hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 69 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

1040 Lesuren

17-11-07 15:45:10
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
ik dekn dat dit het volgende probleem geeft: ik zit nu in V6, ik kan al kijn huiswerk eigenlijk in de les al maken. dus wat moet ik nou doen in die "studieuren"?
en daar komt bij dat het daar zo vol en druk is, omdat zoveel mensen tegelijkertijd studieuur hebben, dat ik me met geen macht kan concentreren:|

17-11-07 22:18:07
Christine71
Senior lid


WMRindex: 568
OTindex: 280
Ook als leraar kan ik zeggen dat de 1040 uur volslagen belachelijk is. Onhaalbaar. Bij ons zijn de toetsweken afgeschaft om aan meer lesuren te komen en dat betekent voor de leerlingen dat ze nu nog steeds geclusterd toetsen krijgen (in een periode van 3 weken elke dag een toets!) en ook nog hun huiswerk moeten maken en leren voor de lessen die nog steeds door gaan. Voor ons leraren betekent het ook een hogere werkdruk want: veel nakijkwerk en ook nog voorbereiden voor de lessen en lesgeven natuurlijk. Waardoor je toch wel erg weinig tijd over houd om na te kunnen kijken. Ik vraag me af hoeveel leraren er overspannen zullen raken gedurende het jaar....

17-11-07 22:43:48
oplk
Senior lid

WMRindex: 262
OTindex: 320
Wnplts: Baarn
S
Wat mensen nu met die 1040 uur gaan doen: Gister heb ik 4 van mijn 7 uur school een boek, van thuis meegenomen, zitten lezen :P hij is bijna uit, ik ga maandag verder (a)

21-11-07 21:39:54
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Ik heb gisteren ook gestaakt :ja:P

22-11-07 18:47:52
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
Morgen gaat mijn school staken 8)

22-11-07 20:28:34
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
Ik heb elke dag van half 9 tot half 5 les, moet daarnaast nog werken, paardrijden, vrijwilligerswerk en mn sociale leven onderhouden.

En het is gewoon niet te doen.

22-11-07 20:41:56
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
morge 4e uur stake voor onse leve!!!:)
ik vindt het belachelijk, se het tog gaan invoeren, ben ik ongeveer 5 uur thuis:S

22-11-07 21:18:28
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
Quote tornadojump:
morge 4e uur stake voor onse leve!!!:)
ik vindt het belachelijk, se het tog gaan invoeren, ben ik ongeveer 5 uur thuis:S


wij gaan ook het 4de uur staken :P
Het word geen school meer, maar een echt werkkamp. Dit is toch niet meer normaal?

23-11-07 10:16:27
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
Volgens mij gaan wij niet eens staken op het mbo.
Meeh, njah.
Het moet maar.
Nu even wel andere dingen aan ons hoofd op school..

23-11-07 13:03:46
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
wij hebben vandaag gestaakt.
de politie heeft gewoon mensen ingerekend en de lokalen waren leeg.

23-11-07 15:25:55
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
Vet!
Wij zitten nu onze 3 uur lang project vol te maken.
Ik zit teksten te verzinnen voor de flaaiers, en fatima zit de flaaiers naast me te pimpen.

Oh, k heb t zo druk.

23-11-07 15:52:14
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
De staking is niet echt succesvol verlopen. We waren maar met 300 leerligen van de 1400. De school besteedde er bijna geen aandacht aan :P

Maarja, maandag zijn we allemaal de l*l als we op school komen. De rector heeft nogal een kort lontje en dat laat hij waarschijnlijk ook goed merken dan :(

Goodbye freedom, hello detention...

23-11-07 15:53:56
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Ook een beetje dom om te gaan staken als leerling.

23-11-07 15:54:48
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
die lesuren hebben geen effect op de MBO leerling ofwel, anders moeten ze 1040 uren in minder dan een half jaartje proppen 8O aangezien ik een half jaar stage loop.

Staken heeft ook geen zin, moet je kijken hoe snel die gasten het land uit zijn als je van elke school z'n beetje 1000 kogelbriefen ontvangt :P

23-11-07 15:56:58
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Het is jammer dat het ongeorganiseerd was (en geweldadig). De leerlingen moeten misschien wat meer lesuren om ze te leren hoe een staking te werk zou moeten gaan 8O

23-11-07 16:14:23
Roelmaestro
Senior lid

WMRindex: 451
OTindex: 10
Wnplts: Haren(gn)
S
tsja... ik zit zelf ook tweemaal in de week tot half vijf op school, de school kan het zelf ook niet aan, leraren zijn steeds niet beschikbaar en activiteiten worden op de meest onhandige tijden gepland...

niet dat ik ook daardwerkelijk tot half vijf les heb! o nee, in dat geval zou ik niet klagen, maar ik heb in de week zo'n tien tussenuren, en nee, ik heb niet genoeg werk om over tien uren te verdelen.

Ik zou ook een moord doen om weer Frans in mijn rooster te krijgen maar daar zou ik het te druk voor hebben dit jaar.

Waar het op neer komt is dat ik langer op school zit, maar niets extra leer!

wat ook belangrijk is, is dat het de hele schoolervaring verziekt, ik heb het altijd al leuk gevonden bij mij op school en zit zelfs in de leeringenraad, maar dit verziekt het en leerlingen worden gedemotiveerd om naar school te gaan.

mocht je het nog niet doorhebben ik ben tegen de 1040 uur(maar ook tegen de rellen die sommige leerlingen veroozaakten:nee)

23-11-07 17:16:05
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Gooien met vuurwerk en het vernielen van auto's heeft niets met protesteren te maken.. :|

23-11-07 17:19:48
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Pluppel-Idd. Zootje tuig is het. Dit lost helemaal niks op. :nee

23-11-07 17:26:23
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
Wij deden het beschaafd. We gingen alleen buiten staan en liepen naar t gemeente huis.

Andere scholen gingen dingen vernielen etc. Dat is gewoon vandalisme, niet protesteren :nee

23-11-07 17:36:52
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
Mja, ik doe regulier.
Dus ik zit volle dagen van half negen tot kwart over 5 of half 5.

It kills u, siriously.

23-11-07 18:05:09
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
nou, ik heb gestaakt 8) (zie blog) het is geweldig verlopen in apeldoorn :)

23-11-07 19:39:47
Redduggy
Erelid


WMRindex: 1.810
OTindex: 2.818
Even een een paar dingen de 1040 regel is NIET nieuw. Hij gaat alleen gecontroleerd worden.
Ga daarbij eens na een basisischoolleerling heeft 1077,75 uur per jaar les. Een volwassen werk uitgaanden van een 32 uurige werkweek, werkt 1344 uur.(uitgaande van zo'n 42 werkweken Een student moet 1672 uur aan zijn studie bezig zijn.
Als middelbare scholier kom je er dus eigenlijk nog best goed van af. Het grootste probleem voor de middelbare scholier is de idiote rooster die gemaakt worden 1 uurtje les, 3 uren tussenuur. Daar moet wat aan gedaan worden en daar moeten jullie voor op de bres. Niet voor minder lesuren. En als je iets gedaan wilt hebben moet een petitie maken en gaan praten. En het argument kan niet verwijs ik naar de prullenmand. Je hebt heeeeeel veel mogelijkheden je moet ze alleen even vinden.

Medezegenschapsraad, leerlingenraad, petitie, spoedgesprek aanvragen bij minister. Met z'n allen op het malieveld(voor minister van onderwijs) gaan zitten en je netjes gedragen.

Staken heeft weinig zin en als er mensen dingen gaan slopen gebeurt er helemaal niks, dan word je weer uitgemaakt voor stelletje raddraaiers en worden ze alleen maar harder. en dan krijg je geen 1040 urige schooljaar meer maar 24/7 strafkamp.

23-11-07 20:30:42
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
De huidige onderwijstijd:

1. Wordt door 93% van de scholen niet gehaald, deze geven lang niet allemaal slecht onderwijs.
2. Zorgt ervoor dat leraren buitenschooltijd moeten vergaderen waardoor de werkdruk hoger wordt.
3. Zorgt ervoor dat leraren niet meer op bijscholing kunnen, om zo de lesuitval tegen te gaan. Vooral op de lange termijn beïnvloedt dit de kwaliteit van het onderwijs.
4. Zorgt ervoor dat buitenschoolse activiteiten zoals stedenreizen, musea bezoeken ed. beperkt worden omdat ze niet onder de onderwijstijd vallen.
5. Gaat tegen het maatwerk op scholen in; nu is er geen tijd voor bijlessen en als je het met minder af kan, kun je je moeilijk buiten het normale programma ontwikkelen.
6. Is bedoelt tegen de lesuitval, maar lesuitval vindt er niet minder door plaats en wordt niet opgevangen door een docent van het zelfde vak.
7. Is structureel onder gefinancierd, hierdoor hebben scholen niet genoeg middelen
8. Dwingt scholen om nutteloze zelfwerk-uren in te voeren. Deze lessen worden zelden of nooit door een gediplomeerde docent begeleidt.
9. Is niet berekend op het groeiende lerarentekort. Hierdoor wordt het simpelweg onmogelijk om de uren goed te vullen, daarom moet het rendement van de lessen omhoog.
10. De Nederlandse Onderwijstijd ligt ver boven het Europese gemiddelde



Een verlaging zou:

1. Scholen ademruimte geven zodat ze geen noodoplossingen hoeven te bedenken, zoals nutteloze lesuren invullen.
2. Scholen (die wel goede kwaliteit leveren) zullen niet zo snel een hoge boete krijgen.
3. Geeft een positief signaal dat er nu eindelijk eens constructief gediscussieerd zal worden over een goede oplossing voor de onderwijstijd.
4. De gevolgen van het lerarentekort deels kunnen opvangen. Wel moet hierdoor de rendement van de lessen omhoog, hiervoor zijn betere leraren nodig!



Lange termijn: Kwaliteit boven kwantiteit, minimaliseer de rol van de kwantiteit in de beoordeling van de scholen door de Onderwijs Inspectie.

1. Dit kan de eerste stap zijn om de kwaliteit van het onderwijs bij te wortels aan te pakken.
2. Door te gaan letten op kwaliteit (doorstroomcijfers, slagingspercentages, mening scholier etc etc) kunnen we beter zien of scholen daadwerkelijk goed onderwijs geven.
3. Wanneer een school slecht presteert op de kwaliteitsindicatoren, moet er opgetreden worden. Eventueel kan zo’n school wel een verplicht aantal uren krijgen.

23-11-07 20:37:10
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Redduggy,
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werken de meeste volwassenen gewoon 40 uur per week. Ruim 1800 uur per jaar.

1040 uur lijkt me helemaal niet zoveel eigenlijk. Dat is, als je 17 (8O) vakantieweken rekent, 30 uur per week.

23-11-07 20:47:59
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Zoals ik het zie is men er in geslaagd de rekensom zó ingewikkeld te maken (met aparte berekeningen voor leerlingen en docenten bv.) dat werkelijk iedereen z'n eigen opti/max uitkomst kan aantonen.

Simpelweg een overdaad aan regels (waar men al decennia streeft naar minder regelgeving)

edit: Er is dus onvrede en alle partijen kunnen zeggen waar het vandaan komt.

Een werkbare oplossing op korte termijn is een ander verhaal.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven