hr
jaargang -23 - laatste artikel 14-5 12:00 - 74528 artikelen - nu online 58 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 [4] 5 6 7 ...11 12 13 14

Geloof en wat je daar van vindt

18-04-07 17:12:32
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@EM, wij hebben een bewustzijn, wij kunnen over de toekomst nadenken, en over het verleden, wij kunnen dus oorzaak en gevolg zien. ervaring leert je dingen, dit zie je trouwens ook bij sommige diersoorten. als ik aardig tegen jou ben zal ik daar voor beloond worden omdat jij dan weer aardig tegen mij bent. als ik jou besodemieter, krijg ik problemen met je.
omdat ik geen problemen wil, besodemieter ik je dus maar niet.
dus om de vrede en harmonie te bewaren. dat vindt ik best een "hoger" doel.
zo eenvoudig is het leven volgens mij.

19-04-07 09:57:51
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
@ Chica

De Homo Economicus, dus. Aardig zijn om een beloning, om aardig gevonden te worden, om geen problemen te krijgen... En die 'vrede en harmonie'... Je bedoelt zoiets als 'comfort en rust'?

Dus als je niet verwacht dat je er iets voor terug krijgt, doe je niet aardig tegen iemand? Of hoogstens, uit angst dat je hem of haar misschien nog eens nodig zou kunnen hebben.

Dat vind ik nou cynisch.

19-04-07 09:59:39
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
@ markusw

Een ongekende waarde? Wat voor waarde dan? Dan is het leven toch maar een wegwerpartikel?

19-04-07 11:41:02
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Geloof, ik vind het allemaal best dat mensen in god hemel en hell geloven, maar hoe zijn de mensen er ooit op gekomen om zoiets te verzinnen. Ook vind ik dat de kerk teveel macht heeft zijn ook maar een paar mensen met een mutje op geloof in god niet in de kerk.

19-04-07 12:09:03
nietmeer
Quote ExtraMedium:
@ markusw

Een ongekende waarde? Wat voor waarde dan? Dan is het leven toch maar een wegwerpartikel?
Nee, omdat er maar één is. Als er een hiernamaals is, wat heeft dit leven dan voor nut? Het is dan gewoon een repetitie.

En is het goede doen simpelweg voor een beloning of angst voor straf in het hiernamaals niet even cynisch?

19-04-07 13:24:39
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
Quote markusw:
Nee, omdat er maar één is. Als er een hiernamaals is, wat heeft dit leven dan voor nut? Het is dan gewoon een repetitie.


Het leven hier is onderdeel van je totale levenscyclus, niet een repetitie.



Quote markusw:
En is het goede doen simpelweg voor een beloning of angst voor straf in het hiernamaals niet even cynisch?


Dat is het ook, Markusw. Ik streef er dan ook naar het goede te doen, omdat het het goede is. Dat valt, vaker dan je misschien denkt, niet mee, want dat druist niet zelden in tegen m'n eigenbelang of tegen mijn trots of mijn behoeften (om aardig gevonden of geaccepteerd te worden bijvoorbeeld).

19-04-07 17:38:38
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
EM, je interpreteert er lekker op los!In mijn ogen polariseert religie alleen maar. Goed doen uit angst voor hel en verdoemenis, daar schiet de mens ook echt niet mee op. ik wordt iig niet vrolijk van dat idee.
maar goed, wat ik bedoel heeft John Lennon ooit eens mooi verwoord in Imagine,

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one


19-04-07 19:17:38
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
wat nou als er géén islam en géén christendom bestond of welk geloof dan ook, gevolg:
- geen kruistochten.
- geen holocaust
- geen oorlog in Israel/Palestina
- geen 9/11
- en nog VEEL meer oorlogen/aanslagen/moorden die er niet komen/waren geweest.

sorry ik vind het best als mensen in een god geloven maar dan moet je ook respect hebben dat andere mensen dat ook doen.

19-04-07 19:25:00
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
mijn idee TM!

19-04-07 20:07:10
nietmeer
eigenlijk zijn alle rechtse godsdiensten een en dezelfde maar telkens een klein beetje aangepast kijk maar naar ramadan, die heeft de katholieke kerk ook, de vasten tijd voor pasen (pesach voor joden). de wereld zou veel mooier en veiliger zijn als men alleen linkse godsdiensten had, zoals het satanisme. kijk maar:

De 11 Satanische regels van de Aarde

- Wanneer u zich in iemand anders zijn/haar terrein bevindt, betoon dan uw respect of blijf er anders weg.
- Maak geen seksuele toenadering naar iemand, tenzij die persoon het teken van toenadering heeft gegeven.
-Neem niet datgene wat een ander toebehoort, tenzij het een last voor de ander is en de ander smeek ervan verlost te worden.
- Mishandel nooit kinderen.
- Dood nooit dieren, tenzij men aangevallen wordt of voor voedsel.
- Als u zich in open of neutraal terrein bevindt, val dan niemand lastig. Indien iemand u lastig valt, vraag diegene netjes om daar mee op te houden. Doet die persoon dat dan niet, vernietig hem dan!

we zouden meteen van verkrachten, stelen en kinder/dierenmishandeling zijn

19-04-07 20:33:56
nietmeer
Ik vond het altijd raar dat liegen wel in de tien geboden stond, maar kindermishandeling, slavernij etc. niet.

19-04-07 20:41:35
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
Quote markusw:
Ik vond het altijd raar dat liegen wel in de tien geboden stond, maar kindermishandeling, slavernij etc. niet.

ja idd net zoiets als dat je tijdens een gesprek geen f*ck mag zeggen maar wel op iemand mag gaan rammen als je wordt uitgescholden wordt voor kaaskop (in nederland nota bene...)

iedereen bekeren tot het satanisme:ja:P
ben het er wel mee eens maar klinkt niet zo fijn (toch weer de inspraak van de bijbel met satan, is het satanisme dan het tegenovergestelde van de bijbel+bijbehorend geloof?)

19-04-07 20:48:08
nietmeer
Quote .:T!M:.:

iedereen bekeren tot het satanisme:ja:P
ben het er wel mee eens maar klinkt niet zo fijn (toch weer de inspraak van de bijbel met satan, is het satanisme dan het tegenovergestelde van de bijbel+bijbehorend geloof?)


Satan staat voor de beste vriend die de kerk ooit had, want hij heeft het in werking gehouden gedurende al deze jaren.

eigenlijk is Satan gewoon de rebel en de denker, hij is tegen gods zwakheid, niet schelden en alles vergeven (ik heb je vrouw en kinderen vermoord. oh geeft niet, ik vergeef het je. yeah right!)
Satan staat voor plezier en genot, hij wil de mens de macht geven die hij verdient terwijl god de mens zwak houdt. als je dood gaat en je hebt genoten van het leven tegen gods wil ga je ook echt niet eternal damnation tegenmoet hoor, de kerk heeft dat verzonnen om ons niet in opstand te laten komen. het staat zelfs niet eens in de bijbel!

19-04-07 21:31:29
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Satan is een arrogante eikel. Die denkt dat hij van God kan winnen. Lees Openbaring en je weet de uitkomst.

19-04-07 21:32:50
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote Giovanni:
Satan is een arrogante eikel. Die denkt dat hij van God kan winnen. Lees Openbaring en je weet de uitkomst.


is door mensen geschreven en vezonnen

19-04-07 21:37:35
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Twaggy:
Quote Giovanni:
Satan is een arrogante eikel. Die denkt dat hij van God kan winnen. Lees Openbaring en je weet de uitkomst.


is door mensen geschreven en vezonnen
Daarom dus dit topic.
Als jij zou geloven, dan stond er nu van jouw niet deze reactie.

19-04-07 21:38:44
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Heb gisteren programma over de Openbaring gezien (er was vannacht niks anders op tv )...maar daar rammelt nogal wat aan,hoor.

19-04-07 21:38:44
nietmeer
Quote Twaggy:
Quote Giovanni:
Satan is een arrogante eikel. Die denkt dat hij van God kan winnen. Lees Openbaring en je weet de uitkomst.


is door mensen geschreven en vezonnen
Om precies te zijn een oude gek in een grot op een eilandje.

19-04-07 21:39:10
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
hmmz er staat geloof en wat je ervan vind dit is dus mijn mening repect it please

19-04-07 21:46:54
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Twaggy:
hmmz er staat geloof en wat je ervan vind dit is dus mijn mening repect it please
Doe ik ook.:D

19-04-07 21:51:22
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Luna:
Heb gisteren programma over de Openbaring gezien (er was vannacht niks anders op tv )...maar daar rammelt nogal wat aan,hoor.
Heb ik ook gezien. Ik vind Openbaring ook een moeilijk boek, maar ik geloof in God en dus de bijbel. Dat is nou juist waar geloof om draait en de bijbel is de gedragsregels van God.

19-04-07 21:55:40
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Je kan ook geloven en volgens je eigen normen en waarden leven..denk ik :$

19-04-07 22:26:43
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Luna:
Je kan ook geloven en volgens je eigen normen en waarden leven..denk ik :$
Dat hebben Adam en Eva dus ook gedaan en de gevolgen zijn bekend. Kijk maar op tv en in de krant.

19-04-07 22:36:19
nietmeer
ze lieten zich verleiden door de slang toch? maar als god de schepper is en alles heeft gemaakt waarom heeft hij die slang daar dan neergezet?

19-04-07 22:39:34
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
hmmz beetje mijn posts aanpassen:(

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 ...11 12 13 14

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven