hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 16:00 - 74480 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21 22 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

02-06-10 21:57:55
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik niet. Wie mensen met bomgordels om op pad stuurt kijkt ook niet op een buitenlandse activist meer of minder. Cynisch? Wel iets, maar helaas te vaak bewaarheid...

03-06-10 09:37:38
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
als je ziet dat Hamas schiet vanuit scholen en burgers bijna als levend schild gebruiken... Als israël dan niet ziet dat het een school is en een raket eropaf stuurt, dan schreeuwt de hele wereld moord en brand. beetje wrang, niet?

overigens zit ik nog steeds te wachten op het blogje van een lid hier. deze heeft al vaker dingen over isra:el geschreven en over de holocaust. hij suggereerde zelfs dat deze niet bestond.

03-06-10 09:46:10
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Welk lid is dat en heeft hij dat ergens hier vastgelegd? Wil dat wel eens lezen....

Het is inderdaad een feit dat Hamas onbeperkt en zonder boze wereld op markten, scholen etc mag schieten, maar dat Israel geacht wordt voor ieder schot eerst een soldaat naar het doel te sturen om te kijken of er niet naast het te treffen kanon iets anders staat. . . . Waarbij de wereld niet weet hoe ze Israel aan de schandpaal moeten nagelen als ze met een munutiedepot ook de in het zelfde gebouw zittende school treffen...

Vanuit Hamas standpunt is dit wel slim. Als een mensenleven toch niet telt, kan je zo enorme politieke winst halen met die selectieve verontwaardiging ...


03-06-10 09:49:54
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Invisible: waar telt een mensenoleven eigenlijk nog? Overal worden toch onschuldige mensen vermoord door zelfmoordenaars met bomgordels?

03-06-10 09:52:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Bomgordels is niet exclusief Hamas, heb je helemaal gelijk in. Maar wel nagenoeg exclusief Arabisch . . . Er is geen Jood die met een bomgrodel om een Palestijns iets opblaast bijvoorbeeld. En ook het leger mikt niet expres op bussen met schoolkinderen . . .

De wereld mag overigens dankbaar zijn dat het terrorisme inderdaad vnl uit Arabische hoek komt en niet van Israel. Zou Israel de terroristen staat zijn, kwam er elke week minimaal één 747 ergens in de wereld omlaag en was echt geen hoofdstation meer veilig te krijgen......

03-06-10 09:54:10
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Omid.

@ledi, niet overal ter wereld, maar wel in israel. de grenzen worden niet voor niets zo zwaar bewaakt. er zijn ook mensen die naar israel zijn verhuisd vanuit gaza of de westelijke jordaanoever. deze plegen ook aanslagen. ik ken mensen die er wonen, deze hebben meerdere keren vlakbij zo'n aanslag gezeten.zo is een iemand een halte te vroeg uit de bus gegaan. dat was op het eerste gezicht klote, totdat die persoon bij de juiste halte kwam. de plek waar ze had gezeten was er niet meer en de bus was aan het uitbranden.

03-06-10 11:36:16
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@David.: inderdaad beseffen we in Nederland niet half hoe het voelt om 5 minuten later dood te kunnen zijn.
Als we hier opeens een onverwacht geluid horen, hoeven we niet meteen te denken aan een aanval.

03-06-10 11:48:58
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
@Invisible: Ik noem het Staatsterrorisme, is een manier om de tegenstander door verassing angst aan te jagen, ik wordt ziek van deze manier van beargumentatie, ze doen weer net alsof ze het slachtoffertje zijn.

hoeveel doden vielen er ook alweer te betreuren vorig jaar? veel te veel, en nu ook weer..Hulpgoederen zijn het, notabene door Turkije gechecked die lading...

Of zijn die nu ook in een keer achtelijk in jouw optiek...

03-06-10 13:02:58
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als een schip in de vertrekhaven gecheckt wordt zegt dat niets. Dingen als wapens worden echt niet in een haven ingeladen, maar op volle zee uit een ander schip.

Je argumentatie gaat dus niet op. Temeer daar de checker een land is met zeer openlijke Hamas sympathien. Alsof je de bewaking van de bank laat doen door de maffia...

En omdat de tocht mede georganiseerd werd door mensen die fondsen werven voor Hamas en in de top zitten van Hamas gelieerde instanties kan je rustig stellen dat het wantrouwen van Israel toch minimaal enige grond had. Temeer daar Israel van meet af aan heeft aangeboden alle goederen via een Israelische haven gewoon naar Gaza te brengen maar dat geweigerd werd.

Waarom die weigering? Omdat er toch wapens gesmokkeld werden? Wij weten nu na de controle dat dit niet zo was, maar ervoor kon je dat niet garanderen. En mag Israel misschien proberen te voorkomen dat er volgende week weer raketten op de dorpen en scholen afgeschoten worden?

In jouw ogen waarschijnlijk niet. Ze moeten maar accepteren dat ze voortdurend gevaar lopen leven en familie te verliezen.

Ik zou jou wel eens willen horen als jouw dorp iedere dag onder vuur lag. Onder vuur door mensen die zweren door te gaan tot ze jou en allen die je lief zijn hebben gedood.

Zou je dan nog steeds vinden dat onze regering daar niets aan moet doen en zeker niet mag controleren of de boodschappen die ze ophalen geen dekmantel voor meer bommen zijn?

De Israeliers zijn geen lieverdjes, maar laten we toch echt de oorzaak eens noemen en bekritiseren i.p.v. die steeds als slchtoffer te presenteren en het gevolg de dader te noemen!

03-06-10 13:45:46
xylomet
Lid

WMRindex: 2
OTindex: 59
Quote Invisible:
...Wij weten nu na de controle dat dit niet zo was, maar ervoor kon je dat niet garanderen. En mag Israel misschien proberen te voorkomen dat er volgende week weer raketten op de dorpen en scholen afgeschoten worden?...


Uiteraard kun je dat niet garanderen.
Maar dan stem ik ook in dat Israel alle binnenkomende en uitgaande vluchten annuleert als er Moslims willen boarden, want volgens jouw redenatie weet je niet zeker dat ze geen kwaad in zin hebben en kun je ze dus beter voortijdig neutraliseren.
De oude western-mentaliteit: shoot first, ask later.

Je loopt met oogkleppen op. Iedereen hier loopt met oogkleppen op.
Niemand is puur dader, niemand is puur slachtoffer. Men is allemaal evenveel en alle partijen doen even weinig om tot een (vredige) oplossing te komen.
Dus stop met t verheerlijken van Joden en t verheerlijken van Palestijnen: ze zijn gelijk en even erg in hun daden en acties.

03-06-10 13:53:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Xylomet: met je laatste stuk ga ik geheel mee en dat heb ik ook meermalen aangegeven. Ik weet niet hoe lang je deze discussie al volgt, maar ik heb helder vermeld dat ik het Israelische standpunt verdedig en van bewijzen voorzie omdat de gangbare opinie (ook hier) is dat Israel en Israel alleen de schuldige is en de palestijnen enkel slachtoffer.

Geen oogkleppen dus maar meer op de advocaat wijze. Of de andere kant wel dan niet oogkleppen op heeft wil ik niet over oordelen, maar dat ze blijven weigeren om de andere kant te zien staat wel redelijk vast, alle bewijzen ten spijt....

03-06-10 14:00:02
xylomet
Lid

WMRindex: 2
OTindex: 59
De bewijzen in deze zaak zijn subjectief en volledig doorspekt van alle mogelijke propaganda van alle kanten.
Wij kunnen alleen oordelen vanaf de zijlijn, op basis van die verknipte bewijzen, en dat is in mijn opinie een zinloze actie.

03-06-10 14:10:59
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Er zijn toch ook wel objectieve factoren hoor, alleen die willen velen niet zien.

Zo is het een objectief feit dat Hamas uit is op de complete vernietiging van de staat Israel. Compleet, dus ook het stuk dat op basis van 1948 aan hen toe kwam.

Ofwel: Hamas stopt niet als Israel de bezette gebieden teruggeeft. Integendeel, kan dan nog meer schade aanrichten.

Daar hoor je niemand over, past niet in het beeld dat de palestijnen enkel slachtoffer zijn...

03-06-10 16:29:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hamas of de burger, dat is me nogal niet een groot verschil dacht ik zo. Verder heb ik eigenlijk alles al gezegd wat me maar voor de kop kan komen vliegen. De ene wil zelfbestuur zonder getreiter van de ander en de ander ziet liever geen raketten in de achtertuin landen. Prima, te begrijpen, beiden fout, beiden terrein prijsgeven en van dat terrein een no go-area maken, compleet met blauwbloezen en meer van die ongein :S

03-06-10 16:36:27
SamuelE
Lid

WMRindex: 16
OTindex: 92
S
Quote @nietmeer:
Wat mij betreft mogen ze dit land volledig boycotten en laat ze die muur maar bouwen. Ontneem ze alle landingsrechten en krijg de kolere maar!


Ehm? Jij bent zeker tegen Israël?
Waarom boycotten, waarom alle rechten weghalen? Heb je het nieuws wel gevolgd? Of kijk je alleen maar naar het NOS Journaal en that sit?
Je moet van alle kanten horen, ook van RTL Nieuws, ook van CNN, ook van BBC News...
Nee?:nee Dan zou ik je het uitleggen
Die "activisten" komen ze met z'n zes schepen aanvaren. "Wij hebben eten, medicijnen en hulp," zeggen zij. Ze willen de Gaza-strook reden. (Wat denkje? Dat Gaza niks heeft? Het granst aan Egypte die ook geen vrienden is met Israel, dus geven ze onderhands wapens, eten, enz...)
Israël die die "noodhulp" niet vertrouwt gaat een kijkje nemen. En trouwens die pro-Palestijnen (O.A. Turken of van Turkse Nationaliteit) weten dat ze op weg naar Gaza-strook op Israëlische wateren vaart.
Dus Israël gaat een kijkje nemen.
Ik heb het misschien niet live gezien, maar wel op een filmpje op internet: (Klik hier)
Als je dan geslagen en gestoken word, wat doe je dan? Terug slaan!


03-06-10 16:43:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Samuel, waarom is dan die grens met Egypte onlangs, tijdelijk, weer opengesteld? Ook Egypte is beducht voor Hamas en trawanten, en nogmaals een oorlog met israël zien ze echt niet zitten. Dus het lijkt mij dat Hamas uit die hoek weinig steun hoeft te verwachten.

Dat filmpje is heel mooi, hierkun je commentaar vanaf zo'n schurkenschip horen.

03-06-10 17:39:04
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@SamuelE: 1 ding is zeker. De naam "Nietmeer" wordt gegeven aan mensen die zich hebben laten uitschrijven bij WMR.
Die zullen dus nooit jouw reactie lezen.

03-06-10 17:41:09
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ledi, ik herken mijn oude Kpuc in die tekst 8)

03-06-10 19:58:27
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik hoorde dat een israelische soldaat 30 messteken heeft ontvangen. noem dat maar eens zelfverdediging...

die oorlog met israel komt eraan. alles staat er op scherp. de landen eromheen zijn al bezig met de banden verbreken en oorlogsvoorbereidingen.

03-06-10 20:46:30
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Kpuc: Jij bent dan vermoedelijk de enige nietmeer die de reacties nog kan lezen. :D

04-06-10 06:36:36
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ledi, nee hoor, LM waart hier ook nog wel eens rond. Niet hier dan exact natuurlijk 8O

04-06-10 07:00:20
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ondertiteling graag . . . . .

04-06-10 07:12:24
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bij dat filmpje of de bovenstaande Konversacija?

04-06-10 07:45:57
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
dat laatste . . .

04-06-10 09:02:13
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Kpuc:
Naam LuckyMe
Laatst online 01-03-10
-------------
Ik wist niet dat hij ook Nietmeer was geweest, maar inderdaad - tijdje al niet meer gezien.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21 22 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven