hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 16:00 - 74480 artikelen - nu online 42 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

01-06-10 19:54:26
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Laat t wel duidelijk zijn dat ik Hamas absoluut niet zie zitten, en dat ik ook hun daden veroordeel. Wat mij niet lekker zit zijn de ongeremde mogelijkheden welke israël ge-, en misbruikt. Dit hulpkonvooi was al van boven tot onder gecontroleerd, ik blijf het zien als een daad van terreur om de Palestijnse bevolking te beknotten en te verzwakken.

01-06-10 20:26:13
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Kpuc:
Dit hulpkonvooi was al van boven tot onder gecontroleerd, ik blijf het zien als een daad van terreur om de Palestijnse bevolking te beknotten en te verzwakken.


Het probleem is dat de Turkse regering zich in het verleden achter Hamas heeft opgesteld. Hoe kan Israel er dan vanuit gaan dat er geen wapens aan boord zijn. De Turkse regering heeft zelfs gedreigd met acties tegen Israel als het transport tegengehouden zou worden. Heel zwart wit gesteld gaf het Israel daarmee meer dan voldoende reden om deze vloot als 'vijandig' te mogen beschouwen. De Turken mogen nu zielig roepen en luidkeels de vermoorde onschuld spelen, maar de Turkse regering had de problemen kunnen voorkomen door het transport onder begeleiding van de Turkse marine te laten plaatsvinden (hoe gek het ook klinkt: dan was de Turkije verantwoordelijk geweest voor het transport en de lading). Ook dan had Israel de boel mogen doorzoeken (al is dat niet gebruikelijk), maar was het niet zo uit de hand gelopen.

De organisatie was op de hoogte van de bestaande blokkade en zijn van tevoren duidelijk gewaarschuwd. Zij hebben het risico bewust genomen (sterker nog: men wilde de blokkade willens en wetens breken). Als Israel nu écht kwaad wil, mag het de opgebrachte schepen aan de ketting leggen en verbeurd verklaren wegens verzet. En daarmee staan ze dan ook nog eens in hun (internationale) recht.


01-06-10 20:27:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Storm, technisch gezien heeft de bezetter gelijk, moreel gezien is dit een verwerpelijke actie.

01-06-10 20:32:16
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Moreel gezien is de houding van Free Gaza ook verwerpelijk. Evenals de houding van Israel, Hamas, USA, Europa en vele anderen.

Zoals altijd in een oorlog: de bevolking is het slachtoffer. Maar dat weten wij beide.

01-06-10 20:34:26
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Maar al te goed, de enige partijen in het geheel die winnen zijn de wapenfabrikanten en handelaren :S

01-06-10 20:46:28
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Vergeet de media en entertainmentindustriën niet ;)

01-06-10 20:52:33
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik denk dat strikt juridisch gezien Israel ook nog met Syrie in oorlog is. Met Egypte, de PLO, Libanon en Jordanie is een vredesverdrag gesloten. Met Syrie is dat dacht ik niet en dus is er een staakt het vuren en meer niet....

01-06-10 21:22:46
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Invisible
Geen vredesakkoord idd. Mede omdat Amerika hier niet van gecharmeerd zou zijn.

01-06-10 22:09:39
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Je ziet het ook met Hamas de afgelopen jaren. Zo nu en dan is er een tijdje een staakt het vuren en als dat afgelopen is (en meestal al ervoor) begint Hamas weer te schieten. Ook dat toont al aan dat er feitelijk een oorlogssituatie is.

Strikt genomen zou Israel de voortdurende aanvallen mogen beantwoorden met genoeg geweld om Hamas tot overgave te dwingen dan wel te vernietigen. Maar als na maanden ondervuur te liggen eindelijk eens terugschiet valt de hele wereld over hen heen. Dezelfde wereld die voortdurend de andere kant op kijkt als Israel onder schot ligt...

02-06-10 07:11:44
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vandaag meer info in de krant. Minister Verhagen heeft aan de 2e kamer bevestigd dat Israel qua zeeoorlogsrecht het recht had die schepen te inspecteren.

Ook blijken bij de afvaart in Turkye de nodige Hamas en andere kopstukken aanwezig te zijn geweest, waardoor enige verdenking van opzet/misbruik zeker op zijn plek was. De Turkse regering heeft hier dus boter op zijn hoofd en de stelling van KPUC inzake controle in de vertrekhaven houdt geen stand lijkt mij.

Israel heeft wel de situatie grondig onderschat en verkeerd ingeschat. Soldaten uit een helkicopter abseilen met slechts een paintball geweer paraat terwijl je weet dat er militanten aan boord zijn is niet handig. De soldaten waren dan ook naar het schijnt uiterst verrast en toen ze klappen bleven krijgen hebben ze de echte wapens gepakt die onder hun kleding zaten. Wat hadden ze dan verwacht denk ik dan, een kop thee?

Wie is verantwoordelijk.. dat is strikt genomen weer de organisator van het konvooi omdat de blokkade bekend was en zeer helder was afgekondigd. En omdat het konvooi openlijk aangemerkt werd als blokkade breker.

Publicitair is Israel echter schuldig verklaard en staat de (moslim) wereld bol van heilige verontwaardiging. Die zo node gemist wordt als het gaat om de daden van Hamas, waardoor deze organisatie geen enkele druk ervaart om zich te matigen dan wel eens tot zinnen te komen. Gesteld dat dat zou kunnen.

Als ik ergens mijn geld op zou moeten zetten, dan stel ik dat het konvooi bewust is opgezet om Israel publicitair aan te pakken, dat de organisatoren bewust het risico van doden hebben genomen en er waarschijnlijk ook blij mee zijn. Dat de vredesactivisten aan boord misbruikt zijn als dekmantel voor de cynische Hamas politiek en de westerse pers daar masaal in is getrapt.

02-06-10 07:35:02
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, het buitenproportioneel geweld op de verkeerde plaats is wat mij telkens steekt. Was israël maar een keer zo groot om Hamas daadwerkelijk aan te pakken, ze hebben de middelen, de techniek en mensen om een fatale klap aan Hamas uit te delen.

Ik kom overigens weer terug op het feit dat ondanks de term "het beloofde land", de israëli zich bewust in een wespennest heeft genesteld.

02-06-10 07:48:27
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wist je dat de Britten na WO I Oeganda hebben aangeboden aan de Joden? Dit omdat ze met hun belofte aan zowel de Joden als de Arabieren een beetje in de maag zaten.

Quote Kpuc:
Was israël maar een keer zo groot om Hamas daadwerkelijk aan te pakken, ze hebben de middelen, de techniek en mensen om een fatale klap aan Hamas uit te delen.


Iedere keer als Israel daar een poging voor opzet is de wereld in brand en moeten ze stoppen onder druk van de wereld.

Het is ook een tegenstelling en mijn vraag is dan ook : wat wil je eigenlijk? Aan de ene kant veroordeel je Israel met alles en aan de andere kant vind je dat ze juist dat moeten doen wat je steeds veroordeelt.

Israel moet dus de Gaza strook binnen vallen en overal op de wereld de HAMAS kopstukken vermoorden?

02-06-10 07:50:09
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Kpuc: Als ze 'Hamas daadwerkelijk aanpakken', zoals jij zo mooi stelt, krijgen ze weer de hele wereld over zich heen omdat ze zomaar doelwitten buiten hun eigen land aanvallen,

Quote Kpuc:
Ik kom overigens weer terug op het feit dat ondanks de term "het beloofde land", de israëli zich bewust in een wespennest heeft genesteld.
Deed 'ons Willempje' ook toch, toen hij 'Nederland' onafhankelijk van het Spaanse rijk wilde maken? Had hij niet ergens anders kunnen gaan zitten stadhoudertje spelen? Had een hoop doden en narigheid gescheeld. En hij had geeneens een culturele band met het niet-bestaande Nederland. Helemaal terecht natuurlijk dat zijn volgelingen stelselmatig uitgeroeid dienden te worden.

2 opties... Op een plaats met culturele binding in elk geval samen met lotgenoten in een wespennest gaan zitten of massaal uitsterven. Dan kies je toch voor het wespennest?

En naar een ander land... is dat een optie? Dat hebben ze vrij lang geprobeerd, maar de jaartjes daarvoor hebben toch wel aangegeven hoe welkom ze in andere landjes zijn, ofwel totaal niet. (of stellen we gratis treinvervoer, kost en inwoning in een vierseizoenenkamp als positieve discriminatie?)

Als ze dan toch nergens welkom zijn, dan maar daar waar ze zich nog enigzins thuis kunnen voelen vanwege het verleden.

02-06-10 07:52:40
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat doen ze nu toch ook al? Zie de paspoortenaffaire van onlangs nog. Ze hebben de kennis, ze hebben de informatie, ze hebben de steun van diverse veiligheidsdiensten op de aardkloot, en ze schromen er ook niet voor terug om acties buiten hun grenzen uit te voeren.

Wat ik wil? Als ik eerlijk ben, voor mij mag dat gebied onleefbaar voor ieder mens worden gemaakt, iedere heilige stad, plant, boom met de grond gelijk maken en nu opzouten uit het heilige land, iedereen.

Oeganda, hoe kwam men erop *( Valt me nog mee dat ze, de Britten, de Falklands niet hebben uitgepoept destijds 8-)

Pietje, gerichte acties, desnoods ontvoer de kopstukken en berecht ze in israël, of voor het Internationaal Strafhof. Dat laatste zou de meest nette optie zijn, mjah, we kennen de procesgang van Milosevic en Karadzic, dat hele hof is een farce :S

02-06-10 08:00:46
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Dus Willem van Oranje, zoals wij hem kennen, had gerichte acties moeten nemen tegen 'Karel V' en 'Filips II', in plaats van hier en daar een schermutselingetje stukje bij beetje land van ze afpikken.

Tss, de schavuit. En dan had hij nog niet eens de internationale druk van de VN tegen... wat een mietje eigenlijk. Nooit meer dat Wilhelmus zingen, da's wel duidelijk 8O

02-06-10 08:03:17
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het lijkt me handiger als je oeroude koeien wie allang zijn gevild en opgegeten niet vergelijkt met de huidige stand van zaken. Destijds was er geen Veiligheidsraad, en ach, je weet best dat je zoiets niet kunt vergelijken, geen verdere reactie dus op zulke voorbeelden van mijn zijde :P

02-06-10 08:15:09
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Oeroude koeien noemtie dat, maar dat zijn het Nederlandse slavernij-verleden en de kruistochten uiteraard niet...

Het fenomeen 'oorlogsmisdaad' bestond nog niet toen de kruistochten werden gevoerd. Ook niet toen er massaal joden werden vergast. Toch durf ik te zeggen dat er in beide gevallen sprake is geweest van oorlogsmisdaden.

Wanneer is een koe te oud om te vergelijken? Ik vind 1948 toch ook een vrij oude koe, zeker gezien er sindsdien al zeker 3 generaties Israëli's geboren zijn... Misschien niet volledig ingeburgerd naar 'palestijnse' normen, maar ach... daar kan ik je vandaag de dag in Nederland (hoe jong en ter plaatse wil je de koe hebben?) nog een aantal voorbeelden van noemen ;)

02-06-10 08:28:54
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Volgens mij heb ik pas nog, hier of in een ander topic, mijn afkeur van kruistochten en de slavenboten laten blijken, wederom niet van toepassing Pietje.

Overigens, uit commentaar, rechtstreeks vanaf het aangevallen schip, blijkt dat na het zwaaien met de witte vlag het IDF doorging met op scherp schieten. Lekker spulletje is t toch, platbranden dat land, een grote muur eromheen en vol water laten lopen.

Jouw KomBuis..

02-06-10 08:43:24
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Juist die afkeur is 't 'm nou net, vandaar van toepassing. Je keurt (net als ikzelf) zulk soort praktijken af... ondanks dat het net zulke oude (of nog oudere) koeien zijn. Vervolgens zelf claimen dat oude koeien niet vergeleken mogen worden is een beetje tegenstrijdig.

02-06-10 08:48:01
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik haal ze alleen niet uit de sloot, dat is nu net het verschil.

02-06-10 09:44:17
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@pietjevlip: Kpuc: Jammer dat jullie opgehouden zijn. Het begon net leuk te worden. :ja

02-06-10 10:43:10
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik vond het ook wel leuk om eens aan de zijlijn toe te kijken ipv mee te doen :) :ja

02-06-10 19:39:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wist je overigens dat bijna de helft van de bevolking van Gaza onder de veertien jaar is? Bijna de helft...

Grr, ik moet echt één ding zeggen, Hamas is gewoon te dom, te stom, achterlijk :S Nu willen ze weer die hulpgoederen welke zijn bekeken niet doorlaten *(*(*(

02-06-10 20:48:04
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Voor Hamas is de vernietiging van Israel punt 1, niet het welzijn van de eigen bevolking. Daarom worden ook zo makkelijk mensenlevens geofferd.

Ik wed dat Hamas mee heeft geholpen aan dit transport in de hoop dat exact dat zou gebeuren wat ook is gebeurd. Doden dus, want dan komt de wereld weer in opstand. Minachting voor leven enkel en alleen voor politiek gewin.

02-06-10 21:34:47
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Nja, dat vind ik dan ook weer 'iets' te kort door de bocht 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven