hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10

1040 Lesuren

24-11-07 09:36:39
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
jammer dat het niet heeft gewerkt zoals we dat wilden. maandag ga ik misschien om deze reden weer staken. we gaan dan de 5 drukste kruispunten in A'doorn bezetten

heb ik je slaat de spijker op zijn kop ;)

24-11-07 10:39:37
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote David van Harmelen:
we gaan dan de 5 drukste kruispunten in A'doorn bezetten

heb ik je slaat de spijker op zijn kop ;)

Mag ik hopen dat jullie er hard weggeschopt worden.... Kruispunten bezetten? Idiote gedachte. Als er bijvoorbeeld hulpdiensten langsmoeten, mogen die dan over jullie heenrijden?

24-11-07 10:48:14
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@stormzoeker zie mijn blog :)

ik vond het ook al raar :O ik bedoelde ze, ik ga echt niet op zo'n kruispunt staan, dan komen de popo's met hun wapenstokken om ons weg te drijven van het kruispunt :S
net zoals in middelburg :S

24-11-07 10:53:27
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@DvH
En zéér terecht (zie je blog ;))

24-11-07 10:54:33
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik vind staken zooo zinloos:-:... en dan helemaal dingen saboteren/slopen, wat heeft dat nou voor zin... OK, je stem wordt gehoord... Maar wordt er beter geluisterd? Hoogstwaarschijnlijk niet... Als iemand mij in m'n gezicht slaat, ben ik meestal niet bereid om met die persoon nog een zinnig gesprek te voeren, of in ieder geval minder dan ik het van plan was... ff het werk neerleggen, kan ik me voorstellen, je stem laten horen OK, maar dingen bezetten enzo, mensen, heb je enig idee waar je mee bezig bent?

24-11-07 10:59:44
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@pietjevlip als we niets hadden gedaan was het niet aan de orde geweest, nu staat het nieuws er vol mee, dus het had wél zin ;|

24-11-07 11:04:45
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote David van Harmelen:
@pietjevlip als we niets hadden gedaan was het niet aan de orde geweest, nu staat het nieuws er vol mee, dus het had w�l zin ;|

Ja hoor, het nieuws staat er vol mee.... en positief dat jullie er uit zijn gekomen (6) Neem me niet kwalijk, maar ik kan totaal geen begrip meer opbrengen voor deze 'akties'. Niet over nagedacht, niet in de hand te houden en ongeorganiseerd. Jullie schieten je doel voorbij op deze manier. Als je dan zonodig wilt 'staken', ga dan lekker in de klas zitten en doe niets (kan niet al te moeilijk zijn) of ga met z'n allen op het schoolplein staan zingen. Werkt ook prima en als het goed georganiseerd is kom je er ook mee in het nieuws.

24-11-07 11:05:14
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
het heeft pas zin als het helpt... dat het nieuws vol staat met de misdragingen van een groep scholieren en de reactie van de politie, nee jongen, dat zegt niet dat het iets helpt...:nee

Edit: @Storm: dat dus ja... als mensen volwassen behandeling vragen, GEDRAAG je dan ook al volwassen...

24-11-07 11:06:40
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
gister zijn we met ongeveer de helft van de leerlingen uit de hele stad gaan staken... het was erg gezellig om met een paar honderd man de stad door te gaan. Winkelstraat volzetten met leerlingen, verkeer op de rotonde plat gelegt en scholen doorgestampt.

zelfs een leraar liep mee :D gelukkig werdt er niet gesloopt of gesaboteerd of zoiets nutteloos.

24-11-07 11:08:19
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@pietjevlip het nieuws wil alleen maar dit soort dingen hé? houd daar rekening mee. het nieuws wil geen dingen van: in dit en dit plaatsje is het rustig verlopen. het nieuws zend alleen dingen die fout gaan uit en daarom word er een verkeerd beeld geschetst van dit soort stakingen.

@macfreak wij waren met meer dan 3000 :P

24-11-07 11:09:45
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote macfreak:
Winkelstraat volzetten met leerlingen, verkeer op de rotonde plat gelegt en scholen doorgestampt.

Ja? En? Mijn irritatie neemt buitengewone vormen aan door dit soort akties. Aktievoeren prima, maar willens en wetens overlast bezorgen. Bekijk het eens even lekker :@ Wat mij betreft de hele kliek terugdrijven de klaslokalen in... Mogen ze daar verder gaan met staken (A)

Quote David van Harmelen:
@pietjevlip het nieuws wil alleen maar dit soort dingen h�?

Dan is het slecht gesteld met de samenleving. 'Het nieuws' wil dit niet, 'de kijkers' willen dat dus blijkbaar. Als jullie op deze manier aktie willen voeren om maar 'in het nieuws te komen' dan ben je verkeerd bezig en zit je op een hellend vlak. Dan zul je steeds meer rottigheid moeten gaan uithalen om in het nieuws te komen. Zoals een wijs man ooit eens zei: "De jeugd en de toekomst: succes allebei". Je bent zo bezig je eigen toekomst te maken en die ziet er dus nogal geweldadig uit.

Nu vallen jullie een hoop mensen lastig, die niets voor jullie kunnen doen en helemaal buiten jullie problemen staan. Als je gaat aktievoeren, zorg dan dat je dat op plaatsen doet die er toe doen. En stop met het lastigvallen van de normale burger.

24-11-07 11:12:03
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@macfreak: sorry, maar een rotonde platleggen noem ik wel degelijk sabotage...

@David: Het nieuws wil alleen negatieve dingen? Nee hoor, het nieuws wil ook de positieve dingen wel brengen, maar die zijn er niet zoveel als de negatieve dingen... En als het je overtuiging is dat ze "alleen de foute dingen" uitzendt, zorg dan dat die foute dingen er niet zijn... als je met een groep voor het binnenhof gaat staan, OK, maar als je wegen gaat blokkeren en dat soort onzin, is dat een NEGATIEF iets, waarmee je wel de NEGATIEVE aandacht over je afroept...

24-11-07 11:14:05
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
dat is toch leuk :| :P
het moet gewoon kunnen, dit staken. alleen vanwege de beroemde "rotte appels" is het nu negatief in de publiciteit. ik ben gewoon meegelopen en heb niets misdaan (behalve een trap teruggeven aan een klojo die me in elkaar heeft geslagen).
en geef toe: als we in school waren gebleven was alles voor niets geweest, alleen een kwade directie en een heleboel rode briefjes :S maar nu zit de directie van iedere school met de handen in het haar omdat zij het ook niet meer weten. en dat is 1 van de doelen die we wilden bereiken

@pietjevlip we hebben geen wegen geblokkeerd, we zijn er alleen overheen gelopen. ter bescherming van andere leerlingen hebben ik samen met iemand anders TIJDELIJK een straat geblokkeerd zodat de leerlingen er veilig langskonden, tot de politie kwam die dit overnam. plus dat er gister tijdens de staking een normaal persoon een staker heeft aangereden. mensen die hun geduld niet kunnen bewaren en een ontzettend kort lontje hebbem.

24-11-07 11:19:49
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote David van Harmelen:
dat is toch leuk :| :P

Pardon :@? Het is NIET leuk....

Quote David van Harmelen:
het moet gewoon kunnen, dit staken. alleen vanwege de beroemde "rotte appels" is het nu negatief in de publiciteit. ik ben gewoon meegelopen en heb niets misdaan (behalve een trap teruggeven aan een klojo die me in elkaar heeft geslagen).

Ga eens snel je geschiedenis leren :@ Meelopers zijn de gevaarlijkste figuren. Ene zekere A.H. had dat heel goed door in de jaren dertig van de vorige eeuw...
Als jij met 'een klojo' een agent bedoeld dan heb je mazzel dat ie niet wat harder getikt heeft. Een agent is namenlijk het gezag en belast met het handhaven van de openbare orde die door jullie verstoord wordt. Als 'een klojo' een burger was, dan mag je je afvragen waarom hij zo opgefokt was...


24-11-07 11:21:06
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@stormzoeker dat eerste was een grapje :|

en dat tweede was een man zonder geduld :|
dus geen agent. ik heb zelfs respect voor de politie in apeldoorn, ze hebben ons prima begeleid en geholpen. ook hebben ze raddraaiers opgepakt als dat nodig was. ik heb er dan ook behoorlijk respect voor :|
het was idd een burger, ie blijkbaar echt iemand had uitgekozen om aan te rijden.

24-11-07 11:23:26
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
@pietjeflip: oke, kan ik nog wel begrijpen... ik bedoel met sabotage ook een soort van vernielen. en dat gebeurde niet. we gingen met een grote ploeg over die rotonde heen omdat zo'n klein fietspad van 2 meter breed geen honderden leerlingen kan vervoeren.

24-11-07 11:24:51
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote David van Harmelen:
@stormzoeker dat eerste was een grapje :|

en dat tweede was een man zonder geduld :|


Mijn gevoel voor humor heeft even een dipje ;)
Waarom had die man zo weinig geduld? Iedere aktie geeft een reactie. Je kunt van buitenstaanders nu eenmaal niet verwachten dat ze zomaar 'begrip' voor akties opbrengen. Ik kan voor mezelf wel 100 redenen bedenken dat ik mijn geduld zou verliezen als ik last had heb van jullie akties.

24-11-07 11:26:26
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote David van Harmelen:
dat is toch leuk:|:P
sorry, maar met die opmerking heb je alles tenietgedaan wat er nog voor zinnigs in de rest van je posts zou kunnen staan... de burger lastigvallen is namelijk NIET "leuk"... dat zorgt namelijk dat "de burger" zich ergert aan leerlingen, en dus bij de regering aanklopt, maar niet als "geef die arme kinderen hun zin", maar meer als "geef die malloten maar een flink pak slaag, dat zal ze leren"... en het beïnvloed ook de stemkeuze, in diezelfde richting... gek dat Wilders zoveel stemmen krijgt... of toch niet?

Dat je meeloopt met een groep, doe je om een bepaalde reden... je geeft daarmee aan dat je het ermee eens bent wat die groep doet... je kunt niet zeggen dat dat alleen het "neutrale" gedrag is... daar hoort ook het negatieve gedrag bij, of je nou zelf meedoet of niet... als vanuit een groep negatief gedrag komt, wordt de groep aangepakt... volkomen terecht, want door je bij de groep aan te sluiten conformiteer je je aan dat gedrag... je kunt ook weglopen zodra je negatief gedrag waarneemt, maar dat heb je blijkbaar niet gedaan... dus ja, schuldig, of minstens medeplichtig.

Edit: dat je dat eerste een grapje noemt verandert niets aan de waardeloosheid die de rest van je posts erdoor krijgt.

24-11-07 11:29:50
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
dit soort discussies gaan dus overal... ik denk dat je er gewoon je mening over moet zeggen en dan is het voor mij klaar. zo weet iedereen waar diegene aan toe is... niet meer en niet minder

24-11-07 11:33:16
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote macfreak:
dit soort discussies gaan dus overal... ik denk dat je er gewoon je mening over moet zeggen en dan is het voor mij klaar. zo weet iedereen waar diegene aan toe is... niet meer en niet minder

Dat heet geen discussie, dat heet je mening ergens neergooien ;) In een discussie mag je weerwoord geven :D

24-11-07 11:33:52
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
pietjevlip ik liep mee omdat ik het eens was met de reden waarom we het deden. er werden ook dingen gedaan waar ik het niet mee eens was. treft mij nu ook schuld? moest ik nadat de eerste kliko omgegooid werd weg omdat ik anders ook schuldig zou zijn?

NEE :@

je geeft mij de schuld van wat anderen gedaan hebben?
stel: je loopt in het winkelcentrum en iemand begint om zich heen te schieten. je blijft liggen op de grond, ongedeerd, tot de politie komt om hem op te pakken. treft jou schuld? volgens jou wel ja, terwijl je zelf er niets mee te maken hebt en zelfs slachtoffer bent van het hele gebeuren. dus denk even na voordat je begint te schreeuwen met moord en brand :@. ik kan er tch niets aan doen dat die klojo's zo doen? of wel soms? moet ik die gasten van rond de 18 toeschreeuwen dat ze moeten stoppen? dat werkt ook zo lekker ja :@. dus wat kan ik ermee?

24-11-07 11:34:17
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
@ stormzoeker: dat gebeurd hier ook toch??

24-11-07 11:37:03
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
DvH
Er schiet me iets te binnen met appels en peren :P
Als jij die persoon niet hebt aangesproken en gewoon bent doorgelopen: JA dan ben je medeschuldig. Jij hebt je vrijwillig in die situatie begeven, dat maakt je medeverantwoordelijk voor het doen en laten van de hele groep.
Het tweede voorbeeld snijdt in dit geval geen hout. Je hebt er niet vrijwillig om verzocht om beschoten te worden ;)

24-11-07 11:38:18
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote macfreak:
@ stormzoeker: dat gebeurd hier ook toch??

Het gebeurd hier wel, maar als ik jouw reactie lees dan wil je alleen je mening zeggen en verder niets. Dat is dus geen discussie.

24-11-07 11:38:42
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@stormzoeker denk je dat een 13 jarig jochie iets kan beginnen tegen een 18 jarige hooligan? :|

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven