hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-4 16:00 - 74464 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 11 12 13 [14]

Geloof en wat je daar van vindt

27-04-10 15:27:12 - Quote! - @Redmer
Redmer
Senior lid

WMRindex: 194
OTindex: 5
Ik geloof niet meer in de bijbel sinds ik erachter kwam dat er veelste veel tegenstellingen in de bijbel stonden.
Sprak laatst met een dominee erover en die zij dat je zelf moet weten hoe je de bijbel interpreteert. Maar met tegenstellingen is 1 fout en de ander goed, maar hoe weet je dan wat 'waar' is in de bijbel en niet?

Vind het ook wat apart dat god liefde is etc, terwijl hij in de bijbel zoveel mensen vermoord!
kijk hier maar!
een lijst met in welke 'hoofdstukken'van de bijbel hoeveel god er vermoord

28-04-10 10:16:50 - Quote! - @hoske
hoske
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 5
Ben onlangs tijdens een college van geomorfologie (jazeker) door de aanwezige docent doorverwezen naar de hel.

Dus een gelovige persoon die mij het ontstaan van de aarde gaat uitleggen waarna ik naar de hel verwenst word...

Mening: ik geloof dat ik zowieso voor de hel kies want als ik al die gelovige nerds bekijk wil ik helemaal niet met die klootvioolen op een wolkje zitten.

28-04-10 14:06:03 - Quote! - @Minifan
Minifan
Erelid


WMRindex: 415
OTindex: 2.531
Voor mensen die tijd over hebben :P

Klik hier

Erg interessant, die man heeft nog wel veel meer van zulk soort seminars, met Nederlandse ondertitels :)

28-04-10 14:06:54 - Quote! - @Minifan
Minifan
Erelid


WMRindex: 415
OTindex: 2.531
Quote hoske:

Mening: ik geloof dat ik zowieso voor de hel kies want als ik al die gelovige nerds bekijk wil ik helemaal niet met die klootvioolen op een wolkje zitten.


dan heb jij een beetje een verkapt beeld over Christenen :)

30-04-10 09:58:39 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Als we nou eens een stuk duct tape chirurgisch aan Kent Hovinds mond bevestigen, zou de mensheid een stuk beter af zijn.

De man schreeuwt al jaren precies dezelfde dingen, ook al zijn zijn argumenten al lang en breed keer op keer ontkracht. Hovind is een fundamentalist, iemand die aan zijn standpunten blijft vasthouden alsof het de absolute waarheid is zelfs wanneer er overweldigend bewijs tegen wordt gepresenteerd.

In zijn vrije tijd rukt Hovind graag uitspraken volledig uit verband, uiteraard teneinde zijn eigen standpunten te 'verdedigen'. Als je hem argumenten tegen natuurlijke selectie hoort aanvoeren vliegt de bullshit meter van de schaal af. Dat is niet helemaal zijn schuld, de meeste mensen hebben een verkeerd beeld van natuurlijke selectie, er zijn veel misverstanden over die scholen niet echt helpen oplossen. Laten we als een voorbeeld zijn $250.000 prijs nemen voor degene die evolutie bewijst. Kent Hovinds verkrachte vorm van evolutie wel te verstaan. Hij stelt vijf criteria:

Quote:
1. Time, space, and matter came into existence by themselves.
2. Planets and stars formed from space dust.
3. Matter created life by itself.
4. Early life-forms learned to reproduce themselves.
5. Major changes occurred between these diverse life forms (i.e., fish changed to amphibians, amphibians changed to reptiles, and reptiles changed to birds or mammals).


Wat klopt daar niet aan? De eerste drie punten vallen helemaal niet in het domein van evolutie/natuurlijke selectie. Punt 4 is makkelijk: zelfs hele eenvoudige RNA precursors kunnen zichzelf kopiëren, dat is een fundamentele eigenschap van nucleïnezuren. Dit is in een petrischaaltje aan te tonen. Op punt 5 zal meneer Hovind even moeten wachten, want dat gaat nou eenmaal niet zo snel. Wel zijn er verschillende onderzoeksprojecten en artikelen over zowel micro-evolutie als soortvorming.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 11 12 13 [14]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven