hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 18:00 - 74405 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Kabinet Rutten-Verhagen... Of kabinet Wilders

01-10-10 14:27:10
Slelo
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 4
Wnplts: Purmerend
Mensjes,

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening.. Wat vinden jullie er nou van, de 'fysieke' verandering in de politiek in Nederland op moment? Ik bedoel daarmee het minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV.

In mijn ogen heeft Wilders alle (of in ieder geval heel veel) macht in handen maar bijna zero verantwoordelijkheid. Dat kan toch niet in zo'n democratisch ver ontwikkeld land als Nederland? Denk aan onze roots! Als Wilders iets voor elkaar wil krijgen hoeft hij maar te dreigen niet voor bepaalde beslissingen/wetten te gaan... Het lot van dit kabinet ligt gewoon in zijn handen.

Even los dus van wat je van Wilders zelf vindt, deze politieke situatie is voor Nederland erg slecht in mijn ogen. Vooral t.o.v. het buitenland. Nederland verdient altijd nog meer aan export dan het 'eigen consumeren'.. Daarnaast is Wilders ook nogal anti-buitenland. Terwijl we het buitenland gewoon keihard nodig hebben! Global village weetjewel.

Heeft Wilders wel in de gaten dat hij meer kapot maakt dan hij lief is op deze manier... Dat is mijn mening dan hè ;)

01-10-10 14:32:03
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Wat Greet kapot maakt boeit'm niet zóveel als dat het EIGEN-belang'm boeit :| dacht dat dát inmiddels wel duidelijk was 8-)

01-10-10 14:33:53
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Relpa, je neemt me de woorden uit de mond. 8O

Tis één grote egoïst, een Einzelgänger (Emmertje, met of zonder de Umlaut? :P), en dát kan je dus nooit gebruiken in politiek, er zijn 149 andere mensen waar je ook rekening mee moet houden, wat Greetje dus niet kan, en dus kan het nooit een partij zijn :|

01-10-10 14:37:07
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
@Kameleon: Einzelgänger ;)

01-10-10 14:41:16
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
emmertje, Dank je wel! :P Je komt nu wel goed van pas :D :P

01-10-10 14:47:50
Slelo
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 4
Wnplts: Purmerend
@ Relpa: Ohja, zeker duidelijk. Maar ik denk dat er mensen zijn met een andere mening.. :P Maargoed, wat is Geert zijn eigenbelang dan precies?.. Het lijkt me echt niet zo relaxed in zijn positie te zitten. 24/7 omringt zijn door beveiligingsmensen enz.

Maarja... Alles voor de aandacht/macht wellicht.

01-10-10 14:50:38
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Zullen we het hebben over de situatie van de regering en niet Geert Wilders afvallen, want volgens mij gaat het daar nu niet om..

01-10-10 14:51:58
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Yes! 8)

Minister van Justitie, Hirsch Ballin, is nu dan toch eigenlijk ook dissident geworden? :P

01-10-10 14:55:34
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het wordt Wilders 1, de twee andere heren stonden maar wat te draaien. Hopla, vlag halfstok, Nederland is niet meer.

01-10-10 14:57:24
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, lees maar even mijn artikeltje, er is nog hoop 8)

01-10-10 14:58:24
Blackbird
Senior lid

WMRindex: 186
OTindex: 242
Wnplts: Hengelo
Ik hoop dat dit kabinet snel instort... wat mij betreft is het tijd voor een Paarse variant. (Ben Links, maar in het belang van Nederland lijkt een paars kabinet een prima optie.)

Tja, ik hoop dat Geert geen al te maffen streken gaat uithalen... :nee

01-10-10 14:58:51
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Kami, dan komt er een engerd als van Cornelis der Staaij wel zijn aars aanbieden :S Zie cartoon in de vorige reactie 8O

Scusi voor de woorden maar zo komt t op mij over met van der Staaij wie ineens ook wel mee wou gedogen, te gek voor woorden, brrrr.

01-10-10 14:59:38
nietmeer
8O Ik heb twee paspoorten :$ hoe moet dat nu??? :D

01-10-10 14:59:40
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Waarom klagen jullie toch zo over dat Geert Wilders dit en dat. Hij gedoogd alleen, dat houdt in dat hij voor moet stemmen met alles wat de regering wilt gaan doen. CDA en VVD bepalen nog altijd het meeste.. :S

01-10-10 15:00:19
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, die cartoon is echt zo de waarheid ;)

En MrSteak, ik ben zelf voor GroenLinks, lijkt mij moreel het meest logische, maar ook qua investeringen enzo :) Maar gezien ik links ben, en dat ook duidelijk laat merken, ben ik dus blijkbaar ineens een communist 8-)

Dreamer: Dat is wat jij denkt. Maar in werkelijkheid zit Wilders gewoon wéér met de touwtjes in handen.

PP: Naar Nederland komen, met de betere helft :P

01-10-10 15:00:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dreamertje, alleen al het feit dat het CDA met de PVV in zee gaat is eng. Het enige waar Verhagen aan denkt is regeren en niet naar de consequenties op langere termijn wil kijken.

Brr, ik laat t hier maar weer bij, te zot voor woorden maar goed, zo zal t dan maar zijn.

01-10-10 15:01:41
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
ik ben ook voor paars.


01-10-10 15:03:03
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Ik denk echt dat we moeten afwachten hoe het over 'n jaar zal gaan. Ja, er moet bezuinigd worden en ja, misschien doen ze dat niet op de juiste punten. Maar goed, ze zullen echt niet ezeltje-prik hebben gedaan en zomaar wat uitgezocht. Er is echt wel goed over nagedacht.

Ik ben een PVDA'er, maar ik denk dat we niet te snel conclusies moeten trekken als we nog niet eens weten hoe het zich gaat ontwikkelen enzo.

01-10-10 15:03:05
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Laten we maar met z'n allen hier hopen (mensen die wel een normaal kabinet willen) dat het morgen op het Congres gewoon het grootste gedeelte tegen is. Laatste hoop op een normale wereld..

Dreamer, de aanzet die zie je nu al, Wilders met touwtjes in handen, dat is gewoon b.w.v.s. al het kruin van het haar, dat alles gaat bepalen..

01-10-10 15:04:22
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Hoofdpunten (concept) regeerakkoord / gedoog akkoord 2010

* Het afschaffen van het rookverbod in kleine cafe’s is de eerste maatregel die is uitgelekt uit het regeerakkoord 2010.
* Er komt een algeheel verbod op het dragen van een burka en andere gelaatsbedekkende kleding.
* Een hoofddoekverbod voor de rechterlijke macht, officieren van justitie en de politie.
* Terugdringen aantal immigranten en asielzoekers.
* Maximum snelheid op snelwegen wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.
* De AOW-leeftijd gaat omhoog naar 66.
* Het budget voor ontwikkelingssamenwerking gaat omlaag van 0,8 naar 0,7 procent van het bruto binnenlands product.
* De WW wordt niet versoberd en het ontslagrecht blijft ongemoeid.
* Zowel het CDA als de VVD leveren ieder 6 ministers.
* Consumenten krijgen een toeslag op hun energierekening. Hiermee zullen subsidies aan windmolens en zonne-energie projecten worden betaald.
* Het aantal politieagenten wordt met 2500 man uitgebreid.
* Er komt een speciale dierenpolitie van 500 agenten.
* Migranten krijgen voortaan een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Plegen ze binnen deze termijn een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf van meer dan twaalf jaar staat, dan worden ze het land uitgezet.
* Uitkeringen blijven de loonontwikkelingen volgen.
* Het minimumloon, waaraan de hoogte van de bijstand is gekoppeld zal in stapjes worden verlaagd.
* De regeling zoals bijstand, sociale werkplaatsen en de Wajong voor jonggehandicapten, zullen op termijn worden samengevoegd.
* Hypotheekrenteaftrek blijft bestaan.
* Geen kilometerheffing.
* Het aantal Tweede Kamerleden gaat terug van 150 naar 100.
* Het aantal senatoren / Eerste Kamerleden gaat terug van 75 naar 50.
* De ouderenzorg krijgt er 1 miljard bij / 12.000 extra verpleegkundigen.
* Bewoners van verpleeghuizen krijgen recht op een dagelijkse douche.
* Illegaal verblijf in Nederland wordt strafbaar.
* Er komt een nationale politie.
* Criminelen met een dubbele nationaliteit raken hun Nederlanderschap kwijt.
* Defensie moet de komende vier jaar ruim 600 miljoen euro bezuinigen.
* De publieke omroepen moeten enkele honderden miljoenen bezuinigen.
* Er komen bezuinigingen op de kinderopvang en zorgtoeslag (hoe exact wordt nog ingevuld).
* Een sociaal leenstelsel voor het hoger onderwijs (master opleidingen) wordt ingevoerd.
* Het aantal subsidies zal worden beperkt.
* Vandalen worden aansprakelijk voor de aangerichte schade.
* Het pakket voor de basisverzekering zal worden beperkt.
* Er komt een extra kerncentrale in Nederland.
* Goede leraren krijgen beter betaald.
* Tussenuren op school worden geschrapt.
* Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden.
* De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
* Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.
* Vrij en open internet zal worden bevorderd.
* Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114
* Topinkomens in de publieke sector krijgen een gouden handdruk van maximaal 75.000 euro in geval van ontslag.

01-10-10 15:06:08
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Nou, vertel maar. Wat is hier zo rampzalig aan? Ik vind het eigenlijk nog best wel redelijke punten hoor :O

01-10-10 15:07:19
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
* Er komt een algeheel verbod op het dragen van een burka en andere gelaatsbedekkende kleding.
* Een hoofddoekverbod voor de rechterlijke macht, officieren van justitie en de politie.
* Migranten krijgen voortaan een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Plegen ze binnen deze termijn een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf van meer dan twaalf jaar staat, dan worden ze het land uitgezet.
* De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
* Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.

===

Dat is dus wat ik bedoel, dat is al de aanzet van Wilders :| En dáár gaat het dus al fout.

01-10-10 15:08:03
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Eerst zien, dan geloven ;)

01-10-10 15:09:03
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Dreamer, dit hoef je niet af te wachten, om te weten dat hij dat doorgaat voeren, en dat het gewoon gaat lukken.

Ik zou bijna gaan bidden dat het morgen in de Arnhemse Rijnhal, het CDA-congres tegenstemt :|

01-10-10 15:10:33
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Defensie moet 600 miljoen bezuinigen en dan tóch blijven vasthouden aan die gekke JSF-onzin 8-)

Een klein voorbeeld van't totale gebrek aan visie :|

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven