hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

10-01-07 18:50:55
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Lees deze link maar eens en dan aan de linkerkant de 3 kopjes met FEIT ervoor:
http://www.real-life.nl/evolutie.html

10-01-07 18:53:06
nietmeer
Ik zou gewoon eens om je heen kijken, kijk naar de aapjes, kijk naar de diertjes, kijk naar de bouwtekening van zoogdieren bijvoorbeeld, wij mensen zijn punt 1 dieren en punt 2 stammen wij van andere dieren af. Punt.

10-01-07 19:02:20
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Kpuc ik zal me aan het topic houden. Maar ik wilde alleen zeggen dat met de evolutie je ook bij de schepping komt. En die staat in de bijbel. Maar ontopic... Ik weet ook zeker dat wij van de aapjes af stammen. Niet de apen maar nog een ras daarvoor. De apen is het ras wat niet geevolueerd is in de mens...

10-01-07 19:05:25
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote evertwinter:
Lees deze link maar eens en dan aan de linkerkant de 3 kopjes met FEIT ervoor:
http://www.real-life.nl/evolutie.html
Ik kan ook een website maken en zeggen: "FEIT: Joey is God".. 8-)

Ik ga ook een boek schrijven, hopelijk vinden ze die over duizende jaren en gaan ze geloven in het Joeyïsme :ja

10-01-07 19:10:40
nietmeer
Poncke. Top, ik ga de naam wel ff wijzigen in Evolutie, waar is de missing link ;)

10-01-07 19:57:21
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Ik lees net die site die evertwinter opgeeft. Maar daar wordt alleen maar geroepen dat de evolutie niet bewezen is en dat de wetenschap toegeeft fout te zitten. Maar hij blijft zo doordrammen op die bewijzen dat ie vergeet dat ie zelf geen bewijzen heeft voor wat de christenen roepen wat wel waarheid is. Dus met andere woorden...schoppen tegen iedereen die niet gelooft wat christenen geloven. Ik wil er niks meer over horen over die klinklare onzin.

10-01-07 19:58:58
nietmeer
En daarom schoot ik even uit mn slof Poncke, er is gewoon geen normale discussie mogelijk met Evert, jammer genoeg :(

10-01-07 20:01:32
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Die site zegt: systemen ontstaan nooit uit 't niets. Hoe is god dan ontstaan?

Ook beweert darwin niet dat dingen uit 't niets zijn ontstaan, in tegendeel: 't ene organisme ontstaat uit 't andere organisme.

En je kunt evolutie niet observeren terwijl 't gebeurt: je kunt alleen maar terugkijken

10-01-07 20:36:32
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
nog even over dat geloof. Stel...we zien god als een entiteit, als werkelijkheid, dan zou hij ons geen mogelijkheid moeten bieden hem te ontkennen. Wat gebeurd er met een god als niemand erin gelooft? dan bloed het geloof dood, dan verdwijnt het. tenzij die god dus zijn macht aanroept om ervoor te zorgen dat mensen hem niet meer kunnen ontkennen. Waarmee hij zichzelf zou bewijzen.

Tot die tijd ben ik van mening dat goden niet mensen scheppen maar mensen scheppen goden.

Waar de missing link in de evolutie is? Geen idee, waarschijnlijk is mijn broertje er ook één. :P

10-01-07 20:42:40
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@Kpuc Denk dat je beter nog een toppic kunt openen: De schepping en het geloof in God. ofzo. Zet je die onder elkaar dan kun je zo af en toe 'overhoppen'. Want zo lukt het toch niet.:nee

10-01-07 20:44:18
nietmeer
Ikje. Ik geef het op :(

10-01-07 20:44:28
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
@Ikje

Jij mag je eigen forum topic openen. Dat kun je zelf door op de link open een topic te klikken. Ga eerst naar vraag des levens en open dan begin dan je eigen topic.

10-01-07 20:46:36
nietmeer
Erelid


WMRindex: 346
OTindex: 3.556
U was er niet bij! de basis van elk geloof...

10-01-07 20:47:30
nietmeer
Erelid


WMRindex: 346
OTindex: 3.556
En verders... Charles Darwin heeft zo zijn foutjes in zijn theorien zitten, maar dat is niet erg, hij was tenslotte een mens en geen god:P en de mens is niet onfeilbaar..

10-01-07 20:51:23
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
Quote Kpuc:
Ik zou gewoon eens om je heen kijken, kijk naar de aapjes, kijk naar de diertjes, kijk naar de bouwtekening van zoogdieren bijvoorbeeld, wij mensen zijn punt 1 dieren en punt 2 stammen wij van andere dieren af. Punt.


ben ik het niet mee eens... volgens mij zijn wij wel dieren maar stammen niet af van dieren... maargoed om die hele theorie nou uit te gaan leggen heb ik nu ook geen zin in

10-01-07 20:57:28
nietmeer
Erelid


WMRindex: 346
OTindex: 3.556
Kpuc.... hou je sloffen aan... je moet er nog lang mee doen....

10-01-07 20:58:46
nietmeer
Bro, het zijn speciale sloffen, ik heb ze ooit nog van Sjakie gehad ;)

10-01-07 21:03:25
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
@ mcfreak. Het is wel de bedoeling als je een statement maakt om die te onderbouwen. Nu kunnen we er niks mee.

10-01-07 22:48:42
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Mmore:
Quote evertwinter:
Lees deze link maar eens en dan aan de linkerkant de 3 kopjes met FEIT ervoor:
http://www.real-life.nl/evolutie.html
Ik kan ook een website maken en zeggen: "FEIT: Joey is God".. 8-)

Ik ga ook een boek schrijven, hopelijk vinden ze die over duizende jaren en gaan ze geloven in het Joeyïsme :ja

Als het een feit is, moet je het kunnen controleren, dus ga je gang, zoek het na. Wedden dat het klopt. En nogmaals, het gaat mij er niet om om de schepping te bewijzen. Voor mij is dat waar, maar er zijn ook wetenschappers die niet in de schepping geloven en ook niet in de evolutietheorie. Hoe de wereld dan volgens hen is ontstaan? Weet ik niet en kan me ook niet schelen. Niemand was er bij, dus niemand kan het bewijzen. En de Bijbel hoef je niet te bewijzen maar moet je geloven, doe je dit niet, dan niet. Jouw verantwoordelijkheid, niet de mijne. Maar dat de schepping niet bewezen kan worden, doet niks af aan het feit dat de evolutietheorie is gebaseerd op veronderstellingen die achteraf niet blijken te kloppen. Dat is een FEIT! En nu hou ik er over op!

10-01-07 22:50:38
nietmeer
Èindelijk.

10-01-07 22:57:35
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Wil nog wat zeggen maar wordt gek van die kerel. Laat ook maar.

11-01-07 00:02:45
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
feit is dat je niets kunt bewijzen. helemaal niets. in het begin was er niets, of er was wel iets maar dat moet toch ontstaan zijn uit iets anders. ergens was iets het eerste en dat moet ergens vandaan zijn gekomen. de vraag is niet beantwoordbaar, het is de ultieme paradox. Geloof is bedacht om onverklaarbare zaken verklaarbaar te maken, en wetenschap is bedacht vanuit hetzelfde oogpunt. wetenschap is ook een geloof als het ware.

En nu hou ik er ook mee op :P
(voor vandaag dan)

11-01-07 23:53:23
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Voor Darwin was het indertijd wel erg makkelijk om te beweren dat uit levenloze materie dieren ontstonden.... Als je een paar dagen een stuk vlees laat liggen komen er inderdaad wormpjes uitkruipen. van genetische bepalingen had Charles Darwin (en zijn tijdsgenoten) nog niet gehoord. Hierdoor was het erg makkelijk om mensen het sprookje op de mouw te spelden dat mensen afstammen van apen, apen van amfibieen, amfibieen van vissen, vissen van slakken etc.... Ooit jezelf weleens afgevraagd hoe een vis van het ene op het andere moment zijn kieuwen zou kunnen verliezen en in plaats daarvan volmaakt werkende longen kreeg... Of zouden hier stadia tussen zitten? Degene die er een weet te vinden mag hem laten zien, want die moeten er ongetwijfeld dan nog wezen. Een organisme waarvan een onderdeel niet volmaakt werkt is niet in staat te overleven. Zeker niet in de barre omstandigheden zoals die vroeger aan de orde waren! (volgens de evolutietheorie) Voortplanting/duplicatie zorgt absoluut niet voor vermeerdering/verbetering van de informatie die in de genen aanwezig is..... In plaats dat de mens steeds hogerop komt zakt ze dus steeds verder terug. Ik wil niet zeggen dat er vandaag de dag enkel nog maar domme afspiegelingen van de vroegere mens zijn. uit het feit dat belangrijke ontdekkingen (industriele revolutie etc.) pas de laatste eeuwen aan de orde zijn wijst erop dat de mensheid nog niet zolang bestaat als wel beweert wordt.....

11-01-07 23:55:19
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Smart Jan....

Zit wat in...

12-01-07 21:42:37
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote evertwinter:
Maar dat de schepping niet bewezen kan worden, doet niks af aan het feit dat de evolutietheorie is gebaseerd op veronderstellingen die achteraf niet blijken te kloppen


Ik heb anders nog geen bewijs gezien dat de evolutietheorie niet klopt

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven