hr
jaargang -23 - laatste artikel 1-5 08:00 - 74470 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

31-05-06 12:14:25
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
maar dat is de bijbel ... hey je MOET ook gedoopt zijn anders kom je sowieso al in de hel omdat je zogenaamd geboren word met een zonde .... een hele makkelijke manier om meer zieltjes voor de kerk te krijgen vroeger

31-05-06 12:15:47
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dus als je ouders niet gelovig zijn ben je gedoemd tot de hel..:evil:

31-05-06 12:18:44
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
nee want je ouders kieze niet of je gedoopt word, je kan als je wilt nog gedooopt worden als je 110 bent :P

31-05-06 12:19:33
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
wat wel vaak gebeurd is dat gelovige ouders hun kinderen niet laten kiezen en ze als baby al dopen, zodat als het kind vroegtijdig overlijd het "niet in de hel zou komen"

31-05-06 12:24:15
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik ben trouwens ook gedoopt,maar mijn ouders zijn helemaal niet gelovig...dat slaat eigelijk nergens op

31-05-06 12:49:50
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
hahah lol bij mij is het andersom, beide ouders zijn gedoopt, maar ik niet... ze stuurden mij wel naar christelijke basisschool enzo en moest zelf kiezen.

beide mijn ouders zijn trouwens niet gelovig meer

31-05-06 12:52:12
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Volgens mij deden mijn ouders het voor het feestje wat erna kwam..:lol:

31-05-06 12:58:51
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
heheh jah dat klopt , zjn heel veel feesten bij. ik was altijd heel boos toen ik klein was dat mijn vriendjes allemaal kadootjes kregen op communies enzo :cry: mjah ik kreeg meestal ook wel wat van mijn ouders

31-05-06 14:15:06
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Mijn ouders zijn ook niet gelovig. Ik ben niet gedoopt, maar als ik mijn leven in orde heb (naar Gods wil) kom ik pas in aanmerking voor de doop.
(Ik woon samen met de vader van mijn 4 kids).
Ik ben geen voorstander van de kinderdoop. Dat was vroeger idd ingesteld door de kerk, maar is in strijd met de bijbel.
De doop houd in dat je je afkeerd van je zondige verleden en je uiterste best zal doen om naar Gods maatstaven te leven.
Ook draag je je tijdens de doop op om een dienstknecht van hem te worden en zul je net als Jezus na zijn doop deed, de mensen vertellen over het koninkrijk Gods.
De ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen tot de kinderen zelf kunnen kiesen of ze gedoopt willen worden.

31-05-06 14:40:37
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
ik ben niet zo graag iemands knechtje =>

31-05-06 14:42:22
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Komt hier zwarte piet vandaan?

31-05-06 14:53:33
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
God heeft ons leefregels gegeven uit liefde, omdat hij als onze maker als beste weet hoe wij gelukkig kunnen leven. Ons houden aan Zijn regels komt dus alleen maar ten goede van ons welzijn en is geen last. God dienen MOGEN wij doen uit liefde.

Maar dit heeft trouwens weinig meer met evolutie te maken.
(Zwarte Piet of Pietje Pek is een bijnaam van Satan, maar dat is weer een verhaal apart;))

31-05-06 16:29:15
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Hiermee ga ik een heleboel mensen voor de schenen schoppen maarja....

ik denk persoonlijk dat de mens meer een fout van de natuur is. Kijk maar om je heen in de flora en fauna, alles is op elkaar afgesteld zonder afval en in perfecte harmonie, een soort keten dat precies op elkaar is afgesteld, de mens dwaalt er ergens tussen, wij passen in geen enkel keten, ons brein is TE hoog ontwikkeld. geen enkel ander wezen heeft zoiets, de apen komen het dichtst in de buurt maar nog steeds doen zij niet wat wij voor elkaar hebben gekregen (d.w.z. in een paar eeuwen alles naar de klote helpen)
daarom denk ik dat de mens een fout gelopen mutatie/evolutie van de aap is.

31-05-06 16:33:19
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
precies ik geef je groot gelijk ... wij zijn tenslotte de meest nutteloze wezens op deze aarde

31-05-06 16:40:00
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik vind mezelf wel nuttiger dan een luisje

31-05-06 16:46:40
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
welke nut heb jij dan?

31-05-06 16:49:35
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Daar ben ik nog over aan het nadenken,maar ik ben echt wel nuttiger dan een luis 8)

31-05-06 17:04:16
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
luizen zijn ook een deel van de voedselketen, sommige belangrijke insecten eten ze bijv.

31-05-06 17:47:09
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
klopt maar als wij dood zijn worden wij ook opgegeten door andere beestjes net zoals die luizen!

31-05-06 17:49:45
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
ahahahahah wat 'n domme opmerking jezus! je mist het hele punt en ik ga er niet eens op in

sorry hoor

01-06-06 17:45:27
Rookus
Senior lid

WMRindex: 445
OTindex: 35
Wnplts: Amsterdam
S
vriend sander, ik kan dat niet zo goed beargumenteeren omdat ik nogal vergeetachtig ben en er niet zo sterk in ben als kent hovind, dus daarom verwees ik je nara die site: www.drdino.com

astu

01-06-06 17:48:56
Rookus
Senior lid

WMRindex: 445
OTindex: 35
Wnplts: Amsterdam
S
Quote Sander:
wat wel vaak gebeurd is dat gelovige ouders hun kinderen niet laten kiezen en ze als baby al dopen, zodat als het kind vroegtijdig overlijd het "niet in de hel zou komen"


ik weet zeker dat god,, echt wel weet wat hij doet en omdat een baby nog niet in staat is zijn eigen keuzes te hebben zal god over hem beslissen en ik denk niet dat ze zomaar d hel in zullen gaan!


01-06-06 18:01:07
Sander
Senior lid

WMRindex: 132
OTindex: 87
Wnplts: Oldenzaal
heh rookus sorry volgens mij mis ik iets, mijn opmerking was voor "mij (accoutnaam)" omdat zij niet helemaal door hoe de voedselketen werkte ;)

wat drdino.com is weet ik niet

en volgens het christendom word men geboren met een zonde en dus moet je gedoopt worden. je beland in de hel als je je niet laat dopen... correct me if im wrong

01-06-06 18:32:55
Maarten
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 94
Wnplts: houten
Quote Sander:
heh rookus sorry volgens mij mis ik iets, mijn opmerking was voor \\\"mij (accoutnaam)\\\" omdat zij niet helemaal door hoe de voedselketen werkte ;)

wat drdino.com is weet ik niet

en volgens het christendom word men geboren met een zonde en dus moet je gedoopt worden. je beland in de hel als je je niet laat dopen... correct me if im wrong


dopen is gewoon omdat een één of andere lul ooit kleine kinderen verzoop. mensen zagen dat en toen dacht die gast ..**** euhmm ja euh, wat ik aan t doen ben?? euhm ja DOPEN!! dit is een nieuwe traditie:P

01-06-06 23:12:57
Lonely Wolf
Senior lid

WMRindex: 234
OTindex: 75
Wnplts: Rotterdam
Jammer, de hele discussie is nog zonder krachttermen gebleven. Al 4 pagina's lang. Zonde dat dat er nu ineens ingezet moet worden. Krachttermen maken je standpunt niet ineens geloofwaardiger.
Edit Kpuc: Aangepast..sorry
Over de doop: De doop is een soort van reinigingsritueel, je wordt als het ware inderdaad gereinigd van je zonden. Althans, je zet er je eerste stap toe. Verder beloof je (indien je nog een baby was en je ouders hebben je laten dopen, dan beloven je ouders dit): dat je zal handelen naar de wetten van God. In andere religies is dit niet anders. Er gaat namelijk een grote symboliek van uit.

Als je gedoopt bent wil dit niet zeggen dat je gelijk een vrijkaartje hemel/paradijs in je handen hebt. Je moet je leven wel overeenkomstig de regels hebben geleefd. Dit is het in het heeeeel erg kort.

Nu even over andere reacties, zoals ik wil niemand zijn knechtje zijn. Lekkere God als je volgens Zijn regels moet leven. Wij zijn Gods kinderen. Voor eenieder die hier kinderen heeft, geven wij hen ook geen leefregels op wat ze wel en niet mogen? En hou je minder van die kinderen als ze toch in overtreding gaan? Nee je blijft van ze houden en beloont ze zelfs voor het meest kleine dingetje wat ze wel goed doen. Zo is het ook met God. Het is echt niet zo dat als je niet volgens de regels leeft dat je gelijk enkeltje hel hebt. Zolang je maar kan zeggen ik heb iets gedaan en ik sta daarachter of ik heb er spijt van.

Het feit dat God niet ingrijpt in de wereld zoals hij nu momenteel is, heeft ook een hele simpele en logische verklaring. Waarom zou God ons vrije wil hebben gegeven als we er niks mee kunnen? En zou het niet heel erg makkelijk zijn als alles maar weer rechtgebreid wordt zodat we weer nieuwe dingen kunnen flikken. Nee, we zullen van onze fouten moeten leren zodat we later in het Paradijs deze fouten uiteindelijk niet meer zullen maken.

Het is weer een heel verhaal geworden, mijn excuses hiervoor, maar soms is het best wel eens makkelijk om het in een gesprek te kunnen zeggen zodat de discussie wat sneller gaat.

Met vriendelijke groet,

Lonely Wolf

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven