hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 64 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 37 38 39 [40] 41 42 43 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

15-01-07 00:16:36
nietmeer
Erelid


WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Heren.....ga elkaar niet verwijten, dat de ander gelijk wil krijgen, want zo zijn jullie beiden bezig en geen van beiden geeft toch toe, dus stop hiermee en doe eens vriendelijk en gezellig tegen elkaar.....

15-01-07 00:16:38
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Lessien ik heb constant mijn eigen argumenten gebruikt maar hij weerlegt ze niet. Daarom heb ik geknipt en geplakt om me tot zijn niveau te brengen anders ben ik een uur aan het typen.

Trouwens ik weet wat ik geloof, ik kap er mee. Ik wil niemand overtuigen.

15-01-07 00:18:00
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Als persoon? Om eerlijk te zijn, ik heb respect voor je mening dat je de evolutietheorie steunt, maar ik vind die theorie complete onzin en totaal uit de lucht gegrepen. Dat wij uiteindelijk van een eencellige afstammen, vind ik absurt en dat je met een KNAL, een ONTPLOFFING een GEHEEL krijgt, kan ik helemaal niet begrijpen. Zie bovenstaande. Ik hang zelf het creationisme aan, ben ook christen, maar dat heb ik nog niet eens verdedigd. Ik probeer alleen aan te geven dat de evolutietheorie niet waar kan zijn. Wat een interessante ontwikkeling is, is dat steeds meer mensen gaan geloven in het intellegent design, voor de duidelijkheid, het is absoluut geen knieval voor een huidig bestaande religie, het houd je er eerder van af.

15-01-07 00:19:05
nietmeer
Erelid


WMRindex: 346
OTindex: 3.556
Kpuc... wees wijs en sluit dit topic maar af. We komen hier niet tot de kern van de vraag die je stelde aan het begin van dit topic..

15-01-07 00:19:32
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
@lessien ik heb mijn bronnen overal vandaan niet van 1 persoon. ik heb delen van de Koran, de Bijbel en zelfs de Thora of hoe je dat ook schrijft gelezen en als ik dat samen met de wetenschap bekijken zie ik zoveel fouten in het geloof dat ik tot mijn conclusie ben gekomen. en ik typ alles zelf ik knip en plak niets

15-01-07 00:21:17
nietmeer
Erelid


WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Heren.....ga jullie hier alleen laten en hoop dat jullie deze discussie een keer neer gaan leggen....denk niet dat ik de enige ben, die zich aan het irriteren is, over de manier zoals jullie beiden hier bezig zijn.
Het Topic is geopend met de vraag.....Evolutie, wat is de missing link?
Zie bij jullie beiden hier geen antwoord op komen.

Ik ga me er al helemaal niet mee bezig houden, aangezien ik dan jullie beiden ook nog eens tegen me krijg en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.

Doe vriendelijk en gezellig tegen elkaar, daar is deze site voor.

15-01-07 00:23:39
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote LessienElensar:
Heren.....ga jullie hier alleen laten en hoop dat jullie deze discussie een keer neer gaan leggen....denk niet dat ik de enige ben, die zich aan het irriteren is, over de manier zoals jullie beiden hier bezig zijn.
Het Topic is geopend met de vraag.....Evolutie, wat is de missing link?
Zie bij jullie beiden hier geen antwoord op komen.

Ik ga me er al helemaal niet mee bezig houden, aangezien ik dan jullie beiden ook nog eens tegen me krijg en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.

Doe vriendelijk en gezellig tegen elkaar, daar is deze site voor.

Heel simpel antwoord, volgens mij is die missing link er gewoonweg niet. Maar ja, das mijn overtuiging...

15-01-07 00:24:02
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Waarom moet een topic gesloten worden als er een keer stevig gediscusieerd wordt. Daar is een forum toch voor. Er wordt toch niet gescholden. En niemand is verplicht om hier te zijn als ie dat niet wil.

Er zijn meer als 1000 topics op dit forum. Dan mag er toch wel in een topic een keer stevig gediscusieerd worden.

En mij krijg je niet tegen hoor. Het is maar een discussie.

15-01-07 00:25:21
nietmeer
Erelid


WMRindex: 217
OTindex: 5.548
@Everwinter......

Dan ben je dus klaar met je antwoord geven :P

15-01-07 11:58:02
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote De grote wijze Lao-Tse:

De hemel houdt lang stand, en de aarde blijft.
Wat is het geheim van hun duurzaamheid?
Is het niet omdat ze niet leven voor zichzelf
Dat ze zo lang kunnen bestaan?
Daarom houdt de wijze zich op de achtergrond,
Maar staat aan het hoofd van anderen;
Hij rekent zichzelf niet mee,
Maar blijft veilig en behouden.
Is het niet omdat hij zelfloos is
Dat zijn hoogste zelf wordt verwezenlijkt?
– vers 7


Quote Coen Vonk:

Omdat Lao-Tse altijd vanuit het centrum spreekt, vanuit de eenvoud waarin de twee polen zijn verenigd, lijken sommige beweringen elkaar tegen te spreken. Maar de grote les die we eruit kunnen trekken is dat er altijd minstens twee goede antwoorden of gezichtspunten zijn bij het oplossen van een vraagstuk. Als we beide kanten van een probleem kunnen zien, ontdekken we uiteindelijk dat er geen wezenlijk verschil tussen beide is. We kunnen dan tot de kern van het vraagstuk komen.


16-01-07 06:50:57
nietmeer
_O_ Een wijs woord van een wijs man _O_

16-01-07 11:51:15
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wijs wel - maar weinig gevolgt en behouden in ons bestaan.

Wat is zelfloosheid in een wereld die het EGO voortdurend aanspreekt op zijn bezitterigheid en behoud - op verwezelijking en streven - aanspreekt op bezit en vermogen op uiterlijke verdiensten en glans - het uitbaten van de illusie, het oprichten van het eeuwige tijdelijke. Het streven naar de inhoudsloze essentie.

16-01-07 12:58:01
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@heraux

Quote Coen Vonk (De kracht van eenvoud):

Alle grote leraren hebben gewezen op de Gulden Regel, gebaseerd op de fundamentele eenheid van het leven, maar hoe moeilijk is het gebleken om ernaar te leven.
We kunnen dit ook niet op een dogmatische manier doen; maar wanneer we eenmaal de realiteit ontdekken die aan deze Gulden Regel ten grondslag ligt, zal ons hart zich openen met meer en meer begrip voor onze medemensen en voor het leven. Door deze regel consequent te volgen, komen we tot de kern van ons wezen en daar, in alle eenvoud, wordt het juweel gevonden...............

...............Laten we ervoor kiezen om die waardevolle vermogens tot ontwikkeling te brengen die zo moeilijk zijn te verwerven – broederlijkheid, mededogen, ware liefde voor het leven en alles wat daaraan deelheeft.
Eenvoud zegt tot ons: maak je niet teveel zorgen over wat je doet en hoe je het doet; heb vertrouwen en doe je best, neem één stap tegelijk, en de rest volgt op natuurlijke manier vanzelf op deze prachtige reis in de eeuwigheid.

17-01-07 00:00:58
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Ik waardeer een zelf geschreven mening meer als een knip plak item... maar wijze quotes mogen ook. Al vind ik het moeilijk daar tegen te discusieren omdat het niet mogelijk is met degene die het origineel geschreven heeft een directe dialoog te voeren...:)

17-01-07 02:12:17
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Poncke:
Ik waardeer een zelf geschreven mening meer als een knip plak item... maar wijze quotes mogen ook. Al vind ik het moeilijk daar tegen te discusieren omdat het niet mogelijk is met degene die het origineel geschreven heeft een directe dialoog te voeren...:)

Agree..

17-01-07 14:38:23
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Even nog over die cijfertjes van evert.

Bacterie - vis 64%
Vis - kangoeroe 13%
Vis - kip 14%

ten eerste, hoe kom je aan die cijfers? Maakt niet uit, het doet verder niet ter zake, maar ik ben wel benieuwd.

Nu over die cijfers. Je vraag was waar de tussenvormen zijn als alle meercellige organismen evenver van de bacterie afstaan. En ook hoe het kan dat alle niet-vissen nagenoeg evenver van de vis afstaan.
Maar stel nou dat een tussenvorm in de evolutie is uitgestorven. En wat als de laatste niet is gestorven in de ijstijd en bewaard is gebleven maar juist is opgepeuzeld door een moordlustig roofdier? Dan is het weg tussenvorm en weg theorie, en als dit meerdere keren achter elkaar gebeurt dan is het al helemaal moeilijk te bewijzen dat ze van elkaar afstammen.


17-01-07 20:48:15
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Vreemd, ik ken die cijfers niet eigenlijk. Die cijfers heb ik uit een boek gehaald door Drs. Ben Hobrink geschreven. Stel dat die tussenvormen hebben bestaan, dan hadden er echt nog wel wat over moeten blijven. Ik geloof nooit dat ze allemaal zijn opgepeuzeld. En zoals je zelf al zegt, het is een theorie en moeilijk te bewijzen. Voor mij onmogelijk. Wat je nu trouwens wel neemt zijn verschillende soorten. Jij neemt het cytochroom C tussen bacterie en een andere diersoort. En je neemt het Cytochroom C tussen een Vis en een andere diersoort. Een eigenlijk vergelijk je een vis met een bacterie, dat is niet correct. Als je snapt wat ik bedoel.
Nogmaals, het gaat er bij mij niet in dat er geen tussenvormen gevonden zijn als die wel hadden moeten bestaan want volgens Darwin moeten het er miljarden zijn. Logisch want de wereld bestaat toch zoveel miljard jaar (volgens evolutietheorie)om even een gedeelte uit een collumn te citeren:
Quote ]Op school lezen we dat de koe tijdens de evolutie 4 magen heeft ontwikkeld om het gras beter te kunnen verteren. Maar een paard, even groot als een koe en ook grasetend, heeft er maar één. Hoe kan dit beste Darwin??

En hoe zit het beste Midas met de metamorfose van een rups naar een insekt. Tijdens het popstadium worden nagenoeg alle organen opgelost tot één grote brei en uit deze brei ontstaat dan een volkomen ander dier. Dat is zeker toeval. Enne.... Midas hoe kan het dat er in 1977 een plessiosaurus door Japanse vissers werd gevangen. In Japan gaf dit toen een geweldige commotie, maar de geleerden in het Westen weigerden erover te schrijven. En in Amerika heeft men menselijke voetafdrukken gevonden in steenkoollagen die volgens de evolutietheorie 300 miljoen jaar oud waren. Dat kan niet kloppen, want volgens de evolutietheorie verscheen de eerste mens ongeveer 200 miljoen jaar geleden. Ach wat maakt die 100 miljoen jaar toch ook uit. Oh ja en alle dieren zijn ontstaan doordat ze onderling gingen kruisen. Maar een muildier is onvruchtbaar. En dan heb je nog die versteende bomen in Engeland die dwars door 10 steenkoollagen heen steken en die honderden dieren en planten uit die zogenaamde verschillende tijdperken bij elkaar in één massagraf.[/quote
:
en over de leeftijd van de aarde: [quote=]Volgens die knappe geleerden reeds 5 miljard jaar oud. Nou die zitten er dus goed naast. Ieder jaar valt ongeveer 15 miljoen ton stof uit de ruimte op aarde. Dit stof is afkomstig van meteorieten en bevat 300 keer zoveel nikkel als het stof der aard. Er zou nu ongeveer een 50 meter dikke stoflaag op de aarde moeten liggen. Nu is de stofzuiger nog niet zo heel oud, dus moeten we hier iets van terugvinden in onze bodem. Helaas, helaas in onze aardkost zit zeer weinig nikkel, dus is de aarde jong. Trouwens wat op de aarde valt, valt ook op de maan. De aarde en de maan zijn even oud, dus toen we destijds op de maan landden dacht men dan ook dat ze weg zouden zakken in een metersdikke stoflaag. Er lag echter nauwelijks een centimeter. Het bewijs dat de maan niet ouder kan zijn dan hooguit 6000 tot 8000 jaar
. Vind ik opzich wel interressant...

18-01-07 17:29:40
nietmeer
Quote evertwinter:
Nogmaals, het gaat er bij mij niet in dat er geen tussenvormen gevonden zijn als die wel hadden moeten bestaan want volgens Darwin moeten het er miljarden zijn.
Je moet eventjes beseffen dat er maar van een enorm klein deel organismen fossielen achterblijven en we nog lang niet elke kubieke centimeter van de aardkorst hebben opgegraven.
Quote evertwinter:
Logisch want de wereld bestaat toch zoveel miljard jaar (volgens evolutietheorie)om even een gedeelte uit een collumn te citeren: Op school lezen we dat de koe tijdens de evolutie 4 magen heeft ontwikkeld om het gras beter te kunnen verteren. Maar een paard, even groot als een koe en ook grasetend, heeft er maar één. Hoe kan dit beste Darwin??
Een koe is een herkauwer, een paard niet.
Quote evertwinter:

En hoe zit het beste Midas met de metamorfose van een rups naar een insekt. Tijdens het popstadium worden nagenoeg alle organen opgelost tot één grote brei en uit deze brei ontstaat dan een volkomen ander dier. Dat is zeker toeval.
Dat heet niet toeval, dat heet DNA
Quote evertwinter:
Enne.... Midas hoe kan het dat er in 1977 een plessiosaurus door Japanse vissers werd gevangen. In Japan gaf dit toen een geweldige commotie, maar de geleerden in het Westen weigerden erover te schrijven.
Ehh, dat was geen plesiosaurus, maar een haai.
Quote evertwinter:
Oh ja en alle dieren zijn ontstaan doordat ze onderling gingen kruisen. Maar een muildier is onvruchtbaar.
Een paard en een ezel zijn twee verschillende diersoorten, en hebben een verschillend aantal chomosomen, natuurlijk is een muilezel onvruchtbaar. De evolutie theorie zegt niet dat uit twee individuele exemplaren van verschillende diersoorten een andere soort ontstond, je probeert iets te weerleggen waar je niet veel over weet, lijkt mij.
Quote evertwinter:
En dan heb je nog die versteende bomen in Engeland die dwars door 10 steenkoollagen heen steken en die honderden dieren en planten uit die zogenaamde verschillende tijdperken bij elkaar in één massagraf. en over de leeftijd van de aarde: Volgens die knappe geleerden reeds 5 miljard jaar oud. Nou die zitten er dus goed naast. Ieder jaar valt ongeveer 15 miljoen ton stof uit de ruimte op aarde. Dit stof is afkomstig van meteorieten en bevat 300 keer zoveel nikkel als het stof der aard. Er zou nu ongeveer een 50 meter dikke stoflaag op de aarde moeten liggen. Nu is de stofzuiger nog niet zo heel oud, dus moeten we hier iets van terugvinden in onze bodem. Helaas, helaas in onze aardkost zit zeer weinig nikkel, dus is de aarde jong.
Deze columnist gaat er van uit dat elke meteoriet die op aarde valt grote hoeveelheden nikkel bevat, in de realiteit bevat maar ongeveer 5% van de meteorieten die de aarde bereiken nikkel, en niet eens veel.

18-01-07 17:55:09
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik moet zeggen, dat weerleg je goed. Jammer dat je geen antwoord weet over die massagraven. Het zijn ook opmerkingen, dat van die plesiosaurus wist ik trouwens niet. En dat van dat muildier is een goeie ;)
Maar over de koe en het paard, waarom hoeft een paard zijn eten niet te herkauwen en een koe wel? Ik bedoel, waarom gaat dat niet verder in de evolutie? En dat van die vlinder is toch echt wel vrij onbegrijpelijk. Zeg maar ondoorgrondbaar, net als met de geboorte van een baby, hoe weet cel a dat het een arm moet worden en cel b een been om zo maar iets te noemen. Want in het beginstadium is een embrio niets meer dan een klomp cellen. Is het DNA dan door toeval zo gevormd dat er een complete baby uitkomt? Zelfde vraag over rups-vlinder. Kan ik met m'n verstand niet bij eerlijk gezegd. Best wel een wonder... Hey! Een wonder is niet wetenschappelijk! Die tussenvormen zijn niet gevonden dus kun je ze niet als bewijs aanvoeren. Maar goed, dat is een andere discussie. Hey, even een vraagje aan jou over die aardlagen. Hoe onstaan die? Hoe lang duurt het voor er 1 aardlaag is ontstaan? Oh, en wel opvallend dat er geen "oplossing" is over het feit dat de eerste mens 200mln jaar geleden op aarde kwam en er sporen in een aardlaag van 300mln jaar zijn gevonden. Best opvallend, niet?

18-01-07 17:57:40
nietmeer
Zucht, je moet en zal je gelijk halen he :nee. Bunkersyndroom noem ik dit.

18-01-07 18:17:10
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
"Ondertussen blijft het onderwezen publiek geloven dat Darwin al de relevante antwoorden bezorgd heeft door de magische formule van mutaties en natuurlijke selectie - zonder zich bewust te zijn van het feit dat willekeurige mutaties irrelevant bleken te zijn en natuurlijke selectie een tautologie."

Arthur Koestler
(schrijver, criticus en journalist)

18-01-07 18:18:09
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Quote evertwinter:
Is het DNA dan door toeval zo gevormd dat er een complete baby uitkomt?
Nee, door "Trial & Error" Survival of the Fittest. Oftewel enigszins cru; foutje bedankt, volgende keer beter.
En zie daar: De Mens, de aap, het vuurvliegje, het zeepaardje, de bacterie, de boom, de misgeslagen plank etc

18-01-07 18:47:19
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Kpuc:
Zucht, je moet en zal je gelijk halen he :nee. Bunkersyndroom noem ik dit.

Nou daar gaat het niet echt om, ik heb alleen maar critiek op een algemeen geaccepteerd idee. En ik heb tot nog toe geen keihard bewijs gehoord. Die hoor ik graag eigenlijk.

18-01-07 18:50:43
nietmeer
Dat bewijs zie je in het dagelijks leven om je heen en als je dat niet wilt zien ga dan ook niet vragen naar de bekende weg *(

18-01-07 18:55:21
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ja hoor... Het bewijs is om je heen... Nou, ik geloof er absoluut niet in. En jullie geloven mij niet. Maar goed, dat zal altijd zo blijven... Dus kunnen we het forum misschien beter sluiten

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 37 38 39 [40] 41 42 43 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven