hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

24-12-09 09:49:15
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Israëlieten krijgen een land van GB, er gaan een stel joden naartoe (natuurlijk) en dan worden opeens schepen tegengehouden en de mensen op de boten in kampen gezet. direct nadat Israël officieel bestond werd een gigantische aanval begonnen van buurlanden. beetje logisch dat er dan teruggeschoten word, toch?

24-12-09 09:51:11
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
David, dat werkt naar beide kanten, land wordt ingenomen, en als toetje ook nog eens weggegeven.

24-12-09 11:20:54
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
'Leuk' detail, het enigste Arabische land dat enig succes had in de oorlog van 1948 was Jordanie. Gesteund door: Britse officieren. Het geluk voor Israel was dat het Jordaanse leger een beperkt doel had (en let nu op): Het toevoegen van de westelijke Jordaanoever en oostelijk Jeruzalem aan Jordanië.

24-12-09 12:54:18
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zo zie je maar dat geen enkel volk ooit zal leren van wat voor oorlog dan ook. En de Brit is nog een slag erger dan de Hollander voor wat betreft uitbuiten, traineren en het delegeren, nog geen eens zo lang gelee bestormden die dwazen een stel eilanden waar geen hond wil wonen 8O

24-12-09 13:12:21
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
"ze krijgen alle aandacht van de media. Israël, aan de andere kant, niet. als Israëlieten een aanslag plegen, dan word moord en brand geschreeuwd, maar de gruweldaden van de Palestijnen worden nooit gehoord..."

Juist andersom! Altijd heeft de media Israël verheerlijkt en de Palestijnen zoveel mogelijk genegeerd. Als er 1 Israëliet gedood werd was het moord en brand en stond het in elke krant, maar als er zelfs 100 families van hun huis worden ontdaan en een aantal kinderen afgemaakt hoorde je helemaal niets! Gelukkig is dat nu aan het veranderen.

26-12-09 10:17:32
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Eenzijdige berichtgeving is nooit goed. En die is al vele jaren erg eenzijdig anti Israel, al zullen degenen die pro Palestijnen zijn dat niet meteen erkennen. Wat vanuit hun optiek ook logisch is overigens.

De mens kan niet objectief denken. Duits filosoof omschreef dat eens met een voorbeeld: is een appel zoet of zuur? Dat hangt er van af of je net ervoor een lepel honing of een lepel azijn hebt gehad.....

OFwel: je omgeving, je voorgeschiedenis bepaald hoe je dingen bekijkt. Een Palestijn zal over hetzelfde bericht in een krant heel anders oordelen dan een Israeliet. Beiden zullen vinden dat de ander teveel, opgehemeld wordt en het gewld van die ander teveel verdoezeld. En beiden snappen niet hoe anderen dat heel anders kunnen lezen.


28-12-09 11:47:18
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
roclan, ik weet niet onder welke steen jij leeft maar wat je daar schrijft klopt totaal niet.

de palestijnen worden verheerlijkt.

19-01-10 11:58:53
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Iedereen helpt Haïti, roepen de media. Zelfs Israël – dat zelf nooit een cent van de wereldgemeenschap (V.N.) ontving om 1 miljoen berooiden vrij te kopen, in veiligheid te brengen en te integreren – is weer paraat zoals bij iedere andere calamiteit. Ik vraag mij af waar de Arabieren blijven. Ik heb nog niets gehoord of gezien van bijstand uit de rijke olielanden

Kop veranderen in : Arabische landen doen weer een stap te weinig? Opvallend is het wel dat de stinkend rijke Olielanden zelden tot nooit hulp verlenen, ook niet bij rampen in mede Islamitische landen. Of ze weten het verd** goed te verbergen dat ze het doen......

21-01-10 10:03:44
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
"Arabische landen" Ik vraag me af waar je dan op doelt, Irak(zelf verscheurd), Yemen(zelf verscheurd), Afghanistan(zelf verscheurd), Pakistan(zelf verscheurd), VAE(failliet), enige land die geld zou kunnen doneren is Saudi Arabie, en ik denk dat die eerder andere Arabische landen helpt, en terecht, die hebben het niet makkelijker dan in Haiti.

Beetje propageren van je, maar je geloofwaardigheid is beneden 0 gezakt gezien je in de ene post over de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van bewegen, vrijheid en geweldloosheid praat en vervolgens Israel verheerlijkt die tegen al die principes in gaat, zelfs tegen de Joodse bevolking.

21-01-10 13:42:45
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invis, wellicht geven die landen geen ruchtbaarheid aan giften omdat ze niet zo van zelfverheerlijking houden ;)

PS: Krijgt/kreeg Israël al niet veel steun via de VS en haar diverse geheimzinnige diensten?

21-01-10 15:26:49
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Met een klein beetje onderzoek ben ik achter het volgende gekomen:

Vele Arabische landen geven in relatie tot wat ze zelf hebben, vele malen meer dan Israel aan Haiti.

Qatar

VAE

Palestijnen in blokkade

Gezamelijke bijdrage

Jordanie (arm land)

Pakistan (in burgeroorlog)

Marokko

21-01-10 19:57:07
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Roclan: ik ben overtuigd en trek mijn eerdere posting in.

22-01-10 18:26:54
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote Roclan:
Beetje propageren van je, maar je geloofwaardigheid is beneden 0 gezakt gezien je in de ene post over de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van bewegen, vrijheid en geweldloosheid praat en vervolgens Israel verheerlijkt die tegen al die principes in gaat, zelfs tegen de Joodse bevolking.


het is misschien iets socialer als je andere bewoordingen gebruikt :|. en niet meteen denigrerend doen. dat houd de discussie wel zo prettig :).

31-05-10 20:01:57
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Israel weer in het nieuws. Opvallend? Wel een beetje. Het is niet echt slim noch handig wat ze uitgevreten hebben, zeggen we het zachtjes. Ook al schijnen ze volgens het International recht het recht te hebben inspecties uit te voeren... Dat er dus wereldwijd gedemonstreerd wordt is wel te begrijpen.

Alleen die enorme tegenstelling met wat er gebeurd als er Israelische burgers gedood worden door de HAMAS raketten of zelfmoordenaars. Dan is het een item achteraf ergens in een hoekje en gaat er geen mens de straat op, dan wordt er massaal de andere kant op gekeken.....

01-06-10 09:39:50
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Quote Invisible:
Eenzijdige berichtgeving is nooit goed. En die is al vele jaren erg eenzijdig anti Israel, al zullen degenen die pro Palestijnen zijn dat niet meteen erkennen. Wat vanuit hun optiek ook logisch is overigens.


In ieder geval heb jij geen kaas gegeten van wereldpolitiek, media en filosofie, dit is beschamend.

Israël schendt in vele opzichten de mensenrechten, het feit dat daar bericht over gedaan wordt is alleen maar goed! De Palesteinen kunnen niks doen, want ze vechten met stenen tegen het meest geavanceerde leger ter wereld (volledig gefinancierd door het westen en de VS)

Als het an mij ligt wordt er een totaal embargo (diplomatiek en economisch) op Israël gelegd totdat de Joden daar stoppen met ouwezeren en het structureel vernietigen van een ander volk onder de bescherming van de Holocaust!

01-06-10 09:42:30
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Een goede Jood deelt zijn brood, meer kan ik er niet meer over zeggen, zo misselijk ben ik van die legale terroristen :r

01-06-10 09:49:40
Kolleke
Erelid


WMRindex: 1.240
OTindex: 6.293
@G_Angel: Over dat embargo ben ik het met je eens! Zij moeten ook eens voelen hoe het is om met niks de boel draaiende te moeten houden. Dat doen ze tenslotte ook al jaren met de Palestijnen.

01-06-10 09:55:45
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wat mensen massaal vergeten is dat het Palestijnse probleem niet gecreeerd is door de Joden, maar door de Arabieren en Palestijnen zelf.

In de 19e eeuw was het gebied een woestijn dat nagenoeg ontvolkt was. De Turkse overheersers hebben toen een zeer actieve immigratiepolitiek opgezet waarbij ze mn Joden erg graag binnen lieten. Dit omdat overal waar die zich vestigden het land weer vruchtbaar werd gemaakt.

In 1917 werd het gebied aan zowel de Joden als aan de Palestijnen beloofd, waardoor beiden dachten dat het voorgoed van hen zou zijn. Na WOII werd de twee staten oplossing bedacht die door Israel werd geaccepteerd, maar door de Arabieren niet.

Die hebben vervolgens geprobeerd alle Joden de zee in te drijven met als doel gebieden in te pikken (mn Jordanie vocht puur om het eigen gebied groter te maken, niet om de Palestijnen aan een land te helpen...) en in een hoekje de Palestijnen te vestigen. Dat mislukte en daardoor is het Palestijnse probleem ontstaan.

Sindsdien is Israel wel degelijk bereid land voor vrede te geven (zie Egypte), maar zolang die tegenpartij maar 1 eis heeft (uitroeing van alle Joden, waar ook ter wereld) gaat dat dus niet lukken.

Is Israel dan heilig? Niet echt. Wat zij bij tijd en wijle uithalen kan niet door de beugel. Het blijft echter wel een feit dat dit steeds tot grote opschudding leidt, waar alles wat de ander doet, hoe min ook, steeds wordt verdoezelt. Als hamas een bus opblaast en er zijn 30 doden, is er nergens ter wereld een demonstratie en kijken Gretha Duisenberg en consorten even de andere kant op.

NB.: volgens minister Verhage schijnt het dus Internationaal rechtelijk toegestaan te zijn de schepen te inspecteren. In die zin was de actie van Israel dus geen terrorisme, ik neem teminste aan dat de minister zijn huiswerk gedaan heeft. Dat het vervolgens compleet uit de hand is gelopen kan je beide partijen verwijten. Als je met knuppels en messen op commando's gaat inhakken kan je wel verbaasd zijn dat ze gaan schieten, maar het is gewoon wat je kan verwachten. Net zo goed als Israel had moeten inschatten dat er verzet zou komen.

@Kolleke: Als hier in NL een klein gebied zou zijn van waaruit steeds raketten op jouw dorp worden afgeschoten en je dus elke dag gevaar loopt gedood te worden of familie te verliezen, wat zo jij dan doen? Toelaten dat dat gebied steeds bewapend wordt, of het afsluiten van de buitenwereld om de wapens buiten te houden? Israel heeft aangeboden dde goederen naar Gaza te brengen via een Israelische haven, maar dat weigerden de organisatoren. En om te voorkomen dat er raketten tussen zouden zitten hebben ze het konvooi dus opgebracht.

01-06-10 10:25:06
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, wat jij en velen met je voor t gemak maar vergeten is dat het gebied stelselmatig en structureel is gestolen, steeds weer een stukje. Zou jij je daar niet tegen verdedigen? Jawel toch?

En denk je nu echt dat die schepen niet in de havens van afvaart al zijn geïnspecteerd op verboden goederen?

01-06-10 10:34:29
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Offtopic:
Even voorop: ik ben geen Israel adept. Dat ik ze hier verdedig is vnl vanwege de eenzijdigheid en dubbele maatstaf in berichtgeving, handelen etc....Wel ben ik meer voor hen dan voor de Palestijnen vanwege Hamas e.d. (en het hoge gehalte eigen schuld...)
Is het gebied gestolen? De oorspronkelijke grenzen van 1948 niet. Het gebied was ervoor van niemand dan wel de Turken/Engelsen. De gebieden er buiten zijn veroverd in oorlogen die begonnen zijn door hen die het gebied zijn kwijtgeraakt en die die oorlogen begonnen met het doel alle Joden te verdrijven. Ik kan dat niet echt stelen noemen. Ook niet omdat Israel veel gebied terug wil geven in ruil voor vrede.

Zonder de oorlogen en gebiedswinst waren de kolonisten er niet geweest en was er niets geannexeerd. Wie is dan de schuldige?

Quote kpuc:
Zou jij je daar niet tegen verdedigen? Jawel toch?


Uiteraard en dat is dan ook exact wat Israel doet.... Zou jij gebied afstaan aan een vijand die er enkel op uit is jou geheel uit te roeien en die voortdurend raketten op je woonwijk schiet? die dat zal blijven doen ook als jij land teruggeeft omdat ze alles willen tot jouw laatste stukje aan toe?

Quote KPUC:
En denk je nu echt dat die schepen niet in de havens van afvaart al zijn geïnspecteerd op verboden goederen?
Best wel. Daarom worden dergelijke goederen ook altijd op volle zee overgeladen....


01-06-10 10:37:29
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik heb het niet over de israëli wie zich op gestolen land bedreigt voelt, ik heb het over de Palestijn wie door diverse grootmachten buitenspel is gezet. EN ja, opzettelijk komt er geen hoofdletter bij het woord israël of israëli, ik erken dat tuig namelijk niet!

01-06-10 10:41:41
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De palestijnen hebben zichzelf in 1948 buiten spel gezet. En buitenspel gehouden sindsdien door te weigeren te erkennen dat Israel bestaat en een stuk bestaansrecht heeft. Dit in samenwerking met de Arabische buren.

Isrelisch voelen zich op gestolen land bedreigd? Het land is niet gestolen, zie boven. Er zou geen israeli zitten als de Arabieren en Palestijnen niet steeds die oorlogen begonnen waren.

Zou jij land afgeven als je weet dat dat land vervolgens gewoon gebruikt gaat worden om nog meer van jouw dorpen met raketten te bestoken? Wees eens eerlijk: Zou jij willen onderhandelen en het veilige hek willen opgeven voor/met iemand die voortdurend verklaart dat hij iedere kans om jou te vermoorden zal benutten en niet zal rusten voordat dat hem gelukt is? Waarom moeten de Joden dat dan wel?

01-06-10 10:46:55
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tot het moment dat de Brit het gebied ging opdelen leefden de Arabier en Jood er in vrede. Pas toen de kolonisten en overwinnaars op de Ottomaanse macht zich er smerig mee gingen moeien liep het fout, en dat was al ver voor 1948 toen de israëli zich het land toe-eigende.

01-06-10 10:51:57
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Fuck off met dat hele gezeur over Israel, het is ooit van de Palestijnen gestolen door het zogenaamd het beloofde land te noemen, een fachistisch grondbeginsel..

het zich voordoen als de Uitverkozenen,walgelijk..

Invisible you're dead wrong..het heette vroeger Palestina!!!!(6)

En nu is de Gaza stook het grootste permanente vluchtelingenkamp ter Wereld...

En ja ik ben deels joods, en echt niet trots op mijn afkomst!!!

De Nazi's torpeerden boten met hulpgoederen, hebben het daar soms van geleerd?

Ik kan hier echt woest om worden, get your fackt's straight or shut up!!!:ja

01-06-10 11:04:53
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Sjefke: Het heete vroeger ook Israel. Lang voordat men het Palestina ging noemen. En het was al het beloofde land lang voordat er een Palestijn was. Ook er hebben altijd Joden gewoond. Voor zover er bewoning was... Ze hebben dus evenveel recht op een stuk land daar als de Palsestijnen.

En beiden zouden daar een land hebben gehad als ... (Zie boven)

Waarom is Gaza het grootste vluchtelingenkamp ter wereld? Zie gebeurtenissen 1948. Gevalletje eigen schuld zou je kunnen zeggen als het niet zo triest was.

Aan jou ook de vraag die ik al zo vaak gesteld heb , maar die consequent niet beantwoord wordt door de anti Israel mensen: wat zou jij doen als voortdurend raketten op je woonwijk krijgt, afgechoten door een buurman die maar 1 ding wil: jou en je familie compleet uitroeien. Die alle concessies die jij wil doen of gedaan hebt enkel gebruikt om nog meer raketten af te schieten, nog meer wapens aan te schaffen?

Zou jij dan eisen dat de regering er wat aan doet of zou jij vinden dat jij fout bent als je terugmept c.q. geen concessies meer doet? Waarom moeten de Joden dan wel accepteren dat ze veilige grenzen moeten afstaan aan iemand die dat zal gebruiken om aan te vallen en te pogen hen uit te roeien?


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven