hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 45 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 32 33 34 [35] 36 37 38 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

14-12-06 17:34:10
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote evertwinter:
Er zijn van evolutie geen bewijzen. Ten minste, ik ken ze niet.


Twee dingen:

1) open je ogen
2) praat met mijn biologielerares

14-12-06 17:36:34
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
@Ikke vs. evertwinter.

[Graag Normale taal]O gedist, yo! Dikke fatoe voor jou![/Graag Normale taal]

Normaal:
Er zijn wél bewijzen voor de evolutie beste jongen.

En voor de bijbel's verklaring zijn er al helemaal geen bewijzen. Alleen een verouderd, door mensen geschreven, beduimeld, boek :)

14-12-06 17:37:47
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Thom:
@Ikke vs. evertwinter.

[Graag Normale taal]En voor de bijbel's verklaring zijn er al helemaal geen bewijzen. Alleen een verouderd, door mensen geschreven, beduimeld, boek :)


Er worden geldige vragen gesteld over 't leven en zo... Ze worden IMHO alleen verkeerd beantwoord

14-12-06 17:38:41
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
@Ikke,
Dankje, leek me inderdad ook wat te ver gaan.

(Kun je misschien je reactie ook Editten? ;))

14-12-06 17:38:49
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote Thom:

En voor de bijbel's verklaring zijn er al helemaal geen bewijzen. Alleen een verouderd, door mensen geschreven, beduimeld boek :)


en als je het zo zegt, dan luistert en niemand naar je, heb respect! er zijn veel mensen die geloven in de bijbel, ik zelf niet. Maar vele mensen doen dat wel.. en het is niet prettig en niet respectvol als jij op deze manier gaat 'afzeiken' waar zij in geloven. BE RESPECTFULL, we moeten immers allemaal samen op deze aarde leven, doe dat ding en de wezens daarop dan ook zijn ontstaan.

14-12-06 17:39:39
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Zie vorige reactie.

14-12-06 18:43:50
haggis
Senior lid

WMRindex: 59
OTindex: 379
Quote Ikke:
Quote evertwinter:
Er zijn van evolutie geen bewijzen. Ten minste, ik ken ze niet.


Twee dingen:

1) open je ogen
2) praat met mijn biologielerares


Ikke heeft gelijk,

Kijk maar naar Darwins evolutie theorie:

Quote:
Onderzoeken en experimenten

Tijdens de ontdekkingsreis van Darwin met het schip ‘Beagle’ kwam hij onder andere op de Galapagoseilanden, een eilandengroep bij Zuid-Amerika. Hier deed hij onderzoek naar de variaties tussen de vinken op de verschillende eilanden. De vogels leefden geïsoleerd van elkaar, waardoor onderzoek goed mogelijk was. Darwin merkte op dat er bepaalde eigenschappen waren die vinken op het ene eiland niet hadden en op het andere eiland wel. De vinken op het eiland waar alleen noten, zaden en andere harde soorten voedsel waren te vinden hadden bijvoorbeeld een puntige harde snavel ontwikkeld. Op het eiland waar veel bessen waren te vinden hadden de vogels juist brede en stompe snavels. Darwin vond nog veel meer variaties van eigenschappen. De vogels die in het begin gelijk aan elkaar waren hadden zich in de loop van de tijd ontwikkeld. Doordat de vinken zich aan de verschillende omgevingen op de verschillende eilanden hadden aangepast en doordat ze geïsoleerd leefden, konden de soorten evolueren. De genencombinaties die in de omgeving het sterkst bleken hadden meer kans om te worden doorgegeven, zodat bepaalde kenmerken op het ene eiland wel waren te vinden en op andere eilanden juist niet.


14-12-06 18:54:07
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Inderdaad. Dat is wel waar. Beroemd verhaal.

14-12-06 18:55:11
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
It is not the strongest of species that survives, but the one most susceptible to change -- Darwin

14-12-06 19:50:24
haggis
Senior lid

WMRindex: 59
OTindex: 379
Quote Tovenaar:
Inderdaad. Dat is wel waar. Beroemd verhaal.


Volgens mij is dat ook hetgeen wat je voorgeschoteld krijgt bij biologie als je het over de evolutietheorie hebt.

Quote Ikke:
It is not the strongest of species that survives, but the one most susceptible to change -- Darwin


Heel bekende uitspraak vand darwin

16-12-06 20:38:39
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Thom. Giovanni- Friedrich Nietsche is dood.

16-12-06 23:03:08
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Beste mensen,

"Voor evolutie zijn geen bewijzen" is uiteraard een totaal belachelijke stelling. Sterker nog, de lijst met bewijzen is zo enorm dat ik niet zou weten waar te beginnen. Laat ik daarom maar een eenvoudig linkje geven.

19-12-06 11:39:49
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Je "eenvoudige" linkje werkt "eenvoudig" niet :P Dus misschien kun je er nog even naar kijken :)

19-12-06 12:30:25
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Toen ik het poste werkte het prima, evenals de afgelopen 5 jaar, en dat is geen overdrijving.

Kijk maar:

Internet Archief

19-12-06 23:23:31
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Update:

Talk Origins is weer gewoon online :)

02-01-07 22:35:50
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Het is en blijft.. RAAR

04-01-07 20:31:45
SomeoneNL
Senior lid

WMRindex: 256
OTindex: 14
Wnplts: Waalwijk
echt veel bewijzen maar het echte bewijs (het zien gebeuren) kunnen we nog niet hebben want er is te weinig tijd overgegaan sinds we dit onderzoeken

04-01-07 20:39:16
virusz
Of een oppermachtig wezen dat ergens in de hemel zit heeft ons in krap een weekje gemaakt, iets wat totaal niet te bewijzen is en als je logisch nadenkt ook wel erg ver gezocht is!
of we zijn onstaaan uit micro organismen , die door miljoenen bijna miljarden jaren evolutie zijn geevolueerd zijn , iets waar ook geen keihard bewijs voor is maar alles lijkt er wel naar te wijzen en de enisgte reden dat we het niet officeeel kunnen bewijzen is omdaat je het niet daadwerkelijk kunt zien gebeuren omdat het zo langzaam gaat.
Dus ja beslis jij maar wat wat jouw waarheid is , maar voor mij is het als je dit op een rijtje zet toch wel OVERduidelijk!:ja

04-01-07 23:59:08
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote SomeoneNL:
echt veel bewijzen maar het echte bewijs (het zien gebeuren) kunnen we nog niet hebben want er is te weinig tijd overgegaan sinds we dit onderzoeken


Ach, we hebben toch niks aan dit tijdperk.

07-01-07 00:29:49
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote haggis:

Ikke heeft gelijk,

Kijk maar naar Darwins evolutie theorie:

Quote:
Onderzoeken en experimenten

Tijdens de ontdekkingsreis van Darwin met het schip ‘Beagle’ kwam hij onder andere op de Galapagoseilanden, een eilandengroep bij Zuid-Amerika. Hier deed hij onderzoek naar de variaties tussen de vinken op de verschillende eilanden. De vogels leefden geïsoleerd van elkaar, waardoor onderzoek goed mogelijk was. Darwin merkte op dat er bepaalde eigenschappen waren die vinken op het ene eiland niet hadden en op het andere eiland wel. De vinken op het eiland waar alleen noten, zaden en andere harde soorten voedsel waren te vinden hadden bijvoorbeeld een puntige harde snavel ontwikkeld. Op het eiland waar veel bessen waren te vinden hadden de vogels juist brede en stompe snavels. Darwin vond nog veel meer variaties van eigenschappen. De vogels die in het begin gelijk aan elkaar waren hadden zich in de loop van de tijd ontwikkeld. Doordat de vinken zich aan de verschillende omgevingen op de verschillende eilanden hadden aangepast en doordat ze geïsoleerd leefden, konden de soorten evolueren. De genencombinaties die in de omgeving het sterkst bleken hadden meer kans om te worden doorgegeven, zodat bepaalde kenmerken op het ene eiland wel waren te vinden en op andere eilanden juist niet.


Maar dat gaat niet over macroevolutie, van aap naar mens bijvoorbeeld. Er zijn genoeg bewijzen om dat te ontkrachten.
Edit mij: de quote iets veranderd omdat er iets niet klopte (beetje vaag, kon niet ontdekken wat) hopelijk is het zo ook duidelijk;)als dat niet zo is, zoek het dan maar even op hier boven:P

07-01-07 00:37:38
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
terug komende op de titel van dit topic: ik geloof in de waarheid ;)

edit: @Haggis, dat wat jij zei is gebasseerd op de waarnemingen. van 1 man notanene. (toch?) Waarnemingen zijn atlijd relatief....

07-01-07 00:39:30
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote mij:
terug komende op de titel van dit topic: ik geloof in de waarheid ;)


Droog

Ik blijf groot voorstander van de evolutie en 'n groot tegenstander van ID

07-01-07 03:06:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het was zeker geen goed ID want ik besta

Rene Descartes

07-01-07 14:04:22
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Alle levende cellen zijn opgebouwd uit eiwitten. Deze eiwitten bestaan uit 100% LINKSDRAAIENDE aminozuren. Als er ook maar 1 zo'n aminozuur rechtsdraaiend is betekend het dat die cel NIET kan leven. Als de evolutietheorie waar is, waarom heeft een cel dan niet ongeveer 50% links en 50% rechtsdraaiende aminozuren? En over die miljoenen jaren... Er is een test gedaan met vulkanische lava uit 1800 nogwat, uit de test bleek dat deze lava al miljoenen jaren oud was.
Als je nu het cytochroom C van een bacterie vergelijkt met die van zoogdieren, reptielen, amfibieën, vissen, insecten en planten blijken deze groepen ALLEMAAL 64% tot 66% te verschillen. De bacterie is toch de eenvoudigste levensvorm? Dit betekend dat alle soorten even primitief zijn, en NOOIT geëvolueerd kunnen zijn. Hetzelfde geld voor deze groepen onderling, bijvoorbeeld een zoogdier en reptiel. Verder zijn er aardlagen van zoveel miljoenen jaren oud... Hoe kan het dan dat er skeletten en bomen gevonden worden die DWARS door de aardlagen gaan?

07-01-07 14:23:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Dat laatste - dat is toch wel een beetje een slape twijfel.. aarde verschuift, lagen breken en veranderen van richting, nieuwe lagen hopen zich op, worden door water weggespoeld etc..

Genetisch hebben we allemaal relevantie met de oer-staat van deze planeet - we zijn allemaal kool-waterstof-nitraat-sulfide wezens - bijna elk wezen voldoet aan deze opmaak - is dat nu zo vreemd - waarom zou een wezen opeens afwijken van het patroon?

Waarom kan een bacterie leven in een mens? omdat een bacterie meeleeft met dat deel dat de bacterie voed - hij legt wel een laag aan (sommige bacterieën doen dat) om zich te beschermen tegen een evolutionaire incompatibaliteit n.l. - het afweer systeem - Het afweer systeem is een symbiose tussen mens en lagere of minder complexe levensvormen die deeluit maken (genetisch) van het menselijk lichaam - wij onderhouden genetisch andere levensvormen, dat doen veel andere dieren ook zoals katten, honden, varkens, apen.
Maar deze symbiose komt ook voor bij planten exo-symbiose waarbij schimmels samenleven met bomen en planten en elkaar voeden. De schimmels produceren stikstof en de boom produceerd afval waarop de schimmel kan gedijen.

Deze inter-relatie is mogelijk door overeenkomstigheid in de chemische compatibaliteit cq verwantschap.
Voor exo-symbiose is dat anders dan voor endo-symbiose waar organismen in de host leven.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 32 33 34 [35] 36 37 38 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven