hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10

Kabinet Rutten-Verhagen Of kabinet Wilders

03-10-10 13:14:41
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Achja, ik hoop tenminste dat die man beseft wat voor stomme uitspraak hij heeft gedaan. Als hij nou in heldere taal had gesproken en hij geen ruimte had gelaten voor interpretatie was het een ander verhaal geweest.

03-10-10 13:31:02
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Duyvendak, heeft een strafblad wegens een inbraak bij het MIBO maar was niet betrokken bij RaRa zoals het pulpblad de Televaag beweerde. Ken je feiten.

03-10-10 13:56:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Oh, inbreken is geoorloofd 8O? Weloverwogen en met voorbedachte rade een misdaad plegen minder erg dan in een opwelling in een ruzie iets doen wat niet mag? Is hier sprake van verschillende maatstaven ingegeven door politieke voorkeur? Die indruk wekt dit wel. Noot: ik veroordeel beide en vind dat ook die PVV er dient af te treden net als Duivendak heeft gedaan. Geld ook voor die zatlap overigens. aan Rara had ik nog niet eens gedacht, ik had enkel de inbraak voor ogen...

@Banaal: :nee :)

@Sjaak: hij zei uitdrukkelijk en letterlijk dat Bruin vies is, over stinken heeft hij het niet gehad.

03-10-10 13:58:52
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Neen, dat is niet geoorloofd en is bestraft, wat in het geval van bijvoorbeeld Dion Graus en Hero Brinkman niet is gebeurd.

Het is ook een zeer groot verschil of iemand gewelddadig is of dat niet is, maar daar kijk je voor het grote gemak dus overheen? Kom op zeg, denk nog eens na.

En je weet best wat er met Bruin werd bedoeld, nu niet doen alsof je dat niet snapt :P

03-10-10 14:04:58
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Natuurlijk weet ik wat hij met bruin bedoelde, het gaat erom dat je een uitspraak misbruikt. Wat de tegenstanders van PVV voortdurend op dezelfde wijze doen. Om te laten zien hoe ridicuul dat is. Als ik nu mijn uitspraak zou blijven roepen en anderen met mij, wordt ze net zo waar als diverse over Wilders....

Misdaad = misdaad. En die kopstoter gewelddadig noemen is weer een verralgemening die uit de lucht komt. Omdat ie in een ruzie een kopstoot spontaan uitdeelt. een gebeurtenis algemeen karakterverbindend verklaren... Heeft die man een staat van dienst op dat gebied, of was dit de eerste keer? en wat was de aanleiding? Iets waarvoor ook jij een klap uitgedeeld zou hebben? we weten het niet, maar veroordelen meteen algemeen verbindend omdat zijn politiek kleur ons niet bevalt...


03-10-10 14:09:54
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik vind het wel wat vergezocht, maar goed, dat is mijn mening. Of je nu zoiets zegt in het kader van de PVV wie terug naar onvrijheden wil of je hebt het over een achterlijke cultuur, vergelijkt een boek met mein kampf en meer van dat soort duidelijke uitspraken, een groot verschil mijn waarde.

Als je iemand een kopstoot geeft is dat bedoeld om die ander grof ter aarde neer te laten zijgen, uitschakelen dus. Hij had zich als politicus maar in moeten houden, zo simpel is het voor mij.

03-10-10 14:57:28
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Tuurlijk had hij zich moeten inhouden. En ik vind ook dat hij nu niet meer te handhaven is. Net zoals die zatlap weg had dienen te gaan. Ben ik helemaal met je eens.

Wat mij vooral opvalt is het verschil in behandeling. Is er bij een andere partij een incident, dan wordt dat ook inderdaad behandeld als incident. Het wordt de persoon verder niet aangerekend als dat hij zijn hele leven al verrot is geweest noch dat dit een voorbeeld is van het rotte karakter van zijn hele partij. En na een paar dagen is iedereen het weer vergeten is het uit het nieuws.

Maar doet een PVV er iets, dan wordt het meteen zwaar opgeblazen, algemeen verbindend verklaard voor de persoon zijn hele leven, verleden en toekomst en voor het gemak ook maar voor de hele partij waar hij lid van is. En maanden later hebben we het er nog over.

Hoe je ook over PVV denkt, dit kan ook jij niet ontkennen: het is meten met twee maten. Op zijn minst.

Ik ga verder: het is een gebrek aan argumenten. Blijkbaar kan men niet ontkrachten wat de partij voorstaat en moet men zich behelpen met deze methodes? In de hoop op een tweede Volkert?

Jammer, want zonder die blinde haat maar gewoon kijken naar de argumenten die blijkbaar bij velen leven is de enige manier om hem de wind uit de zeilen te nemen. Het probleem ontkennen vanuit je veilige kamerzetel helpt niet.... niet meer kan ik beter zeggen. De decennia dat dit wel lukte zijn nu voorbij en er is een andere politiek nodig om hiermee om te gaan.

Ik ben benieuwd hoe lang men er ter linker zijde (te beginnen met CDA vleugels) er over doet om dit noodzakelijke andere beleid handen en voeten te geven. Wanneer men eens op de inhoud in gaat en de oude strategie overboord zet nu die niet meer werkt.

Dat is de enige manier om de kiezer terug te krijgen. Want ik denk dat er vele PVV stemmers zijn die dit eigenlijk moreel niet juist vinden, maar die in hem de enige zien die snapt wat er mis is en daarom maar kiezen voor PVV. En meteen terug zijn als "hun" partij ook eens de oogkleppen afdoet.

03-10-10 15:00:22
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Duyvendak deed zijn daden voor hij tot GroenLinks toetrad, dat scheelt ook nogal, of niet? Fout van GroenLinks om m toe te laten, dat geef ik grif toe. Maar hij is ook na een latere publicatie onhoudbaar geworden en hield in 2008 de eer aan zichzelf, had ie dat niet gedaan dan was m honderd procent geroyeerd.

03-10-10 15:31:27
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het aanstaande kabinet. Ik begrijp eigenlijk niet waarom CDA ooit aan die onderhandelingen is begonnen. Hadden ze m.i. niet moeten doen, gewoon 4 jaar oppositie was beter geweest. Maar het pluche is te lekker. Zei Wilders al eens niet dat ze eerder hun moeder verkopen dan het pluche opgeven of iets in die trant?

En dan het resultaat. Vanuit PVV is dit briljant. Alle zaken als AOW maar 1 jaar later, ontslagrecht dat niet versoepeld wordt, WW die blijft, extra geld voor ouderen zorg etc worden op conto van Wilders geschreven. Alle zaken omtrent veiligheid en immigratie die de man in de straat al jaren wenst maar niet mocht zeggen ook. En alle rotdingen dor de bezuinigingen op conto van de andere twee....

En als klap op de vuurpijl hoeft hij zich er nog niet eens voor te verantwoorden ook want geen lid van het kabinet....

Ik snap niet hoe VVD en CDA zich zo in de luren hebben kunnen laten leggen eerlijk gezegd....

03-10-10 15:36:54
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Gijs de Vries is ook uit de VVD gestapt, nét als Voorhoeve een tijdje terug en Hirsch Ballin waarschuwd de CDA géén druk uit te oefenen op Kortejan en Ferrier op straffe van de uiteen-scheuring van die partij zelf :S

@Invis, de politici zélf snappen't kennelijk ook niet *(

03-10-10 15:47:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Overigens, heb je ook gelezen dat men een mooie rekenfout heeft gemaakt omtrent 3000 man meer blauw erbij? Zoals t er nu ligt moeten er zelfs 1300 uit, gaat lekker zo...

03-10-10 15:49:27
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Het hele spul is nog niet beëdigd brat :nee en het kabaal en rumoer neemt eerder toe als af :ja dáár kan je op wachten 8) *boink*



En dán doorgaan alsof er niets aan de hand is ? 8O

*Drie van de vier bovenliggende artikelen bij Nu.nl :? gééft toch te denken mag men aannemen* *8

03-10-10 15:50:43
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Brat, ze doen maar, t benne alle drie ratten klasse 1 8O :P *boink* Keteltje erbij? ;)

03-10-10 15:56:53
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Laamedamaadoen brat ;) (beer)

*Helemaal mee eens trouwens* :ja :|

03-10-10 16:32:35
nietmeer
Ai :o
Even een paar daagjes niet op poli-forum gekeken en dan mis ik een 6 pagina tellend topic...

Dat wordt uitprinten en in de trein nalezen :ja

Tot vanavond jongens :D

03-10-10 17:59:00
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
NordicGuardian: Ja dit is een van de hotlines de laatste 2 dagen.

03-10-10 18:02:45
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
K puc: Daar heb ik mij steeds over verbaasd. Voor het accoord zei men dat er agenten uit moesten ivm de bezuinigingen. En daarna dat er meer politie op straat kwam. Ja als ze die eerst gaan ontslaan en dan weer aan nemen en je gaat uit van het getal van na de ontslagen. Dan kun je natuurlijk met ere zeggen dat er meer blauw op straat is gekomen. Al zijn dat dan minder dan voor het accoord. Creatief rekenen heet zoiets geloof ik.

03-10-10 20:50:16
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Trudie, sjuust daarom veeg ik mijn reet af met zo'n akkoord, bruiner kan het niet 8)

04-10-10 09:21:22
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De tolerante samenleving van nu.

Wat is dat voor een wereld waarin mensen angst hebben dat hun keel wordt afgesneden omdat ze:
- Een cartoon hebben getekend
- God een ezel hebben genoemd
- Hebben opgeroepen om een plaatje van “ een profeet” te tekenen?

Wat is dat voor een wereld waarin er onlusten ontstaan, boycots worden georganiseerd, mass-hysterie ontstaat, leiders zich zeer onverantwoordelijk gedragen, ambassades worden bestormd, omdat
- Er een koran wordt verbrand?
- Er cartoons worden gemaakt ?
- Salman Rushdie, Pim Fortuyn of van Gogh hun mening uiten?

Hebben de jaren van de gebroken geweertjes ons dan niets geleerd ? Ook toen koos men voor appeasement. We kennen de afloop.

Geert Wilders heeft rare neigingen en soms meningen, maar je moet hem toegeven dat hij als enige het lef heeft om zich te verzetten tegen de dictatuur van de religie. Hij haalt de kastanjes uit het vuur voor onze samenleving.

Bij twijfel, bedenk;
Als we het op zijn Islams zouden hebben gedaan, dan had Gerard Reve geen oeuvre gehad en was zijn keel doorgesneden.

Dit verhaal is niet juist, het is veel erger !!!

Wat is dat nou voor samenleving waarin Islamieten ongestraft :
- Vrouwen stenigen als ze overspel hebben gepleegd.
- Mensen in de gevangenis gooien die hun mening geven
- Handen afhakken
- Meisjes uithuwelijken en het recht op ontwikkeling ontzeggen
- Mensen amusement (wk-voetbal senegal, discotheken Indonesie) ontzeggen op straffe van de dood.
- Vrouwen als minderen beschouwen, als dieren gebruiken en behandelen
- Mensen die hun mening niet delen van de berg willen gooien of vermoorden ?
- MOORDEN omdat men het niet met ze eens is of als men zich niet voegt naar hun wensen.

Wat is dat voor een maatschappij. ???

Wat is dat voor een maatschappij waarin degene die hiertegen ageert, wordt uitgemaakt voor racist, islamofoob etc en wordt verketterd? .

Ik sta verstomd.

Willem op 02-10-2010 18:27

04-10-10 09:26:22
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Quote Willem:
Geert Wilders heeft rare neigingen en soms meningen, maar je moet hem toegeven dat hij als enige het lef heeft om zich te verzetten tegen de dictatuur van de religie. Hij haalt de kastanjes uit het vuur voor onze samenleving.


En dáár gaat het fout :D

Het geloof krijgt de schuld van alles, en dat is altijd al zo geweest, ga toch eens wat anders zoeken om af te zeiken, dan geloof en buitenlandse mensen. :|

04-10-10 09:29:38
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Willem heeft waarschijnlijk nooit een goed gesprek gehad met een Moslim over de zaken wie hij aanhaalt.

04-10-10 09:30:45
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, dat denk ik inderdaad ook, dat dát het geval is. Als je de islamitische mensen hier gewoon eens leuk een gesprek mee aanknoopt, zul je zien dat het hartstikke lieve en gezellige mensen zijn :)

04-10-10 09:50:14
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Daar ben ik het mee eens. Ik heb ze namelijk als collega's8)

Willems mening is overigens niet mijn mening, maar hij heeft wel gelijk in sommige dingen:)

04-10-10 10:34:56
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote Kameleon:
Quote Willem:
Geert Wilders heeft rare neigingen en soms meningen, maar je moet hem toegeven dat hij als enige het lef heeft om zich te verzetten tegen de dictatuur van de religie. Hij haalt de kastanjes uit het vuur voor onze samenleving.


En dáár gaat het fout :D

Het geloof krijgt de schuld van alles, en dat is altijd al zo geweest, ga toch eens wat anders zoeken om af te zeiken, dan geloof en buitenlandse mensen. :|


dit is een van de slimste en meer kernachtige opmerkingen over dit hele onderwerp die ik hier in meer dan 80 pagina's forum heb gevonden.

04-10-10 10:37:16
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
No_u, dank je wel! :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven