

02-10-10 09:14:14
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ook dat is een kenmerk van de crisis: ieder missertje of misser opblazen en blijven benadrukken. Om zo de ander onderuit te halen. Heeft decennia lang gewerkt, maar je komt er nu niet meer mee weg.

De enige manier om PVV te bestrijden is het probleem waarom ze zo populair is erkennen , serieus nemen en met een eigen oplossing komen.

Of je het nu leuk vind of niet, het is niet anders.

02-10-10 09:19:16
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Als je dit een missertje of misser noemt dan weet ik niet hoe hoog de lat bij jou ligt om deze figuren te gedogen. Wat mij betreft hoeft m niet te zitten maar dat er iets goed mis is bij de PVV is wel over en overduidelijk. Geweld van politici goedkeuren of vergoelijken, ja tuurlijk, dat gaat de goede kant op :nee

02-10-10 09:44:27
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik praat niet de misser op zich goed, maar constateer enkel dat men op missers gefixeerd is, zodat daar over gepraat kan worden en men kan demoniseren en niet het probleem zelf hoeft aan te kaarten. Alles wordt uit de kast gehaald om vooral dat maar niet te hoeven doen. Dat in een zo snel gegroeide partij er onherroepelijk missers zitten wordt dan ook gretig aangegrepen. Zie je wel....

Dat is kenmerkend voor de crisis, niet alleen in NL overigens, zie Dld op dit momen.

En dat werkt dus niet meer. Je zal toch echt overstag moeten en moeten kijken naar de problemen. Doe je dat niet, wordt het alleen maar erger.

02-10-10 09:51:48
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Invis, vindt jij't nou niet een klein beetje krom dat 1.5 miljoen stemmers (die op een beweging stemden niet op een 'partij' dus :? ) via een constructie die 'gedogen' genoemd wordt de rest van het electoraat in gijzeling gaat houden ? 8O

*Ik vindt't nogal bizar namelijk* *(

02-10-10 09:52:55
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Als je eens goed kijkt naar de afgelopen jaren dan zul je moeten toegeven dat de criminaliteit dalende is, en neen, niet omdat er meer bonnenjagers zijn dan echte agenten. Dat de massale immigratieheel erg sterk is overtrokken, uit duidelijke cijfers en statistieken blijkt dat de immigratiesterk is afgenomen en remigratie juist toe is genomen.

En over de fixatie op missers, dat komt van alle kanten net zo, als een Staf Depla buiten de boot piest komt dat uitgebreid in het nieuws, Oudkerk, en zo zijn er wel meer voorbeelden van missers. Maar ik kan er geen eentje vinden wie zijn vrouw/vriendin heeft mishandeld, of in een bar gaat zeiken van schenk nog eens bij en bij een neen maar gaat meppen. Of een agressieveling wie tijdens of net na een discussie de vrouw van een deelnemer op de hak gaat nemen en vervolgens na een terechtwijzing met woorden een kopstoot uitdeelt. Zulke mensen horen niet in de politiek, misschien na een tijdje in een heropvoedingskamp in Siberië dat ze bijdraaien maar dat zie ik vooralsnog niet gebeuren.

02-10-10 11:27:24
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik ben alleen bang voor burgers met het idee dat ze weten waarover ze praten - en dat ondersteund door een wapen-vergunning - alles daarbuiten is nog redelijk.


02-10-10 11:47:02
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
Wat ik nog mis is. Dat de huurtoeslag vermindert wordt. De huren meer omhoog gaandan tot nu toe gebeurde. De eigen bijdrage in de zorg verhoogt wordt. Dat er veel minder vergoed gaat worden uit de AWBZ. De eigen bijdrage daarvoor ook om hoog gaat. Dat omdat de bijstand gekoppelt is aan de minimum lonen ook de bijstand naar beneden gaat als dat met het minimum loon gebeurt. De rest moet ik nog bekijken. Maar dit zijn de dingen die juist de mensen met een laag inkomen en de ouderen en zieken treft. En als wij een rechtvaardige maatschappij willen, dit dus niet kan. Ik heb al een paar keer ergens anders gepost. Dat het een kwestie is van, van die zielige rijken mag je niks verwachten/vragen die hebben al zo weinig. Pak maar van die bevoorrechte armen die hebben nog wel wat over.

02-10-10 12:55:12
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik dacht dat club Wilders tegen gedogen was.. of nog duidelijker tegen drogeren..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven