hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 08:00 - 74424 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

03-10-10 22:46:21
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Israëlisch tuig :r Klik hier:-: Stelletje takkehonden zijn het.

29-11-10 19:12:03
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
een beetje aanschouwelijk en dicht bij huis (6)

29-11-10 19:15:14
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Storm _O_

15-05-11 11:54:56
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En daar gaan ze weer verder met bezet gebied nog verder in te polderen. Stel gore bezetters, zijn jullie Joden vergeten wat de Holocaust inhield? :r

15-05-11 12:03:12
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vandaag is de herdenking van de oprichting van de staat Israel met name door de Palestijnen, die dit aanduiden als rampdag. Hierbij worden vooral de 760.000 Palestijnen herdacht die moesten vluchten.

In de nieuwsberichten hierover lees je dat alsvolgt:

JERUZALEM - Het Israëlische leger heeft de bezette Palestijnse gebieden zondag volledig afgesloten van de buitenwereld in verband met ongeregeldheden rond Nakba-dag.

Deze dag herdenken de Palestijnen de 'ramp' van het ontstaan van Israël in 1948, en het daaropvolgende conflict dat leidde tot de gedwongen vlucht van 760.000 Palestijnen naar het buitenland.

Dit is een klassiek voorbeeld van hoe men met de materie omgaat. Vergeten wordt dat een groot deel van die vluchtelingen helemaal niet gedwongen werd, maar vrijwillig vertrok na een oproep van de Arabische leiders "om de weg vrij te maken voor het in zee drijven van de Joden" ...

Nee, de suggestie dat Israel allen dwong is veel aantrekkelijker want politiek correcter.

Ook hoor je nooit iemand over de 800.000 Joden die in 1948 wel gedwongen de Arabische landen moesten verlaten met achterlating van al hun bezittingen.

Dat laatste komt echter mede doordat die 800.000 in het opvangland aangepakt hebben en een nieuw bestaan hebben opgebouwd. En niet in kampen bij elkaar zijn blijven zitten huilen hoe erg het allemaal wel niet is en hoe zielig ze zijn en zijn blijven eisen dat ze terug moesten mogen naar hun herkomstplek en bezittingen.

15-05-11 12:04:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Kpuc: wat een toeval dat jij op grond van hetzelfde artikel in een oud topic iets plaatst terwijl ik met een andere reactie erop bezig was.........en jouw reactie dus pas zie na het versturen van de mijne....

Hoe je op 1 lijn kunt zitten zonder op 1 lijn te zitten ;)


15-05-11 12:26:12
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tja, het blijft een bezetting dus foute boel.

15-05-11 12:40:22
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wist je dat in 1948 Jordanie als enige anti Israel land zonder al teveel moeite op kon rukken en de hele West Oever bezetten, daar waar de andere Arabische landen geen progressie konden boeken?

Dit omdat Koning Abdoelah in het geniep een accoord had gesloten met de Joodse Leiders waarbij Palestina verdeeld werd over hun beiden en hij de Westoever zou krijgen....?

Dat de grenzen van dit gebied die zijn welke hij destijds afgesproken heeft met de Joodse Leiders en dat die grens dus niet een natuurlijke grens is op grond van bevolking of zo....?

Die dus ook inderdaad kreeg en vervolgens geheel annexeerde en inlijfde bij Jordanie zonder ook maar de geringste intentie er ooit een Palestijnse staat te vestigen....?

Ook valt op dat niemand het ooit over de Jordaanse bezetting heeft gehad of heeft, maar wel voortdurend over die van Israel terwijl dat land meer Palestijnse staat heeft gesticht/toegelaten dan alle Arabische landen bij elkaar.....


15-05-11 13:12:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik vraag me wel eens af: stel dat na 1948 er verder geen oorlogen meer waren geweest in Palestina..... dan was de westoever nu gewoon Jordaans en de Gaza strook Egyptisch, want beide zouden nooit daar een Palestijnse staat gesticht hebben. Zou de wereld dan ook spreken van bezetting? Zouden beiden ook zo veroordeeld worden als Israel nu? Zou er een Hamas zijn met leuzen als alle Jordaniers aan het gas?

Ik vermoed van niet.....

15-05-11 16:06:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat mag je je afvragen, de realiteit is dat Israël weer op burgers heeft geschoten, en nu weer bij de Golanhoogte dat er doden en gewonden door dit tuig zijn gevallen :r Wat mij betreft mag de VN ook tegen Israël op gaan treden zoals ze tegen Libië doen. Maar nee, dat mag niet want de Joden zijn zoooo zielug hei. Wel, de VN zijn een stel schijtlijsters en willen niet inzien wie de ware agressor is. Of ze zien t wel in en denken van ja maar die lieve Joodjes mogen we niets doen hoor, ze hebben al zoveel leed gehad :r

15-05-11 17:55:22
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als jij in je eigen huis keer op keer een buurman aantreft die probeert jou dood te slaan, en iedere keer dat hij succes lijkt te hebben kijken de andere buren toe zonder in te grijpen.......en ook de politie doet niets.

Als jij hem toch weet te verdrijven en zelfs in staat blijkt een deel van zijn huis zodanig in te nemen dat hij niet direct meer kan komen meppen......

Als alle buren die net nog stil waren dat keihard veroordelen en vinden dat jij terug moet naar je eigen huis en daarvan ook de deur moet open laten en ook de politie dat vind en probeert te bewerkstelligen.

Hoe zou jij dan reageren? Doen wat die buren vragen? Inderdaad de kans creeren dat de volgende keer de buurman jou inderdaad dood slaat?

Dat is de situtatie waarin dankzij de Arabieren en Palestijnen de Joden al decennia lang leven. Waarom moeten zij wel doen wat jij nooit zou doen als jij in die situatie zat?

Het komt mij overigens voor dat in de buurlanden op dit moment aanzienlijk meer doden vallen. Omdat die landen zo heerlijk democratisch zijn etc. En we die t.o.v. Israel dus beslist moeten steunen.

(Noot: en niet komen met iets als dat ze zch moeten terugtrekken tot de 1948 grenzen, want ook jij weet dat teveel Arabieren en Palestijnen maar 1 ding willen: heel Israel weg, alle Joden de zee in en het liefst dood. En dat het terugtrekken naar onverdedigbare grenzen dus een vorm van zelfmoord is die ook jij nooit voor jezelf zou accepteren.

Ik zeg niet dat de Joden zulke lieverds zijn, maar het totale onbegrip voor hun kant en de weigering te kijken wie nu eigenlijk wat veroorzaakt heeft is jammer. Dat dient de zaak niet en maakt een oplossing alleen maar onmogelijker)

16-05-11 00:57:51
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nou moet je eens goed lezen Invisible! Stel je voor dat na 2000 jaren jouw land door de VN wordt ingepikt en aan de toenmalige bewoners wordt gegeven, wat de fok zou jij dan doen? Deemoedig je hoofd op het hakblok leggen of ervoor strijden??? Tjonge man, bazel toch eens niet zo over het in zee drijven en dat soort onzin maar denk eens na!

16-05-11 01:01:49
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
De enige reden dat er niet wordt ingegrepen is omdat er in Amerika te veel Joden de machtshebbers ondersteunen, en daar wil men geen stemmen van verliezen. :r

16-05-11 01:06:22
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ook dat, maar de VS grijpt na Vietnam alleen nog maar in als er olie of andere bodemschatten in het spel zijn betrokken :-: Aan die olijfbomen in Israël hebben ze geen ruk dus laat maar gaan :S

16-05-11 01:12:58
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
kunnen ze ook olie van maken 8-)

16-05-11 01:18:32
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mwah, dat kost teveel moeite Muse 8) Maar wat mij betreft mag Unifil weer daar ingrijpen, en dan ook met scherp op dat gajes schieten, liefst gelijk in de kop zodat ze niet te lang hoeven te lijden.

16-05-11 08:10:24
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Oke Kpuc: ga ik eens met je mee: alle Joden moeten daar weg.

Waar denk je ze dan te gaan laten? Mogen bijvoorbeeld die 800.000 en hun nabestaanden terug naar de Arabische landen waar ze uit verdreven zijn? Als de 760.000 Palestijnen en hun nabestaanden dat mogen, mogen zij het toch ook? En wat als de Arabische landen dat onderdeel van het verhaal weigeren?

En wat met de nabestaanden van de Joden die altijd al in dat gebied hebben gewoond en dus geen immigranten zijn? Moeten die ook weg? En zo ja waarom zij wel en de Palestijnen niet?

Jij roept "denk eens na". Ik daag je uit dat ook eens te doen: waar ga je al die mensen laten?

16-05-11 08:17:20
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wellicht dat Israël de bezette gebieden gewoon opgeeft, wie weet dat dan van Palestijnse kant men ook gaat nadenken van het moet over en uit zijn. Misschien een ijdele gedachte maar het kan wel.

Nu inhoudelijk, als t zo zou zijn dat ik alle Joden uit Israël weg wil hebben, wat dus niet het geval is, dan zou men ze in Engeland en Amerika moeten huisvesten, de grootste vriendjes van Israël zullen vast genoeg ruimte over hebben voor ze. En misschien kan Nederland ook een bijdrage leveren, gewoon nog meer bos kappen en natuur opofferen, moet kunnen toch?

Lees dit wel met de ironische noot, want ik weet niet zeker of Joden wel terug naar Nederland zouden willen na het verraad van weleer door NSB'ers.

16-05-11 12:30:58
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik bespeur enige tegenstijdigheden. Daarom het volgende: bezet gebied? Wat versta jij daaronder? De algemeen gangbare definitie van de gebieden die na 1948 en vnl in 1967 zijn veroverd? En aan wie moeten die dan gegeven worden? Ze zijn per slot veroverd op Egypte, Syrie en Jordanie, niet op de Palestijnen....

Of wat ik uit reacties als deze afleid:

Quote Kpuc:
Nou moet je eens goed lezen Invisible! Stel je voor dat na 2000 jaren jouw land door de VN wordt ingepikt en aan de toenmalige bewoners wordt gegeven, wat de fok zou jij dan doen? Deemoedig je hoofd op het hakblok leggen of ervoor strijden??? Tjonge man, bazel toch eens niet zo over het in zee drijven en dat soort onzin maar denk eens na!


die suggereren dat jij feitelijk al het land daar als bezet door Joden ziet. En dus eruit moeten? Terwijl je elders zegt dat je niet alle Joden daar weg wil hebben.

Kunnen we het eens worden over de 1948 grenzen als basis en de rest als bezet, of moet dat anders gedefinieerd worden?

Overigens ben ik van mening dat het Palestijnse probleem grotendeels kunstmatig in stand is gehouden. De 800.000 uit Arabische landen verdreven Joden hebben zich aangepast, vormen geen vluchtelingen probleem meer. De miljoenen van elders (Oost Europa) ook niet. Eisen ook geen terugkeer.

Voor de Arabische landen was het politiek interessanter om de mensen niet te laten integreren, maar vluchteling in ellendige omstandigheden te laten blijven. In dictaturen kan je dat gewoon doen en dat deden ze dan ook.

En dat kan je m.i. Israel niet verwijten.

16-05-11 12:44:02
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Edit onderaan. Ik heb het over de bezette gebieden na de Nakba, ofwel waar men sinds jaar en dag koloniseert. Die gebieden moeten ze gewoon teruggeven aan de rechtmatige bewoners. Weet je dat er Palestijnen zijn wie nog steeds de sleutel hebben van huizen van hun grootouders wie allang met de grond gelijk zijn gemaakt en waar nu Israëlische Rednecks onrechtmatig wonen? Leuk hè?

Die 800.000 Joden wie zijn verdreven hebben dus nu wel een leuk optrekje, op grond van Palestijnse bewoners. Fijn volkje hoor.

Maar zeg nu eens wat jij zou doen als jou je huis en haard wordt afgenomen??

16-05-11 13:27:43
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De gebieden na de Nakba. Ofwel: dat wat er sinds 1948 bij veroverd is, niet dat wat men in 1948 volgens de VN verdeling verkreeg. Zeg ik het zo juist?

Ga ik in mee, ook al is het veroverd op Jordanie, Egypte en Syrie en niet op de Palestijnen die van de drie genoemden nooit een eigen staat gekregen zouden hebben.

Moet dit dan eenzijdig gedaan worden? Terwijl degene die het dan krijgen maar 1 ding willen: de rest ook en alle Joden eruit? Die meermalen bewezen hebben dit te willen uitvoeren, waarbij de wereld pas in actie kwam toen zij klappen kregen ipv de Joden?

Vind jij dat reeel? Zou jij jezelf zo in gevaar brengen? Ik in ieder geval niet.

Laatste vraag: wat zo ik doen? Verzet waar mogelijk. Indien geen uitzicht op herstel, niet decennia lang in een hoekje gaan huilen hoe erg het allemaal is, maar proberen een nieuw bestaan op te bouwen voor mij, mijn kinderen en kleinkinderen.

13-06-11 19:30:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik weet niet of de Palestijn na wat ik schetste de rest ook terug wil, denk dat ze in de handen mogen knijpen als het gekoloniseerde gebied wordt opgegeven, dat zou ik dan doen in elk geval.

Ik zou proberen om tezamen eruit te komen, en als dat niet lukken wil en ik heb mijn beste beentje voorgezet terwijl de andere partij alleen maar blijft traineren, dan kan mijn leven me geen ruk meer schelen en zal ik keihard toeslaan tot ik de dood zal vinden. Principe mijn waarde, dat mist bij veel mensen jammerlijk genoeg.

08-07-11 10:22:07
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En zo gaan die lieve Joodse mensen om met tieners en jongvolwassenen van Palestijnse komaf. Fijn hoor, de stoeries, motten ze met mij proberen, dat overleef ik dan niet, maar er gaat er minstens eentje mee zonder strottehoofd en ogen.

08-07-11 10:51:34
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Kijk, we hebben geleerd uit de geschiedenis dat als twee volkeren op elkaars dak zitten je ze het beste uit elkaar kunt halen. Israëlische helft, Palestijnse helft. Open grenzen en gelijke kans tot ontwikkeling. En omringende onpartijdige landen en de VN (niet Amerika :-: dus) moeten erop toezin dat dat gehandhaafd wordt.

Anders zijn ze over 50 jaar nog bezig. 8O

08-07-11 11:16:29
JaapB
Erelid


WMRindex: 1.153
OTindex: 3.217
T
Sophi-e-sticate: Mooie oplossing maar ik zie een probleempje: Er zijn in dit conflict geen omringende onpartijdige landen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven