hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 17 18 19 [20] 21 22 23 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

04-06-10 09:52:56
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Dus als ik vraag om opheffing van mijn account, dan wordt ik invisible niet meer en kan iedereen zien dat ik hier zit ? :)

04-06-10 10:15:10
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
In principe wel, al wordt t voor nieuwe leden wat moeilijker om de persoon aan de tekst te verbinden :P

04-06-10 18:57:28
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Voor wie even een kom koffie erbij neemt, door dit soort strekenis het niet gek dat er een lichte aversie tegen israel aanwezig is in sommige harten. En dan dit8O Heerlijke luitjes hoor :S

04-06-10 19:37:06
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Het nadeel van ingekleurde kaartjes is dat het niet echt goed te controleren is. Ook claims als 'het is hun doel om (...)' zonder verdere bronvermelding is vaag.

Het grootste probleem wat ik met dit soort filmpjes heb is de eenzijdigheid van geïnterviewden... 'Ze doen dat niet goed, ze spoken zus uit en hebben daarzo dat oneerlijk gedaan'... Die eenzijdigheid is maar voor een klein deel te verwijten aan deze personen zelf, zij uiten hun mening die in meer- of mindere mate met feiten onderbouwd zou kunnen zijn. De 'sport' voor een journalist is dus niet om bij conflicten als deze iemand te vinden die beide kanten van het verhaal gelijkmatig belicht, maar het vinden van mensen van beide kanten.

2 kinderen vechten, je vraagt kind A wat er gebeurd is; 100 tegen 1 dat die naar kind B wijst als de schuldige. In zo'n geval doorgaan naar de vriendjes van kind A en vragen wat die ervan vinden is niet alleen slechte journalistiek, maar leidt tot een gebrek aan objectieve berichtgeving.

Zelfs als het allemaal waar is lijkt het me toch zo'n veel eerlijker beeld als je de zaak even van beide kanten belicht. In het hele filmpje van bijna 10 minuten heb ik geen seconde Pro-Israël kunnen ontdekken. En dat is gewoon onjuist in een waar-twee-kijven scenario.

Het doodzwijgen van een van de kanten in een conflictsituatie suggereert dat de angst bestaat dat die ene kant weleens een vrij goed punt zou kunnen hebben.

(ter nuance: wie die 'ene kant' of 'kind A' ook is maakt mij verder niet zoveel uit.)

04-06-10 19:48:10
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pietje, dat is zo, het komt van beide kanten zo. Maar zoek voor de lol eens op google images naar settlements westbank, en eventueel Gaza erna. Je krijgt er een globaal beeld van wat nu eigenlijk het gebied voor de Palestijn is en wat ze eraan hebben. Zeker omdat de kolonisten zich ook voortplanten, zo gek zijn ze ook weer niet ;)

05-06-10 12:59:52
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ja, israel moet stoppen met de nederzettingen. maar er is nooit sprake geweest van een palestijns land en dat zal ook nooit gebeuren. het feit dat alles daar zo potdicht zit is stomweg vanwege de terreurdreiging. onder de grens van egypte en gaza zit een tunnelnetwerk waar alles word gesmokkeld. deze tunnels worden zo nu en dan vernietigd en dan gaat iedereen ook nog eens huilen dat ze geen hulpmiddelen krijgen.

de palestijnse regering daar houd een heleboel voor zichzelf. ze houden hulpgoederen achter, zorgen dat israel burgerdoelwitten moet vernietigen en houden het volk arm. met zo'n vorm van onbewuste onderdrukking kun je mensen heel makkelijk opstoken tegen de vermeende "vijand", namelijk Israël.

05-06-10 15:45:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tja, en zo zeg ik dat er nooit sprake is geweest van israel, en dat land bestaat ook alleen maar omdat ze het zelf tot staat hebben uitgeroepen. En wat die bijbel me zegt over het beloofde land, tja, allemaal fabeltjes, uit de fabeltjeskrant uiteraard. Kom op zeg, het gaat hier wel om bezet gebied wat gaandeweg steeds verder is ingenomen. Ja sinds een goed jaar? dat ze vertrokken zijn uit Gaza, maar heel wat jaren heeft dat tuig daar de boel genaaid, en nu ze weg zijn naaien ze de bevolking nog steeds. Ga toch heen met dat gelul van het is nooit Palestina geweest, de landkaarten zeggen iets anders!

05-06-10 15:54:08
nietmeer
Israel, ik vind het een apart land. Ik snap niet waarom ze denken meer recht op die regio te hebben dan bijvoorbeeld de Palestijnen. Maar de laatste acties zijn echt verschrikkelijk, ze moeten op het minst eens flink worden aangesproken. Als het kan door de VS, want dat zijn toch vriendjes he..

05-06-10 15:56:40
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Chewiezz, als ze t land nu eens eerlijk proberen te delen, niet op of te verdelen. Dan is alles al gewonnen. Maar nee, de expansiedrift van de laatste decennia bleek te groot en de schade is al te groot om het nog tot een normaal eind te brengen. Zo denk ik in elk geval. Wat rest? Poe, een bom erop en ommuren? Praktisch gezien het beste, geen Calimero's meer 8O

05-06-10 15:59:14
nietmeer
Ja, de expansiedrift is al een grote stap te ver.. Ze hebben al land ingenomen en dan ontnemen ze het land van de Palestijnen zo ook nog. Maar een oplossing weet ik ook niet meer. Ik kan zo onderhand wel begrijpen waarom al die Islamitische landen zo'n hekel hebben aan Israel.

05-06-10 16:18:20
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Er is noot een Palestijnse staat geweest, wel een Joodse! eeuwenlang zelfs. En ja, die heette Israel.

Het land delen is de oplossing van 1948 die door de Joden geaccepteerd werd en door de arabieren niet. sterker: die zouden de joden wel even de zee in drijven,. Dit is de basis voor de ellende nu. Hadden ook zij het toen geaccepteerd, was er geen bezet gebied geweest,geen kolonisten op Palestijnse grond etc.

Als er een hoofdschuldige is, dan kan je die toch echt wel aanwijzen en dat is niet Israel.

05-06-10 16:28:23
nietmeer
Er was het Israëlische volk, net zoals er een Germaans volk was, of een Saksisch volk. Dat zijn nu toch ook geen landen?
Ze hebben het land gewoonweg geclaimd omdat het bij ze hoorde honderden jaren ervoor. In dat geval mag Nederland België ook weer claimen.

05-06-10 18:01:00
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Chewiezz: ze hebben het niet geclaimd. Andere regeringen vonden dat het hen rechtens toekwam.

05-06-10 18:02:29
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Chewiezz: er was een Israelische staat, compleet met koningshuis en alles erop en eraan.

05-06-10 19:48:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Je mag de Joodse regeringen verwijten dat ze na de gewonnen oorlogen het land opengesteld hebben voor kolonisten, zodat ze het nu eigenlijk niet meer kunnen teruggeven.

Als ze het teruggeven, want zo lang de ander blijft roepen dat ze pas zullen stoppen als de hele staat Israel vernietigd is en ze iedere kans om wapens in te voeren en rakketten te schieten benutten, zal dat er niet in zitten.

05-06-10 20:37:55
xylomet
Lid

WMRindex: 2
OTindex: 59
Quote Invisible:
Chewiezz: er was een Israelische staat, compleet met koningshuis en alles erop en eraan.


Koningshuizen komen en gaan, net als regeringen. Dus dat zegt niets. Koningshuizen worden alleen op een iets minder democratische manier aan de macht geholpen.
Verder was er voor de Israelische staat een voorgaande staat, welke veroverd is door de Joden.

Als de palestijnen afstammelingen zijn van de mensen uit de staten voor Israel, dan hebben zij evenveel recht op het land.
Jezelf beroepen op het verleden is dus niet logisch, want daardoor heeft een ieder evenveel recht op hetzelfde stukje land.

Het verleden moet losgelaten worden om tot een oplossing te komen.

Verder is het een kwestie van geven en nemen. Beide partijen willen alleen maar nemen, zonder uiteindelijk iets toe te willen geven. Zolang 1 partij niet iets toe wil geven zonder er zelf winst uit te willen halen, komt er nooit een oplossing voor dit probleem.

05-06-10 20:42:53
xylomet
Lid

WMRindex: 2
OTindex: 59
Quote Kpuc:
En wat die bijbel me zegt over het beloofde land, tja, allemaal fabeltjes, uit de fabeltjeskrant uiteraard.


Een onzinnige reactie wat je eigen ontwetendheid aantoont.
Er bestaat namelijk ook nog iets genaamd wetenschap. Dat bestaat uit meerdere takken en 1 van die takken houdt zich met geschiedenis bezig. Je weet wel, dat wat vroeger gebeurt is.

Wetenschap gaat in t algemeen uit van bewijzen...
En toevallig onderschrijven die bewijzen de meeste feiten die gepresenteerd worden in jouw fabeltjeskrant (en dan heb ik t niet over t paranormale aspect).

Dus gelovig of niet, de bijbel kan wel als bron gebruikt worden, alleen moeten de gegevens daarvan wel gezeefd worden om tot de harde kern te komen van wat er bedoeld wordt (maar dat moet bij elke historische bron)

05-06-10 20:48:39
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote xylomet:
Verder is het een kwestie van geven en nemen. Beide partijen willen alleen maar nemen, zonder uiteindelijk iets toe te willen geven. Zolang 1 partij niet iets toe wil geven zonder er zelf winst uit te willen halen, komt er nooit een oplossing voor dit probleem.


In 1948 was er maar 1 partij die alles wilde hebben en die dat in de decennia er na meermalen opnieuw probeerde.

De andere partij wilde wel geven en heeft dat wel bewezen ook(land voor vrede).

Alleen heeft die andere partij in eigen gelederen nu wel een groep die inderdaad niets meer geven wil en enkel nemen. Maar die wel zover heeft kunnen komen door die decennia ervoor.

06-06-10 02:29:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Xylomet, lees even goed, beloofd land, daar zit de fabel in, dus scherm niet met onwetendheid eer je de clue ziet.

06-06-10 10:07:09
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Voor de Joden is het gebied aldaar het beloofde land: het land dat God persoonlijk aan hen gegeven heeft. Bevestigd in het heilige boek dat ook ons Heilige boek is.

Voor Atheisten dus een fabel. Voor gelovigen niet.

06-06-10 10:13:25
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Een beetje kortzichtig was die god dan, of hij/zij/het/niets had geen vooruitziende blik en kan dus al niet als een god worden beschouwd aangezien die t toch altijd beter weten.

Feit is, en blijft, dat de israeli stelselmatig land heeft gestolen en dat tot voor kort is blijven doen. En er iets van teruggeven, wel, mondjesmaat en nog altijd onder volledige controle van de IDF :S

06-06-10 10:22:05
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.625
OTindex: 94.574
Het probleem daar is al zo oud, dat is begonnen met de Exodus. Toen moest na 40 jaar woestijnkamperen het land veroverd worden waar al een ander volk op woonde. Die moesten maar even verslagen worden. o.m. de val van Jericho. Een duidelijk geval van landjepik.
Sindsdien is het alleen maar herrie geweest met de Palestijnen, pardon Filistijnen. Want dat komt op hetzelfde neer. En door de geschiedenis heen blijkt dat dezelfde taktiek nog steeds gebruikt wordt. Ik denk niet dat het daar ooit goed zal komen na duizenden jaren.

06-06-10 11:06:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
KPUC: je blijft maar hameren op dat stelen van land. Een gevolg. De oorzaak blijf je negeren. De kolonisten konden enkel en alleen op dat land komen doordat het veroverd werd in oorlogen die de eigenaren van dat land zelf begonnen zijn. Oorlogen die als doel hadden alle Joden weg te vagen en het hele land in te pikken.

De dief in spe faalde en verloor daarentegen zijn eigen bezit. Dat hij had teruggekregen als er direct een vrede was gesloten met erkening en waarborgen, maar die hij niet wilde sluiten omdat hij wilde blijven proberen het land van de andere te pakken.

Met als gevolg dat zijn voormalige land definitief kwijt ging doordat de te verdrijven personen zich daar maar gingen vestigen omdat er geen geloof meer was dat het ooit goed zou komen. Wat in het geval van Hamas ook zo is tot op de dag van vandaag.

Wel even de dingen in de juiste volgorde neerzetten....

06-06-10 11:13:34
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Een beetje kortzichtig was die god dan, of hij/zij/het/niets had geen vooruitziende blik en kan dus al niet als een god worden beschouwd aangezien die t toch altijd beter weten.



God heeft het wel voorzien:
Zacharia12:2 Zie, Ik maak Jeruzalem tot een schaal der bedwelming voor alle volken in het rond. Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natiën moeten heffen, allen die hem heffen zullen zich deerlijk verwonden.


06-06-10 11:14:16
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tja, zolang die god niet bestaat heeft m niks te zeggen, zo simpel ligt het voor mij.

Nu gloeiende de derde edit en maar hopen dat wmr ook wil :-:

Ik kan dat verhaal van je vorige reactie ook in t voordeel van de Palestijn inkleden, precies t zelfde maar dan anders.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 17 18 19 [20] 21 22 23 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven