hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 59 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 33 34 35 [36] 37 38 39 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

07-01-07 14:46:10
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Misschien snap ik het niet, maar wat zegt dat over evolutie? Dat wij uiteindelijk allemaal afstammen van een bacterie, zeg maar bacterie-amfibie-reptiel-zoogdier? (even kort door de bocht) terwijl die diergroepen toch allemaal ongeveer evenveel verschillen?

07-01-07 16:10:35
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
alles heeft een basis, die basis is ontstaan lang voordat de mens er was.
Sommige dieren zijn later ontwikkeld dan de bacterieën - de bacterieën hebben dus een langere geschiedenis en dus een langere ontwikkeling doorgemaakt - ook al zijn ze als mindr complex ingeschaald - toch overleven ze al voor millioenen jaren. Er zullen ook bacterieën zijn die uitgestorven zijn en daarvan vinden we weinig terug.

Diversiteit gaat goed op fenotypisch niveau - genetisch gezien blijken er steeds terugkomende patronen te zijn.

Op eiwit niveau vind je pas echt grote verschillen ALS er eiwitten in een systeem voorkomen welke in een ander niet-functioneel danwel schadelijk zijn.
Deze wezens zijn geheel niet compatibel.
Eiwitten worden aangemaakt op Genetisch niveau waarbij de instructie bepaald welk eiwit nodig is.
Hoeveel afwijkende eiwitten zijn er over het hele biotoop?

08-01-07 13:11:46
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Ik geloof in de wetenschap en de evolutie. De bijbel is geschreven in een tijd dat er nog heel veel natuurkundige verschijnselen afgedaan werden als wonderen. Daar kunnen die mensen in die tijd niks aan doen omdat hun kennis niet verder rijkte als de fantasie van hun eigen brein. Klein voorbeeld, bliksem werd gemaakt door de god van de donder. Nu weten we dat dat onstaat uit opgebouwde elektriciteit tussen wolken die langs elkaar schuren.

Dus ik kan mij niet vinden in een boek wat meer als 2000 jaar geschreven is en nu nog wordt gezien als de waarheid. Dat is te gek voor woorden. Misschien beledig ik nu een hoop mensen. Ieder zijn ding maar dan mag ik ook zeggen wat ik geloof. Ik geloof in de wetenschap. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat een religieuze instantie als het vaticaan het condoom verbiedt omdat dat tegen het geloof is omtrent het verspillen van leven. Daarme creeer je een levensbedreigende situtie in Afrika waar miljoenen mensen besmet zijn met HIV.

Iemand met zijn gezonde verstand moet toch inzien dat de bijbel een achterhaald boek is qua het ontstaan van de aarde en de mens. Maar als iemand het boek gebruikt om er krachtuit te putten en een bepaalde houvast te vinden in deze harde wereld dan juich ik dat toe.

Mijn antwoord: evolutie is waarheid.

08-01-07 22:57:36
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote heraux:
alles heeft een basis, die basis is ontstaan lang voordat de mens er was.
Sommige dieren zijn later ontwikkeld dan de bacterieën - de bacterieën hebben dus een langere geschiedenis en dus een langere ontwikkeling doorgemaakt - ook al zijn ze als mindr complex ingeschaald - toch overleven ze al voor millioenen jaren. Er zullen ook bacterieën zijn die uitgestorven zijn en daarvan vinden we weinig terug.

Diversiteit gaat goed op fenotypisch niveau - genetisch gezien blijken er steeds terugkomende patronen te zijn.

Op eiwit niveau vind je pas echt grote verschillen ALS er eiwitten in een systeem voorkomen welke in een ander niet-functioneel danwel schadelijk zijn.
Deze wezens zijn geheel niet compatibel.
Eiwitten worden aangemaakt op Genetisch niveau waarbij de instructie bepaald welk eiwit nodig is.
Hoeveel afwijkende eiwitten zijn er over het hele biotoop?

Zegt me niet zo heel veel, hoe bewijs je hiermee dat de evolutietheorie waar is? Als ALLE diersoorten even ver van de bacterie afstaan, hoe verklaar je dan dat een zoogdier "hoger" is dan een reptiel of amfibie? Dat is evolutietheorie. Als Darwin zegt dat er in de aardlagen miljoenen overgangsvormen te vinden moeten zijn, en deze nog niet zijn gevonden, dan vraag ik me af of Darwin het juist had (voor mij had hij het fout) Darwin heeft nota bene ZELF de theorie herroepen. Iets dat verzwegen wordt. Cellen zijn opgebouwd uit eiwitten, deze eiwitten echter vallen uit elkaar als ze niet in laboratorisch gecreërde omstandigheden worden bewaard voor langere tijd. Dit zijn omstandigheden die in de natuur onmogelijk zijn om lang genoeg te duren. Zijn die omstandigheden er niet, dan valt de eiwit UIT elkaar. Gaat TEGEN de evolutietheorie in. Ook wordt er in de natuur GEEN erfelijk materiaal bijgemaakt. Hoe kan dan een bacterie OOIT een zoogdier worden? Als dit niet bijgemaakt kan worden? Kon toen niet, kan nu niet. Daarbij komt nog eens dat er nu geen overgangsvormen in de wereld rondlopen maar alle dieren voltooid zijn. Als de evolutie zou bestaan, dan zouden er nu nog miljoenen half afgewerkte dieren gevonden moeten worden. Dus voor mij kan de evolutietheorie niet waar zijn. En stel dat de aarde en alles met een knal is onstaan, waar moet dan dat "gas" vandaan komen? Weet ook niemand. Hoe kwam dat tot stand? De evolutietheorie is gebaseerd op veronderstellingen, niet op feiten (voor mij dan)

08-01-07 23:00:02
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Poncke:
Ik geloof in de wetenschap en de evolutie. De bijbel is geschreven in een tijd dat er nog heel veel natuurkundige verschijnselen afgedaan werden als wonderen. Daar kunnen die mensen in die tijd niks aan doen omdat hun kennis niet verder rijkte als de fantasie van hun eigen brein. Klein voorbeeld, bliksem werd gemaakt door de god van de donder. Nu weten we dat dat onstaat uit opgebouwde elektriciteit tussen wolken die langs elkaar schuren.

Dus ik kan mij niet vinden in een boek wat meer als 2000 jaar geschreven is en nu nog wordt gezien als de waarheid. Dat is te gek voor woorden. Misschien beledig ik nu een hoop mensen. Ieder zijn ding maar dan mag ik ook zeggen wat ik geloof. Ik geloof in de wetenschap. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat een religieuze instantie als het vaticaan het condoom verbiedt omdat dat tegen het geloof is omtrent het verspillen van leven. Daarme creeer je een levensbedreigende situtie in Afrika waar miljoenen mensen besmet zijn met HIV.

Iemand met zijn gezonde verstand moet toch inzien dat de bijbel een achterhaald boek is qua het ontstaan van de aarde en de mens. Maar als iemand het boek gebruikt om er krachtuit te putten en een bepaalde houvast te vinden in deze harde wereld dan juich ik dat toe.

Mijn antwoord: evolutie is waarheid.

Ik "geloof" ook in wetenschap... Maar de evolutietheorie is nou niet bepaald wetenschappelijk bewezen. Ik ga ook niet zeggen dat alles wat in de Bijbel staat bewezen kan worden, want dat kan niet, daarom is het een geloof. Ik geloof wel, maar het gaat er me nou niet echt om om dat te bewijzen ;) Kan ik toch niet. Wist je trouwens dat in de Bijbel veel wetenschappelijk verantwoordde zaken staan? Bijvoorbeeld over hygiëne. Als men een aantal eeuwen terug bijvoorbeeld zich aan die regels had gehouden die in de Bijbel staan, was de besmetting (zwarte dood) vele malen minder geweest. Vooraanstaande doctoren zeggen zelfs dat in de Bijbel de beste methoden staan voor goede hygiëne in primitieve omstandigheden.

08-01-07 23:41:28
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Quote:
Maar de evolutietheorie is nou niet bepaald wetenschappelijk bewezen


Pardon !!! En waar hebben wij mensen dan onze huidige vorm aan te danken?

Sorry hoor maar die quote neem ik niet eens serieus.

08-01-07 23:42:35
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Quote:
Wist je trouwens dat in de Bijbel veel wetenschappelijk verantwoordde zaken staan?


Wist je dat er in de bijbel gesproken wordt over een splijtende zee ?!!!

09-01-07 23:19:20
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Poncke:
Quote:
Wist je trouwens dat in de Bijbel veel wetenschappelijk verantwoordde zaken staan?


Wist je dat er in de bijbel gesproken wordt over een splijtende zee ?!!!

Het gaat er in dit forum sowieso niet over om de Bijbel te bewijzen. Dit kan niet en moet ook je doel niet zijn. Dat is een Boek dat je moet geloven. Begrijpen kun je niet alles.
Waar wij de huidige vorm aan te danken hebben? In ieder geval niet in de evolutietheorie die gaat over een eencellige tot zoogdier. Dat bestaat niet! Zie eerder genoemde argumenten. Waar wel aan? Nou ja, als ik de Bijbel niet had, zou ik het niet weten. Gelukkig hebben we die wel en kan ik zeggen dat we die aan God te danken hebben. Of je het gelooft of niet, het is wel waar. En daarvan ben ik 100% overtuigd. Wat WEL bestaat is een micro evolutie. Bijvoorbeeld van wolf naar hond e.d. Maar niet van amfibie naar reptiel ofzo. En STEL dat het kan, dan moeten er toevallig een mannetje EN vrouwtje van EXACT, 100%, hetzelfde diersoort ter wereld komen. Als namelijk het eiwit van de zaadcel en het te bevruchten ei niet 100% hetzelfde is, dan is het ONMOGELIJK om het ei te bevruchten. Dus stel dat een krokodil een beer wordt, want dat moet kunnen, dan moeten er 2 exact gelijke beren komen om voort te planten. Met de evolutietheorie is dat nagenoeg onmogelijk omdat er volgens de theorie miljoenen variaties moeten kunnen onstaan. De kans op 2 dezelfde is dus nagenoeg 0. Dus geen voortplanting, diersoort sterft uit. Die 2 dieren moeten elkaar dan ook nog eens zien te vinden en van een verschillend geslacht zijn en ongeveer tegelijkertijd leven. Zou wel HEEEEEEL toevallig zijn dat dat met alle diersoorten die nu bestaan zo is gegaan. Vind je ook niet?
Wat wel kan is bijvoorbeeld een ezel met een paard kruisen, dus waarschijnlijk gaat een ijsbeer met een zwarte ook, maar dan wordt het jong ALTIJD onvruchtbaar.
Wat men ook eens geprobeerd heeft met vuurvliegjes is de genen van dat beestje veranderen. In ALLE gevallen was het een verslechtering van het orgineel. Met andere woorden, hoe meer er veranderd, hoe slechter het wordt. Zie paard en vuurvliegje. Evolutie en opbouw? Volgens de natuur niet. Eerder afbraak. In 99% van alle genetische veranderingen is het een resultaat minder goed dan het orgineel. Die andere 1% is gelijk aan het orgineel.

09-01-07 23:48:33
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote:
Nou ja, als ik de Bijbel niet had, zou ik het niet weten. Gelukkig hebben we die wel en kan ik zeggen dat we die aan God te danken hebben. Of je het gelooft of niet, het is wel waar. En daarvan ben ik 100% overtuigd.
Nee, men weet het niet zonder bijbel. Dus het is gewoon iets waar men zich maar aan vastklampt. De bijbel hebben we niet aan god te danken, want hij is door mensen geschreven.

"Of je het gelooft of niet, het is wel waar. En daarvan ben ik 100% overtuigd"

Dit vind ik nogwel de belachelijkste zin. Je kunt niet zeggen dat het waar is.

10-01-07 07:13:13
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Tovenaar:
Quote:
Nou ja, als ik de Bijbel niet had, zou ik het niet weten. Gelukkig hebben we die wel en kan ik zeggen dat we die aan God te danken hebben. Of je het gelooft of niet, het is wel waar. En daarvan ben ik 100% overtuigd.
Nee, men weet het niet zonder bijbel. Dus het is gewoon iets waar men zich maar aan vastklampt. De bijbel hebben we niet aan god te danken, want hij is door mensen geschreven.

"Of je het gelooft of niet, het is wel waar. En daarvan ben ik 100% overtuigd"

Dit vind ik nogwel de belachelijkste zin. Je kunt niet zeggen dat het waar is.

Kvind dat je hier wel kortzichtig bezig bent. De Bijbel is zeer zeker wel door God geschreven. De mensen hebben geschreven, dat is waar, maar die zijn door de Heilige Geest geïnspireerd. De HG is ook God, dus God schreef, zij het indirect, de Bijbel. Daarom is de Bijbel onfeilbaar. Dat ik ergens, om mijn geloof, 100% van overtuigd bent is niet belachelijk. Daarmee bestempel je IEDEREEN die ergens in geloofd (religie) als belachelijk. Het is gewoon waar en eens kom je daar achter. Daarvan ben ik overtuigd, dus is het waar (voor mij dan)

10-01-07 07:20:36
nietmeer
Edit. Ok, voor jou is het dan waar, maar ook ik vindt dat je niet zomaar kan zeggen dat het wel waar is omdat jij er in gelooft. Als ik zou geloven dat Graaf Dracula een vampier was, is dit dan ook 100% waar? Dan zou iedereen dit ook moeten geloven?
Ik begrijp overigens de missing link niet helemaal, dit topic gaat over de stelling of de evolutietheorie waar is, of niet waar?

10-01-07 07:38:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
-----------
Zegt me niet zo heel veel, hoe bewijs je hiermee dat de evolutietheorie waar is? Als ALLE diersoorten even ver van de bacterie afstaan, hoe verklaar je dan dat een zoogdier "hoger" is dan een reptiel of amfibie? Dat is evolutietheorie. Als Darwin zegt dat er in de aardlagen miljoenen overgangsvormen te vinden moeten zijn, en deze nog niet zijn gevonden, dan vraag ik me af of Darwin het juist had (voor mij had hij het fout) Darwin heeft nota bene ZELF de theorie herroepen. Iets dat verzwegen wordt.
-------------------

Ik zeg niet dat mens hoger staat dan het dier. Sterker nog; ik denk dat we vervloekt zijn met een dualistisch brein waarin de macht om ons te beheersen slecht ontwikkeld is.

Verder is het wel zo dat wij als mens, meerdere organismen huisvesten; maar dat doet de mug ook. Dus dat is het ook niet. En wat is een laag organisme?
Omdat wijde middelen hebben om het op grote schaal te vernietigen - alleen al deze ingreep zal er voor zorgen dat het ooit ons op grote schaal vernierigd. Het blijft allemaal in balans.
Waar de mens heel goed in is en het dier misschien uit gemis is dat we ons zelf goed voor de gek kunnen houden met zelf-illusies - over onze plek in het dierenrijk of in het universum.

We weten zo weinig en met dat wat we weten willen we bovenaan alles staan, voor GOD door het leven gaan.

Who cares?

Genetische revolutie.. sorry, maar de natuur was ons al voor en hoe dat mechanisme het heeft opgelost is uiteindelijk het antwoord wat we willen ontkennen - bang dat het toch een illusie is - dus het is een geld kwestie, het leverd kapitaal op en ellende - en die ellende leverd weer een markt op.

Je kunt het lijden aanklagen - maar het is ons lijden - en we willen niet meer lijden - en dus zullen we blijven lijden onder het idee dat het ons achtervolgt - we willen het uitbannen, ziekte voorkomen omdan.. omdan te zeggen dat we vrij zijn?

Vrij van wat?

Ik kreeg onlangs twee lieve vrouwen aan de deur en die vroegen me "Wat vind u van een wereld zonder ziekte?"
Ik zei "dat zal rampzalig zijn"

En dat begrijpt niemand - of wel?

10-01-07 08:06:41
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@evertwinter: bewijs dat eens.... bewijs eens 'beyond reasonable doubt' dat de Bijbel niet door, bij wijze van spreke, 'n gek in 'n grot is geschreven

10-01-07 14:41:38
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Quote evertwinter:
Bijvoorbeeld van wolf naar hond e.d. Maar niet van amfibie naar reptiel ofzo. En STEL dat het kan, dan moeten er toevallig een mannetje EN vrouwtje van EXACT, 100%, hetzelfde diersoort ter wereld komen. Als namelijk het eiwit van de zaadcel en het te bevruchten ei niet 100% hetzelfde is, dan is het ONMOGELIJK om het ei te bevruchten


Deze outake uit je post bewijst dat je er niks van snapt. Evolutie heeft helemaal niks te maken met de bevruchting tussen twee soorten. Evolutie is de kracht van wezens zich aan te passen aan hun omgeving. Jij zegt dat een amfibie nooit een reptiel kan worden. Een amfibie is een dier dat op het land en in het water leeft. Wat denk je dat een krokodil doet. Een krokodil is een amfibisch reptiel. Een amfibie en een reptiel staan heel dicht bij elkaar. En dan nog het feit dat vroeger vissen zijn gevolueerd in landdieren. Zij zijn in honderden jaren tijd verandert en vinnen zijn poten geworden. Dit wordt mooi weergegeven in een clip van Norman Cook (Fatboy Slim).

En dan nog iets over je bijbel verhaal. Ik heb dit al eerder uitgelegd. Tweeduizend jaar geleden wist de mens niet beter. Alles wat onverklaarbaar was kreeg de term God mee. Waarom, we wisten niet beter. De wetenschap was nog niet zo ver. Dus als jij zegt dat een boek is geschreven door God denk ik dat je naief bent. Sorry maar mijn heldere realistische verstand kan nu eenmaal niet anders geloven dan in de wetenschap. Maar ieder is vrij om te zeggen wat ie wil als het past binnen de wet.

Enne Kpuc die missing link naar de bijbel is mijn schuld. Ik heb die in een eerder post erbij gehaald. Maar goed. Dat was om een punt te maken.

10-01-07 14:47:47
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Poncke
De bijbel bevat informatie over de aarde die door de wetenschap pas duizenden jaren later zijn ontdekt. En de 'bewijzen' die tegen de scheppingtheorie worden gebruikt zijn ook enkel theorieen.
@Kpuc Sorry geen evolutie, maar is ook moeilijk omdat tegenstanders van evolutietheorie vaak voorstanders van scheppingstheorie zijn.

10-01-07 14:53:23
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Ga jij me vertellen welke dat zijn dan aub. Want duizenden jaren na de bijbel moeten nog komen aangezien de bijbel pas ongeveer 2000 jaar oud is.

Dus als je iets zegt moet je ook met argumenten en steekhoudend commentaar komen. Niet iets zeggen zonder het te onderbouwen.

Dan zeg je
Quote:
En de 'bewijzen' die tegen de scheppingtheorie worden gebruikt zijn ook enkel theorieen.


Nou, dan kom jij maar met je bewijs voor de scheppingstheorie. Ik wil wel eens bewijs zien van jou dat God de aarde in 6 dagen heeft geschapen. En waar is het bewijs dat de mensheid is voortgekomen uit de liefde tussen Adam en Eva? Ik bedoel al die bewijzen dat voor de mens er de Cro Magnon, de Neanderthaler, de Homo Sapiens waren zegt toch genoeg dat Adam en Eva niet de eerste waren.

Ieder reeel mens snapt toch dat de aarde niet is geschapen door toedoen van een God...dat is toch je reinste onzin.

Sorry Kpuc, dit zit me hoog.

10-01-07 14:58:34
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote evertwinter:
Quote Tovenaar:
Quote:
Nou ja, als ik de Bijbel niet had, zou ik het niet weten. Gelukkig hebben we die wel en kan ik zeggen dat we die aan God te danken hebben. Of je het gelooft of niet, het is wel waar. En daarvan ben ik 100% overtuigd.
Nee, men weet het niet zonder bijbel. Dus het is gewoon iets waar men zich maar aan vastklampt. De bijbel hebben we niet aan god te danken, want hij is door mensen geschreven.

"Of je het gelooft of niet, het is wel waar. En daarvan ben ik 100% overtuigd"

Dit vind ik nogwel de belachelijkste zin. Je kunt niet zeggen dat het waar is.

Kvind dat je hier wel kortzichtig bezig bent. De Bijbel is zeer zeker wel door God geschreven. De mensen hebben geschreven, dat is waar, maar die zijn door de Heilige Geest geïnspireerd. De HG is ook God, dus God schreef, zij het indirect, de Bijbel. Daarom is de Bijbel onfeilbaar. Dat ik ergens, om mijn geloof, 100% van overtuigd bent is niet belachelijk. Daarmee bestempel je IEDEREEN die ergens in geloofd (religie) als belachelijk. Het is gewoon waar en eens kom je daar achter. Daarvan ben ik overtuigd, dus is het waar (voor mij dan)


Mijn verdediging is hierboven eigenlijk al gegeven. Indirect.. Sorry, maar best wel zwak. En ik geloof niet in god en in de heilige geest. Bewijs het maar. De bijbel heeft al talloze malen gefaald. Er zijn alleen al om dat stomme boek genoeg doden gevallen. Jij zegt letterlijk dat ik het maar moet geloven omdat het waar is. En daar reageerde ik op. Jij bestempelt iedereen zelf. 8O
Dit is gewoon bijna grappig..

10-01-07 15:08:50
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Poncke
De verzameling geschriften zijn idd. bijna 2000 jaar geleden samengebundeld. Maar ze bestaan al langer.
Verder staat er in de bijbel oa dat de aarde rond is, aan niets opgehangen (in die tijd was men nog bang om van de aarde af te vallen en sommigen geloofden dat Atlas de aarde droeg)en bv een eenvoudige kringloop omschrijving van de waterkringloop. Deze is bv 3000 jaar geleden opgeschreven.
Verder geloof ik niet dat scheppingsdagen, dagen zijn van 24 uur, maar gewoon tijsperioden.
Ik kan mijn geloof ook niet bewijzen (dat heb je met geloven) maar wel aannemelijk maken.
(Er is heel veel lectuur te vinden over de bijbel in samenhang met de wetenschap, moet je eens een keer lezen)

10-01-07 15:18:43
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Quote Ikje:
(Er is heel veel lectuur te vinden over de bijbel in samenhang met de wetenschap, moet je eens een keer lezen)


Ik wil helemaal niks lezen over die bijbel. Het boek, in welk geloof dan ook geschreven, dat in mijn ogen 90% van al het gevloeide bloed van de afgelopen 2000 jaren aan zn kaft heeft kleven...

10-01-07 15:27:41
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Poncke
Dat moorden in de naam van God, heeft niets met de Bijbel te maken. De bijbel spoort juist aan om vrede onder elkaar te hebben. En zonder het te lezen heb je maar beperkt inzicht in het geheel. Maar die keus is aan jou...

10-01-07 15:31:11
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
@Ikje: Stond er in de bijbel van precies 3000 jaar geleden dat de wereld rond was?

10-01-07 15:35:27
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
We geloven in de strijd tegen terrorisme en veroorzaken terrorisme - waar is dan die strijd en toch geloven we het - of erger - na 45~!! laten het gebeuren omdat tja tja tja .. gut tja.. we euh.. vrij zijn om te kiezen?
of om te protesteren - en omdat we zo vrij zijn... doen we het niet.. tis toch alles goed zo..

Waar vechten we tegen?
Noem eens iets - ik kan wel een hele theorie uiteenzetten waarom ik denk dat er geen echte terrorisme is maar een misvatting die door de grote misleider Osama ingang is gezet en die toevallig ook nog Westers geschoold is.. en een Rijke familie heeft die graag zaken doet met de US en waarbij de US nu meer macht dan ooit - en blijft stoken om die macht te blijven behouden en te blijven verdedigen.. zodat elders er een nieuwe markt kan ontstaan waar de Bin Ladens graag willen ontwikkelen en is dat dan niet zo ???

Terrorisme.. Was er altijd al..
ook door landen die het z.g.n. niet leuk vinden - het zogenaamd willen bestrijden..

10-01-07 15:38:44
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
@ Ikje

90% van de oorlogen gaan over het geloof. Punt.

Dat ik daar niks over wil lezen is mijn keuze. Maar die keuze heb ik gemaakt omdat ik na 33 jaar wel een duidelijk beeld heb gevormd. Ik ben gedoopt en katholiek opgevoed maar ik ben uiteindelijk er van afgestapt omdat ik bewijs genoeg heb dat het geloof niet brengt wat het zegt te brengen. En ik moet op mijn woorden passen want anders ga ik echt mensen kwetsen. Maar geloof me dat ik een heel goed beeld heb van het geloof en de wetenschap. Ik geloof in de evolutietheorie, de big bang en alles wat bestempelt wordt als ketterij.

10-01-07 15:40:32
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
@ heraux, daar zeg iets waar ik het iig helemaal mee eens ben. Ik denk dat Osama precies alles van wat Amerika zaait gebruikt tegen Amerika zelf. Maar dat is een ander forum.

10-01-07 18:49:39
nietmeer
Vanaf nu graag ONTOPIC hier, en heb je iets over de bijbel, hou het dan kort en begin verdikkie geen heel epistel wat kant noch wal slaat, ik ga vanaf nu of scherp verwijderen of het hele topic eruit gooien.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 33 34 35 [36] 37 38 39 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven