hr
jaargang -23 - laatste artikel 14-5 18:00 - 74531 artikelen - nu online 67 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3] 4 5 6 .... 11 12 13 14

Geloof en wat je daar van vindt

18-04-07 16:00:40
Jazzamataz
Senior lid

WMRindex: 455
OTindex: 252
Wnplts: Utrecht
Quote Luna:
Twee scheiden,twee schuld..dat kan..maar als er agressie etc in spel komt,dan is het moeilijk.

Maar het geloof...


Oorlog om geloof gaat niemand ooit winnen.

18-04-07 16:00:53
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Luna:
Ja, maar zou het niet het beste zijn als iedereen neutraal werd opgevoed en later zelf hun keuzes mogen maken?

Die heb je dus niet volgens Romeinen 9:14-22

18-04-07 16:03:26
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote Jazzamataz:
Quote Luna:
Twee scheiden,twee schuld..dat kan..maar als er agressie etc in spel komt,dan is het moeilijk.

Maar het geloof...


Oorlog om geloof gaat niemand ooit winnen.

Bedoelde dat nog binnen een relatie, maar was heel oftopic..

Veder heb je gelijk :)

18-04-07 16:04:50
Jazzamataz
Senior lid

WMRindex: 455
OTindex: 252
Wnplts: Utrecht
Quote Luna:
Quote Jazzamataz:
Quote Luna:
Twee scheiden,twee schuld..dat kan..maar als er agressie etc in spel komt,dan is het moeilijk.

Maar het geloof...


Oorlog om geloof gaat niemand ooit winnen.

Bedoelde dat nog binnen een relatie, maar was heel oftopic..

Veder heb je gelijk :)


O geloof binnen een relatie. Respect voor elkaar en veel praten dan komt het wel goed :D
Ben zelf ook gescheiden en we hadden wel respect voor elkaar maar praten deden we niet

18-04-07 16:06:45
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote Giovanni:
Quote Luna:
Ja, maar zou het niet het beste zijn als iedereen neutraal werd opgevoed en later zelf hun keuzes mogen maken?

Die heb je dus niet volgens Romeinen 9:14-22

@Giovanni, wel waar! ik ben het levende bewijs. goed ik leef in een overwegend Christelijke maatschappij, dus zal er wel een tik van hebben meegekregen, maar wel minimaal!

18-04-07 16:09:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote Jazzamataz:
Quote Luna:
Quote Jazzamataz:
Quote Luna:
Twee scheiden,twee schuld..dat kan..maar als er agressie etc in spel komt,dan is het moeilijk.

Maar het geloof...


Oorlog om geloof gaat niemand ooit winnen.

Bedoelde dat nog binnen een relatie, maar was heel oftopic..

Veder heb je gelijk :)


O geloof binnen een relatie. Respect voor elkaar en veel praten dan komt het wel goed :D
Ben zelf ook gescheiden en we hadden wel respect voor elkaar maar praten deden we niet

We praten zo langs elkaar heen :P
Er werd gezegd twee gescheiden,twee schuld...in mijn ouders geval was er sprake van agressie binnen relatie,dus ik leg schuld bij mijn vader ,voor de volle 100%. Verder was er van geloof geen sprake :P

18-04-07 16:09:25
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Offtopic:
voor Luna*)
Ken je die? Ik krijg er elke keer weer kippenvel van!

18-04-07 16:11:09
Jazzamataz
Senior lid

WMRindex: 455
OTindex: 252
Wnplts: Utrecht
Quote Luna:
Quote Jazzamataz:
Quote Luna:
Quote Jazzamataz:
[quote=Luna]Twee scheiden,twee schuld..dat kan..maar als er agressie etc in spel komt,dan is het moeilijk.

Maar het geloof...


Oorlog om geloof gaat niemand ooit winnen.

Bedoelde dat nog binnen een relatie, maar was heel oftopic..

Veder heb je gelijk :)


O geloof binnen een relatie. Respect voor elkaar en veel praten dan komt het wel goed :D
Ben zelf ook gescheiden en we hadden wel respect voor elkaar maar praten deden we niet

We praten zo langs elkaar heen :P
Er werd gezegd twee gescheiden,twee schuld...in mijn ouders geval was er sprake van agressie binnen relatie,dus ik leg schuld bij mijn vader ,voor de volle 100%. Verder was er van geloof geen sprake :P[/quote]

Aha, nu weer op 1 lijn :D
Ja agressie is het slechtste wat er is. ik geef je groot gelijk.

18-04-07 16:15:52
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote chica:
Offtopic:
voor Luna*)
Ken je die? Ik krijg er elke keer weer kippenvel van!

Mooi,he (L)
Tekst is idd kippevel :)


18-04-07 16:17:23
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Chica-Je vind de bijbel een sprookjesboek, omdat je niet gelooft.

18-04-07 16:17:51
Vincent Gallo
Lid

WMRindex: 24
OTindex: 91
S
oh, ja...de liefste en leukste die er is >>> *)*)*)

18-04-07 16:19:08
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
Hoe zit het met moraal? Waar komt dat vandaan? Bestaan goed en slecht eigenlijk wel?

Als God niet bestaat en we dus niet in de hemel terecht zullen komen en ook geen angst hoeven hebben om in de hel te eindigen, wat dondert het dan hoe je leeft?

Steel, verkracht, moordt, licht op... Doe wat je wilt; who cares?!

En dan kunnen we ook eindelijk ophouden met moralistische uitspraken over mensen die "slechte" dingen doen.

18-04-07 16:23:06
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote Giovanni:
Chica-Je vind de bijbel een sprookjesboek, omdat je niet gelooft.
ja dat klopt. je kan mij dan ook nergens van overtuigen door uit dat boek te citeren.
alleen je eigen woorden die uit je eigen denken voortkomen vind ik interessant. ik vraag me alleen af in hoeverre iemand die zich zo in de bijbel verdiept, nog in staat is echt "vrij" te denken.

@EM daarvoor zijn de meeste mensen met een geweten uitgerust


18-04-07 16:24:18
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S

18-04-07 16:25:08
nietmeer
Moraal heeft in mijn ogen helemaal niet met God te maken. Moraal is iets dat de ene mens hoog houd om de andere mens niet te grieven

18-04-07 16:29:59
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik ben heus in staat om vrij te denken, maar Jezus leert mij ook om aan anderen zijn evangelie, evangelie betekend trouwens blijde boodschap, bekend te maken.

18-04-07 16:34:30
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
Quote chica:
EM daarvoor zijn de meeste mensen met een geweten uitgerust


Maar waarom dan? Goed en slecht hebben toch geen enkele betekenis in de beperkte context van een mensenleven?


Quote Muaddhib:
Moraal heeft in mijn ogen helemaal niet met God te maken. Moraal is iets dat de ene mens hoog houd om de andere mens niet te grieven


Sorry, maar hier begrijp ik oprecht niets van. Waarom zou je een ander niet grieven? En wat bedoel je met 'hoog houden'?

18-04-07 16:37:39
nietmeer
Quote ExtraMedium:

Quote Muaddhib:
Moraal heeft in mijn ogen helemaal niet met God te maken. Moraal is iets dat de ene mens hoog houd om de andere mens niet te grieven


Sorry, maar hier begrijp ik oprecht niets van. Waarom zou je een ander niet grieven? En wat bedoel je met 'hoog houden'?
Dus jij bent van mening dat er zonder God geen moraal is?

18-04-07 16:38:48
nietmeer
@ExtraMedium: Met hoog houden bedoel ik hoog in het vaandel houden, Moraal belangrijk vinden dus, en met grieven had ik geloof ik het verkeerde woord in gedachte.. :$ kwetsen klopt denk ik beter....

Dus: Moraal is in mijn idee iets dat er voor zorgt dat je je daden over denkt en op die manier andere mensen niet kwetst.
eventjes anders verwoord.

@Markusw: nee, juist dat er zonder God wel moraal kan zijn.... (of had je het tegen ExrtaMedium?

18-04-07 16:40:37
nietmeer
Quote Muaddhib:

Markusw: nee, juist dat er zonder God wel moraal kan zijn.... (of had je het tegen ExrtaMedium?
Ik had het tegen ExtraMedium ;)

18-04-07 16:50:13
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
Maar waar komt die moraal dan vandaan? Immers, goed beschouwd maakt het zonder God en bijbehorend leven na de dood, niets uit hoe je leeft, dus kun je het er net zo goed van nemen en gewoon pakken wat je pakken kan en doen waar je zin in hebt. En dan zal je iemand kwetsen; so what? Da's toch niet mijn probleem?

18-04-07 16:53:04
nietmeer
Quote ExtraMedium:
Maar waar komt die moraal dan vandaan? Immers, goed beschouwd maakt het zonder God en bijbehorend leven na de dood, niets uit hoe je leeft, dus kun je het er net zo goed van nemen en gewoon pakken wat je pakken kan en doen waar je zin in hebt. En dan zal je iemand kwetsen; so what? Da's toch niet mijn probleem?
Dat vind ik een zeer angstaanjagende gedachte. Denk je nou werkelijk dat moraal van geloof komt? Ik ben niet gelovig, en toch heb ik normen en waarden. Waar dat vandaan komt? Ik doe gewoon niet een ander aan wat ik zelf niet aangedaan wil krijgen. Daar houd ik me natuurlijk niet altijd aan, maar ik probeer het wel. Als je je hele leven een eikel bent kom je nergens.

18-04-07 16:56:16
nietmeer
ok... ga je gang, vermoord mensen, steel en verkracht, kijk maar hoe lang je met jezelf kan leven als je ook maar een greintje hart hebt...

En juist voor mensen zonder God zou het moraal heel belangrijk moeten zijn, want je komt immers na de dood nergens, dus moet je van het leven het beste maken. En als je word gedood voor je daden, heb je je leven dus niet geleefd...
De dood is een harde leermeester, en iedereen is bang voor de dood, Zeker als die dood niets is...

18-04-07 16:59:30
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
@ markusw

Nee, ik denk niet dat moraal van geloof komt. Ik denk dat het onderscheid zelf en de kennis van het onderscheid tussen goed en slecht van God komen.

Wat heeft dat onderscheid voor zin, als er geen hogere zin aan het leven is? Behalve dat het misschien makkelijker wordt om met andere mensen samen te leven, zie ik er anders het nut niet van. En daar je doorgaans samenleeft met mensen om wie je geeft, is daar ook in een verder zinloos leven nog wel enige rekening met elkaar te houden.

18-04-07 17:04:49
nietmeer
Quote ExtraMedium:
@ markusw

Nee, ik denk niet dat moraal van geloof komt. Ik denk dat het onderscheid zelf en de kennis van het onderscheid tussen goed en slecht van God komen.

Wat heeft dat onderscheid voor zin, als er geen hogere zin aan het leven is? Behalve dat het misschien makkelijker wordt om met andere mensen samen te leven, zie ik er anders het nut niet van. En daar je doorgaans samenleeft met mensen om wie je geeft, is daar ook in een verder zinloos leven nog wel enige rekening met elkaar te houden.
Wanneer je weet dat dit het enige leven is dat er is, krijgt het leven een ongekende waarde voor je. Dit zeg ik uit eigen ervaring.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6 .... 11 12 13 14

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven