hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 16:00 - 74443 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

1040 Lesuren

24-11-07 12:04:41
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
maar ik ben het er toch ook niet mee eens? ben ik dan ook schuldig omdat een groep mongolen strijkers gooien en kliko's omver gooien? ik liep mee voor die 1040 lesuren verdorie, niet voor die klojo's die dat soort dingen doen :@
dat soort mensen zijn gewoon niet geod bezig en daar en ik het wél mee eens. ik heb op geen enkele wijze laten merken dat ik het eens was met hun, of met hun doen en laten

24-11-07 12:07:12
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Dat bedoel ik dus... zodra blijkt dat de "groep" andere doelstellingen heeft dan jij, behoor je

OF de groep bij te sturen
OF hem te smeren

doe je dat niet, dan conformiteer je je dus aan die groep.

24-11-07 12:08:58
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
de meeste mensen liepen mee om de gezelligheid en het idee van geen lessen hoeven te volgen... dat vind ik jammer. de echte stakers worden daardoor omver gelopen

24-11-07 12:09:47
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
Quote pietjevlip:
Dat bedoel ik dus... zodra blijkt dat de "groep" andere doelstellingen heeft dan jij, behoor je

OF de groep bij te sturen
OF hem te smeren

doe je dat niet, dan conformiteer je je dus aan die groep.


je houd altijd een overmacht in de groep, zover ik heb gezien was ik het deze keer met het grootste deel eens dus blijf ik bij de groep

24-11-07 12:10:21
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik liep mee om mijn mening te uiten, ik was het NIET eens ermee, dit is mijn mening en er is geen recht dat je dit veranderd (vrijheid van meningsuiting).

als jij hem wil smeren, vind ik prima, maar dat betekent niet dat mij ook meteen blaam treft dat ik meeloop voor mijn MENING.

snap dat dan, ik was het er echt niet mee eens!!!

24-11-07 12:11:08
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@macfreak: juist... verzamel dan een groepje "echte stakers", of pak het netjes aan, en teken een petitie... je hebt verdikkeme 300 handtekeningen nodig... als je met 3000 man tekent schreeuw je harder om aandacht dan jullie met z'n 3000 uit je longen geperst krijgt...

@David: dat probeer ik je nou steeds duidelijk te maken: ben je het er niet mee eens: SMEER 'M DAN... je liep mee om je mening, dat snap ik, maar als dan blijkt dat de groep zich misdraagt, en jij het daar niet mee eens bent, MAAK DAN DAT JE UIT DIE GROEP KOMT... of accepteer repressailes tegen de groep, inclusief jezelf.

24-11-07 12:14:40
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
dit heeft wel effect gehad, op allerlei fronten. ik houd het hierbij,

mijn mening is:

ik was het NIET eens met de oproerkraaiers, ik was er het niet mee eens dat er nu 1040 lesuren zijn :@ snap dat dan!!! ik stond er voor mijn recht en dat heb ik nou eenmaal zo geuit zoals jij dat niet zou willen. ik was het nogmaals niet mee eens dat een rare groep jongens begon met strijkers enzo, en ik was ook lbij toen ze allemaal opgepakt waren.

24-11-07 12:16:49
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
@pietjevlip: dit kwam ook erg onverwacht maar de volgende keer wordt het goed georganiseerd. daar zijn in iedergeval al ruim 100 leerlingen het over eens in 12 leraren die ik heb gesproken erover. zodra er nog eens iets bij ons in de stad staat te gebeuren zit ik in de organisatie. hopelijk gaat het dan rustiger en gecontroleerder en wordt niet de hele lesdag weggegooid

24-11-07 12:21:47
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ik ben weg... ga eten.. zie jullie later weer

24-11-07 12:23:35
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
doei :w
pietjevlip wat ben je stil :|

24-11-07 12:24:29
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@macfreak
Wacht even... het merendeel liep dus niet mee voor die 1040 uur 8O? Verder was er dus nog een groep die alleen voor de rottigheid meeliep? Verder stel je dat een 13 jarige een beetje minder volwassen mag zijn....

Hiermee geef je dus precies aan wat er mis is met die 'akties'. Het merendeel van de mensen doet het dus blijkbaar voor de lol (dat noemden we vroeger 'beroepsspandoekenlopers ;)'. Daarvan hoef je dus niets te verwachten. De relschoppers: ja die kun je verwachten als je aan iets dergelijks meedoet. Als je dus meedoet is dan accepteer je dat en ben je verantwoordelijk. Een 13 jarige die zich graag met dergelijke zaken bezig wil houden is prima. Maar dan is het natuurlijk zwak om te roepen dat ie 'een beetje minder volwassen is'. 'Staken' en 'aktievoeren' zijn een recht.... voor volwassenen. Als een minderjarige zich als volwassene denkt te kunnen gedragen, mijn zegen heeft ie. Maar niet achteraf lopen mekkeren 'dat het niet zo bedoeld is' en meer van dat soor flauwekul. Bij aktievoeren horen verantwoordelijkheden, als je die niet aankunt om dat je 'een beetje minder volwassen bent' dan moet je niet meedoen.

24-11-07 13:13:57
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@David: ik heb er even een aantal wetboeken op nageslagen, en daaruit ben ik erachter waar het misverstand in: Dat mensen zich misdragen is niet en jouw misdraging, en dat kan het alleen maar zijn als je aanzet tot die misdraging... Dus in die zin heb je gelijk, MAAR:

Het is wel zo dat jij op vrijwillige basis onderdeel bent van een groep mensen. Vanuit deze groep worden misdragingen waargenomen die de veiligheid en belangen van andere burgers in gevaar brengen. Deze groep is als geheel verantwoordelijk voor deze actie... dit betekent niet dat JIJ persoonlijk verantwoordelijk bent, maar wel dat jij als onderdeel van de "groep" onder de GROEPSVERANTWOORDELIJKHEID deelt... ieder individu dat deel uitmaakt van de groep is dus op deze manier medeverantwoordelijk voor elke actie vanuit de groep, tenzij daarop adequaat gereageert wordt. De enige manier om onder deze groepsverantwoordelijkheid uit te komen is stoppen met deel uitmaken van de groep, ofwel weglopen...

doe je dat niet, dan val je onder de groep en dus ook onder de groepsverantwoordelijkheid...

24-11-07 13:22:00
Regie
Erelid


WMRindex: 892
OTindex: 2.859
In de plaats waar mijn school staat, waren een heleboel andere scholen ook aan het staken8O
Wij hard met wiskunde bezig, horen we ineens dat bij de andere school de leerlingen op het dak zitten enzo8O

24-11-07 13:23:00
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Regie
Er zijn dus ook nog verstandige leerlingen die aan hun toekomst werken :D (A)

24-11-07 13:23:03
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Ray: Kun je een liedje voor ze zingen(A)
@Storm: :jeejze bestaan nog:P

24-11-07 16:13:53
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
Quote stormzoeker:
@macfreak
Wacht even... *heel verhaal*


ergens heb je ook helemaal gelijk maar een pubertje hoort zijn eigen ideeen niet aan de kant te leggen he... eigenwijs zijn hoort bij de leeftijd

24-11-07 16:54:59
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@macfreak
Leren ook, in dit geval leren waar je verantwoordelijkheid ligt en je billen branden als je de fout in gaat (A)

24-11-07 18:15:58
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote pietjevlip:
@David: ik heb er even een aantal wetboeken op nageslagen, en daaruit ben ik erachter waar het misverstand in: Dat mensen zich misdragen is niet en jouw misdraging, en dat kan het alleen maar zijn als je aanzet tot die misdraging... Dus in die zin heb je gelijk, MAAR:

Het is wel zo dat jij op vrijwillige basis onderdeel bent van een groep mensen. Vanuit deze groep worden misdragingen waargenomen die de veiligheid en belangen van andere burgers in gevaar brengen. Deze groep is als geheel verantwoordelijk voor deze actie... dit betekent niet dat JIJ persoonlijk verantwoordelijk bent, maar wel dat jij als onderdeel van de "groep" onder de GROEPSVERANTWOORDELIJKHEID deelt... ieder individu dat deel uitmaakt van de groep is dus op deze manier medeverantwoordelijk voor elke actie vanuit de groep, tenzij daarop adequaat gereageert wordt. De enige manier om onder deze groepsverantwoordelijkheid uit te komen is stoppen met deel uitmaken van de groep, ofwel weglopen...

doe je dat niet, dan val je onder de groep en dus ook onder de groepsverantwoordelijkheid...


dus de wet bepaald mijn mening? :@ dus omdat ik met een groep meeloop ben ik volgens de wet verkeerd bezig? als ik in een bus zit met 10 anderen waarvan er eentje een stoel kapotslaat ben je het toch ook niet eens met diegene? maar volgens de wet blijkbaar wel...
nog een reden voor een nieuwe staking :P

(voor de humorlozen onder ons)
grapje :P

24-11-07 20:57:48
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
agjah, maandag gaan ze weer staken, de vorige keer was het bij ons niet zown suc6:P

24-11-07 22:44:26
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
Yeah, nog meer straf maandag! :P

25-11-07 13:41:37
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
Jep, wij gaan maandag ook staken. =]
We hebben met alle scholen in de buurt afgesproken dat iedereen elkaar komt ophalen en gaan protesteren in de stad met spandoeken enzo. =P

Wij krijgen er trouwens geen straf voor, heeft mijn directeur al beloofdd.. hij zegt dat we voor onze rechten op moeten komen.

25-11-07 13:57:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
koop je ook eieren - wilde ik even weten - dan ik een pan.. :D :P

25-11-07 14:34:21
Spons
Erelid


WMRindex: 392
OTindex: 6.433
T S
Nej, wij zijn de brave stakers. =P

25-11-07 18:32:55
stompje
Senior lid

WMRindex: 135
OTindex: 280
Wnplts: Niet lutje
S
ik vind het zo zielig dat die gasten gaan staken... maar dat is niet eens het ergste, het ergste is dat ze fietsen, hekken, auto's, straten enz molesteren (straten: vraag me niet hoe) OM EEN PUNT TE MAKEN, dit is, zoals velen zeggen, gewoon staken om het staken!

punt uit.Maar ik heb geen zin om me er over kwaad te maken.


28-11-07 14:05:34
Hank
Erelid


WMRindex: 2.160
OTindex: 111
S

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven