hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 18:00 - 74487 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 10 11 12 [13] 14 15 16 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

16-12-09 16:38:04
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik ben het in theorie geheel met KPUC mee. Als Iran nucleair wil moet ze gestraft worden. Waarom? Omdat ze hetzelfde doet als "wij" ?

Zelf nucleair worden en dan anderen verbieden dat ook te doen is hypocriet.

Maar . . . . . tereurstaten? Denk aan Iran inderdaad. Iran experimenteert met het afschieten van rakketten vanaf vrachtschepen. Rust zo'n raket uit met een kernkop en laat die op grote hoogte ontploffen. Doe je dat bij Rotterdam, is heel West Europa in 1 klap terug in de middeleeuwen omdat alle electronica het begeeft door de magnetische puls. En je kan toch moeilijk preventief alle Iraanse vrachtschepen torpederen.....

Een dergelijke aanval zou hier tot miljoenen doden leidden binnen twee weken omdat de hele infrastructuur (voedsel, water etc) weg op zijn gat ligt......

Waarom Israel niet veroordelen? Omdat er geen gevaar is dat ze het gebruiken tenzij op de rand van uitroeien staan. Maar bij tereurstaten kan je daar een stuk minder zeker van zijn.... Maar het blijft wel hypocriet, dat wel.

16-12-09 16:39:44
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat is een terreurstaat? Vergeet even niet op wat voor gronden de VS Irak binnenviel, Vietnam, Cambodja. Look who's talking zeg ik dan maar.

16-12-09 16:42:40
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Goeie vraag. Hangt er van af in welke hoek je zit. Voor Iran is de USA de terreurstaat en daar valt wat voor te zeggen ook.

Een land dat mensen bewapend om in andere landen onschuldigen te kunnen vermoorden is m.i. een terreurstaat. En vroeg of laat zal die bewapening nucleair zijn.

17-12-09 09:52:23
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Kpuc: Het gaat mij om de focus op Israël... Er zijn zoveel landen met atoomwapens waar niet tegen wordt geprotesteerd. De VS (voor zover ik weet de enige die het ooit 'gebruikt' heeft in oorlogssituatie) wij denken als ontwikkeld westen dat ze het niet zomaar weer zullen doen, maar is dat zo?

Daarnaast is het nog maar de vraag of Israël het heeft... ze zeggen van niet namelijk ;)

lijstje, wiki :)

17-12-09 12:24:30
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Uit artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Gods belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."

Het is waar dat er een grote oorlog tussen moslims en de joden komt voor de Dag des Oordeels, dit is een voorspelling en geen commando, maar waarom zal er oorlog zijn? De joden gaan over de schreef, ze koloniseren land dat anderen toebehoort en zullen de valse Christus volgen(masirkh dajjal) en hierdoor zullen de moslims de oorlog voeren, Jezus zal terugkomen en vechten aan de zijde van de moslims tegen de joden.
De gebeurtenissen van dezer dagen bewijzen dat de voorspelling uit zal komen.
Wil je weten hoe tolerant de joden en christenen zijn? Ik kan wel wat quotes uit de bijbel halen als je geinteresseerd bent.

Artikel 13: "Initiatieven, en zogenaamde vredesplannen en internationale conferenties, zijn in tegenspraak met de islamitische verzetsbeweging, (tijdverspilling en loze moeite staan niet in de artikel, is erbij verzonnen). De Palestijnen weten wel beter dan dat ze toestaan dat hun toekomst, hun rechten, hun lot op die manier tot speelbal worden gemaakt. Jihad is de enige oplossing."

Ze hebben helemaal gelijk. Sinds wanneer doen de ongelovigen rechtvaardigheid op voor de gelovigen? De Christenen en Joden zullen nooit tevreden met de Moslims zijn totdat ze netjes naar alles wat zij te zeggen hebben luisteren en opvolgen.

De artikels die invisible heeft getyped(of van een of andere site heeft gehaald) zijn overigens bewerkt en onvolledig.

En dit:
"En nog steeds geld dat HAMAS de dood van alle Joden, waar ook ter wereld, officieel in zijn handvest als na te streven doel heeft staan."
slaat echt helemaal nergens op, verzonnen."Als je de mentaliteit bekijkt van beide groepen en je moet perse 1 kiezen die je voorkeur heeft, dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk uit te leggen als je voor de Joden bent, maar heel wat lastiger en ongeloofwaardiger als je voor de Palestijnen bent."

Hoe leg je dat uit dan? Ze hebben recht omdat de Thora aangeeft dat je alle Palestijnen uit hun huizen moet jagen, dat je al hun land moet afpakken, moet terroriseren, opsluiten, muren bouwen, elke km. een grens moet plaatsen, toegang tot ziekenhuizen moet weigeren?
Andersom dus, de zionisten hebben helemaal geen poot om op te staan.

17-12-09 20:14:53
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Er wordt hier het nodige verdraaid.....

De Thora zou aangeven dat je palestijnen uit het huis moet jagen, land afpakken, vermoorden etc? Heb je de thora wel eens gelezen? Ruweg zijn dit de eerste vijf bijbelboeken. Komt geen Palestijn in voor, laat staan de opdracht om een muur te bouwen of te terroriseren

Waarom hebben zionisten geen poot om op te staan? Weet jij eigenlijk wel wat Zionisme is? Kort: het streven naar een eigen veilige plek op aarde, mn het land der voorvaderen, om eindelijk eens verlost te zijn van de vervolgingen, pogroms etc. In tegenstelling tot (radicale) islam streven ze dus niet naar een totalitaire maatschappij waarin van hoog tot laag alles volgens de ideologie geregeld is. En al helemaal niet naar wereldominantie, wat in essentie toch de opdracht van de Islam is (ook die van het christendom overigens, maar die doen daar niet zo actief meer aan)

Hoezo wil hamas niet alle Joden dood? Je citeert het bewuste artikel zelf.....

Quote:

De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."


Slaat toch echt op ALLE joden

Nog een citaat:
Quote:
De Christenen en Joden zullen nooit tevreden met de Moslims zijn totdat ze netjes naar alles wat zij te zeggen hebben luisteren en opvolgen.
Waar heb je dat vandaan? De enige eis is aanpassing aan het land waar men zich vestigd. Zonder overigens het eigen geloof op te hoeven geven of niet meer openlijk te mogen beleiden. Leg daar Saudie Arabie eens naast en probeer daar eens een kerk te bouwen of een ander te bekeren........

Ook de Bijbel kent vele geweldadige passages. Met name OUDE testament. Heb je zeker gelijk in. En inderdaad hebben de christenen eeuwenlang flink huisgehouden op de wereld. Een fase waar de islamradicalen nu in zitten ....... Zou dit komen omdat de godsdienst 600 jaar jonger is en dus 600 jaar achterloopt ? zeg het maar.

In het algemeen, terugkijkend naar het begin van de discussie, waar jij beslist zeer goed argumenterend bezig was en zeker mijn standpunt minder radicaal hebt gemaakt. . . . nu lijk je nu meer te verzanden in exact dat waar Geert Wilders groot mee is geworden..... cliche bevestigend. Jammer.


18-12-09 08:30:58
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Okey ten eerste, dat over de Thora, dat was sarcastisch bedoeld, omdat zij altijd zeggen "het is ons beloofde land" en dat zou in de Thora staan... maar waarom al dat geweld tegen de Palestijnen? Staan er misschien ook passages in die geweld toestaan? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat er altijd een rabbijn voor een militaire actie aanwezig is en ze moed inspreekt om ervoor te gaan. Conclusie, het is goedgekeurd door hun religie om de Palestijnen te slachten.

Over Hamas die alle joden zou wil vermoorden, zoals ik al eerder heb getyped, het is een voorspelling, ze willen niets, ze worden ertoe GEDWONGEN om oorlog te voeren. Ik zou ook oorlog voeren als bijvoorbeeld in Nederland alle moslims in bijvoorbeeld Limburg werden geplaatst en vervolgens er een muur omheen zou gebouwd worden waar niets in of uit mag, waardoor we verhongeren en tunnels moeten graven naar Duitsland om voedsel te kunnen krijgen. Dan wil ik ervoor zorgen dat het stopt en dan ga ik koste wat kost ervoor zorgen dat we niet meer in zo'n situatie hoeven te leven.

Jij bekijkt de hele situatie van 1 kant, ik begrijp dat de joden per see een eigen staat moeten hebben, maar waarom in Palestina. En okey stel we accepteren dit met zn allen dat ze nu een land hebben daar, genaamd Israel. Waarom stoppen ze niet met het uitbreiden, ten koste van huizen van Palestijnen, families die in de winter buiten komen te staan, hun waardigheid helemaal naar de mallen? Waarom een zwangere vrouw niet door een grenspost laten, of een kind die sterfende is? Waarom geen voedsel doorlaten en ze siegen? Verklaar dat. Veiligheid kan je ook creeren zonder mensen te martelen hoor.

18-12-09 11:59:51
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Tja Roclan... waarom vraag je, nogal vaak... daar staat tegenover: waarom val je een land aan dat al zo vaak bewezen heeft je meerdere te zijn, waarom blijf je raketten richten op burgerdoelen, waarom word je boos als de school waar die raket vandaan kwam door een bom geraakt wordt? Waarom verleng je een door jouw zijde geschonden vredesovereenkomst niet als de ander daartoe bereid is?

Waarom dat geweld tegen de Palestijnen? Waarom dat geweld tegen de Joden?
Waarom dat geweld?
Omdat er een aantal geluiden zijn die niet zo van praten lijken te houden, maar liever onmiddelijk het vuur openen.

"waarom in Palestina"

Simpele vraag, simpel antwoord: omdat dat het enige gebied is waar ze enige culturele band mee hebben. Maar ze hebben nog geen eigen staatje of een samenwerking van een land of 8 besluit om alle VN-overeenkomsten te negeren en ze terug de zee in te drijven. (overeenkomsten waar ze zelf nog inspraak in hebben gehad, inclusief stemrecht. De stem van bijv. Syrië woog daarbij net zo zwaar als die van de VS, en voor je Engelse steun gaat verwijten: die stemden blanco)

Israël heeft getoond bereid te zijn tot concessies. De Sinaï teruggeven aan Egypte is een voorbeeld, maar wat dacht je van de Gazastrook? En wat gebeurt er zodra ze die teruggeven? ohja, dan komen er raketjes daarvandaan om nóg dieper in Israël doelen te raken. Dat stimuleert echt om nog eens zo'n stap te zetten :ja

Een betere vraag: Waar anders? De holocaust heeft toch duidelijk uitgewezen dat verspreid over alle landen van de wereld niet werkt. En nee, de holocaust was geen 'incident', hooguit de druppel. Jodenhaat is om één of andere reden iets van alle tijden.

Beide partijen moeten ophouden met schieten, beide partijen moeten niet onmiddelijk naar de ander wijzen en beide partijen moeten eens 'de hand in eigen boezem steken', beide partijen moeten eens de aandacht richten op de extremistische geluiden in eigen kring én die een halt toeroepen (desnoods met harde hand, zijn beide partijen vrij goed in :ja)

Niet alleen de Palestijnen zijn fout bezig.
Niet alleen de Joden zijn fout bezig.

't is allemaal 1 pot nat :ja
het lijken wel mensen :|

18-12-09 12:30:30
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Ik geef je wel gelijk op sommige punten, maar sommige dingen begrijp je wel verkeerd blijkt.
Even diep erin gaan.
De raketten op burgerdoelen zijn een hele stomme actie, want je weet dat je dikhard geowned gaat worden. Ik denk wel dat het een daad van wanhoop is. Ik vind indd dat ze niet moeten zeiken dat ze raketten terug krijgen als ze zelf lopen te schieten.

Dat de vredesovereenkomst niet verlengt is kan ik begrijpen, omdat Israel ondertussen nog steeds een blokkade houd waardoor mensen uithongeren, en tevens werd er tijdens de overeenkomst nog steeds landjes gepikt en mensen uit hun huizen gejaagt. Wat heb je aan een vredesovereenkomst als je er nog mee vernietigd wordt, niks dus.

"Enig land waar ze een cultureel band mee hebben" vind ik kortzichtig. Omdat ik een culturele band heb met Mongolië, ga ik daar toch ook niet heen om er land te pikken. Zo werkt het niet. Ik vind ook niet dat VN-landen mogen beslissen over het land van mensen die er al eeuwen wonen. Internationaal recht is hier niet van sprake gekomen denk ik zo. Waar anders? Blijf waar je bent, Hitler is al dood. Verspreid zijn ze nu toch nog steeds, in heel Europa heb je nog steeds joden wonen.

Na meer dan 40 jaar praten is er nog steeds geen oplossing en ze worden nu uitgehongerd. Niemand heeft het over hun lot, niemand neemt het voor hun op, zelfs Arabische landen niet meer. Wat kunnen ze nog doen? Wachten tot ze allemaal uitgeroeit zijn?
Ik geloof er niks van dat als Hamas ophoud met hun raketten, dat Israel dan de grenzen opent. Er komen bijvoorbeeld geen raketten uit het oosten van Palestina maar daar zijn de grensposten ook nog gewoon aanwezig.

http://www.stopdebezetting.com/images/top/landmap1.jpg

18-12-09 13:11:25
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Grensposten zijn helaas ook daar keihard nodig. Het is waar dat in Europa een hoop grenzen open zijn, maar we hoeven ons ook niet zoveel zorgen te maken over mensen die zich met bommen behangen en een bus vol onschuldige kinderen de lucht in sturen. Nouja, onschuldig... het blijven Joden natuurlijk.

18-12-09 14:11:22
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote pietjevlip:
Nouja, onschuldig... het blijven Joden natuurlijk.


Proef ik een anti-semitistische ondertoon?

18-12-09 14:12:29
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Dionos: nee, ik moet me meer inleven in de andere partij ;) dus bij dezen :|

18-12-09 14:23:37
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Joden kunnen schuldig of onschuldig zijn, maar je moet niet kijken naar de religie van een persoon, je moet kijken naar de persoon zelf.
Er zijn joden in Israël die zelf ook door de staat worden onderdrukt en benadeeld, vooral de ultraorthodoxe joden. Er zijn joden die niet eens van het bestaan van de Palestijnen weten, ze leven gewoon hun leven. Er zijn ook joden in bijv. Nederland en Turkije die helemaal niks met Israël te maken hebben.

Het gaat om de kolonisten, die zijn gewoon ernstig verkeerd bezig, laatst nog een bericht dat ze een agente hebben neergeschoten toen ze de bouwstop zou willen laten naleven.
De zionistische regering heeft zelfs geen controle over die kolonisten, het zijn net losgeslagen beesten, van jong tot oud. Als zij een Palestijnse boer op een veld zien werken, steken ze het land in brand, slopen ze zijn huis en martelen of vermoorden ze de Palestijn, terwijl hij alleen maar aan het werken was. Zo gaat het daar eraan toe en eerlijk gezegd zou ik er geen problemen mee hebben als die doodvallen, net zoals ik er geen problemen mee zou hebben als Palestijnen die onschuldige joden aanvallen zouden doodvallen.
Misschien zouden de problemen dan eindelijk ophouden :ja

18-12-09 14:25:55
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Tja, maar zolang iedere partij het aan de andere partij overlaat om de 'kankercellen' te laten 'doodvallen' (of dat nou letterlijk of figuurlijk is) dan zal het niet opschieten.

Iedereen ruimt z'n eigen ellende op... inclusief ellendelingen :ja

18-12-09 19:59:51
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Roclan: wat je sinds mijn vorige bijdrage hier hebt neergezet, daar kan ik flink in meegaan. Als ik de Palestijnse zaak zou moeten verdedigen, zou ik exact hetzelfde schrijven en het is nog waar ook vanuit die optiek. Als je in eigen land verdrukt wordt en nagenoeg uitgehongerd, en je hebt geen sterk leger, dan ga je bommen plaatsen. Deden wij hier in WOII ook tegen de Duitsers.

Alleen is het niet echt slim om dat te blijven doen en zo iedere keer dat de ander bereid lijkt om tegemoet te komen, dit weer in de kiem te smoren. Zie commentaar Pietjevlip.

In de Thora staat overigens inderdaad dat het huidige Israel door God aan de Joden gegeven en hun beloofde land is..... Je kan dat veroordelen, maar eisen stellen op grond van een boek . . . doet de Islam dat niet ook? En de christenen?

21-12-09 09:25:04
nietmeer
Roclan jij bent echt gek in je hoofd, en waar is Kpuc, is hij hier niet op tegen?? Dit is dus discriminatie te top.

21-12-09 09:29:28
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Rick, als je doelt op Roclan's laatste reactie, die moet je even krom lezen, zonder gein dan zie je dat wat hij bedoelt niet eens zo gek is. De regering heeft inderdaad weinig vat op diehard kolonisten, en inderdaad worden "eigen" mensen die tegen kolonisatie zijn en de wet uit willen voeren danig gehinderd, gemolesteerd of erger 8O

21-12-09 10:14:23
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Rick, zou je het iets minder op de man willen spelen en iets meer op de punten die iemand maakt? Iemand 'gek in je hoofd' noemen is niet echt kenmerkend voor het voeren van een gezonde discussie.

Ik heb geen idee waar je discriminatie ziet in Roclan's laatste reactie, ik vond nou juist dat hij een mooi punt maakte 8O

21-12-09 10:26:34
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
"Iedereen ruimt z'n eigen ellende op... inclusief ellendelingen"

Helemaal mee eens, en ik denk ook dat dat de enige oplossing is, als ik bijvoorbeeld
dit lees dan denk ik dat er wel wat schort aan het beleid van Israël en dat ze zeker het een en ander moeten doen om het geweld tegen de Palestijnen te stoppen, bijvoorbeeld het beter opleiden van hun leger en een bredere inzet, ook ter bescherming van de Palestijnse burgers die zich vreedzaam gedragen.

De Palestijnen zullen het wel moeilijk hebben gezien de beperkte materialen die zij tot hun beschikking hebben, maar ook zij zullen het een en ander moeten doen, vooral aan de maak en handel in de raketten, ze moeten echt is een keer ervoor zorgen dat er geen projectielen meer richting Israël gaan. ipv zoveel moeite doen voor raketten die geen effect hebben, zorg voor voedsel en medicijnen voor je eigen volk, dat zal veel meer nu hebben! :P

21-12-09 11:26:27
nietmeer
Oh sry verkeert gelezen 8O maandag hea..

22-12-09 09:37:32
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

22-12-09 17:06:46
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Ik had een jaar terug inderdaad een aantal video's gezien van Palestijnse moeders die instortten toen ze de verminkte en leeg geplukte lichamen van hun kinderen zagen, echt verschrikkelijk. :r

Ik vond het wat dat betreft ook erg moedig van de Zweedse krant maar ook de regering, ik heb altijd wel wat gehad met Zweden.
Ze zijn een voorbeeld voor andere landen wat betreft vrijheid en neutraliteit.

23-12-09 20:15:46
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Palestijnen zijn aandachtsgeil, ze krijgen alle aandacht van de media. Israël, aan de andere kant, niet. als Israëlieten een aanslag plegen, dan word moord en brand geschreeuwd, maar de gruweldaden van de Palestijnen worden nooit gehoord...

24-12-09 08:46:06
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vanuit de optiek van de Palestijnen is het logisch om media geil te zijn, ze hebben weinig anders. Dat de westerse media zich daarvoor lenen is minder want het leid tot toestanden dat Palestijnen stadscentra gebruiken om raketten te lanceren en scholen om munitie op te slaan, zodat Israel lekker zwart gemaakt kan worden als ze bijhet terugschieten die school of dat centrum verkeerd raken.

Feitelijk kan je stellen dat als er weer een school geraakt wordt en diverse kidneren vinden de dood, dit (mede) de schuld is van onze links geindoctrineerde media . . . .

24-12-09 08:52:14
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Feitelijk kun je stellen dat de Israëli ten volle verantwoordelijk is voor de ontstane ellende. En dan kan men zeggen ja maar het is door de Brit na de overwinning op de Turk gegeven, dan nog had men moeten weten wat voor een wespennest dit was.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 10 11 12 [13] 14 15 16 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven