hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 18:00 - 74487 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

01-06-10 11:07:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dan krijg je nu je antwoord: Als ik op gestolen land zou leven dan zou ik het goed kunnen begrijpen dat men mij daar weg wil, sterker nog, ik zou er niet eens willen wonen als ik een beetje fatsoen in mijn flikker heb. Maar neen, omdat de Jood altijd al is weggepest en vervolgd, door voornamelijk een Herr Hitler, krijgt m gelijk en mag de Jood wel kernwapens hebben, en mogen ze wel buurtjepesten. Nou, geen goed woord heb ik er voor over, en ook niet voor wie dit allemaal met krom gelul willen goedpraten.

01-06-10 11:12:32
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ook als jij dat land verkregen had omdat de eigenaar geprobeerd heeft jou te vermoorden en al je land te pikken, maar jij sterker bleek en hem terug schopte?

Ook als jij weet dat als je het land teruggeeft, hij dat zal gebruiken om jouw huis te bombarderen en als je even niet op let jou en je hele familie te vermoorden?

Dat is nl de positie waarin de Joden zitten....

Dan kan je dat krom gelul noemen, feit blijft dat de oorzaak bij de Palestijnen zelf lag en ligt. Zij hebben het probleem gecreeerd en in stand gehouden tot op de dag van vandaag. Waarbij het na iedere oorlog moeilijker is geworden voor de Joden om concessies te doen omdat ze keer op keer gezien hebben wat er vervolgens gebeurd.

Natuurlijk zijn ze verhard, extremer geworden. Zou raar zijn als ze dat niet waren na wat de Arabieren allemaal geprobeerd hebben.

Als Israel nu alle gebieden teruggeeft en de kolonisten terugtrekt, weet je domweg zeker dat binnen twee jaar er weer een oorlog komt waarbij de APalestijnen dan de schier onverdedigbare staat Israel zullen proberen te vernietigen. Jij zou dat nooit voor jezelf accepteren, verwacht dan ook niet dat een ander dat doet.

(NB.: als de Joden dat zouden doen wat de Palestijnen met hen willen doen, zou er ook geen probleem meer zijn.... daar wel eens aan gedacht? In het kader van: wie is de grootste schurk)

01-06-10 11:16:41
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Kpuc: helemaal mee eens!:ja

Mijn opa van mijn moeders kant heeft er met een jeep en punt 50 achterop de grens tussen Syrie en Palestina bewaakt/gepatroeilleerd, het was er prachtig, Ramalla was een sprookje zo mooi zegt mijn moedertje.. en wat is er nu van over???

Ik vindt het jammer dat dat joodse meisje hier geboren is ooit, dan hadden we niet zo'n aangepraat schuldcomplex gehad hier in dit land...

En invisible, je hebt het over consessies, noem er eens een paar??:nee

meer zeg ik er niet meer over....nog kwaad over wat er is gebeurd gisteren.. en ze komen er toch wel weer mee weg..8O

01-06-10 11:18:26
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Geloof me dat wie mijn bezit probeert te stelen tegenstand zal krijgen, en terecht, dus je hele redenatie gaat hier op mank. Ik snap best dat je niet altijd en eeuwig kunt terugvallen op een claim van millennia terug, juist daarom snap ik de israëli niet, ja maar het is t beloofde land, ja tuurlijk, uit een verzonnen boek, gij dwalende ziel.

De oorzaak lag bij het veroveren van het Ottomaans gebied, en de verdeling naderhand ervan. Dit kun je niet aan een volk wat er al tig jaren woonde wijten, neen, dit is gewoon een ultieme blijk van schijt aan mensen hebben.

01-06-10 11:19:44
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Dat laatste (van Sjefke) denk ik ook, al zou het wel in de lijn liggen van waar de palestijnen overal mee weg komen.


01-06-10 11:21:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:

De oorzaak lag bij het veroveren van het Ottomaans gebied, en de verdeling naderhand ervan. Dit kun je niet aan een volk wat er al tig jaren woonde wijten, neen, dit is gewoon een ultieme blijk van schijt aan mensen hebben.


De Joden woonden er toen ook al. Waarom hebben dan alleen de Palestijnen recht op een staat daar? Een staat die ze hadden kunnen hebben, maar niet wilden omdat ze liever voor het hele gebied gingen . . waarbij ze zonder blikken of blozen alle joden zouden hebben gedeporteerd dan wel vermoord.

01-06-10 11:21:44
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Pff, gazastrook gevalletje eigen schuld...en Shaata en Shatilla? die slachtpartij? vergeten zeker...

stop je kop nog verder in het zand, net als alle andere landen in de VN doen..:ja

01-06-10 11:23:12
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Denk toch eens na, wie van de partijen wordt zwaar gesteund, door de VS, wie van de partijen heeft kernwapens, wie van de partijen vermoorden gericht kinderen en vrouwen, wie van de partijen zit al jaren klem, wie van de partijen ziet zijn grondgebied steeds afbrokkelen, wie van de partijen wordt stelselmatig gekleineerd en geschoffeerd. Pfff, nog meer peultjes? Neem deze dan maar als toetje, de Jood is een grote kloot, te dom om te weten dat wat ze nu doen hetzelfde is wat Adolf Hitler met hun deed.

Toen woonden ze in vrede met elkaar, dat kun je eigenlijk wel begrijpen lijkt me.

01-06-10 11:23:21
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
nogmaals.. hoe zou het toch komen dat het vroeger Palestina heette?

of is dat ook een fabeltje.. net als israel.

01-06-10 11:24:54
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nee sjefke, niet verdraaien. De meeste VN landen zijn zwaar pro Palestijns .

De slachtpartijen die je noemt zijn nooit goed te praten. Doe ik dan ook niet. Ik constateer enkel dat wanneer de Joden niet sterker waren geweest in 1948, 1956, 1967 , 1973, de slachtpartijen nog veel groter zouden zijn geweest dit zou doen verbleken.

En dan moeten zij nu alles afstaan aan die groep die nog steeds dat wil afmaken wat in de voorgaande oorlogen niet lukte? Makkelijk praten vanuit je veilig stoel...

Israel is bepaald niet heilig en het zou goed zijn als de VS eens wat meer druk zette. Maar de houding hier in Europa waarbij de Palestijnen ongeveer heilig verklaard zijn en Israel een duivel, die klopt ook niet en werkt alleen maar averechts.

01-06-10 11:26:20
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Hou op vent, ik heb in Libanon gezeten.... nog wel eens nachtmerries ervan.

01-06-10 11:28:15
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Sjefke, eindelijk iemand die begrijpt waar t om gaat..

01-06-10 11:31:04
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
De Palestijnen hebben zo´n ongelofelijk groot grondgebied waarin ze kunnen wonen. Die paar kilometer land dat jaren geleden is toegewezen aan een volk dat op zulk een onhumane wijze werd behandeld en verder nergens welkom was, kan dan toch écht niet zo´n probleem zijn.
Tja, jodenvervolging?

En dan is er bijvoorbeeld natuurlijk nog onze pro-Palestijnse journalist Conny Mus.. Joden dit, Joden dat.. Ga je ook iets vertellen over de wandaden van de Palestijnen?

01-06-10 11:32:41
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Denk toch eens na, wie van de partijen wordt zwaar gesteund, door de VS, wie van de partijen heeft kernwapens, wie van de partijen vermoorden gericht kinderen en vrouwen, wie van de partijen zit al jaren klem, wie van de partijen ziet zijn grondgebied steeds afbrokkelen, wie van de partijen wordt stelselmatig gekleineerd en geschoffeerd. Pfff, nog meer peultjes? Neem deze dan maar als toetje, de Jood is een grote kloot, te dom om te weten dat wat ze nu doen hetzelfde is wat Adolf Hitler met hun deed.

Toen woonden ze in vrede met elkaar, dat kun je eigenlijk wel begrijpen lijkt me.


Dit is een mooie om te beantwoorden.

Israel wordt (te zwaar) gesteund door de VS, maar gezien de rest van de wereld ongeveer Palestijns georienteerd is mag dat ook wel.

Wie heeft kernwapens: Israel en dat is maar goed ook. Hadden de Palestijnen die, waren ze allang gebruikt.

Wie vermoord gericht kinderen en vrouwen: HAMAS/de Palestijnen. Alleen al door scholen naast munutieopslag te bouwen. En wat te denken van de raketten op dorpen met maar 1 doel...

Wie ziet zijn grondgebied steeds afbrokkelen? Beide. Israel in ruil voor vrede, Palestijnen omdat ze dat niet willen.

Wie wordt stelselmatig geschoffeerd en gekleineerd: Palestijnen door de Joden, de Joden door de rest van de wereld op de VS na.

Doen de Joden wat A.H. deed? Worden Palestijnen massaal vergasst/vermoord? Als Hamas aan de macht komt zal dit omgekeerd wel gebeuren, is hun officiele beleid....

@Pluppel: reken er niet op, Palestijnen mogen alles oppblazen zonder dat iemand een wenkbrauw fronst

01-06-10 11:34:47
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Quote:
Wie ziet zijn grondgebied steeds afbrokkelen? Beide. Israel in ruil voor vrede, Palestijnen omdat ze dat niet willen.


Jij kan mij niet wijs maken dat Israël voor de vrede vecht.
Allebei zijn ze niet heilig, beiden willen niet toegeven om een paar kilometertjes grond. Als de Palestijnen nou eens genoeg zouden nemen met Palestina en vooruit, de Gazastrook kan er ook wel bij en Israël ophoudt met arrogant zijn. Ze hebben ruimte genoeg.

01-06-10 11:36:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Land voor vrede is wel degelijk officieel Israelisch beleid. Zie Egypte en de Sinai. En de gesprekken met Syrie over de Golan.

01-06-10 11:39:32
nietmeer
Quote:
Israel is bepaald niet heilig en het zou goed zijn als de VS eens wat meer druk zette. Maar de houding hier in Europa waarbij de Palestijnen ongeveer heilig verklaard zijn en Israel een duivel, die klopt ook niet en werkt alleen maar averechts.


Fout. Europa doet ook niks aan de illegale colonisatie van de gazastrook. Het enige wat ze doen is met hun vingertje wijzen en zeggen: Foei, niet meer doen! De Joden hebben het gewoon wat gemakkelijker wegens hun gevoeilige achtergrond. Waar ze ook overigens grondig gebruik van maken

01-06-10 11:44:32
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Israel wordt (te zwaar) gesteund door de VS, maar gezien de rest van de wereld ongeveer Palestijns georienteerd is mag dat ook wel.

Nederland is anders ook zwaar op de hand van de bezetter, en dat is wel te begrijpen gezien het bar weinige verzet wat men hier in WW2 tentoonspreidde.

Wie heeft kernwapens: Israel en dat is maar goed ook. Hadden de Palestijnen die, waren ze allang gebruikt.

Daar is niets goeds aan, kernwapens zijn gewoon te gek voor woorden. Net als Amerika overigens, dus ergens is de link wel te leggen dat beide malloten totaal gestoord en machtswellustig zijn.

Wie vermoord gericht kinderen en vrouwen: HAMAS/de Palestijnen. Alleen al door scholen naast munutieopslag te bouwen. En wat te denken van de raketten op dorpen met maar 1 doel...

Jammer, was te verwachten maar dat komt ook omdat je de gecensureerde staatsbeelden blijft kijken ipv beelden door de onderdrukte bevolking van Palestina.

Wie ziet zijn grondgebied steeds afbrokkelen? Beide. Israel in ruil voor vrede, Palestijnen omdat ze dat niet willen.

Ook fout, de jood had nooit landjepik mogen gaan spelen.

Wie wordt stelselmatig geschoffeerd en gekleineerd: Palestijnen door de Joden, de Joden door de rest van de wereld op de VS na.

Misschien dat dat komt omdat de rest van de wereld wel normaal kan denken?

Doen de Joden wat A.H. deed? Worden Palestijnen massaal vergasst/vermoord? Als Hamas aan de macht komt zal dit omgekeerd wel gebeuren, is hun officiele beleid....

Nee, ze worden niet vergast maar wel in getto's gestopt, nog een peultje?

@Pluppel: reken er niet op, Palestijnen mogen alles oppblazen zonder dat iemand een wenkbrauw fronst.

Ook hier zie je het vanuit je eigen bekrompen denkwijze, neen, ook de Palestijn mag zich niet bezondigen aan moord en geweld, maar ze mogen zich wel verdedigen tegen de bezetter.

En hieronder nog een voorbeeld van hoe de kolonisatie zich heeft voortgezet, onder auspiciën van de grootmachten :r

afbeelding

01-06-10 11:45:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Weetje: de westelijke Jordaanoever is alleen (deels) onder Palestijns bestuur omdat Israel dat heeft afgestaan (land voor vrede....).

het gebied was wel voor hen bedoeld, maar werd in 1948 niet alleen door Jordanie veroverd, maar in 1950 zelfs geheel geannexeerd, waarbij alle Palestijnen daar het Jordaanse staatsburgerschap kregen.

In 1967 Veroverde israel het en enkel daardoor kwam er weer de optie van het teruggeven van delen aan de Palestijnen.....


01-06-10 11:45:39
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
ik heb nog nooit een Palestijnse tank gezien, of een F-16, David en Goliath?? Rings a Bell somewhere??8O

01-06-10 11:45:49
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
En waarom wordt het grootste deel van het journaal besteed aan de reacties van betogers en hoogwaardigheidsbekleders uit de islamitische landen, en wordt er geen aandacht besteedt aan de Israeli's zelf?
Krijgen mensen daardoor niet een beetje een verkapt beeld over de situatie?
Tja, zo is het trouwens al altijd geweest. Logisch dat mensen dan het idee hebben dat het altijd maar weer Israël is..

01-06-10 11:46:56
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ja, ik heb wel eens lamme scuds gezien, njah, daar weten we van wat voor impact die flutrakkers hadden.

01-06-10 11:49:40
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik zie niet echt hoe het opblazen van bussen met schoolkinderen en het schieten van raketten op markten valt onder de categorie zelfverdediging. Temeer daar het achterwege laten van dergelijk geweld de ander wel bereid maakt tot concessies...


01-06-10 11:50:56
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Ja, ik heb wel eens lamme scuds gezien, njah, daar weten we van wat voor impact die flutrakkers hadden.


de scuds waren van Saddam. Het gaat om de dagelijkse beschietingen vanuit GAZA, waar niemand hier om maalt totdat Israel een keer terugschiet, dan is Leiden namelijk wel inlast.

En zo kom ik terug bij het begin van deze juni discussie: de twee maten. De selectieve verontwaardiging. Dat is de reden dat ik hier de andere kant laat zien en ik begrijp niet waarom mensen zo eenzijdig blijven of zelfs extremer worden als je ze laat zien hoe dubbel ze bezig zijn.

er is in dit conflict niet een heilige versus een duivel. Maar in de ogen van velen is heet dat wel, waarbij degene die geschiedkundig gezien het meest duivels is als heilige wordt geportreteerd.

01-06-10 11:52:02
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ja vast, en om vervolgens gewoon weer kolonisten toe te staan om het gebied nog verder te stelen, gek dat er nooit een end komt aan t geweld daar. Nou, er is maar één oplossing voor en dat is de israëli land in de VS te geven, zoals het destijds al had moeten gaan ipv het Midden Oosten bewust in een onoplosbaar conflict te storten.

Ow oen, de Palestijn had van zulke scuds, leer je les nog eens *(

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven